Ik had het ook over de volgende ochtendquote:Op maandag 26 februari 2007 13:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je kijkt hoeveel ze hier drinken, dan is t niet zo gek dat ze een buikje hebbenen ik vind t nogal meevallen eigenlijk.
Hoe vragen? Praten doe je hier niet, je gaat gewoon op eentje af (hoewel de kans heel groot is dat ze op jouw afkomen), zoent en gaat evt met haar mee![]()
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de treinquote:Op zondag 25 februari 2007 21:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij zijn vrijwel elke dinsdag avond in Bar Fly te vindentot iets voor 12u, want dan gaat de laatste trein
Ik woon in Kannermaki en studeer in Myyrmaki (Vantaa) aan de Evtek. Het was vandaag +3 graden, gisteren -10 en deze week is t ongeveer -20 geweest een paar dagen (maandag-woensdag).
Ik vind te de temperatuur eigenlijk nouwelijks storend, je kan je er redelijk makkelijk tegen kleden. Ik vind het overmatige openbare drankgebruik hier veel storender. En dat je voor een taxi in de rij moet staan, ipv zoals in A'dam dat er een rij taxi's klaar staan voor jou
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:31 schreef Relin het volgende:
[..]
Hehe 12 uur. Hadden wij dikke mazzel dat we in Pasila zaten (5 minuten met de trein)
Dat drankgebruik was idd erg triest jah! En dan ook nog es die kotsende mensen, dat was echt te goor! Maar jah, schijnt normaal te zijn daar![]()
Als je echt feestende Finnen mee wilt maken moet je op 30 april naar Helsinki gaan. Dan is het Vappu en zuipt heel Finland zich onwijs klem! Het is dan enorm druk in Helsinki, maar wel gezellig (alleen 's avonds niet)
En natuurlijk om en na bij 30 april kan je naar de NL ambassade om bitterballen te eten en heineken te drinken![]()
Staat me iets bij dat het op Katajanokka was... maar dat weet ik niet zeker...telefoongids?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenwe nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.
Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
Naar Lapland gevlogen? Tips? Locatie etc in Laplandquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:36 schreef U het volgende:
Net terug van 3 daagjes Lapland en 4 daagjes Helsinki; erg leuke vakantie gehad! Zelfs het snowboarden viel nog mee in lapland, hoewel het natuurlijk heuveltjes zijn en geen alpen
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:27 schreef U het volgende:
en een sfeerfotootje van laplandse uitzichten (met mobiel genomen, dus kan mooier)
[afbeelding]
Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?quote:Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon t komende jaar volledig in Helsinki, dus 30 april ga ik zeker meemakenwe nemen ook regelmatig een taxi naar Kannermaki,maar dat is 25 euro, dus vinden we niet zo grappig.
Goed plan van de ambassade, al heb ik geen idee waar die zit
Ohja, daar ben ik vorige week vlakbij geweest, dr zit daar een club waar alle Hiphoppers komenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:55 schreef Relin het volgende:
[..]
Al enig idee waar in Helsinki je terecht komt?
Koninginnedag 2007
http://www.mfa.nl/hel/algemeen/events/koninginnedag_2007
Hoe daar te komen? Tram 3t stopt bij de Olympia Terminal (die halte heet geloof ik ook zoiets...) en vanaf daar is het een stukje lopen. Geloof richting boven, bij de rotonde links (in 2006 waren ze er bezig met de weg oid) en dan de rest van de mensen volgenStaan allemaal sjieke huisjes en nou jah, uiteindelijk spreekt het wel voor zich.
't is soms wel een beetje preppy en overdreven volk wat er rond loopt![]()
Maar na 3 maanden smaakten die bitterballen mij uitstekend!![]()
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?quote:Op woensdag 28 februari 2007 01:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
(Kannelmaki/Gamlas, trein M is dat)
Kies de zuidelijkste stad, het kan nogal koud worden in het noorden. Kan je niet in Helsinki studeren? Een klasgenoot komt uit Tampere en volgens hem valt het uitgaan daar nogal tegen (nu vind ik dat ook in Helsinki, je kan het niet vergelijken met A'dam). Verder is Tampere een grotere stad, dus meestal meer te toen. Maar Porvoo ligt dichter bij de zee, dus makkelijker als je een cruise oid (=extreem populair hier) wilt maken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
even een vraagje voor mijn mede finland liefhebbers.
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...
Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Grappig zeg, daar heb ik ook 4 maanden in 2003(Kitarakuja) en 2005 gezeten. (klanetittie 1C). Zit je op Evtek of op de uni?
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaneyquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik woon zelf op Kitarakuja 1A, ik zit op Evtek in Vantaa.
Porvoo is een kleinere plaats wat dichter bij Helsinki ligt. Het heeft een zeer oude stadskern (erg touristich) wat niet zo heel groot is. Heb de plaats zelf niet zo heel goed verkend, maar lijkt me een vrij rustig plaatsje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Ik moet nu kiezen of ik een half jaar in Porvoo of in Tampere wil gaan studeren. Scholen zijn gelijkwaardig... dus daar hoef ik niet voor te kiezen. Ik heb alleen nu totaal geen beeld wat nu beter is...
Natuurlijk hangt het af van wat je zoekt en dat kan ik lastig omschrijven, maar wellicht heeft iemand over een van beide plaatsen (of allebei ) het een en ander te zeggen?
Inderdaad, geweldige leraren vind ik, veel beter als in Nederland ook. Ik zit in het 1e ja, we hebben een leuke hechte groep en zijn dus ook zo ongeveer 24/7 bij elkaar.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha, doe maar de groeten aan Simcoe, Ross, Chapman, Louise, Keaney, Arja, Eija en de rest. Ik ben vorig jaar van Evtek afgestudeerd. Welk jaar zit je nu precies? 1e denk ik? Ik heb nog vrij veel maten uit het 3e jaar (nu op stage dus).
Mooie tijden, lekker in de Kannel Krouvi zuipen met al die spurgu's daar
Naast de S-market op het plein bij Kannelmäki, daar zitten doorgaans alleen maar alcoholisten!quote:
Tampere: + 100km ten noorden van Helsinkiquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:58 schreef umberrella het volgende:
Geeft ff een seintje als je in Helsinki komtquote:Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef umberrella het volgende:
augustus tot december/januari
Bedankt voor de tips allen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |