abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15460079
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:36 schreef Toeps het volgende:
Eén op de 500 geboren Amsterdamse jongetjes heet zo:
osama, osame, ossama, ousama, oussama

www.voornamelijk.nl

Tja, Osama kon ook Achmed bin Laden heten, mocht er dan niemand meer zijn zoon zo noemen? En als het om ene Kees ging?
pi_15460099
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:28 schreef miendobbelsteen het volgende:
Wat afschuwelijk!
Vind ik kindermishandeling, wetende vantevoren dat dat kind de rest van zijn leven geziekt zal worden met zo'n naam!!
Niet als 'ie later naar een 'Zwarte School' gaat, hoor.
WO II wordt niet eens meer behandeld op dat soort scholen, dus...
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_15461254
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:21 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

pi_15463809
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 17:21 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

haha true true
Wees eens stil...
pi_19843879
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:28 schreef miendobbelsteen het volgende:
Wat afschuwelijk!
Vind ik kindermishandeling, wetende vantevoren dat dat kind de rest van zijn leven geziekt zal worden met zo'n naam!!
Hoezo is Adolf een besmette naam? Adolf is een van onze nationale helden. Was het immers niet Adolf van Nassau, de broer van Willem van Oranje, die de heldendood stierf bij Heiligerlee in 1568.
Hij nam het voortouw in de 80-jarige strijd tegen de Spanjool.
Iets meer historisch besef graag!!
De tweede wereldoorlog is net als de 80-jarige oorlog één van de vele oorlogen uit onze geschiedenis.
Maar ja, de tweede wereldoorlog is recenter en iets wat recenter is, is altijd erger.
Toen ik in 1986 in militaire dienst zat was er een Adolflaan op het kazerneterrein in Hollandsche Rading bij Hilversum. En terecht! Ere wie ere toekomt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_19848732
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

-knip-
Als je nou iets te zeggen had ik een actuele topic...
pi_19849167
quote:

[..]

Hoezo is Adolf een besmette naam? Adolf is een van onze nationale helden. Was het immers niet Adolf van Nassau, de broer van Willem van Oranje, die de heldendood stierf bij Heiligerlee in 1568.
Hij nam het voortouw in de 80-jarige strijd tegen de Spanjool.
Iets meer historisch besef graag!!
De tweede wereldoorlog is net als de 80-jarige oorlog één van de vele oorlogen uit onze geschiedenis.
Maar ja, de tweede wereldoorlog is recenter en iets wat recenter is, is altijd erger.
Toen ik in 1986 in militaire dienst zat was er een Adolflaan op het kazerneterrein in Hollandsche Rading bij Hilversum. En terecht! Ere wie ere toekomt.
Het gaat er niet om wat jij er van denkt. Het gaat erom wat alle anderen ervan denken. Jij kunt het best een mooie naam vinden omdat Adolf van Nassau ook zo heten, maar feit is dat 99% van de mensen hem met Adolf Hitler gaan associeren en dat wil je je kind toch niet aandoen?
  zondag 13 juni 2004 @ 01:22:36 #183
47580 hoM3r
Our trip.
pi_19849216
Je kind Adolf noemen is zó 1940...
  zondag 13 juni 2004 @ 01:34:21 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19849374
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:22 schreef hoM3r het volgende:
Je kind Adolf noemen is zó 1940...
grinnek
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 13 juni 2004 @ 01:35:03 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19849384
quote:

[..]

En terecht! Ere wie ere toekomt.
welke eer heb ik iets gemist in de geschiedenislessen?
pi_19851458
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke eer heb ik iets gemist in de geschiedenislessen?
Adolf was de broer van onze "Vader des Vaderlands". Adolf is dus eigenlijk onze "Oom des Vaderlands".
Waarom mag je wel steeds de 2e wereldoorlog meeslepen in een actuele kwestie, maar niet de 80-jarige oorlog. Het is toch allebei geschiedenis uit het vorige millennium.
pi_19851473
Best genaaid eigenlijk. Ik denk dat ik toch ook wel eventjes een opmerking moest maken als hij bij mij in de klas zat..

Best lullig idd.
pi_19851590
Beter dan Struik
  zondag 13 juni 2004 @ 10:34:10 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19851645
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Adolf was de broer van onze "Vader des Vaderlands". Adolf is dus eigenlijk onze "Oom des Vaderlands".
Waarom mag je wel steeds de 2e wereldoorlog meeslepen in een actuele kwestie, maar niet de 80-jarige oorlog. Het is toch allebei geschiedenis uit het vorige millennium.
wie weet er nou nog van die oude adolf waar jij je mee probeert goed te praten? die associatie met de naam adolf zal echt niet snel gemaakt worden.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 10:35:23 #190
43556 miss_dynastie
pi_19851651
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of die naam verkeerd is, het gaat om de associatie die mensen maken. Dat is in dit geval niet met de Adolf die jij bedoelt.
  zondag 13 juni 2004 @ 10:36:50 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19851662
Adolf, wat een rare naam. Nog nooit van gehoord ook.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_19851747
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of die naam verkeerd is, het gaat om de associatie die mensen maken. Dat is in dit geval niet met de Adolf die jij bedoelt.
We leven nu in 2003. Over een tijdje heeft niemand WO II meegemaakt. Dan is WO II een van de vele oorlogen uit de historie. Als steeds de oude garde oude oorlogen (zoals WO II) als maatstaf gebruikt voor welke namen de volgende generatie mag nemen, kun je alle namen wel besmet verklaren.
  zondag 13 juni 2004 @ 10:52:11 #193
64781 bonke
pipo koeie
pi_19851799
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 18:32 schreef Dauntless het volgende:
Het is en blijft gewoon een kutnaam en de komende decennia no altijd gerelateerd aan een bepaald persoon in de geschiedenisboeken. Zeker is ook dat het kind gepest zal worden en dat is jammer, ik zou al ouders een beetje beter nadenken voordat je zón naam bedenkt. De ambtenaar had het niet moeten goedkeuren....
mee eens
vraag me af wat je broer bezield om zijn zoon zo een naam te geven ??
okee tis een normale naam maar het jochie zal der later toch flink mee gepest worden
pies on joe toe
pi_19852035
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wie weet er nou nog van die oude adolf waar jij je mee probeert goed te praten? die associatie met de naam adolf zal echt niet snel gemaakt worden.
Je hebt het over die oude Adolf.
Die meneer die jij bedoelt, hoe heet hij ook al weer? Iets met Hieler of zo? Dat is ook een oude Adolf uit het vorige millennium. Allemaal oude Adolfen uit oude millennia, waarin zich diverse schermutselingen en oorlogen hebben afgespeeld. Goede Aldolfen en slechte Adolfen, net als Jan, Piet en Klaas.
De naam Adolf is nog steeds een taboe omdat niemand hem gebruikt.
Het is dus een vicieuze cirkel.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 11:32:21 #195
43556 miss_dynastie
pi_19852222
quote:
Op zondag 13 juni 2004 10:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We leven nu in 2003. Over een tijdje heeft niemand WO II meegemaakt. Dan is WO II een van de vele oorlogen uit de historie. Als steeds de oude garde oude oorlogen (zoals WO II) als maatstaf gebruikt voor welke namen de volgende generatie mag nemen, kun je alle namen wel besmet verklaren.
Even denken... ik kreeg mijn eerste geschiedenisles rond mijn tiende, dus jij denkt dat over tien jaar niemand Adolf meer met Adolf Hitler associeert? En je hoeft niet alle namen besmet te verklaren, dat is flauwekul, maar een naam als Adolf is gewoon niet zo slim gekozen. Het mag wel, natuurlijk! Het is andermans kind dat gepest wordt om zijn naam, dat is niet mijn probleem.

Mijn nieuwste achternichtje heet Puck. Dat vind ik ook niet zo slim gekozen. De keuze van mijn nichtje en haar man, zij honderdduizend keer liever dan ik. Er zijn verschillende redenen om een naam niet zo handig of slim te vinden. Een oorlog is er een van. Lullige rijmpjes, zoals bij Puck, is een andere. Die keuze moet ieder voor zich maken.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:39:36 #196
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19852311
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt het over die oude Adolf.
Die meneer die jij bedoelt, hoe heet hij ook al weer? Iets met Hieler of zo? Dat is ook een oude Adolf uit het vorige millennium. Allemaal oude Adolfen uit oude millennia, waarin zich diverse schermutselingen en oorlogen hebben afgespeeld. Goede Aldolfen en slechte Adolfen, net als Jan, Piet en Klaas.
De naam Adolf is nog steeds een taboe omdat niemand hem gebruikt.
Het is dus een vicieuze cirkel.
Volgens mij zijn er nog steeds geen Judassen, en de laatste stoute judas is al 2000 jaar geleden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:40:54 #197
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19852330
Er zijn wel meer namen die not done zijn. Willem-Alexander, Claus, Beatrix, Maxima, Amalia. Niet eens zozeer omdat het negatief is, maar omdat het te vaak in beeld komt. Is dan meteen afgezaagd zo'n naam.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 13 juni 2004 @ 11:41:26 #198
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19852339
Als ie later Idols wint, komt er ook nog eens een rage op de naam.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_19852383
[quote]Op zondag 13 juni 2004 11:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Even denken... ik kreeg mijn eerste geschiedenisles rond mijn tiende, dus jij denkt dat over tien jaar niemand Adolf meer met Adolf Hitler associeert?

Dat denk ik inderdaad, indien we nu niet zo moeilijk doen over mensen die hun zoon Adolf noemen. Het is een vicieuze cirkel, zoals ik elders ook al zei. Het taboe blijft bestaan, zolang iedereen het als een taboe ziet.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 11:48:10 #200
43556 miss_dynastie
pi_19852417
quote:
Op zondag 13 juni 2004 11:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat denk ik inderdaad, indien we nu niet zo moeilijk doen over mensen die hun zoon Adolf noemen. Het is een vicieuze cirkel, zoals ik elders ook al zei. Het taboe blijft bestaan, zolang iedereen het als een taboe ziet.
Dat ben ik dan hardgrondig met je oneens. En als je dit topic leest, zie je dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Bovendien ben ik iemand die de naam van mijn kind liever geassocieerd ziet worden met een volksheld, dan met een vroegere volksvijand nummer een. Maar als iemand zijn kind Adolf wil noemen, hou ik hem niet tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')