abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13741309
Mijn zus is moeder geworden en ik wil haar graag een kado geven.
Dat word dus een babyfoon.

Maar waar haal ik zoiets?
Kan dat gewoon bij de hema of een electronica winkel?

Neuj
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 oktober 2003 @ 15:36:19 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13741442
Babyfoons kun je in veel zaken kopen, ook bij Blokker of zo, Kijkshop enz. Maar zorg er wel voor dat je een goeie koopt waarop je niet alle baby's uit de hele buurt hoort of de telefoongesprekken van je buurman (eigen ervaring en hij had niks interessants te melden trouwens).

Zo is de lila Philips dus helemaal niks. De gele is beter (maar ook duurder). Als je slim bent (en dat ben je natuurlijk ), vraag je hier even rond naar ervaringen met typen babyfoons.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 15:38:16 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_13741479
Ik heb dus een behoorlijk onbekende gekocht en heb nooit storing of de andere kinderen uit de buurt er op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13741571
Die dingen zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Een beetje babyfoon zit al rond de ¤ 80,-
ff een sponsor zoeken hoor
Eigenlijk moet ik een site hebben waar dit soort apparaten vergeleken worden..
Neuj
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 15:51:11 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_13741855
Die van mij komt gewoon bij de kijkshop vandaan.
pi_13742092
Hier staat een test, maar wel uit 2001, dus niet echt up to date.

Neem er iig een met meerdere kanalen, dan kun je igv storing altijd nog een ander kanaal proberen.
Wij hebben er twee van Philips, een goedkoper model van de kijkshop en een duurder model die een paar maanden geleden erg afgeprijsd was bij Blokker. Het goedkope model stoort, maar lang niet altijd en op zich doet ie z'n werk goed. De duurdere is ook al uitgeprobeerd en werkt prima, heeft ook veel kanalen en schijnt verder storingsvrij te zijn.

We hadden ook een Maxi-phone, maar wat een onding, om de paar seconden sloegen de lampjes uit, terwijl er niets aan de hand was. Maar bewaar iig wel de aankoopbon, mocht de babyfoon storen dan is er altijd de mogelijkheid om te ruilen.

FOK!fossiel woensdag 8 oktober 2003 @ 16:03:34 #7
2628 Karin
pi_13742216
Bij de Blokker hebben ze een digitale van Philips in de aanbieding, is nog een slagje duurder maar werkt perfect (volgens Lois). Kan alleen op de site niet vinden hoe duur hij nu is.

Even stukje opgezocht wat Lois erover geschreven heeft:

quote:
Op maandag 13 mei 2002 14:31 schreef Lois het volgende:
Wij hadden eerst een "gewone" philips babyfoon. Op een gegeven moment hoorden we "Papa ik heb dorst" terwijl Eva pas 4 weken was. Alle kindjes uit de buurt kwamen bij ons "binnen" en Eva was niet meer te horen.
Die babyfoon hebben we dus in de kast gedonderd, we hadden hem nl. al gekocht toen ik zwanger was en mochten hem toen niet meer terug brengen.

Nu hebben we een digitale babyfoon van Philips. Een heel handig ding met ingebouwd nachtlampje, de gevoeligheid is instelbaar en ik kan zelfs terugpraten.
plaatje:

Hij kost een paar centen maar wij vinden hem geweldig! Buiten is het bereik ook geweldig en andere kindjes kun je er niet op horen. Specificaties vind je hier

Ik heb degene die Lois in de kast gedonderd heeft geleend van haar. Ik zou hem ook bijna in de kast donderen, het ding kraakt en om de paar minuten is hij zijn signaal kwijt en begint ie keihard te piepen totdat hij het signaal weer gevonden heeft.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 16:18:31 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_13742631
Wij hebben er 2 van HaPé en ik ben er erg tevreden over!!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 16:19:17 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_13742651
ik heb nog nooit storing gehad, wat moet ik daarbij verwachten? Een hoop herrie op niks af?
  FOK!fossiel woensdag 8 oktober 2003 @ 16:26:49 #10
2628 Karin
pi_13742878
Ja, vaak aanslaan en dan een hoop gekraak en herrie. Heel irritant. Hij slaat trouwens ook vrij laat aan vind ik, terwijl hij toch op zijn gevoeligst staat. Niet dat ik elk zuchtje wil horen hoor. Maar op het eerste gepruttel slaat hij dus niet aan wat wel eens jammer is want als ik dan meteen zijn speen erin stop gaat hij vaak meteen weer slapen. Nu slaat hij dus pas aan als Bram al flink wat herrie produceert en dan is het toch wat moeilijker om hem weer in slaap te krijgen.
Maar als hij dan dus weer eens staat te storen ga ik toch weer even kijken of het toch echt niet stiekum Bram is.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 16:29:19 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_13742960
Ow bah, dat lijkt me super irritant.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:37:26 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13744772
is een walkietalkie niet beter?

lijkt mij goedkoper (spaarfunctie) en zeker minder storing.

pi_13746787
ja maar hoe krijg je je kind zover dat ie de "praatknop" indrukt als ie aan het huilen is?
mooi he, alles
pi_13747128
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:01 schreef phileine het volgende:
ja maar hoe krijg je je kind zover dat ie de "praatknop" indrukt als ie aan het huilen is?

Wij hebben die van Maxi-Cosi, de Maxi-Phone.
Bevalt erg goed opzich maar een tijd terug zat ik helemaal alleen beneden, doodstil, hoor ik in ene 2 met zo'n bakkie praten. (Ja dat bestaat schijnbaar nog )
Ik schrok me gek, maar ff op een ander kanaal gezet en hij deed het weer

Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 oktober 2003 @ 19:32:41 #15
13151 crew  Rewimo
pi_13747554
Een tip in het kader van "leer baby de knop indrukken": als je een babyfoon hebt die veel stoort, plak dan een plakbandje over het knopje van de zender. Dan blijft die a.h.w. "aan" staan. Als het goed is hoor je dan alleen je eigen kind.

Misschien werkt dat bij de portofoon ook wel

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2003 @ 19:42:12 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_13747829
Ik heb gewoon standen op dat ding, aanspringen bij een diepe zucht, aanspringen bij wéh en constant aan. Zie je wel, ik heb een goeiekope
pi_13748934
quote:
Die 'praat-functie' heb ik ook nooit gesnapt. Ik dacht eerst dat-ie erop zat zodat ik wat 'geruststellends' naar boven kon zeggen, maar daarvoor zit die knop op het verkeerde uiteinde van de babyfoon.
Misschien zit die knop er juist op zodat je dat ding ook voor andere situaties kunt gebruiken (stel: ik zit op zolder te knutselen (weet ik veel, ik noem maar wat), ik wil een kopje thee (dat dan naar boven gebracht moet worden), en dan zeg ik door dat ding: "Marco, ik wil een kopje thee"). Nee, lijkt me sterk dat-ie daarvoor bedoeld is
Misschien als ze wat ouder zijn, dat ze dan zelf kunnen bepalen wanneer jij wat mag horen? Mwjah, tegen de tijd dat ze dat bepalen, heb je geen babyfoon meer, toch?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:56:06 #18
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13749922
quote:
Dat is natuurlijk wel weer zo.

laat maar dus.

pi_13751192
Wij hebben een babyfoon op het telefoontoestel zitten. Leek me reuze handig, tot we ons realiseerden dat we dan wel de hele avond in gesprek zijn omdat de telefoon aan moet staan. Geen succes dus.
mooi he, alles
pi_13752381
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 21:45 schreef phileine het volgende:
Wij hebben een babyfoon op het telefoontoestel zitten. Leek me reuze handig, tot we ons realiseerden dat we dan wel de hele avond in gesprek zijn omdat de telefoon aan moet staan. Geen succes dus.
Extra handset kopen lost het probleem niet op? Dat werkte bij ons namelijk wel zo. (Tot het basisstation kapot ging, maar das weer een ander verhaal).
pi_13753121
Ah, goeie tip. We hebben namelijk wel een extra handset. Zal eens kijken hoe het nou precies werkt.
mooi he, alles
  donderdag 9 oktober 2003 @ 08:04:03 #22
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_13757218
Op het moment dat wij bij de prenatal stonden om een babyfoon te kopen was er net een test uit de consumentenbond geweest. Degene die daar het beste uit de test kwam was niet eens de duurste, maar wel in een uur uitverkocht. (hadden hem dus wel)

Enige advies wat ik wil toevoegen (op de uitstekende adviezen al eerder gegeven) is dat een Led-indicatie erg makkelijk is. Kind huilt : behalve audio heb je ook een visuele indicatie. Ook erg makkelijk als je je kind een half uurtje wilt laten huilen zonder gestoord te worden van het geluid.

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:07:11 #23
31547 modbeek
log some bottomtime
pi_13762192
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:03 schreef Karin het volgende:
Bij de Blokker hebben ze een digitale van Philips in de aanbieding, is nog een slagje duurder maar werkt perfect (volgens Lois). Kan alleen op de site niet vinden hoe duur hij nu is.

Even stukje opgezocht wat Lois erover geschreven heeft:
[..]

Die hebben wij ook, perfect ding! idd wel prijzig maar kan nog aardig verschillen per winkel, bij de baby speciaalzaak was hij iets van 40 euro duurder dan de electronica zaak waar we hem uiteindelijk gehaald hebben (Block geloof ik)
Divers go down longer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 oktober 2003 @ 16:02:12 #24
13151 crew  Rewimo
pi_13767015
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:07 schreef modbeek het volgende:

[..]

Die hebben wij ook, perfect ding! idd wel prijzig maar kan nog aardig verschillen per winkel, bij de baby speciaalzaak was hij iets van 40 euro duurder dan de electronica zaak waar we hem uiteindelijk gehaald hebben (Block geloof ik)

Ja, inderdaad, je kunt ze beter niet bij een babyzaak kopen, daar zijn ze vaak veel duurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')