abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:12:39 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_13775005
Ik probeer nu al een tijd nummers te schrijven en worstel wel een beetje met deze vraag. Zoek je eerst naar een leuke melodie of ga je een mooie tekst schrijven en 'voel' je daar de muziek bij?

Mijn methode is weer anders. Ik schrijf een tekst en laat die voor wat het is. Dan ga ik pielen op de piano maar niet met een bepaalde tekst in mijn hoofd. Na een paar dagen probeer ik of deze melodie bij een van mijn teksten past.

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_13775143
Heel verschillend, de ene keer begin ik met een gitaarriffje, daar komt dan een zanglijntje bij, en daarna pas de tekst. Of ik zoek een eerder gemaakte tekst die er bij past.
En de volgende keer begin je met een zanglijntje.
yankee charlie dinges
pi_13775287
Lijkt me toch beter om eerst de muziek te maken want dan kan je daar weer goede tekst op zoeken.
[14.gif]
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:32:59 #4
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_13775470
ligt eraan wat je zelf wilt.
het kan allebei
The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:37:26 #5
29838 DaQuppah
Official Flux member
pi_13775584
kan idd allebei, maar ik geef toch de voorkeur aan: eerst de muziek dan de tekst. Gaat op 1 of andere manier gewoon beter bij mij...
maar ja ieder voor zich
Ik ben toevallig echt niet verantwoordelijk voor m'n eigen uitspraken hoor! www.fluxtexel.com
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:43:36 #6
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_13775773
Ik schrijf een tekst, en later speel ik een bepaalde sfeer op m'n gitaar die ik vind die bij de sfeer van de tekst past.
Text first, musique later.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:56:30 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_13776180
Is het ook zo dat een bepaald moment van de dag van invloed is?
Ik schrijf het liefst 's avonds of 's nachts. Spelen ook. Ik heb een apparaat in laten bouwen waardoor ik op mijn piano via een koptelefoon kan spelen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  donderdag 9 oktober 2003 @ 22:00:47 #8
29838 DaQuppah
Official Flux member
pi_13776313
mm nee hoor ik niet! Altijd overal waneer ik maar wil, als ik inspiratie heb tenminste!
Ik ben toevallig echt niet verantwoordelijk voor m'n eigen uitspraken hoor! www.fluxtexel.com
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:09:26 #9
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_13783656
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 22:00 schreef DaQuppah het volgende:
mm nee hoor ik niet! Altijd overal waneer ik maar wil, als ik inspiratie heb tenminste!
Als jij die inspiratie van je nou es op z'n donder gaf, en ff doorschreef! Nieuwe nummers, nieuwe nummers nieuwe nummeeeeeaaahs!!

Eh, sarry.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:31:19 #10
63948 World_So_Cold
~* Focus . . . Release *~
pi_13784060
ik ben nu ongeveer 5 jaar songwriter van m'n band
en ik begin altijd met de muziek (die ik meestal in m'n hoofd verzin als ik niet kan slapen ofzo).
Wanneer je dan begint te spelen (in mijn geval op gitaar), komen de zinnen altijd vanzelf in me op.
Het wil ook nogal helpen als je van te voren weet waar je het over wilt hebben
gewoon over je gevoel op dat moment, dan wordt het tenminste eerlijk en oprecht
. . . Somewhere deep down in the subconcious, wrapped in riddles, lies the meaning of this Life . . .
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:34:05 #11
63948 World_So_Cold
~* Focus . . . Release *~
pi_13784106
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 21:56 schreef Georges het volgende:
Is het ook zo dat een bepaald moment van de dag van invloed is?
Ik schrijf het liefst 's avonds of 's nachts. Spelen ook. Ik heb een apparaat in laten bouwen waardoor ik op mijn piano via een koptelefoon kan spelen.
is bij mij absoluut waar. en inderdaad wat je zegt, 's avonds of 's nachts en dan bij een klein lichtje of kaars ofzo.
Die sfeer slaat dan weer over op je muziek.

maar het hangt er natuurlijk wel van af, wat voor muziek je schrijft!

. . . Somewhere deep down in the subconcious, wrapped in riddles, lies the meaning of this Life . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')