quote:nou ik zal je beter vertellen. We hebben dezelfde bewaking als Stadhouders omdat bewaking meestal rouleerd. en als je afentoe verhalen hoort....
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:06 schreef Ripley het volgende:[..]
Nee, stadhouderskade
Daar komen weinig zwervers binnen, de bewaking is daar dan ook keurig, discreet en oplettend.
We hebben momenteel op zondag een turk die altijd een paar vrienden bij zich heeft. laatst wilde iemand naar binnen na sluitingstijd. dat mocht natuurlijk niet en in zijn woede trok hij een mes en wilde de bewaking neersteken, dit lukte gelukkig niet en hij rende weg. de vrienden van die gast zijn achter hem aangegaan en hebben hem in een cafe helemaal loos geslagen en vervolgens uitgeleverd aan de politie.....
afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Jep.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:02 schreef Coone het volgende:
En nu haal je de schade in?![]()
Ik erger me mateloos aan de manier waarop er over dit 'probleem' geouwehoerd wordt. Neem nou die uitzending van B&W (tsja VARA) ergens deze week. Er was nog weinig bekend (ook niets over Marokkanen) maar meteen doken ze er bovenop.
Iedereen had schuld, de supermarkten, Prins Bernhard, het hele Kabinet. Als je die mensen in dat programma moest geloven zou de hele NL maatschappij verrot zijn. 'Ja, dat krijg je er nu van als je zo op eigen verantwoordelijkheid hamert. Dan gaan 'ze' mensen doodslaan'.
Vrijwel iedereen in dit land weet het verschil tussen 'eigen verantwoordelijkheid nemen' en 'iemand om niks in puin of doodslaan', geloof me. En dergelijke mate van onwetendheid is slechts bepaalde bevolkingsgroepen voorbehouden. Zou natuurlijk iets met integratie te maken kunnen hebben.
quote:Ik denk dat ik altijd op dezelfde dagen boodschapopen doe of zo, want ik zie altijd dezelfde vriendelijke neger op de stadhouderskade.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:09 schreef donald_dick het volgende:[..]
nou ik zal je beter vertellen. We hebben dezelfde bewaking als Stadhouders omdat bewaking meestal rouleerd. en als je afentoe verhalen hoort....
We hebben momenteel op zondag een turk die altijd een paar vrienden bij zich heeft. laatst wilde iemand naar binnen na sluitingstijd. dat mocht natuurlijk niet en in zijn woede trok hij een mes en wilde de bewaking neersteken, dit lukte gelukkig niet en hij rende weg. de vrienden van die gast zijn achter hem aangegaan en hebben hem in een cafe helemaal loos geslagen en vervolgens uitgeleverd aan de politie.....afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Dat het allemaal flink uit de hand aan het lopen is.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:09 schreef donald_dick het volgende:[..]
afentoe weet ik er als AH vakkevullertje ook niet meer wat ik er van moet denken...
quote:Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jep.
Ik erger me mateloos aan de manier waarop er over dit 'probleem' geouwehoerd wordt. Neem nou die uitzending van B&W (tsja VARA) ergens deze week. Er was nog weinig bekend (ook niets over Marokkanen) maar meteen doken ze er bovenop.
Iedereen had schuld, de supermarkten, Prins Bernhard, het hele Kabinet. Als je die mensen in dat programma moest geloven zou de hele NL maatschappij verrot zijn. 'Ja, dat krijg je er nu van als je zo op eigen verantwoordelijkheid hamert. Dan gaan 'ze' mensen doodslaan'.
Vrijwel iedereen in dit land weet het verschil tussen 'eigen verantwoordelijkheid nemen' en 'iemand om niks in puin of doodslaan', geloof me. En dergelijke mate van onwetendheid is slechts bepaalde bevolkingsgroepen voorbehouden. Zou natuurlijk iets met integratie te maken kunnen hebben.
Ps: waarom kijk je B&W (vara) als je het zo afzeikt?
quote:Mijn god, wat ben jij een kneus.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:Jep.
Je vond het goed
"Oja, maar toen wist ik nog niet dat het over Marokkanen ging blabla".
quote:Je mag me op dit moment van veel beschuldigen, racisme, discriminatie simple-mindedness etc. etc., je doet je best maar, behalve van hypocrisie. Want als ik één ding niet ben, is dat het wel.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:05 schreef robh het volgende:
Dat anderen nog hypocrieter zijn praat het goed. Jep. Duidelijk. En je mocht niet wijzen zei je een paar posts terug nog....Wat wil je nou?
Ga Cohen maar beschuldigen van hypocrisie, wellicht dat die er wel gevoelig voor is.
quote:Ik vind persoonlijk dat je twee problemen door elkaar haalt. Ik ontken absoluut niet dat er een probleem is met een groep marokkaanse jongeren. Dat is 1 probleem.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:12 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jep.
Maar in dit geval is zulk gedrag dus niet voorbehouden aan bepaalde groepen, want ik heb het de nederlanders en surinamers ook zien doen. Dus gok ik er zelf op dat het feit dat je een groep jonge, slecht opgeleide werknemers zonder de juiste supervisie en controle bij elkaar zet op een winkel die al een probleem heeft met de junks en zwervers in de buurt aan deze escalaties bijdraagt. Ze jutten elkaar op en proberen stoer te zijn, en de junks zijn bvoor de hand liggende makkelijke slachtoffers. Voor Marokkanen, Turken, nederlanders, Surinamers etc. die bij die Dirk werken dus.
quote:Er is er hier maar één kneus en dat ben jij. Want jij kunt niet goed lezen en interpreteren. Overigens een zeer slechte zaak voor een modje.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:15 schreef robh het volgende:
Mijn god, wat ben jij een kneus.Je vond het goed
"Oja, maar toen wist ik nog niet dat het over Marokkanen ging blabla".
Het enige dat ik eerder heb beweerd, is dat we eerst de feiten moeten afwachten voordat we oordelen. En dus niet klakkeloos Jan en alleman de schuld moeten geven. Tsja, als jij daar klakkeloos wat zinnetjes uitplukt en uit z'n verband rukt, zegt dat opniew weer genoeg over jouw kwaliteiten als modje. Je zou beter moeten weten.
quote:Cohen spreekt afschuw uit over mishandeling vrouw
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:19 schreef Lemmeb het volgende:Er is er hier maar één kneus en dat ben jij. Want jij kunt niet goed lezen en interpreteren. Overigens een zeer slechte zaak voor een modje.
Het enige dat ik eerder heb beweerd, is dat we eerst de feiten moeten afwachten voordat we oordelen. En dus niet klakkeloos Jan en alleman de schuld moeten geven. Tsja, als jij daar klakkeloos wat zinnetjes uitplukt en uit z'n verband rukt, zegt dat opniew weer genoeg over jouw kwaliteiten als modje. Je zou beter moeten weten.
Succes ermee
quote:En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:16 schreef Ripley het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je twee problemen door elkaar haalt. Ik ontken absoluut niet dat er een probleem is met een groep marokkaanse jongeren. Dat is 1 probleem.
Wat voor problemen zie jij dan nog meer
quote:Stel dat straks blijkt dat ze tóch gestolen had. Wat zeg je dan?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
quote:Eigen rechter spelen?
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:
quote:Lees je wel wat ik verder zeg. Als zowat iedereen, maakt niet uit welke afkomst, van die winkel zich schuldig maakt aan dergelijk gedrag, dan ligt het toch niet aan hun afkomst. Dan is er toch iets mis met het beleid en de sfeer onder dat personeel. En dat is dus een ander probleem dan puur een probleem van en met marrokanen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Lemmeb het volgende:[..]
En ik zie persoonlijk uiteindelijk maar één probleem. Marokkanen hebben voor de zoveelste keer iemand zonder enige reden mishandeld, ook dit keer totdat de dood erop volgde. Dit is een groot probleem, aangezien het vaker voorkomt. Met winkeldiefstal bleek het uiteindelijk ook niks te maken te hebben.
quote:Bedankt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:22 schreef robh het volgende:
Cohen spreekt afschuw uit over mishandeling vrouwSucces ermee
Het topic ligt nog vers in m'n geheugen, maar ik heb echt geen zin om jouw fouten recht te gaan zetten. Mijn imago op dit forum interesseert me namelijk bitter weinig.
Volgens mij hoef je overigens niet langer dan 10 tellen in dat topic te kijken om te zien dat ik er vooral op hamer dat we de resultaten van het onderzoek af moeten wachten.
quote:Om vervolgens zelf wel al te concluderen dat het aan de afkomst van de daders ligt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:30 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Bedankt.
Het topic ligt nog vers in m'n geheugen, maar ik heb echt geen zin om jouw fouten recht te gaan zetten. Mijn imago op dit forum interesseert me namelijk bitter weinig.
Volgens mij hoef je overigens niet langer dan 10 tellen in dat topic te kijken om te zien dat ik er vooral op hamer dat we de resultaten van het onderzoek af moeten wachten.
quote:Ik lees prima wat je verder schrijft. Maar waar heb je het toch over
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:28 schreef Ripley het volgende:
Lees je wel wat ik verder zeg. Als zowat iedereen, maakt niet uit welke afkomst, van die winkel zich schuldig maakt aan dergelijk gedrag, dan ligt het toch niet aan hun afkomst.
Moet ik jou soms gaan uitleggen wat het verschil is tussen 'het aanhouden van een dief, wat af en toe onvermijdelijk met wat licht geweld gepaard gaat' en 'iemand doodschoppen die niet eens een dief is'?
quote:Boeit me uiteindelijk niet. Maar nu is het wel nuttig om m'n verhaal nog wat meer sjeu te geven. Het blijven uiteraard gewoon Marokkanen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:27 schreef robh het volgende:
Stel dat straks blijkt dat ze tóch gestolen had. Wat zeg je dan?
Ik vraag me sowieso af wat je zou moeten stelen om het te verdienen doodgeschopt te worden door een stel onaangepaste, doorgedraaide jonge pitbulls.
quote:Mijn zusje heeft in dezelfde week nog bonje met een donker meisje en een nederlander gehad die met hetzelfde soort gedrag bezig waren. Het verschil is dat het deze keer jammerlijk escaleerde, daarom hoor je er nu opeens wel iets over. En nee, ik heb het niet over het iemand aanhouden met eventueel een beetje geweld maar over het onnodig vernederen en mishandelen van junks en zwervers.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:34 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik lees prima wat je verder schrijft. Maar waar heb je het toch over
Worden er soms elke dag weerloze junks doodgemaakt door mensen van willekeurige afkomst? Toch apart dan dat ik Cohen daar niet veel vaker over gehoord heb.
Moet ik jou soms gaan uitleggen wat het verschil is tussen 'het aanhouden van een dief, wat af en toe onvermijdelijk met wat licht geweld gepaard gaat' en 'iemand doodschoppen die niet eens een dief is'?
quote:Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:38 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Boeit me uiteindelijk niet. Maar nu is het wel nuttig om m'n verhaal nog wat meer sjeu te geven. Het blijven uiteraard gewoon Marokkanen.
Ik vraag me sowieso af wat je zou moeten stelen om het te verdienen doodgeschopt te worden door een stel onaangepaste, doorgedraaide jonge pitbulls.
quote:Goed, goed, laat ik reëel blijven en je wat tegemoet komen
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:40 schreef Ripley het volgende:
Mijn zusje heeft in dezelfde week nog bonje met een donker meisje en een nederlander gehad die met hetzelfde soort gedrag bezig waren. Het verschil is dat het deze keer jammerlijk escaleerde, daarom hoor je er nu opeens wel iets over. En nee, ik heb het niet over het iemand aanhouden met eventueel een beetje geweld maar over het onnodig vernederen en mishandelen van junks en zwervers.
Natuurlijk gebeuren er de laatste tijd wel vaker van dit soort dingen (intimidatie van junks, eigen rechter spelen etc.), binnen allerlei bevolkingsgroepen. Dat wil ik ook niet ontkennen.
Maar vind jij het niet uitermate frappant, dat het nu weer precies uit de hand moet lopen als het om 5 Marokkanen gaat? En de persoon in kwestie blijkbaar ook nog eens niets gejat had? Geloof jij werkelijk dat dit puur toeval is?
't Is zeker altijd toeval, of niet soms, als de dader van een ernstig, bizar delict waar de honden geen brood van lusten weer eens van Marokkaanse afkomst blijkt te zijn. Want we doen tenslotte allemaal weleens wat verkeerd .
quote:Mjah, dat lag ook iets anders.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Coone het volgende:[..]
Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Die had net een kassiere met een mes staan te bedreigen en een greep uit de kassa gedaan. Toch iets anders als een winkeldief.
Bovendien had zij het bonnetje al laten zien en wisten ze dat ze niets gestolen had. Ze heeft ze uitgescholden voor Kut Marokkanen en dat is haar fataal geworden.
quote:Ja 'als, als, als'. Als ik zometeen per ongeluk van de gladde trap afgleid, daarbij iemand met m'n voet in z'n gezicht raak en zijn neusbeentje in z'n hersens schop, heb ik ook iemand doodgeschopt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:49 schreef Coone het volgende:
Een blikje bier is genoeg blijkbaar, getuige de dief die door de opgefokte autochtone AH-medewerkers is mishandeld. Die man leeft toevallig nog maar een verkeerde trap of val, en het was net zo afgelopn.
Je schopt zomaar niet iemand dood hoor, daar moet je flink je best voor doen. Als in: 'aanloopje... en hard doortrappen'.
Waren het bij het eerdere geval trouwens zeker weten stuk voor stuk autochtone medewerkers? Heb ik nergens gelezen ieg, maar ik kan me natuurlijk vergissen .
Het gaat mij trouwens ook niet om het verschil allochtoon <---> autochtoon, het gaat mij erom dat de daders wéér (voor de zoveelste keer) van Marokkaanse afkomst zijn. Dat dit toevallig ook onder de noemer 'allochtoon' valt, zal me verder worst wezen. Genoeg allochtonen in dit land die wel snappen dat je niet zomaar junks op straat dood mag trappen.
quote:Het ligt altijd iets anders. Maar die man had destijds ook dood kunnen zijn. Door autochtonen = Lemmebs theorettes
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:55 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Mjah, dat lag ook iets anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |