abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13779271
Ik ben sinds een tijdje weer aan de slag gegaan met Linux, maar echt veel programma's heb ik er nu niet op staan (draai nu met SuSE 8.2)

Weet iemand misschien nog een zootje links voor spellen, software etc.. dat onder Linux draaid

Nu met transparante user-icon!
pi_13779297
Mooie Topictitel

Euh, zelf doe ik niet zoveel met linux.
Maar google kan je toch wel aardig helpen?

We'll keep on whispering our mantras.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 23:40:20 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13779415
http://sourceforge.net/

en heeft SuSe zelf niet op hun website wat staan? of een mooi package managing systeem?

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_13779452
je KAN wine gebruiken, je kan daarmee windows proggies laten draaien op linux :/ ps. ik zoek ook goede proggies voor linux
pi_13779504
heb niet veel verstand van linux en van suse nog minder maar kep een link gevonden voor linux games:

http://www.penguinpower.nl/

er zit ook een forum bij over linuxgames, misschien kunnen ze je daar verder de weg wijzen

pi_13779509
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:41 schreef ARKON het volgende:
je KAN wine gebruiken, je kan daarmee windows proggies laten draaien op linux :/ ps. ik zoek ook goede proggies voor linux
Ja, nou

Wine laad bij mij alleen een programma, dus verder geen bij horende bestanden (configuratie onzin enzo) dus daar heb ik niet zoveel aan

pi_13779511
Opsomtopic
pi_13779556
Sja, als je zo met linux aan de slag gaat, kun je er beter meteen mee stoppen

Maar idd, sourceforge.org, freshmeat.net, google.com enz. vind je genoeg mee om voorlopig mee verder te gaan ..

Character is what you are; Reputation is what people think you are!
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 23:46:24 #9
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13779583
Wat wil je met die bak doen, welke programma's mis je?

Office -> www.openoffice.org bijv

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:37 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779628
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:43 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Ja, nou

Wine laad bij mij alleen een programma, dus verder geen bij horende bestanden (configuratie onzin enzo) dus daar heb ik niet zoveel aan

Je moet het natuurlijk ook wel goed configureren. Ik heb trouwens alleen ooit Kazaa onder Wine gedraaid, dat ging goed, maar verder geen ervaring mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:43 #11
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_13779631
Is er niet een apt/synaptic variant voor SuSe? Ik draai het onder RedHat; makkelijker kan niet.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:47:58 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779638
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:46 schreef Pharkus het volgende:
Wat wil je met die bak doen, welke programma's mis je?

Office -> www.openoffice.org bijv

Die zit er wel standaard bij.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:48:57 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779661
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef vbmot het volgende:
Is er niet een apt/synaptic variant voor SuSe? Ik draai het onder RedHat; makkelijker kan niet.
Er is wel een simpele manier om van de SuSE cd van alles te installeren. Staan ook veel spellen op. Via Yast2 kan dat. Details weet ik niet meer, mijn geheugen laat mij een beetje in de steek.
pi_13779670
als je wine gebruikt doe ff --> standaard gebruiken voor (..) en klik dan je *.exe programma aan en voila
pi_13779750
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:47 schreef vbmot het volgende:
Jawel, die is er wel, zal morgen ff een linkje posten, maar dat apt package systeem komt bij debian vandaan met de .deb packages. Er is ook een variant te krijgen die .rpm's aan kan, erg makkelijk!!

Maar bij SuSE worden meer dan genoeg proggies en spelletjes standaard bij geleverd, probeer eerst daar eens mee te gaan werken. Als je toch alleen maar op zoek bent naar spelletjes, kun je net zo goed op windows blijven werken. Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....

pi_13779794
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:52 schreef MrTux het volgende:

[..]

Jawel, die is er wel, zal morgen ff een linkje posten, maar dat apt package systeem komt bij debian vandaan met de .deb packages. Er is ook een variant te krijgen die .rpm's aan kan, erg makkelijk!!

Maar bij SuSE worden meer dan genoeg proggies en spelletjes standaard bij geleverd, probeer eerst daar eens mee te gaan werken. Als je toch alleen maar op zoek bent naar spelletjes, kun je net zo goed op windows blijven werken. Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....

linux is idd niet bedoelt voor gamen maar ach.. zo lerne ze linux wel een beetje kennen en haken ze niet meteen af door al die commando's
pi_13779829
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:54 schreef ARKON het volgende:

[..]

linux is idd niet bedoelt voor gamen maar ach.. zo lerne ze linux wel een beetje kennen en haken ze niet meteen af door al die commando's

Nou, die commando's van 5 jaar geleden (SuSE 6.1) die kom je hier niet meer in tegen

Het is nu allemaal grafisch geworden

donderdag 9 oktober 2003 @ 23:56:17 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13779849
quote:

[..]

Waarom is het makkelijker dan een RPM al is zonder het programma? Ik vind rpm -U of rpm -i toch aardig simpel.
Ik heb dan niet veel ervaring met Linux, en ik snapte 99% ook niet, maar met rpm betandjes kom ik er wel uit hoor.
Dus: Wat biedt dat programmatje voor handige functies?
pi_13779865
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Er is wel een simpele manier om van de SuSE cd van alles te installeren. Staan ook veel spellen op. Via Yast2 kan dat. Details weet ik niet meer, mijn geheugen laat mij een beetje in de steek.

Ik heb hem gedownload
(k was er 2 dagen mee bezig )
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:56:51 #20
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_13779907
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:54 schreef ARKON het volgende:

[..]

Dan heeft ie aan SuSE een hele goeie, het lijkt erg veel op windows met het YaST2 gebeuren. Als je wil leren werken met linux, begin dan op de command prompt met een hele stapel howto's .. installeer een systeem puur in text modus (met handleiding ernaast), en ga vanuit daar verder. Zo ben ik ook begonnnen, en nu 4 1/2 jaar later werk ik fulltime als hoofd unix systeem beheer, als je je er maar goed in verdiept ...

Maar een linkje waar games staan die onder linux werken, www.tuxgames.com .. daar staan ook links naar andere sites.

pi_13779964
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom is het makkelijker dan een RPM al is zonder het programma? Ik vind rpm -U of rpm -i toch aardig simpel.
Ik heb dan niet veel ervaring met Linux, en ik snapte 99% ook niet, maar met rpm betandjes kom ik er wel uit hoor.
Dus: Wat biedt dat programmatje voor handige functies?

Euh, je hoeft rpm's niet eerst te downloaden en dan te installeren, dependencies regelt dat apt zelf .. gewoon:
code:
apt-get install <package>
en de rest gaat vanzelf, op werkplekken perfect, op servers installeer ik de rpm's ook liever handmatig (tenminste, op de servers waar nog geen debian draait).
pi_13780080
i really have the heart of a small girl, i keep it in a jar on my desk
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:07:03 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13780138
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef MrTux het volgende:

[..]

Euh, je hoeft rpm's niet eerst te downloaden en dan te installeren, dependencies regelt dat apt zelf .. gewoon:

rpm -i --nodeps.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:08:49 #25
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_13780176
quote:
Linux is niet bepaald geschikt om de grafische zwaardere spelen te spelen, quake III is daarentegen wel erg leuk op de werkvloer ....
Dacht het wel. Enemy-territory, Quake III en UT2003 draaien bij mij onder Gentoo Linux aanzienlijk sneller en stabieler dan onder Windoos.

[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 10-10-2003 00:10]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')