abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13782749
Ik zoek een opleiding op HBO niveau in Groningen. Wat ik me van deze opleiding voorstel is dat je grafische design leert en website leert maken.

Dus met andere woorden je kan Websites maken en daarvoor bijvoorbeeld iets maken met paint shop pro ofziets.

Natuurlijk begrijp ik dat er wat meer bij te kijken valt maar dit zoek ik. Ik heb namelijk zitten denken over de opleiding die ik volg (ICT op MBO niveau) en ik weet gewoon dat een systeem/netwerk beheren niet voor mij is. Graag wil ik dan volgend jaar die andere opleiding doen.

Bij voorbaat dank

vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:12:33 #2
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_13782853
Geen idee eigenlijk of daar een HBO opleiding voor is.
Ik heb alles mezelf geleerd, maar als daar een HBO opleiding voor is zou ik hem denk ik ook wel willen doen.
Denk eerder dat je op het Grafisch Lyceum moet zijn.
pi_13782861
Meestal word al wel verwacht dat je al wat kan, iig de basic html tags..

Verder zijn hier geen gewonme HBO opleidingen voor,
je kunt denk ik dan beter kiezen voor een ICT of een Grafische opleiding, maar dan wel eerst even uitzoeken of ze het ook ondersteunen.

pi_13782915
Ik weet het niet zeker maar is er sinds kort op Minerva (binnenstad Groningen) geen opleiding waar ze o.a. zulk soort dingen behandelen? Volgens mij heet het Multimedia en Grafische Vormgeving.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:18:02 #5
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_13782933
curses van de loi volgen?? want die heb je als het goed is wel voor webdesign.
kan je niet beter alvast wat gaan spelen met wat andere programma's?? zoals fotoshop 7 fireworks mx?? leer je weg een beetje kennen in die programma's. Leer verder alvast valid html en dan ben je al een stapje verder. Heb je denk ik toch nodi als je op zo'n opleiding begint.
Where's my fear???
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:18:07 #6
15972 eamelink
Let goed op ->
pi_13782935
Ik weet niet of je meteen geïnteresseerd bent in werk in die sector, maar dat is nogal dungezaaid . Nouja, dat valt mee, maar tegenwoordig is half Nederland parttime webdesigner enzo he
You're in denial! - No I'm not! - See!
pi_13782946
Ik kan al wel de basis zoals HTML en CSS en dat soort dingen. Ik wil gewoon op een proffesioneel niveau verder leren over webdesign enzovoorts zodat ik daar later mijn brood mee kan verdienen

Maar bedankt voor de snelle replies, ik zal jullie suggesties even nagaan.

pi_13782952
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:18 schreef eamelink het volgende:
Ik weet niet of je meteen geïnteresseerd bent in werk in die sector, maar dat is nogal dungezaaid . Nouja, dat valt mee, maar tegenwoordig is half Nederland parttime webdesigner enzo he
Ja begrijp ik, gelukkig heb ik ook nog mijn normale ICT opleiding
pi_13783041
quote:
Ik kan al wel de basis zoals HTML en CSS en dat soort dingen. Ik wil gewoon op een proffesioneel niveau verder leren over webdesign enzovoorts zodat ik daar later mijn brood mee kan verdienen
In dat geval kun je jezelf prima XML, Java, en ASP eigen maken; verder is Flash MX geen overbodige luxe meer. Ik denk niet dat er opleidingen bestaan die het je beter kunnen leren dan dat je het zelf al kunt aanleren. Met bovengenoemde kun je websites ontwikkelen ongeacht het platform waaraan de klant voorkeur blijkt te geven.

Bovendien zal je CV altijd zwaarder wegen dan je opleiding in de ICT. Zodra jij bijvoorbeeld kunt vertellen dat je de website van een of andere bekende bank of iets van die strekking hebt gemaakt, krijg je veel gemakkelijker een baan dan iemand die alleen kan vertellen dat 'ie een of andere vage, gedateerde opleiding heeft gedaan.

Het grootste probleem zal dus zijn: hoe krijg ik m'n eerste grote klussen binnen? Opleiding is niet per se zaligmakend.

pi_13783124
Daar heb je helemaal gelijk in, maar het probleem is: Ik wil EEN opleiding doen, ik heb geen zin om een jaar of meer op m'n reet te zitten (ja ik weet dat ik een baantje kan nemen maar ik toch wel meer doen dan alleen HAVO en MBO qua opleiding)
pi_13783203
quote:
ik heb geen zin om een jaar of meer op m'n reet te zitten
Dan kun je in dat jaar dus proberen om een grote, vette opdracht binnen te slepen van een klant waarvan je weet dat die zodanig goed op je CV zal staan, dat je daarna direct een vaste baan kunt krijgen bij een gerenommeerd ICT-bedrijf. Mijns inziens lopen opleidingen op dit gebied echt altijd maar een beetje achter de feiten aan.
pi_13796607
Ik heb ook gezocht naar zo'n opleiding in Groningen, maar er is voorlopig niks op dit gebied te vinden.

Wat ik wel gevonden heb: CMD, oftewel Communication & Multimedia Design
Dit kan je volgen op deze HBO scholen:
» Haagse Hogeschool
» Hogeschool Brabant
» Hogeschool Rotterdam
» Hogeschool van Amsterdam
» Hogeschool Zuyd (Heerlen)
» Noordelijke Hogeschool Leeuwarden

Ik ga naar de NHL. Dan blijf ik nog een beetje in de buurt

quote:
Ben je creatief? Heb je oog voor vormgeving? Spreekt techniek je aan en volg je de laatste technologische trends op de voet? Ben je nieuwsgierig en ondernemend? Dan is de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) iets voor jou. Bij CMD leer je vanuit verschillende invalshoeken multimediatoepassingen ontwerpen. Multimedia kom je steeds meer tegen. Niet alleen op het world wide web, maar ook op cd-rom's, dvd's en via mobiele telefoons. Denk bijvoorbeeld aan games en e-commerce. Maar ook in het onderwijs worden steeds vaker elektronische leeromgevingen en multimedia gebruikt. Je wordt bij CMD in vier jaar opgeleid tot een professional op multimediagebied.
Klik hier voor de bron
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 20:42:41 #13
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_13797759
Kachjing.. check voor die opleiding naar communicatiesystem op hanze.nl

verder kun je kijken in leeuwarden naar de opleiding, maar daar zul je bedrogen uitkomen.. enne, je doet mbo ict, als je niveau 4 haalt, dan kun je instromen op die opleiding he

Enne.. op welke school volg jij die mbo opleiding eigenlijks?

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 20:45:01 #14
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_13797803
Oh wel..

http://www.hanze.nl/Ik+ben/Ik+ben+MBO-student/Opleidingen/Economie+en+Management+voltijd/Communicatiesystemen/Algemeen.htm

Daar is je link en daar is je opleiding die je zoekt.. het is btw wel een redelijk moeilijke opleiding (hij is ook nieuw) en je zult toch al wel iets af moeten weten van programmertalen als bijv php.. basis is genoeg..

Met CS houd je je bezig met bijvoorbeeld het uiterlijk van websites, het programmeren met bekende talen en een interactie tussen gebruiker en computer (zo ook de toepassing, hoe maak je een site viewable voor elk persoon , bijziend, verzien, etc)

niet dat ik er zelf heen ga, maar weet er genoeg over, aangezien ict mij niet echt meer trekt

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_13815132
Ik zit trouwens op Alfa College. Ik doe niveau 3 en ik ga echt niet meer niveau 4 doen op deze school want die is echt k*t.

Maar om nou elke dag naar Leeuwarden te gaan

zondag 12 oktober 2003 @ 00:59:41 #16
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_13820058
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:47 schreef KwebeMark het volgende:

Wat ik wel gevonden heb: CMD, oftewel Communication & Multimedia Design
Dit kan je volgen op deze HBO scholen:
» Haagse Hogeschool
» Hogeschool Brabant
» Hogeschool Rotterdam