Trouwens ik lees op teletekst dat Israël gaat deporteren ?
quote:Keurig.
Jeruzalem Het Israëlische leger is van plan 15 Palestijnse gevangenen over te brengen van de Westelijke Jordaanoever naar de Gazastrook. Volgens het leger is uitzetting noodzakelijk om verdere tereur tegen de Israëli's te voorkomen.Het gaat om zogeheten administratieve gedetineerden, die zonder proces maaden kunnen worden vastgehouden. De 15 zullen na verloop van tijd in gaza worden vrijgelaten. Daarna mogen ze niet meer naar de Westoever terugkeren.
In het verleden hebben Palestijnen en mensenrechtenorganisaties fel geageerd tegen deportaties. Volgens hen zijn die strijdig met het internationale recht.
-edit-
bron is dus teletekst
quote:Wat een dooddoener
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:16 schreef elcastel het volgende:
Als Arafat zijn geld nu in de Palestijnen investeerd, dan breken de Israëliërs dat toch weer af. (geen goedpratertje)
quote:Nee, daar heeft Israël hem ingedwongen door zn hoofdkwartier te bombarderen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:33 schreef arjens het volgende:
Opzich wel logisch dat Arafat zich positief opsteld tegenover dat alternatieve plan. Nu kan hij zich beroepen op de slachtoffer rol.
quote:Praat je nu niet wat mensen naar de mond?
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:50 schreef schatje het volgende:[..]
Arafat is een man die tegenover het Westen met mooi praatjes komt terwijl hij ondertussen zijn haatcampagne tegenover Israël onder de Palestijne bevolking voorzet.
Het zou daarom een zegen zijn voor de Palestijnen indien zij een echte krachtige leider krijgen die zich daadwerkelijk druk maakt om hen, en die niet alleen denkt aan zijn banksaldo.
Leg mij ook eens uit, waarom wil Arafat niet de controle over de Palestijnse veiligheidsdiensten afstaan??
Een zegen voor de palestijnen is dat de havikken uit het israelische kabinet vertrekken en de bezetting opgeven.
Wat je ook van Arafat vindt; hij heeft steun van het grootste deel van het palestijnse volk.
quote:Helemaal niet, waarom zou ik dat doen??
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Praat je nu niet wat mensen naar de mond?
Ik ben nog steeds pro-Palestijns, alleen zeer kritisch .
quote:Zegt ook veel over het volk
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat je ook van Arafat vindt; hij heeft steun van het grootste deel van het palestijnse volk.
quote:precies een volk dat een oorlogsmisdadiger verkiest bvoven andere kandidaten zegt ook veel over dat volk.
Op woensdag 15 oktober 2003 00:13 schreef GoldaM het volgende:[..]
Zegt ook veel over het volk
quote:Kritisch is goed, maar dan wel met feiten
Op woensdag 15 oktober 2003 00:06 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben nog steeds pro-Palestijns, alleen zeer kritisch.
Een feit is bijvoorbeeld het EU-geld dat jarenlang naar de palestijnse infrastructuur is gegaan (jarenlang), is vernietigd door Israël.
Dat Arafat-verhaal heb ik nou wel gehoord van zijn tegenstanders. Ik heb alleen nog nooit echt bewijs gezien van bijvoorbeeld dat geld (al geloof ik best dat hij tot op een hoogte corrupt is). Maar, waarom praten bijvoorbeeld sommige israelische politici dan wel met hem? Als hij zo'n grote misdadiger is; dan praten zij toch niet met hem?
Of kan het zijn dat deze israeliërs het anders interpreteren? Natuurlijk weten ze dat hij in de jaren'70 op een geweldadige manier zich verzet heeft tegen de bezetting. Maar, weten ook dat zij waarschijnlijk hetzelfde gedaan zouden hebben bij een bezetting.
Verder is hij geen grootse diplomaat en was hij in het verleden (jaren'70) een voorstander van geweldadig verzet tegen de bezetting.
Ik vind ook dat er uiteindelijk een betere leider voor de palestijnen moet komen. Maar, vooral één die ná de vrede aan de gang gaat. Dus, als de staat Palestina bestaat. Een leider die een beter diplomaat is.
Arafat is een symbool geworden van het verzet tegen de bezetting.
Zo zien palestijnen hem ook.
Immers, is hij gekozen.
quote:(nos)
In 1996 wordt Arafat met 87,1 procent van de stemmen tot president gekozen. Arafat is de eerste - en vooralsnog enige - democratisch gekozen leider van de Palestijnen.
quote:Dat is echter geen reden om corrupt te zijn.
Op woensdag 15 oktober 2003 00:22 schreef Nyrem het volgende:[..]
Een feit is bijvoorbeeld het EU-geld dat jarenlang naar de palestijnse infrastructuur is gegaan (jarenlang), is vernietigd door Israël.
quote:Bericht van nog niet zolang geleden:
Dat Arafat-verhaal heb ik nou wel gehoord van zijn tegenstanders. Ik heb alleen nog nooit echt bewijs gezien van bijvoorbeeld dat geld (al geloof ik best dat hij tot op een hoogte corrupt is).
quote:bron
IMF: Palestijnen hielden miljoenen uit begroting
Gepubliceerd op zondag 21 september 2003
DUBAI (ANP) - De Palestijnse Autoriteit onder Yasser Arafat heeft naar schatting van het Internationaal Monetair Fonds tussen 1995 en 2000 meer dan 898 miljoen dollar aan inkomsten buiten de begroting gehouden. Het geld is op geheime rekeningen gestort.Het was afkomstig van verbruikersbelasting op benzine, alcohol en tabak en werd tussen 1995 en april 2000 afgestort. Alleen Arafat kon bij het geld komen, aldus het IMF in een rapport over de financiële positie van de Palestijnse Autoriteit.
quote:arafat dus
Op woensdag 15 oktober 2003 00:15 schreef Chadi het volgende:[..]
precies een volk dat een oorlogsmisdadiger verkiest bvoven andere kandidaten zegt ook veel over dat volk.
-edit-
Stukje weggehaald voor de lieve vrede
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 15-10-2003 06:56]
quote:Vergeet dan ook niet even te vermelden dat in dat stukje ook nog het volgende staat. Er is dus maar 890-700=190 miljoen dollar echt ergens blijven hangen.
Op woensdag 15 oktober 2003 00:43 schreef schatje het volgende:Bericht van nog niet zolang geleden:
[..]
quote:
In opdracht van Arafat is volgens het IMF ongeveer 700 miljoen dollar geïnvesteerd in bedrijven in de Palestijnse gebieden en in het buitenland.
quote:Straf voor het uitspreken van een veto?
Aanslag op diplomatenkonvooi Gaza***************************************
BEIT HANOUN Een Amerikaanse konvooi van
diplomaten is in de Gazastrook door een
bomexplosie getroffen.Zeker vier mensen
zijn omgekomen,waaronder een Amerikaan
en een Palestijnse veiligheidsman.De
Amerikaanse vredesgezant John Wolf zat
niet in de auto's en is niet getroffen.
Vier Amerikanen zouden gewond zijn
geraakt.Het diplomatieke konvooi reed
bij Beit Hanoun toen de explosie zich
voordeed.Het is onduidelijk of het om
een zelfmoordaanslag gaat.TT
quote:Juist, foute boel.
Op woensdag 15 oktober 2003 07:23 schreef Basp1 het volgende:[..]
Vergeet dan ook niet even te vermelden dat in dat stukje ook nog het volgende staat. Er is dus maar 890-700=190 miljoen dollar echt ergens blijven hangen.
Ondertussen:
quote:bron
Veto VS tegen resolutie muur Israël
De VS hebben in de nacht van dinsdag op woensdag een internationale veroordeling van de Israëlische veiligheidspolitiek tegengehouden. Washington verhinderde een resolutie van de VN-Veiligheidsraad tegen de veiligheidsmuur op de Westelijke Jordaanoever.
Een veto was wel te verwachten, gebeurt altijd met resoluties betreffende Israël.
quote:Ja, triest die lui
Op woensdag 15 oktober 2003 11:16 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Straf voor het uitspreken van een veto?
Het is toch te gek voor woorden dat Israel veroordeeld zou moeten worden voor het voorkomen van aanslagen
Straks gaan ze bij de VN Israel veroordelen voor het bewaken van uitgaansgelegenheden.
Maar de Pallies kunnen onder ogen van de VN rustig honderden terroristen trainen.
En als daar dat wat vag gezegd wordt, dan is het vingertje alweer snel op Israel gewezen: "Ja omdat Israel zichzelf verdedigd kweken ze terrorisme"
En zo is de kring weer rond en is het allemaal Israels schuld
quote:En het goedpraten is alweer begonnen
Op woensdag 15 oktober 2003 11:53 schreef tvlxd het volgende:
De bouw van de muur mogen ze wel veroordelen, het steelt namelijk verschrikkelijk veel land van de Palestijnen. Laat ze maar een eerlijke muur bouwen. Natuurlijk wordt door Amerika een veto uitgesproken, dat is altijd zo.
Ik vraag mij af of ze wisten dat dit een Amerikaans convoy was.
quote:Daar vroeg je duidelijk om.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:54 schreef logisnack het volgende:
En het goedpraten is alweer begonnen
quote:Nee, dat zal inderdaad wel niet zijn. Ik weet niet niet of ze een vlag dragen op hun auto.
Tuurlijk wisten ze dat het een amerikaans convoy is!!
Denk je nou echt dat ze daar zonder vlag of een ander kenmerk rond gaan karren??
En ze blazen al helemaal niet zomaal een willekeurig konvoy op.
quote:Nee, dat is iets erger dan corruptie. Dat klopt.
Op woensdag 15 oktober 2003 00:43 schreef schatje het volgende:Dat is echter geen reden om corrupt te zijn.
quote:Geld uit belastingen dat hij heeft ge-investeerd in palestijnse infrastructuur én buitenlandse bedrijven (buiten de begroting om).
Bericht van nog niet zolang geleden:
Daarnaast is dat het eerste bericht van geld dat buiten de begroting verdwijnt.
quote:Nouja, de convooi werd begeleid door Palestijnse veiligheidsdiensten.En Arafat heeft wat dat betreft een dikke vinger in de pap
Op woensdag 15 oktober 2003 11:58 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, dat zal inderdaad wel niet zijn. Ik weet niet niet of ze een vlag dragen op hun auto.
quote:Geheimagenten die met een nationale vlag gaan rondrijden?
Op woensdag 15 oktober 2003 11:54 schreef logisnack het volgende:[..]
Denk je nou echt dat ze daar zonder vlag of een ander kenmerk rond gaan karren??
En ze blazen al helemaal niet zomaal een willekeurig konvoy op.
Palestina heeft ook zo haar agenten/informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |