abonnement Unibet Coolblue
pi_13758700
Net gekocht, de nieuwe van The Innocence Mission "Befriended". Rustige, singer/songwriter-muziek in de stijl van The Sundays, Sixpence None The Richer, Eddi Reader, Over The Rhine, maar dan nog tien keer rustiger. Nieuwe cd is maar 36 minuten lang, maar dat hoort een beetje bij de groep. Zangeres Karen Paris heeft een zeer aangename, aparte stem.

Nieuwsgierig? Op Kazaa is genoeg te vinden. Download 'Bright as Yellow' van "Glow", 1 van de bekendste nummers.

www.theinnocencemission.com

  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:23:51 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13758809
Ik zou toch zweren dat er hier al een topic over bestaat (ik kan me namelijk herinneren dat ik eerder ooit al een soortgelijke vraag op Fok! heb beantwoord), maar de search levert niks op...

Maar goed - ik heb ze een paar jaar terug leren kennen via de "hosted artists"-secties van ofwel Napster, ofwel AudioGalaxy (weet het niet meer zeker), en dan met name het nummer Today. Op zich best een mooi nummer, maar voor het stemgeluid van de leadzangeres heb je inderdaad wel een acquired taste nodig - een heel album lang van dat trek ik toch niet echt.

pi_13758961
Ja, de stem moet je een beetje aan wennen. Juist de charme, vind ik
pi_15597215
Ik heb befriended inmiddels ook gekocht. Ik heb de band leren kennen doordat Karen op twee nummers van Natalie Merchants 'Ophelia' mee heeft gezongen. De stem beviel me wel, vandaar. Ik heb meer dan een half jaar(!) moeten wachten voordat de platenzaak 'Birds of my neighbourhood' eindelijk binnen had, een record . Verder heb ik de cd 'Glow' en een verzameling mp3tjes van de andere albums.

De bovengenoemde cd van Natalie Merchant raad ik overigens aan, het is een van de beste cd's die ik ken (de beste naast Dar Williams' 'The honesty room' en Mike Oldfields 'Amarok', altijd leuk, rijtjes ).

pi_47316634
Volgens mij moet er ook nog een ander topic zijn. Maar goed, er is een nieuwe plaat:
The Innocence Mission - We Walked in Song
http://www.emusic.com/album/11011/11011039.html
Wat ik er van gehoord heb weer erg mooi.
Aldus.
pi_51993125
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 21:58 schreef Z het volgende:
Volgens mij moet er ook nog een ander topic zijn. Maar goed, er is een nieuwe plaat:
The Innocence Mission - We Walked in Song
http://www.emusic.com/album/11011/11011039.html
Wat ik er van gehoord heb weer erg mooi.
Blegh ik ben er weer eens laat bij. Heb je er al meer naar geluisterd?, is het een beetje doorgaan op de befriended-tour? Ik ga deze cd binnenkort maar eens aanschaffen .
pi_51993148
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:41 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Blegh ik ben er weer eens laat bij. Heb je er al meer naar geluisterd?, is het een beetje doorgaan op de befriended-tour? Ik ga deze cd binnenkort maar eens aanschaffen .
Doh ik zie nu je reactie in het indietopic pas .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:44:47 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_51993207
Ik zal die nieuwe plaat binnenkort ook maar eens gaan beluisteren. Ben toch benieuwd of ik het nu wat beter kan trekken dan toen.
pi_51993229
Via die link kan de de hele plaat beluisteren. Niet hele nummers maar 30 seconden of zo. E-music is een legale download site. Zo krijg je wel een goed idee van de plaat.
Aldus.
pi_51999763
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:45 schreef Z het volgende:
Via die link kan de de hele plaat beluisteren. Niet hele nummers maar 30 seconden of zo. E-music is een legale download site. Zo krijg je wel een goed idee van de plaat.
Oke klinkt goed . Misschien draai ik deze wel net zo grijs als birds from my neighborhood
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')