quote:Wat voegt het toe om mijn post te herhalen?
Op donderdag 9 oktober 2003 12:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Idd.
Beide mag niet.
quote:Een relax/afkick kuur geven met sauna, schone bedden, schone wc`s, schone spuiten, en natuurlijk als je eruit komt heb je een volledige schone geest zonder opleiding die alsnog waardeloos is in het normale leven.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:59 schreef realist_ik het volgende:[..]
allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?
ze staan dezelfde dag weer op straat...
om desnoods in dezelfde winkel te gaan jatten...
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 09-10-2003 12:27]
quote:Waarom zou het dast worden?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Wordt dit ook weer een B-topic ?
Waarom zou iets een B topic worden als JIJ het er niet mee eens bent?
quote:Dat is wel een HELE kromme vergelijking.
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef robh het volgende:[..]
Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..
Doe toch niet zo stom...
De dief was in dit geval heroine junk met AIDS en zo. ja, dan ben je zwak. die andere 2 waren relaitef gezond.
Jij vergelijk een stukje glas met een stuk hout die staal moeten zijn.
quote:Je bedoelt dat je een zieke vrouwelijke junk dus al helemaal niet te lijf zou moeten gaan.?
Op donderdag 9 oktober 2003 13:51 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Dat is wel een HELE kromme vergelijking.
De dief was in dit geval heroine junk met AIDS en zo. ja, dan ben je zwak. die andere 2 waren relaitef gezond.
Jij vergelijk een stukje glas met een stuk hout die staal moeten zijn.
quote:Ah OK, dan heb jij een bedrijfje. Ik ben junk. ik steel iedere dag zeg 10 blikjes bier bij je en as ik gepakt word 15 want dan ben ik dorstig. Volgens jou mag ik datr doen want dat is bedrijfsrisico.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:10 schreef Coone het volgende:[..]
Geen argumenten dus.
Lees eens iets over de risicofactoren van bedrijfsvoering, da's heel normaal.
Nu zijn er nog 10 anderen die hetzelfde zijn als ik en die stelen ook bij jou.
Goed toch? jij vind het immers niet erg want de politie doet er wel wat tegen.
quote:Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan. als je het netjes in een kluis hebt liggen met wat ammo er naast in een andere kluis en je pakt dat? dan hoort de inbreker dat en gaat hij echt niet op je af rennen.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:13 schreef Croga het volgende:[..]
Uit statistieken uit dat verheerlijkte America van je blijkt dat een wapen in huis 20 keer vaker een huisgenoot verwond/dood dan een inbreker. Wil jij nog steeds een wapen in huis om je te verdedigen, als je weet dat het 20 keer waarschijnlijker is dat je je eigen kind ermee dood?
Dat is zo'n wit bolletje dat licht geeft.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:03 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ah OK, dan heb jij een bedrijfje. Ik ben junk. ik steel iedere dag zeg 10 blikjes bier bij je en as ik gepakt word 15 want dan ben ik dorstig. Volgens jou mag ik datr doen want dat is bedrijfsrisico.
Nu zijn er nog 10 anderen die hetzelfde zijn als ik en die stelen ook bij jou.
Goed toch? jij vind het immers niet erg want de politie doet er wel wat tegen.
quote:[sarcastisch]
Op donderdag 9 oktober 2003 14:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan.
zie ook het topic Stoerdoenerij
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 09-10-2003 14:13]
quote:Ja, of die inbreker heeft je al te pakken omdat jij net een half uur bezig bent geweest met twee kluisjes open te trekken.... Daarnaast heb ik laatst een prachtige demonstratie gezien van zo'n kluisje.... Iedere derde debiel heeft de gemiddelde gunsafe in ongeveer 10 seconden open... ook je zoon! En als je een betere gunsafe neemt, krijg je die zelf weer niet snel genoeg open..... is de gun derhalve nutteloos....
Op donderdag 9 oktober 2003 14:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Dat is omdat ze er niet verantwoordelijk mee om gaan. als je het netjes in een kluis hebt liggen met wat ammo er naast in een andere kluis en je pakt dat? dan hoort de inbreker dat en gaat hij echt niet op je af rennen.
quote:in zekere mate ja.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:54 schreef Coone het volgende:[..]
Je bedoelt dat je een zieke vrouwelijke junk dus al helemaal niet te lijf zou moeten gaan.?
Dat meindert nog had geleefd was als ze hem niet hadden geslagen. dat die vrouw dan ook niet gemept was had ze ook nog geleeft.
Echter, de vrouw was in dermate slechte staat dat ze na 1 of 2 klappen neer zou gaan. die andere 2 waren normale personen.
Die hadden geen AIDS of een drugsverslaving. die conditie was dan ook op peil.
quote:Ik bedoelde normale mensen. mensen die zo zijn komen wellicht ook niet legaal aan een wapen aangezien de meeste zelfsrecpecterende schietverenigingen niet van die apen toelaat.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:12 schreef BdR het volgende:[..]
[sarcastisch]
nee, in Nederland kunnen we wel verantwoordelijk met vuurwapens om gaan
[/sarcastisch]zie ook het topic Stoerdoenerij
quote:Ik weet niet waar je dat hebt gezien maar dan moet je er ten eerste met een breekijzer aan te pas komen. ten tweede kan je het slot er wel aframmen maar het zijn maar kleine palletjes die alles op zijn plek houden. als je wat kapot maakt slaan alle pennen vast.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:12 schreef Croga het volgende:[..]
Ja, of die inbreker heeft je al te pakken omdat jij net een half uur bezig bent geweest met twee kluisjes open te trekken.... Daarnaast heb ik laatst een prachtige demonstratie gezien van zo'n kluisje.... Iedere derde debiel heeft de gemiddelde gunsafe in ongeveer 10 seconden open... ook je zoon! En als je een betere gunsafe neemt, krijg je die zelf weer niet snel genoeg open..... is de gun derhalve nutteloos....
en een electronische kluis maak jij niet in 10 sec open als je de code niet kent.
moet je iig niet de geboortedatum van jezelf nemen ofzo. DUh
quote:ja maar als iedereen 'normaal' zou zijn, dan hadden we ook geen winkeldieven of inbrekers waartegen we ons zouden moeten wapenen, dus wat lul je nou?
Op donderdag 9 oktober 2003 14:17 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik bedoelde normale mensen.
denk je nou echt dat Nederland, of elk willekeurig andere land, veiliger wordt als je de burgers met vuurwapens voorziet
quote:Zo zorgvuldig zijn de schietverenigingen tegenwoordig helaar niet meer gezien het feit dat jij wel lid mocht worden
Op donderdag 9 oktober 2003 14:17 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ik bedoelde normale mensen. mensen die zo zijn komen wellicht ook niet legaal aan een wapen aangezien de meeste zelfsrecpecterende schietverenigingen niet van die apen toelaat.
quote:Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat de mensen DIE een vuurwapen bezitten in NL een relatief zware selectieprocedure hebben doorgaan voordat ze er een mochten hebben. Ik bedoel nu de mensen die er een LEGAAL hebben.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:21 schreef BdR het volgende:[..]
ja maar als iedereen 'normaal' zou zijn, dan hadden we ook geen winkeldieven of inbrekers waartegen we ons zouden moeten wapenen, dus wat lul je nou?
denk je nou echt dat Nederland, of elk willekeurig andere land, veiliger wordt als je de burgers met vuurwapens voorziet
Ik wilde ook zeggen dat je gewoon stom bezig bent als je je kind al niet meer van een inbreker kan onderscheiden en die maar neerschiet voor het gemak.
In amerika gebeuren dan ook de meeste vuurwapenongelukken. afgezien van oorlogen.
quote:Zal ik de desbetreffende persoon eens verdedigen?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef RetepV het volgende:[..]
Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?
Snap je wat ik bedoel? Jij kunt je om de één of andere reden niet in iemand anders verplaatsen. Dat is imo een geestelijke afwijking, of misschien is het een gevolg van je opvoeding. Jij bent het soort mensen dat Nederland naar de tering laat gaan. Jij komt met middeleeuwse bullshit. Wanneer was het nou beter, in de middeleeuwen of nu? In de middeleeuwen had jij als onderhorige vanaf je 7e moeten werken, een slaaf dus. Nu heb jij een opleiding gekregen en heb je zelfs een computer. Als je het er niet mee eens bent dat het nu beter is dan de middeleeuwen, moet je per direkt je computer inleveren en met je opleiding stoppen. Ik bedoel: waarom zou je dan nog meedoen met iets waar je het niet mee eens bent?
Snap je? Of snap je het nu nog steeds niet? Als je het na 3 keer lezen nog steeds niet snapt wordt het tijd dat je jezelf koest gaat houden, want je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Leer je plaats eens of herzie je mening.
Waarom zou hij zich verplaatsen in een junk? Dat is niks meer dan een poging om haar acties goed te praten. Ze had zo'n slechte jeugd. Ze kon maar geen baan vinden. Ze werd altijd gepest. Dat is onzin, ieder mens heeft een eigen wil (zwakbegaafden daargelaten) en zelfs al heb je een belabberde opvoeding gehad, iedereen weet donders goed dat stelen verkeerd is.
En de vergelijking met de middeleeuwen is ook stierenstront. Waarom zou middeleeuws straffen ineens een feodale samenleving met zich meebrengen? Volstrekte onzin en een vergelijkin die uit pure onmacht is gemaakt. Het is niet én én, je kunt heus wel bepaalde zaken uit die tijd overnemen terwijl je de rest weg laat.
Hij moet zich koest houden? Hij heeft er geen verstand van? Hij moet zijn plaats leren? Sjonge jonge zeg, jij bent wel het voorbeeld van een democratie he? Of beter gezegd, het typische voorbeeld van de 'ik sta boven jou' mentaliteit van links. M.a.w., wereldvreemd maar wel goed wetend wat goed is voor de rest. En dan vraag je je misschien af waarom er zoveel mensen op Fortuijn stemden.
Voor de goede orde, ook van mij mogen ze radbraken op het marktplein gerust weer invoeren. Dan denken mensen wel 3x na voordat ze iets jatten, in plaats van nu dat ze weten dat ze na 10 minuten het bureau al uit zijn.
Alhoewel ik absoluut vindt dat dat er niks mee te maken hoeft te hebben, vind ik het wel raar. Wees dan consequent met kreten als "haatzaaierij".
[Dit bericht is gewijzigd door Dodec op 09-10-2003 16:12]
quote:Het kijkt erop dat winkeldieven blauwe plekken, gebroken ledematen en zelfs een dodelijke afloop moeten gaan incalculeren als ondernemersrisico. (Net zoals sommige middenstanders)
Op donderdag 9 oktober 2003 14:08 schreef Coone het volgende:[..]
Ik keur het niet goed.
Ik zeg alleen dat winkeldiefstal bij het bedrijfsrisico hoort en ook ingecalculeerd is in de meeste begrotingen.
Dan is een schandpaal toch een mensvriendelijker instrument om winkeldiefstal tegen te gaan.
quote:Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:59 schreef Dodec het volgende:
Raar eigenlijk dat wanneer Volkert Pim Fortuyn dood schiet, mensen gelijk "Melkert Moordenaar!" roepen, volgens een de-vijand-van-mijn-vriend-is-uiteraard-de-vriend-van-mijn-andere-vijand-redeneringen, maar nu blijft het angstvallig stil rond Johan "rotschop" Remkes.Alhoewel ik absoluut vindt dat dat er niks mee te maken hoeft te hebben, vind ik het wel raar. Wees dan consequent met kreten als "haatzaaierij".
Ik ben het met je eens: Bernhard, Eerdmans en Remkes en Huffnagel hebben wel wat uit te leggen.
quote:Yep. What goes around, comes around.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:[..]
Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Ik ben het met je eens: Bernhard, Eerdmans en Remkes en Huffnagel hebben wel wat uit te leggen.
quote:* ook mee eens
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:
quote:Ook in straat-interviews viel de naam van Bernhard een paar keer. Hoewel ie er strikt genomen niets mee te maken heeft, zal ie zelf ook wel beseffen dat ie door het betalen van de boete het signaal afgegeven heeft dat het niet erg is om winkeldieven te slaan. Dat niet iedereen maat kan houden is niet zijn schuld, maar dat had ie natuurlijk wel van te voren kunnen en moeten bedenken.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:10 schreef Coone het volgende:[..]
Ik las dat Eerdmans 1 mailtje heeft gekregen met: de klappen kwamen van rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |