abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 februari 2007 @ 13:54:09 #151
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46693411
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebben en ik vind t nogal meevallen eigenlijk.

Hoe vragen? Praten doe je hier niet, je gaat gewoon op eentje af (hoewel de kans heel groot is dat ze op jouw afkomen), zoent en gaat evt met haar mee
Ik had het ook over de volgende ochtend
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_46693713
Daar heb ik geen ervaring mee, ik was zo handing om een relatie te beginnen in NL vlak voordat ik emigreerde dus als ik hier klaar ben verhuis ik waarschijnlijk terug, terwijl ik liever zou blijven

Maar ik zal mn vrienden eens vragen hoe ze dat doen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 26 februari 2007 @ 20:31:40 #153
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46707621
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:42 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vinden tot iets voor 12u, want dan gaat de laatste trein Ik woon in Kannermaki en studeer in Myyrmaki (Vantaa) aan de Evtek. Het was vandaag +3 graden, gisteren -10 en deze week is t ongeveer -20 geweest een paar dagen (maandag-woensdag).

Ik vind te de temperatuur eigenlijk nouwelijks storend, je kan je er redelijk makkelijk tegen kleden. Ik vind het overmatige openbare drankgebruik hier veel storender. En dat je voor een taxi in de rij moet staan, ipv zoals in A'dam dat er een rij taxi's klaar staan voor jou
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein )
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46712161
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:31 schreef Relin het volgende:

[..]

Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein )
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemaken we nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.

Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:36:29 #155
52034 U
bevindt zich hier
pi_46722629
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
Wat zegt U?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 08:46:12 #156
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_46722761
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemaken we nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.

Staat me iets bij dat het op Katajanokka was... maar dat weet ik niet zeker...telefoongids?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_46740393
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:36 schreef U het volgende:
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
Naar Lapland gevlogen? Tips? Locatie etc in Lapland details willen we!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:24:56 #158
52034 U
bevindt zich hier
pi_46743105
Gevlogen inderdaad met Blue1. Naar Rovaniemi, daar een dagje een auto gehuurd (75 euro p.d.) en wat rondgereden (husky en rendiersleeritten gemaakt). Qua snowboarden: pistes stellen niet veel voor natuurlijk wat betreft lengte, dus je kunt beter naar Levi gaan wil je echt langer dan 'n middagje skien/boarden.

Verder veel zon gehad, temperaturen van -25 maar ging nog wel zolang het niet waaide. Helsinki schommelde tussen -5 en -20. In Rovaniemi en Helsinki in B&B's gebleven, allemaal dikke prima qua faciliteiten en netheid en iets van 25/30 euro p.p.p.n.
Wat zegt U?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:27:42 #159
52034 U
bevindt zich hier
pi_46743251
en een sfeerfotootje van lapsche uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)

[ Bericht 9% gewijzigd door U op 27-02-2007 19:36:02 ]
Wat zegt U?
pi_46743294
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef U het volgende:
en een sfeerfotootje van laplandse uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)

[afbeelding]
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:55:06 #161
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46747231
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?

Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007

Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgen Staan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!
Go Hard Or Go Home
pi_46759701
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:55 schreef Relin het volgende:

[..]

Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?

Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007

Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgen Staan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!
Ohja, daar ben ik vorige week vlakbij geweest, dr zit daar een club waar alle Hiphoppers komen (dat was zonde van die 7 euro). Ik woon al een maandje in Helsinki (Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat), t bevalt me prima, als ik geen vriendin had, zou ik zoals t er nu uit ziet, niet eens terug naar NL willen.

We hebben net Bar Fly weer onveilig gemaakt, blijft heerlijk met als die internationale studenten, ik heb 2 nederlandse meisjes ontmoet
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:58:21 #163
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47789689
even een vraagje voor mijn mede finland liefhebbers.
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...

Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:50:55 #164
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47792270
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

(Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat)
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47795701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...

Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.
pi_47795720
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:57:12 #167
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47799759
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:11 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney , Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47819082
quote:

Porvoo is een kleinere plaats wat dichter bij Helsinki ligt. Het heeft een zeer oude stadskern (erg touristich) wat niet zo heel groot is. Heb de plaats zelf niet zo heel goed verkend, maar lijkt me een vrij rustig plaatsje.

Tampere is meer een grote stad. heeft ook een eigen vliegveld, maar ligt weer een stukje noordelijker. De stad op zich is absoluut niet verkeerd. Als je meer wilt doen en beleven dan lijkt me tampere een betere plaats.

ik zou zeggen google een beetje op de finse google wat betreft plaatsen. Misschien zie je wat foto's en krijg je een iets betere indruk.
pi_47822882
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney , Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
Inderdaad, geweldige leraren vind ik, veel beter als in Nederland ook. Ik zit in het 1e ja, we hebben een leuke hechte groep en zijn dus ook zo ongeveer 24/7 bij elkaar.

Waar zit de Kannel Krouvi? We zaten eerder veel in Bar Fly, maar daar ga ik niet meer heen, Lux (vrij nieuw) is eigenlijk onze vaste stek op woensdag, donderdags soms naar Onella en in t weekend zelf feestjes geven omdat de entree en t bier te duur zijn
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:41:20 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47845147
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Waar zit de Kannel Krouvi?
Naast de S-market op het plein bij Kannelmäki, daar zitten doorgaans alleen maar alcoholisten! Je kan er wel aardig poolen. Wij hadden ook altijd leuke feestje in onze flats, maten van mij hadden standaard het 'penthouse' op de 7e verdieping. Vanuit daar kon je ook het dak v/d flat op, mooie zonsopgangen gezien daar
pi_47853835
2 jaar terug in Jyvaskyla en Helsinki geweest... mooi land!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:26:41 #172
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_47876206
quote:

Tampere: + 100km ten noorden van Helsinki
Porvoo: +/- 40km ten oosten van Helsinki

Tampere: Stad
Porvoo: 'Dorp'

Tampere zelf vond ik niet zo boeiend. Ben er 2x een dag geweest, 't was leuk, maar verder ook niet...
Porvoo vond ik wel leuk. Ook 2x geweest. Wel erg toeristisch zoals eerder al werd vermeld (waarschijnlijk vooral in de zomer) Ik ben er geweest toen het -25 was (hoezo kouder in het noorden, Porvoo kan ook ERG koud zijn hoor ) en toen er sneeuw lag, dan heeft het oude stadsgedeelte wel wat. Later ben ik er begin mei geweest, toen was het hartstikke rustig. Geen sneeuw, geen blaadjes aan de bomen, dus eigenlijk geen sfeer. Paar dagen later is het kerkje in het oude deel van Porvoo uitgebrand. Stel opgeschoten Finse hangjongeren vonden het wel grappig om de kerk in de hens te zetten...
Moet ik wel zeggen dat ik bij porvoo voornamelijk in het oude deel ben geweest.

Over het leven in beide steden kan ik weinig zeggen, daarvoor ben ik er te kort geweest.

Feit is wel dat Tampere centraal ligt.
Bovendien, maar dat weet ik niet 100% zeker, is er in Porvoo geen treinstation, of te wel, dan ben je afhankelijk van de bus of de auto.

In welke periode ga je?
Go Hard Or Go Home
  zondag 1 april 2007 @ 00:02:53 #173
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_47877725
augustus tot december/januari

Bedankt voor de tips allen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_47884331
Suomi

Tot nu toe alleen nog maar in het Noorden van het land geweest. Ik wil er zeker nog eens heen om ook het Zuiden te verkennen.
pi_47884476
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef umberrella het volgende:
augustus tot december/januari

Bedankt voor de tips allen...
Geeft ff een seintje als je in Helsinki komt

En neem een sim-lock-vrije telefoon mee, van/naar NL bellen met je nederlandse telefoon is duur, dus je wilt echt een pre-paid kaart kopen hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')