abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 09:45:06 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13758194
N.a.v. het overlijden van een winkeldievegge in Amsterdam verschijnen er op diverse sites allerlei opemrkingen hoe te handelen als je een dief betrapt in de winkel. ( waarbij nog een vraag naarboven komt, wat doe JIJ als je in een winkel ziet dat er iemand zijn tas/jas aan het volladen is?)

I.i.g. gaan er ook vingers omhoog voor een openbare schandpaal (d.m.v. foto's ophangen van daders in de nabije omgeving van de winkel waarop duidelijk is te zien wie er iets heeft gestolen) of zoals op deze site de dader in beeld brengen door de video opnames van de bewakingscamera's te tonen.

Wat vinden jullie hiervan ?

donderdag 9 oktober 2003 @ 09:47:00 #2
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_13758226
als ik iemand iets zie stelen licht ik het personeel in. Daar houdt mijn verantwoordelijkheid op.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:47:22 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_13758230
Openbare schandpaal met foto's vind ik een goed idee. De eventuele bewaking in een supermarkt kan ingrijpen als een van de dieven toch de winkel in wil.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:49:33 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13758279
Wat mij betreft plakken ze een hele winkel vol met foto's van "heterdaadjes", daar heb ik dus echt geen problemen mee.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:50:21 #5
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_13758297
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:47 schreef ShaoliN het volgende:
Openbare schandpaal met foto's vind ik een goed idee. De eventuele bewaking in een supermarkt kan ingrijpen als een van de dieven toch de winkel in wil.
ha ha!!! Dat zijn ook van die hoog gekwalificeerde mensen... Het kassameisje haalt nog meer uit...
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:51:19 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_13758307
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:50 schreef Kresj het volgende:

[..]

ha ha!!! Dat zijn ook van die hoog gekwalificeerde mensen... Het kassameisje haalt nog meer uit...

Het is beter dan een groep gefrusteerde jongeren los te laten op een winkeldief.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:52:26 #7
16625 robh
pi_13758327
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:50 schreef Kresj het volgende:

Toen ik een aantal jaar terug nog in een supermarkt werkte hadden we ook zo'n nozem in de winkel. Loopt er een kerel de winkel uit komt ie even later naar je toe "volgens mij heeft die man wat gejat!". Handig
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13758336
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:45 schreef Loedertje het volgende:
Wat vinden jullie hiervan ?
Prima.

Misschien een site ondersteunend wekelijks televisieprogramma op SBS6?
"Winkeldieven in actie" ofzo? Brought to you by Dirk van de Broek.

pi_13758344
Ik zou hem laten rennen. Het is niet mijn taak als winkelbediende om dieven tegen te houden. Daar huren ze maar een beveiligingsbeambte met privileges voor in.
Wie?
pi_13758361
off topic : ik snap zo ie zo heel dat gedoe van achter een winkel dief aan rennen om hem te pakken te nemen.

1: meeste winkels verbieden het zelfs
2: levensgevaarlijk, je weet niet of iemand een wapen bij zich heeft
3: in de prijzen van artikelen wordt daar al rekening mee gehouden
4: meeste wordt gejat door eigen personeel (heb nog nooit een winkel medewerker zich zelf zien slaan nadat hij/zij weer eens een mars had gestolen)

Waar het indat geval om ging was een groep mensen die zagen dat het een vrouw was en het wel ruig vonden om die te grazen te nemen door een man of 4/5.

ontopic: het heeft zin als het gaat om scholieren etc, dus jongere mensen. Het schikt af. Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan

pi_13758400
als het m'n eigen zaak zou zijn, zou ik toch wel met een honkbalknuppel betreffende knieschijf eruit tikken...

als werknemer in een supermarkt zou ik de persoon erop aanspreken, aanmanen de producten terug te zetten en aan te raden om asap op te zouten en niet meer terug te komen...

verder vind ik het een goed plan om iedereen die ooit betrapt is op winkeldiefstal op te hangen in de hall of shame (bij de kassa) ... dwz de foto ... natuurlijk.

pi_13758410
Ik keur het zwaar af, ik werk zelf ook in een winkel van Albert Heijn in Assen, er zijn bepaalde gedragscodes voor het aanhouden van een winkeldief

dit doe je altijd met 2 man niet alleen maar ook niet met 4 man en als iemand staande is gehouden geen argressie op iemand uitoefenen of geweld gebruiken..

ik vind het kwalijk dat die vrouw nu dood is maar aan de andere kant had ze ook niet moeten jatten maar ik vind het erger dat die vrouw dood is dan dat ze iets gejat heeft....

dat is mijn mening

greetings,

eelco

pi_13758424
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:54 schreef Railguy het volgende:ontopic: Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan
dus moet je ze gewoon een paar flinke tikken geven...
dan komen ze niet meer terug...
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:00:32 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_13758436
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:52 schreef robh het volgende:

[..]

Toen ik een aantal jaar terug nog in een supermarkt werkte hadden we ook zo'n nozem in de winkel. Loopt er een kerel de winkel uit komt ie even later naar je toe "volgens mij heeft die man wat gejat!". Handig

I rest my case.
pi_13758442
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:58 schreef realist_ik het volgende:
dwz de foto ... natuurlijk.
Da's dan weer soft.
Misschien is een vitrine in de winkel met eruitgetikte knieschijven en afgescheurde oren een idee?
pi_13758495
In de tijd dat ik in een supermarkt werkte heb ik nog wel eens gerend. Een keer iemand gepakt, netjes politie gebeld, en compimentje van politie gekregen voor nette aanpak (alleen vastgehouden, niet geslagen o.i.d.). Daarnaast hadden we nog een junk, die hebben we een paar keer geporbeerd te pakken en die liet altijd een fiets staan. Resultaat was dat we 4 fietsen in het magazijn hadden.

Ik werk nu in een electronicazaak, een keer jattie iemand een telefoon, ik met een collega erachteraan. Hadden we die gast te pakken, kwam er iemand anders bij (vriend van dief) en die bedreigde mij en mijn collega met een vuurwapen. Toen heb ik die gast (uiteraard) laten gaan.

Sinds dat gebeurt is ren ik nooit meer, ik scheet letterlijk 30 kleuren bagger. Als er nu iemand wat jat en gaat rennen, dan rent hij maar lekker verder.

pi_13758556
Fotos vind ik een prima idee.
Je staat gewoon zwaar voor lul... hoewel... bepaalde types boeit dat ook amper omdat die toch geen schaamte kennen
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13758581
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:58 schreef realist_ik het volgende:
als het m'n eigen zaak zou zijn, zou ik toch wel met een honkbalknuppel betreffende knieschijf eruit tikken...
Zoals al gezegd: Ongeveer 80% van de diefstallen gebeurt door eigen personeel.. Die ga je dus ook de knieschijf eruit tikken neem ik aan???
pi_13758592
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Je staat gewoon zwaar voor lul... hoewel... bepaalde types boeit dat ook amper omdat die toch geen schaamte kennen
en die tref je ook niet met een boete omdat ze niks hebben ...
opsluiten doe je ze waarschijnlijk ook nog een plezier mee ...
dus die moet je gewoon een paar tikken geven.
pi_13758603
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:10 schreef Croga het volgende:

[..]

Zoals al gezegd: Ongeveer 80% van de diefstallen gebeurt door eigen personeel.. Die ga je dus ook de knieschijf eruit tikken neem ik aan???

ontslaan...
pi_13758617
Nou ik zal je mijn mening vertellen over wat er in Amsterdam is gebeurd, aangezien iedereen weet dat daar de jeugd 75% zwart is is het niet verwonderlijk dat er Marokkaanse/Turkse vakkenvullertjes bezig waren op dat moment, die hebben die vrouw gezien en zijn haar achterna gerend.. uiteindelijk te pakken gekregen en inmekaar geslagen, Broer Hassan en zijn vrienden zagen het ook en deden ook nog ff mee en daarna is ze overleden.

Weet gewoon 100% zeker dat et geen autochtonen waren.. maargoed laat de namen maar eens horen van de daders..

Forum Admin donderdag 9 oktober 2003 @ 10:13:30 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13758626
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Met name junks hebben hier last van (niet generaliserend bedoelt, maar de afhankelijkheid van bepaalde producten vertroebelt het schaamtebeeld volgens mij), volgens mij zijn die in staat om rustig naast hun opgehangen foto in de ruit van de supermarkt te gaan staan met het verkopen van hun straatkrant.

Dus ik denk dat voor bepaalde groepen die schandpaalmethode niet werkt. Doodslaan is natuurlijk ook geen oplossing.

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:13:57 #23
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_13758635
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:12 schreef rammietje het volgende:
Nou ik zal je mijn mening vertellen over wat er in Amsterdam is gebeurd, aangezien iedereen weet dat daar de jeugd 75% zwart is is het niet verwonderlijk dat er Marokkaanse/Turkse vakkenvullertjes bezig waren op dat moment, die hebben die vrouw gezien en zijn haar achterna gerend.. uiteindelijk te pakken gekregen en inmekaar geslagen, Broer Hassan en zijn vrienden zagen het ook en deden ook nog ff mee en daarna is ze overleden.

Weet gewoon 100% zeker dat et geen autochtonen waren.. maargoed laat de namen maar eens horen van de daders..

Wordt dit ook weer een B-topic ?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:14:52 #24
16625 robh
pi_13758658
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:13 schreef Leonardo1504 het volgende:

Wordt dit ook weer een B-topic ?

Nee.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13758663
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:12 schreef rammietje het volgende:

Ja het waren idd Marokkanen dat is al op het nieuws geweest maar dat heeft er in dit geval mi weinig mee te maken.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')