abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13758684
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Fotos vind ik een prima idee.
Je staat gewoon zwaar voor lul... hoewel... bepaalde types boeit dat ook amper omdat die toch geen schaamte kennen
Leuk als je daar ineens tussen hangt, terwijl je geen dief bent
Ik vind dat schandpaal idee niet zo geweldig om een paar redenen.

1. volgens mij lost het weinig tot niks op
2. het is vooral goed voor de bevredeging van sensatiegevoelens
3. het heeft gevaarlijke trekjes en kan als wraakactie gebruikt worden, zie de foto's van zgn. pedo's in Engelse kranten

Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:16:32 #27
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13758687
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Wordt dit ook weer een B-topic ?

Ik hoop het niet, op de fp is de nationaliteit al genoemd... Aan de andere kant zijn er ook gevallen bekend van excessief geweld door een andere bevolkingsgroep tegen een junk. Daarboven op de betaling van de boete van prins Bernard heeft het 'goede' voorbeeld helemaal al gezet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_13758697
Mag ik btw dat nieuwsbericht ivm nationaliteit, had het bericht nog niet gelezen. Alvast bedankt.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:18:16 #29
54263 crew  Pharkus
pi_13758711
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:17 schreef rammietje het volgende:
Mag ik btw dat nieuwsbericht ivm nationaliteit, had het bericht nog niet gelezen. Alvast bedankt.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33322
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:19:59 #30
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_13758732
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:16 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, op de fp is de nationaliteit al genoemd... Aan de andere kant zijn er ook gevallen bekend van excessief geweld door een andere bevolkingsgroep tegen een junk. Daarboven op de betaling van de boete van prins Bernard heeft het 'goede' voorbeeld helemaal al gezet.

En wat dacht je van politici die een bloemetje sturen naar de eigenrichters (in de AH zaak is dat gebeurd)? Daarmee wordt eigen rechter spelen gestimuleerd. Met de eigen verantwoordelijkheid wordt niet bedoeld het dat de burger zelf de straffen uitdeelt.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:22:20 #31
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_13758776
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Dus ik denk dat voor bepaalde groepen die schandpaalmethode niet werkt. Doodslaan is natuurlijk ook geen oplossing.

Eigenlijk is doodslaan wel de methode, ze doen het namelijk nooit weer.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:22:22 #32
54263 crew  Pharkus
pi_13758778
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:19 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

En wat dacht je van politici die een bloemetje sturen naar de eigenrichters (in de AH zaak is dat gebeurd)? Daarmee wordt eigen rechter spelen gestimuleerd. Met de eigen verantwoordelijkheid wordt niet bedoeld het dat de burger zelf de straffen uitdeelt.

Inderdaad, maar zoals Dirk vd Broek al in de kranten vermelde, de verantwoordelijkheid van het personeel houdt op bij de deur. Ik weet niet hoe de gedragsregels van de AH zijn van het personeel maar goed. Kan me ook voorstellen dat als je jong/net in dienst bent dat je nog achter een dief aangaat en niet nadenkt over de gedragsregels.
pi_13758783
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:16 schreef Coone het volgende:

[..]

Leuk als je daar ineens tussen hangt, terwijl je geen dief bent
Ik vind dat schandpaal idee niet zo geweldig om een paar redenen.

1. volgens mij lost het weinig tot niks op
2. het is vooral goed voor de bevredeging van sensatiegevoelens
3. het heeft gevaarlijke trekjes en kan als wraakactie gebruikt worden, zie de foto's van zgn. pedo's in Engelse kranten

1. waarom zou je daar tussen hangen als je geen dief bent?
2. het is vooral goed om die dieven ervan te weerhouden zich nog in die winkel te laten zien
3. er is niks mis met wraakacties tegen pedofielen en als de dief zich niet in betreffende winkel laat zien, zal er niet veel gebeuren hoor...
pi_13758807
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:20 schreef rammietje het volgende:

[..]

ok dank u. lol had moeten wedden met iemand.. :/

die ' helden van de AH waren overigens Nederlanders hoor
pi_13758820
offtopic. en weg.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 09-10-2003 10:28]

pi_13758832
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:23 schreef Coone het volgende:
die ' helden van de AH waren overigens Nederlanders hoor
Vandaar dat de [betreffende] dief nog leeft.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:27:06 #37
54263 crew  Pharkus
pi_13758870
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:22 schreef Mac11 het volgende:

[..]

Eigenlijk is doodslaan wel de methode, ze doen het namelijk nooit weer.

De ergste moordenaars en verkrachters laten we opsluiten, maar een winkeldief die een blikje bier jat en een pak honden/kattenvoer moet maar dood?

Dat terzijde, door de dood in dit geval veranderd ook de mening van het publiek in dit soort zaken, kijk het hardhandig aanhouden van de 'ah-helden' werd door velen nog gezien als risico van het vak van de winkeldief. Nu zal de mening omslaan en de regels voor het personeel nog eens duidelijk uitgelegd worden.

donderdag 9 oktober 2003 @ 10:27:36 #38
64882 Mac11
pi_13758876
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:22 schreef realist_ik het volgende:

[..]

2. het is vooral goed om die dieven ervan te weerhouden zich nog in die winkel te laten zien
3. er is niks mis met wraakacties tegen pedofielen en als de dief zich niet in betreffende winkel laat zien, zal er niet veel gebeuren hoor...

1. Als er een grapjas/vriend bij die supermarkt werkt en voor de gein maar ff ophangt, overigens is dat hele foto gedoe maar een dom idee als je een foto kunt maken moet je hem minstens kunnen inrekenen
2. wtf, jij hebt zeker fotografisch geheugen in grote supermarkten is dit bij lange na niet van toepassing.
3. er bestaat maar 1 manier om een lastig persoon op te lossen en dat is de dood, van mij mag het naar 3x een ernstige overtreding
pi_13758909
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Pharkus het volgende:

[..]

De ergste moordenaars en verkrachters laten we opsluiten, maar een winkeldief die een blikje bier jat en een pak honden/kattenvoer moet maar dood?

nee nee ... moordenaars en verkrachters heb ik altijd al de doodstraf willen geven ...

winkeldieven moeten gewoon een paar tikken krijgen...
dat de dief/junk in dit geval (helaas) is overleden is slechts het gevolg van het geweld in combinatie met de conditie waarin betreffend wandelend lijk zich bevond.

donderdag 9 oktober 2003 @ 10:31:43 #40
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13758934
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:29 schreef realist_ik het volgende:

winkeldieven moeten gewoon een paar tikken krijgen...
dat de dief/junk in dit geval (helaas) is overleden is slechts het gevolg van het geweld in combinatie met de conditie waarin betreffend wandelend lijk zich bevond.

Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..

Doe toch niet zo stom...

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:32:09 #41
54263 crew  Pharkus
pi_13758940
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Mac11 het volgende:

[..]

3. er bestaat maar 1 manier om een lastig persoon op te lossen en dat is de dood, van mij mag het naar 3x een ernstige overtreding

Dat hebben ze in amerika ook geprobeerd, 3 vergrijpen en een levenslange straf, wat krijg je dan? Mensen die op 2 overtredingen staan en hun derde betrapt worden alles uit de kast gaan halen om niet gepakt te worden, gijzelnemingen, moord, highspeed chases, alles om maar buiten de handen van de 'wet' te blijven.

En kom nou is een bierblikje stelen uit de supermarkt nou een dusdanige ernstige overtreding om er na 3x voor dood te moeten gaan?

pi_13758957
Het probleem is natuurlijk gewoon dat die winkelmedewerkers net zulke gefrustreerde losers zijn als die vrouw.

* Die vrouw steelt omdat ze onmachtig is om genoeg geld te verdienen voor haar eigen onderhoud, of misschien was ze gewoon psychisch niet in orde.

* Die jongens schoppen haar dood omdat ze onmachtig zijn zichzelf in de hand te houden en objectief de situatie te bezien. Of misschien waren ze ook gewoon psychisch niet in orde.

Laat mij het zo stellen: die jongens hebben haar doodgeschopt en geslagen, terwijl zij zelf geen enkel nadeel hadden ondervonden. Hoeveel er ook gestolen wordt, het was hun baas die er voor opdraaide, en die heeft voorzieningen getroffen en dergelijke. Die jongens zouden gewoon hun salaris uitbetaald krijgen. Die vrouw had iets van totaal misschien 3,50 euro gestolen. Dat is zo'n klein bedrag, dat is nog minder dan het dagelijkse kassaverschil van de cassieres.

Er zijn dus maar een paar redenen/motieven te bedenken waarom die jongens haar dan toch doodgeslagen en geschopt hebben.

* Geen respect voor hun medemens.
* Psychisch gestoorde persoonlijkheid.
* Godsdienstige overtuiging.
* Hun baas heeft ze er toe aangezet.

Persoonlijk vind ik dat geen enkele van deze redenen goedpraat wat ze hebben gedaan.

Kom op zeg, voor deze jongens is een mensenleven dus maar 3,50 euro waard, of zelfs helemaal niets (want ze waren persoonlijk helemaal niet benadeeld)? Opgesloten moeten ze worden! Ik vind niet dat dit soort mensen zomaar over straat mogen. Voor een beroepsmoordenaar is een mensenleven nog meer waard, die vraagt tenminste nog zo'n 1000 euro voor een moord!

Dit kan gewoon niet. Die vrouw was niet goed bezig, maar als je het eens bent met dat iemand die voor 3,50 euro dingen steelt de doodstraf verdient, dan ben je ZELF niet goed bij je hoofd. Pak alsjeblieft een pistool en maak er een eind aan, bespaar ons normale mensen het leed dat jij nog gaat berokkenen.

3,50 euro, zeg. Ik durf te wedden dat het overgrote merendeel van de Fokkers alles bij elkaar in zijn jeugd wel meer dan 3,50 euro uit de portemonnaie van zijn moeder heeft gestolen... Geef jezelf dan ook gelijk de doodstraf als je het met die jongens eens bent.

pi_13758981
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef robh het volgende:

[..]

Ja, en datzelfde gold voor Meindert Tjoelker en Rene Steegmans. Hadden die een betere fysieke conditie gehad hadden ze nog geleefd..

Doe toch niet zo stom...

bullshit.
waren dat junks dan?
nee.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:35:26 #44
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_13759003

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 09-10-2003 10:37]

Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:35:36 #45
54263 crew  Pharkus
pi_13759008
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:34 schreef realist_ik het volgende:

[..]

bullshit.
waren dat junks dan?
nee.

Nee maar wel voorbeelden waar mensen dachten even een paar tikken uit te delen.
pi_13759028
quote:

[..]

quote:

[..]

1. zo gaan die dingen. mensen zetten graag anderen een hak, er kan sprake zijn van een misverstand of een onterechte beschuldiging
2. het is maar de vraag of dat werkt. notoire dieven trekken zich daar vrees ik niet zoveel van aan, hebben wellicht niet zoveel te verliezen.
3. er is wel wat mis met wraakacties tegen pedofielen, zeker als mensen hun kans schoon zien en de buurman waaraan ze al jaren een hekel hebben, maar geen pedofiel is, aan gaan klagen, wat ook is gebeurd.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:38:19 #47
64882 Mac11
pi_13759058
Ok zoals ik net zei doodslaan is wel de oplossing maar maar niet zomaar toepasbaar in hedendaags leven, maar wat als het rechtssysteem 3x achtermekaar faalt en de " wetovertreder " in het oude voetspoor doorgaat.
Vind je niet dat er dan maar eens een wet moet komen die hierin verandering brengt, net zoiets als die draaideur criminelen wtf heb je eraan ze zitten in de gevangenis en kosten geld.
zodra ze de deur van de gevangenis verlaten begint alles weer overnieuw en jatten dus jouw spullen die je nooit weer terugziet.

Fuck dat, Nederlanders mogen hun bezittingen niet eens verdedigen met wapens terwijl menig crimineel met een gun/mes rondloopt.
Nee wij mogen ons niet beschermen met wapens omdat het gevaarlijk is en omdat je dan zomaar opeens allemaal mensen kunt doodschieten blablabla.
Wedden dat een sticker die ik in Denemarken op een autoraam zag geplakt helpt wanneer je het op je auto/huis plakt.
This house/car is protected bij Smith & Wesson, dan wist ik zeker wel dat ik het laat om hier binnen te treden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mac11 op 09-10-2003 10:40]

pi_13759068
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:35 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Nee maar wel voorbeelden waar mensen dachten even een paar tikken uit te delen.

geen junks ... geen dieven ... geen winkelpersoneel ...
zinloos geweld, dat wel...
maar totaal irrelevant hier.
pi_13759075
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef robh het volgende:

[..]

Doe toch niet zo stom...

Het is wel goed dat je dat voorbeeld noemt, dat van Tjoelker. Waarvan later bleek dat het allemaal toch wat anders lag. Hij was stomlazarus en agressief en is later tot martelaar uitgeroepen.

Dat soort beeldvorming ontstaat dus snel omdat 'we' niet zo geinteresseerd zijn in de feiten, maar wel in een lekker verhaal.

donderdag 9 oktober 2003 @ 10:39:36 #50
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13759088
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:34 schreef realist_ik het volgende:

bullshit.
waren dat junks dan?
nee.

Nee, maar volgens jouw redenering had dat best gekund. Lees de krantenartikelen even door, het gaat niet om enkele tikken, het gaat om een mishandeling waarbij flink geschopt en geslagen werd.

Wat doet de fysieke gesteldheid van die vrouw er dan toe? Is het haar eigen schuld dat ze eraan dood is gegaan? Nee tuurlijk niet, getuige andere geweldslachtoffers.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')