quote:Zeker weten?
Op donderdag 9 oktober 2003 14:24 schreef tvlxd het volgende:Nee?
quote:Lebanese Saknah Taher, grandmother of Ali Yassin, a four-year-old Lebanese boy wails after a shell explosion hit the family home in the southern Lebanese village of Houla near the Lebanon-Israel border early Tuesday Oct. 7, 2003. Lebanese security officials said that Ali was killed and his twin brother wounded in the explosion hours after an Israeli soldier was killed in a cross-border shooting. It was not known whether the explosion was a falling anti-aircraft shell fired from Lebanon or a projectile aimed at Israel that fell short, the Lebanese officials said. (AP Photo/Lutfallah Daher)
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:00 schreef Vampier het volgende:Ik ben Fatima en doe '11 september 2001' na
quote:Ja, wat heeft Libanon en de Hezbollah hier mee te maken?
Op donderdag 9 oktober 2003 14:28 schreef the.moderator het volgende:[..]
Zeker weten?
[..]Lebanese Saknah Taher, grandmother of Ali Yassin, a four-year-old Lebanese boy wails after a shell explosion hit the family home in the southern Lebanese village of Houla near the Lebanon-Israel border early Tuesday Oct. 7, 2003. Lebanese security officials said that Ali was killed and his twin brother wounded in the explosion hours after an Israeli soldier was killed in a cross-border shooting. It was not known whether the explosion was a falling anti-aircraft shell fired from Lebanon or a projectile aimed at Israel that fell short, the Lebanese officials said. (AP Photo/Lutfallah Daher)
quote:Ja..daar zijn Arabieren ook goed in.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ach, soldaten die gewond raken in een oorlog, zo gaat dat. 't Is wat anders dan een kind van drie maanden door 't hoofd schieten.
quote:Ik weet niet of ze er goed in zijn, maar dat is in ieder geval een terroristische daad, in plaats van de door jou geposte militaire aanval.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:32 schreef GoldaM het volgende:[..]
Ja..daar zijn Arabieren ook goed in.
quote:Vanuit Palestijnse optiek
Op donderdag 9 oktober 2003 12:57 schreef the.moderator het volgende:[..]
Dit stuk over de Camp David besprekingen vanuit de Palestijnse optiek geeft aan dat het heel moeilijk onderhandelen is met de Palestijnen (lees Arabieren).
Het geeft juist een eerlijk beeld hoe het er werkelijk aan toe ging.
quote:Wat ik mij van die claim herinner is dat die is toegewezen omdat de zaak nog niet verjaard was. Ik ken geen juridische wetten die nog gelden voor zaken van 6000 jaar geleden!
Op donderdag 9 oktober 2003 14:26 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
http://www.dailystar.com.lb/features/30_09_03_c.asp
verband in mijn vorige post beschreven is er dus te bedenken, verder is er naast de claim op compensatie voor verlies van bezit van joden in de arabische wereld er ook de claim van joden op westerse instanties die in de nazi-tijd van joden illegaal hebben geprofiteerd waarvan de claim van de egyptenaar vor teruggave van vermeend gestolen goud op geinspireerd is
quote:Zou trouwens wel interessante jurisprudentie opleveren, want dan zouden wij misschien ook nog claims kunnen hebben op de ons omringende landen uit naam van de Batavieren en de Kaninafaten !
Nabil Hilmi, dean of the law school at Zagazig University, said he is preparing the case on behalf of a group of Egyptian expatriates living in Switzerland. The case, according to Hilmi, was inspired by many Jews successful claims regarding money and valuables stolen by the Nazis during World War II and deposited in Swiss banks.
quote:bron
Naaste medewerkers van Yasser Arafat hebben toegegeven dat hun leider er slecht aan toe is, maar dat hij zeker niet stervende is.
De Palestijnse president Arafat is ernstig verzwakt door griep en een maagaandoening, maar hij verkeert zeker niet in levensgevaar. Dat hebben medewerkers van de 74-jarige Palestijnse leider donderdag gezegd tegen journalisten van het persbureau Reuters.
Lieve God, ik smeek u, laat Arafat stervende zijn.
quote:En met hem bepaalde ideeën die bij de Palestijnen leven, opdat het eindelijk is wat normaler kan worden daar!
Op donderdag 9 oktober 2003 14:41 schreef schatje het volgende:
Arafat wel ziek, maar niet stervende:
[..]Lieve God, ik smeek u, laat Arafat stervende zijn.
quote:Aan God doen we niet,
Arafat wel ziek, maar niet stervende:
[..]Lieve GodDeus, ik smeek u, laat Arafat stervende zijn.
Het zou wel mooi zijn, hopelijk krijgt het Palestijnse volk dan een betere leider. Laat het in ieder geval geen burgeroorlog worden, Israël heeft veel de terreurorganisaties aan leden geholpen.
quote:Je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om jezelf op te blazen..tegen wie dan ook..kom nou niet met die bullshit van ''ja maar de palestijnen zijn zo zielig ze worden onderdrukt ze hebben geen andere keuzen blablblabla''
Op donderdag 9 oktober 2003 14:33 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik weet niet of ze er goed in zijn, maar dat is in ieder geval een terroristische daad, in plaats van de door jou geposte militaire aanval.
[Dit bericht is gewijzigd door GoldaM op 09-10-2003 14:49]
quote:Dan ben je goed ziek, ja, maar als iemand dat graag wil doen. We hebben in Nederland ook zo'n zeeheld die zichzelf opblies, ik ben z'n, bekende, naam helaas kwijt.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:45 schreef GoldaM het volgende:[..]
Je moet wel erg ziek in je hoofd zijn om jezelf op te blazen..tegen wie dan ook..kom nou niet met die ullshit van ''ja maar de palestijnen zijn zo zielig ze worden onderdrukt ze hebben geen andere keuzen blablblabla''
quote:
Sharon wel ziek, maar niet stervende:
[..][
Lieve God, ik smeek u, laat Sharon stervende zijn.
quote:Pakistan vergeten? De Saoedies zijn van plan om van Pakistan te kopen.
Op woensdag 8 oktober 2003 23:45 schreef the.moderator het volgende:[..]
Nu is de wereldsituatie anders en zijn er geen landen (behalve misschien Frankrijk) die een Arabisch land aan kernwapens zouden willen helpen. De conventionele bewapening in Israël is echter wel onder de maat en de vijandigheid komt nog steeds vanuit het kwantitatief beter bewapende Syrië.
quote:Ja meneer, met diens 'stok' die enkel dient voor zijn achterlijke parkieten.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:43 schreef tvlxd het volgende:[..]
Aan God doen we niet,
.
Er moet ingegrepen worden voordat het zover is!
Niks veiligheid, verdrijven en inpikken is wat er gebeurd. Ongelofelijk hoe mensen nog kunnen volhouden dat Israel serieus vrede wil. Al het land voor Israel en alle palestijnen rustig, gedwee, weg of dood dan heb je pas vrede...
quote:Dat grote gebied wat je bedoeld is de Sahara. Op dit moment is dat "niemandsland" alhoewel er marokkaanse troepen gestationeerd zijn. Marokko claimt dat stuk land inderdaad, maar het IS nog niet van hen. Dus is het nogal logisch dat de regering daar niets te zeggen heeft
derdag 9 oktober 2003 01:25 schreef the.moderator het volgende:
[..]Dat is een algemeen probleem voor de Arabische wereld. Er is in Marokko bijvoorbeeld ook een groot gebied waar de regering niets te
zeggen heeft, en een klein gebied waar Spanje aanspraak op maakt.
quote:Oh, ja, dat bezet gebied. De Westelijke Sahara.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:56 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Dat grote gebied wat je bedoeld is de Sahara. Op dit moment is dat "niemandsland" alhoewel er marokkaanse troepen gestationeerd zijn. Marokko claimt dat stuk land inderdaad, maar het IS nog niet van hen. Dus is het nogal logisch dat de regering daar niets te zeggen heeft
quote:Ja, gelukkig vallen daar nu geen doden meer he. En daar komt het wel goed. We moeten ons nu focussen op israel/Palestina. Alhoewel, dat doen we nu al jaren, schiet niet echt op.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:57 schreef tvlxd het volgende:[..]
Oh, ja, dat bezet gebied. De Westelijke Sahara.
quote:Ach, komt het wel goed vind ik erg naïef. Marokko is met een ware demografische discriminatie bezig om zodoende pro-Marokkaanse stammen meer invloed te laten hebben in het onafhankelijkheidsreferendum. Ik weet eigenlijk niet eens wanneer die is (geweest), in ieder geval hoort dat niet in dit topic thuis.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:01 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Ja, gelukkig vallen daar nu geen doden meer he. En daar komt het wel goed.
Barak heeft met Arafat enige jaren terug bijna een compromis gesloten, die zeker voor Israël zeer vergaand en ingrijpend was...Maar meneer Arafat wilde meer en blies de boel op (dit keer niet letterlijk)!! Dus dat Israël geen vrede wil is nonsens.
quote:Natuurlijk wil Israël vrede. Sharon wil ook vrede. De Israëlische politiek heeft helaas een rare kijk op het begrip "vrede".
Op donderdag 9 oktober 2003 15:04 schreef Frans_O het volgende:
Barak heeft met Arafat enige jaren terug bijna een compromis gesloten, die zeker voor Israël zeer vergaan en ingrijpend was...Maar meneer Arafat wilde meer en blies de boel op (dit keer niet letterlijk)!! Dus dat Israël geen vrede wil is nonsens.
quote:OK ... vanuit de Westerse en Arabische optiek ... Hoe de aangehaalde onderhandelaar zich voelde moge duidelijk zijn. Ik denk een beetje als een broodbakker, die geen krentenbrood aan een Arabier kan verkopen, omdat hij niet kan zeggen hoeveel krenten er precies in zitten. Het argument van de Palestijnen, dat de voorbereidingen onvolledig waren, is zeer subjectief. Zoals ik al zei begin je vanuit een stevige uitgangspositie en probeer je langzaam bij elkaar te komen. De Palestijnen zagen dat de Israëliers schoorvoetend iets toegaven en dachten als we vanuit die positie opnieuw beginnen, dan krijgen we uiteindelijk wel precies wat we willen. Helaas voor hen is er nu geen democraat meer in het Witte Huis en de sociale Ehud Barak is vervangen door de geen milimeter toegevende Ariel Sharon.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:36 schreef schatje het volgende:[..]
Vanuit Palestijnse optiek
Het geeft juist een eerlijk beeld hoe het er werkelijk aan toe ging.
Andere journalisten gebruikten de uitkomst van die besprekingen, om aan te geven dat Arafat geen vrede wil. In ieder geval geen vrede met een verdeeld Jeruzalem.
quote:Ik zie sindsdien geen politieke verbetering voor de Palestijnen en de intifada werkt nu zelfs tegen hen. Het probleem voor de Internationale gemeenschap blijft dat je een paard wel naar de rivier kunt brengen, maar je kunt het niet dwingen om 't water (van de vrede) te drinken.
Ehud Barak's far-reaching attempts to make peace have destroyed the illusion among Israeli rightists that there can be peace with a Palestinian people forever living under occupation, or in a Bantustan-like state with a capital other than Jerusalem. Israeli leftists have had their illusions destroyed as well: that the Palestinians were ready for peace if only Israel made reasonable offers. Israel under Barak did just that, and the Palestinian response was war. The majority of Israelis still call for peace negotiations, but not while Palestinian gunmen are shooting at them, and Palestinian "worshipers" are throwing rocks and firebombs from the Temple Mount down to the Western Wall below.We admire the extraordinary courage shown by Ehud Barak in his search for both peace and civil society. We have consistently supported his efforts, whose positive consequences have yet to be acknowledged. We wish him well, and look forward to his continued active role in the Labor Party and in Israeli political life.
February 2001, Jeffry V. Mallow, President, Labor Zionist Alliance
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 09-10-2003 15:52]
quote:Anders lees je het stuk van schatje op de vorige pagina hierover VOORDAT je blaat. Deze link doet het anders ook altijd goed Barak's gulle aanbieding
Op donderdag 9 oktober 2003 15:04 schreef Frans_O het volgende:Barak heeft met Arafat enige jaren terug bijna een compromis gesloten, die zeker voor Israël zeer vergaand en ingrijpend was...Maar meneer Arafat wilde meer en blies de boel op (dit keer niet letterlijk)!! Dus dat Israël geen vrede wil is nonsens.
quote:Wat heeft de dood van een 3 maanden oude Palestijnse baby met de Palestijnse zelfmoordactie van vandaag te maken?
Op donderdag 9 oktober 2003 14:31 schreef tvlxd het volgende:Ja, wat heeft Libanon en de Hezbollah hier mee te maken?
quote:Je vergeet voor het gemak dat er vandaag (uit naam van Allah) wel een Palestijn - zinloos - is gedood !
Op donderdag 9 oktober 2003 14:20 schreef tvlxd het volgende:Ach, soldaten die gewond raken in een oorlog, zo gaat dat. 't Is wat anders dan een kind van drie maanden door 't hoofd schieten.
quote:Geen idee. Welke Palestijnse baby?
Op donderdag 9 oktober 2003 15:13 schreef the.moderator het volgende:
Wat heeft de dood van een 3 maanden oude Palestijnse baby met de Palestijnse zelfmoordactie van vandaag te maken?
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 09-10-2003 15:15]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |