Dus met andere woorden je kan Websites maken en daarvoor bijvoorbeeld iets maken met paint shop pro ofziets.
Natuurlijk begrijp ik dat er wat meer bij te kijken valt maar dit zoek ik. Ik heb namelijk zitten denken over de opleiding die ik volg (ICT op MBO niveau) en ik weet gewoon dat een systeem/netwerk beheren niet voor mij is. Graag wil ik dan volgend jaar die andere opleiding doen.
Bij voorbaat dank
Verder zijn hier geen gewonme HBO opleidingen voor,
je kunt denk ik dan beter kiezen voor een ICT of een Grafische opleiding, maar dan wel eerst even uitzoeken of ze het ook ondersteunen.
Maar bedankt voor de snelle replies, ik zal jullie suggesties even nagaan.
quote:Ja begrijp ik, gelukkig heb ik ook nog mijn normale ICT opleiding
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:18 schreef eamelink het volgende:
Ik weet niet of je meteen geïnteresseerd bent in werk in die sector, maar dat is nogal dungezaaid. Nouja, dat valt mee, maar tegenwoordig is half Nederland parttime webdesigner enzo he
quote:In dat geval kun je jezelf prima XML, Java, en ASP eigen maken; verder is Flash MX geen overbodige luxe meer. Ik denk niet dat er opleidingen bestaan die het je beter kunnen leren dan dat je het zelf al kunt aanleren. Met bovengenoemde kun je websites ontwikkelen ongeacht het platform waaraan de klant voorkeur blijkt te geven.
Ik kan al wel de basis zoals HTML en CSS en dat soort dingen. Ik wil gewoon op een proffesioneel niveau verder leren over webdesign enzovoorts zodat ik daar later mijn brood mee kan verdienen
Bovendien zal je CV altijd zwaarder wegen dan je opleiding in de ICT. Zodra jij bijvoorbeeld kunt vertellen dat je de website van een of andere bekende bank of iets van die strekking hebt gemaakt, krijg je veel gemakkelijker een baan dan iemand die alleen kan vertellen dat 'ie een of andere vage, gedateerde opleiding heeft gedaan.
Het grootste probleem zal dus zijn: hoe krijg ik m'n eerste grote klussen binnen? Opleiding is niet per se zaligmakend.
quote:Dan kun je in dat jaar dus proberen om een grote, vette opdracht binnen te slepen van een klant waarvan je weet dat die zodanig goed op je CV zal staan, dat je daarna direct een vaste baan kunt krijgen bij een gerenommeerd ICT-bedrijf. Mijns inziens lopen opleidingen op dit gebied echt altijd maar een beetje achter de feiten aan.
ik heb geen zin om een jaar of meer op m'n reet te zitten
Wat ik wel gevonden heb: CMD, oftewel Communication & Multimedia Design
Dit kan je volgen op deze HBO scholen:
» Haagse Hogeschool
» Hogeschool Brabant
» Hogeschool Rotterdam
» Hogeschool van Amsterdam
» Hogeschool Zuyd (Heerlen)
» Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Ik ga naar de NHL. Dan blijf ik nog een beetje in de buurt
quote:Klik hier voor de bron
Ben je creatief? Heb je oog voor vormgeving? Spreekt techniek je aan en volg je de laatste technologische trends op de voet? Ben je nieuwsgierig en ondernemend? Dan is de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) iets voor jou. Bij CMD leer je vanuit verschillende invalshoeken multimediatoepassingen ontwerpen. Multimedia kom je steeds meer tegen. Niet alleen op het world wide web, maar ook op cd-rom's, dvd's en via mobiele telefoons. Denk bijvoorbeeld aan games en e-commerce. Maar ook in het onderwijs worden steeds vaker elektronische leeromgevingen en multimedia gebruikt. Je wordt bij CMD in vier jaar opgeleid tot een professional op multimediagebied.
verder kun je kijken in leeuwarden naar de opleiding, maar daar zul je bedrogen uitkomen.. enne, je doet mbo ict, als je niveau 4 haalt, dan kun je instromen op die opleiding he
Enne.. op welke school volg jij die mbo opleiding eigenlijks?
Daar is je link en daar is je opleiding die je zoekt.. het is btw wel een redelijk moeilijke opleiding (hij is ook nieuw) en je zult toch al wel iets af moeten weten van programmertalen als bijv php.. basis is genoeg..
Met CS houd je je bezig met bijvoorbeeld het uiterlijk van websites, het programmeren met bekende talen en een interactie tussen gebruiker en computer (zo ook de toepassing, hoe maak je een site viewable voor elk persoon , bijziend, verzien, etc)
niet dat ik er zelf heen ga, maar weet er genoeg over, aangezien ict mij niet echt meer trekt
Maar om nou elke dag naar Leeuwarden te gaan
quote:Er is volgens mij geen CMD aan de HvA.
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:47 schreef KwebeMark het volgende:Wat ik wel gevonden heb: CMD, oftewel Communication & Multimedia Design
Dit kan je volgen op deze HBO scholen:
» Haagse Hogeschool
» Hogeschool Brabant
» Hogeschool Rotterdam
» Hogeschool van Amsterdam
» Hogeschool Zuyd (Heerlen)
» Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |