Maar waar haal ik zoiets?
Kan dat gewoon bij de hema of een electronica winkel?
Zo is de lila Philips dus helemaal niks. De gele is beter (maar ook duurder). Als je slim bent (en dat ben je natuurlijk ), vraag je hier even rond naar ervaringen met typen babyfoons.
Neem er iig een met meerdere kanalen, dan kun je igv storing altijd nog een ander kanaal proberen.
Wij hebben er twee van Philips, een goedkoper model van de kijkshop en een duurder model die een paar maanden geleden erg afgeprijsd was bij Blokker. Het goedkope model stoort, maar lang niet altijd en op zich doet ie z'n werk goed. De duurdere is ook al uitgeprobeerd en werkt prima, heeft ook veel kanalen en schijnt verder storingsvrij te zijn.
We hadden ook een Maxi-phone, maar wat een onding, om de paar seconden sloegen de lampjes uit, terwijl er niets aan de hand was. Maar bewaar iig wel de aankoopbon, mocht de babyfoon storen dan is er altijd de mogelijkheid om te ruilen.
Even stukje opgezocht wat Lois erover geschreven heeft:
quote:Ik heb degene die Lois in de kast gedonderd heeft geleend van haar. Ik zou hem ook bijna in de kast donderen, het ding kraakt en om de paar minuten is hij zijn signaal kwijt en begint ie keihard te piepen totdat hij het signaal weer gevonden heeft.
Op maandag 13 mei 2002 14:31 schreef Lois het volgende:
Wij hadden eerst een "gewone" philips babyfoon. Op een gegeven moment hoorden we "Papa ik heb dorst" terwijl Eva pas 4 weken was.Alle kindjes uit de buurt kwamen bij ons "binnen" en Eva was niet meer te horen.
Die babyfoon hebben we dus in de kast gedonderd, we hadden hem nl. al gekocht toen ik zwanger was en mochten hem toen niet meer terug brengen.Nu hebben we een digitale babyfoon van Philips. Een heel handig ding met ingebouwd nachtlampje, de gevoeligheid is instelbaar en ik kan zelfs terugpraten.
plaatje:Hij kost een paar centen maar wij vinden hem geweldig! Buiten is het bereik ook geweldig en andere kindjes kun je er niet op horen. Specificaties vind je hier
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:01 schreef phileine het volgende:
ja maar hoe krijg je je kind zover dat ie de "praatknop" indrukt als ie aan het huilen is?
Wij hebben die van Maxi-Cosi, de Maxi-Phone.
Bevalt erg goed opzich maar een tijd terug zat ik helemaal alleen beneden, doodstil, hoor ik in ene 2 met zo'n bakkie praten. (Ja dat bestaat schijnbaar nog )
Ik schrok me gek, maar ff op een ander kanaal gezet en hij deed het weer
Misschien werkt dat bij de portofoon ook wel
quote:Die 'praat-functie' heb ik ook nooit gesnapt. Ik dacht eerst dat-ie erop zat zodat ik wat 'geruststellends' naar boven kon zeggen, maar daarvoor zit die knop op het verkeerde uiteinde van de babyfoon.
ja maar hoe krijg je je kind zover dat ie de "praatknop" indrukt als ie aan het huilen is?
quote:Dat is natuurlijk wel weer zo.
laat maar dus.
quote:Extra handset kopen lost het probleem niet op? Dat werkte bij ons namelijk wel zo. (Tot het basisstation kapot ging, maar das weer een ander verhaal).
Op woensdag 8 oktober 2003 21:45 schreef phileine het volgende:
Wij hebben een babyfoon op het telefoontoestel zitten. Leek me reuze handig, tot we ons realiseerden dat we dan wel de hele avond in gesprek zijn omdat de telefoon aan moet staan. Geen succes dus.
Enige advies wat ik wil toevoegen (op de uitstekende adviezen al eerder gegeven) is dat een Led-indicatie erg makkelijk is. Kind huilt : behalve audio heb je ook een visuele indicatie. Ook erg makkelijk als je je kind een half uurtje wilt laten huilen zonder gestoord te worden van het geluid.
quote:Die hebben wij ook, perfect ding! idd wel prijzig maar kan nog aardig verschillen per winkel, bij de baby speciaalzaak was hij iets van 40 euro duurder dan de electronica zaak waar we hem uiteindelijk gehaald hebben (Block geloof ik)
Op woensdag 8 oktober 2003 16:03 schreef Karin het volgende:
Bij de Blokker hebben ze een digitale van Philips in de aanbieding, is nog een slagje duurder maar werkt perfect (volgens Lois). Kan alleen op de site niet vinden hoe duur hij nu is.Even stukje opgezocht wat Lois erover geschreven heeft:
[..]
quote:Ja, inderdaad, je kunt ze beter niet bij een babyzaak kopen, daar zijn ze vaak veel duurder.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:07 schreef modbeek het volgende:[..]
Die hebben wij ook, perfect ding! idd wel prijzig maar kan nog aardig verschillen per winkel, bij de baby speciaalzaak was hij iets van 40 euro duurder dan de electronica zaak waar we hem uiteindelijk gehaald hebben (Block geloof ik)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |