quote:Briljant.
Op woensdag 8 oktober 2003 19:18 schreef Nyrem het volgende:
(ik verveelde me een beetje)
quote:"De Zeilkneuzen" *proest*
Op woensdag 8 oktober 2003 19:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
Charlie Da Silva aka "De Blaffer"
quote:Wie was die eerste wijf Milagro?
Op woensdag 8 oktober 2003 19:19 schreef milagro het volgende:typ jij of typ ik over die eerste wijf?
(Willemijn, Ottelien of Mabel?)
quote:Yenis.
Op woensdag 8 oktober 2003 19:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
(Willemijn, Ottelien of Mabel?)
Het was dan wel de week van de Chileen Charlie da Silva (47) maar één ding had ook de voormalige lijfwacht van Klaas Bruinsma niet : een foto van Mabel en Klaas. Charlie zei vorige week bij Peter R. de Vries dat de studente Mabel wel degelijk een liefdesrelatie met de maffiabaas had.
Alles mooi en aardig, klonk al snel, maar wat hebben we aan de verklaring van een veroordeeld moordenaar?
Nu blijkt dat er wel degelijk bewijs bestaat.
Een foto waarop Bruinsma en Mabel zoenen, op de Neeltje Jacoba.
De foto zou in het bezit zijn van een ex-vriendin van Bruinsma, de Colombiaanse Yenis (43), die vier jaar lang zijn officiële vriendin was.
De hele week gaan er geruchten over Dé Foto's waar iedereen op zit te wachten. Op vrijdag 3 oktober is Revu er heel dichtbij, maar Yenis twijfelt : ze weet nog niet wat ze moet doen. Wel zegt ze :"Ik heb een telefoontje gehad van een onbekend iemand, die zijn naam niet wilde zeggen, die 10.000 euro bood voor de foto's. Ik begrijp niet hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam, bijna niemand heeft dat.
Ik kon hem ook niet terugbellen. Het zou mij niet verbazen als het iemand was die optrad namens het Koninklijk Huis of de veiligheidsdienst.
Daarom heb ik de foto's nu op een veilige plek verstopt."
De foto's zullen deze week vast ergens opduiken, maar of dat (ook) in de Revu zal zijn is op het moment dat we dit artikel schrijven niet bekend.
Yenis heef de laatste vier jaar voor de dood van KB een intieme relatie met de gangster, na een eerder huwelijk van zeven jaar. Na de scheiding runt ze enige tijd een restaurant in Amsterdam. In 1987 leert ze KB kennen via zijn oudere broer Anton, maar uiteindelijk kiest ze voor KB (tussen KB en Anton is het daarna nooit meer goed gekomen).
Aanvankelijk heeft ook zij geen idee - waar hebben we dat eerder gehoord - wat KB voor de kost doet.
Yenis: "Het duurde vier maanden voor ik daar achter kwam". Ze ziet een leven met KB ook niet helemaal zitten. Ze leert een andere man kennen, ene Willem, in wie ze een betere toekomst ziet.
Als ze dit ook aan KB vertelt vindt hij dat geen probleem al 'wil hij die man wel leren kennen'.
Aldus geschiedt : KB en Willem raken zelfs redelijk goed bevriend.
"Ik mocht van Willem ook gewoon met KB om blijven omgaan en bij hem slapen", herinnert Yenis zich.
Al met al geen vreemde gang van zaken, want Yenis was niet de enige vriendin van KB. "Klaas was dol op vrouwen. En omgekeerd", zegt Yenis nu.
[wordt vervolgd]
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 08-10-2003 20:16]
quote:Willem was een beetje bang voor KB
Op woensdag 8 oktober 2003 19:40 schreef milagro het volgende:
(,,,)
"Ik mocht van Willem ook gewoon met KB om blijven omgaan en bij hem slapen", herinnert Yenis zich.
(...)
[wordt vervolgd]
quote:Nieuwe Revu.
Op woensdag 8 oktober 2003 19:47 schreef Linz het volgende:
bron?
quote:Hij is echt prachtig
Op woensdag 8 oktober 2003 19:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
Zo kreeg hij ook Mabel Wisse Smit in het vizier. Yenis : "Charlie da Silva zegt wel dat KB zo gek was op Mabel, maar volgens mij was het KB meer om de vader van Mabel te doen, die vond hij veel interessanter. KB wilde in dat 'andere wereldje' terecht komen. Hij hield van mensen die iets gepresteerd hadden - en hij heeft ook contact gehad met Mabels vader (de Gooise bankdirecteur Peter Wisse Smit).
Trouwens, Mabel was ook niet helemaal Klaas' type ( vrouwen.. ) : hij viel meer op Aziatische types."
Volgens Yenis zou KB een trio voorgesteld hebben met haar en Mabel, Het lag, zo zegt Yenis, niet aan Mabel dat het niet doorging : "Ze was een makkelijk vrouwtje."
Dat Mabel nu beweert dat ze geen seksuele relatie heeft gehad met KB, begrijpt Yenis wel, maar is volgens haar niet de waarheid.
"Je gaat niet op KB's boot slapen zonder iets te doen. Wat Charlie over Mabel zegt, klopt. KB heeft tegen mij gezegd dat hij met Mabel geslapen heeft en Charlie heeft het ook gezien."
Of het van de kant van Mabel ware liefde was, betwijfelt Yenis "Mabel was geraffineerd, het ging haar om de macht."
Overigens was het niet Charlie die KB vergezelde naar het veel besproken studentenfeestje van Mabel. Dat waren Geurt Roos en Tony Thynes. Geurt Roos kreeg later een conflict met KB, Tony Thynes stierf onder verdachte omstandigheden bij een auto ongeluk op de ringweg van Amsterdam.
Yenis: "Maar ze zijn niet mee naar binnen geaan, ze hebben gewoon buiten staan wachten."
Samen met journalist Tom Metz, onder andere van het blad Weekend, is Yenis nu bezig aan een boek over KB. (Ze wil overigens volgens eigen zeggen het "andere gezicht van KB laten zien. Met mij heeft hij gepraat, gelachen en gehuild. Hij was niet alléén maar die harde crimineel.")
Yenis beweert verder dat de foto die heel Nederland wil zien in een kluis ligt. Het moet Mabel al die jaren als het zwaard van Damocles boven het hoofd gehangen hebben. Als ze met een anonieme burger was getrouwd, zou er nooit een haan naar gekraaid hebben. Yenis : "Het is wel vreemd idee. Je maakt op zo'n boot met allerlei mensen gewoon wat foto's en zoveel jaar later blijkt er iemand op te staan die gaat trouwen met een Nederlandse prins."
quote:Inderdaad, want wat zeg je terug als KB bij je komt en zegt ik ga je wijf doen.
Op woensdag 8 oktober 2003 19:47 schreef pos het volgende:
Willem was een beetje bang voor KB
zou die mabel dat echt gewild hebben??
en dat ze een makkelijk meisje is??
Ik kan me voorstellen dat Bea het liefst die foto ziet verdwijnen. En iedereen weet dat wanneer Bea haar holmaten (AIVD, RVD) opdracht geeft tot iets er voor deze mensen geen wetten meer bestaan.
quote:Niet echt veel bijzonders eigenlijk
Op woensdag 8 oktober 2003 20:13 schreef SunChaser het volgende:
Wat stond er in de HP? Kan iemand dat inscannen misschien?
Had ik de Nieuwe Revu maar gekocht .
eef hoos: charlie doet zich groter voor dan hij was. het was namelijk zo dat bruinsma heel vaak zonder lijfwachten op pad ging. bij mij op kantoor was hij altijd zonder die bewapende mannen.
(samenvatting)
maar interessanter is het interview met de advocaat van Bruinsma, de heer John Engelsma.
Hij zegt oa (en voor een complete weergave van de artikelen uit de revu mag dit niet ontbreken):
Mabel WIsse Smit krijgt in de media het verwijt dat ze, toen ze bruinsma in 89 ontmoette, niet meteen herkende dat hij een topcrimineel was. vooral het feit dat hij zich omringde met bodyguards had haar aan het denken moeten zetten.
Engelsma: Daar had hij een goed verhaal over. Hij zei dat hij vroeger in de hasjhandel had gezeten en betrokken was geweest bij een schietpartij. Daar had hij voor gezeten. SInds hij uit de gevangenis kwam was hij brandschaoon zei heij, maar er waren nog wel bedreigingen vanuit zijn oude milieu, daar had hij die lijfwachten voor nodig. Bruinsma was een overtuigende man.
[Dit bericht is gewijzigd door evert op 08-10-2003 21:58]
quote:En zij geloofde dat hij brandschoon was???
Op woensdag 8 oktober 2003 21:45 schreef evert het volgende:
Mabel WIsse Smit krijgt in de media het verwijt dat ze, toen ze bruinsma in 89 ontmoette, niet meteen herkende dat hij een topcrimineel was. vooral het feit dat hij zich omringde met bodyguards had haar aan het denken moeten zetten.
Engelsma: Daar had hij een goed verhaal over. Hij zei dat hij vroeger in de hasjhandel had gezeten en betrokken was geweest bij een schietpartij. Daar had hij voor gezeten. SInds hij uit de gevangenis kwam was hij brandschaoon zei heij, maar er waren nog wel bedreigingen vanuit zijn oude milieu, daar had hij die lijfwachten voor nodig. Bruinsma was een overtuigende man.
quote:Zoals het er nu uitziet heeft het syndicaat van deze comedycapers weinig te vrezen.
Op woensdag 8 oktober 2003 21:03 schreef Brammetje het volgende:
Bea haar holmaten (AIVD, RVD)
"Mabel did not sleep with Bruinsma.
Friso is not gay.
Thank you."
dat de telegraaf dit dan toch plaatst...
Wat een slechte vriendin die Willemijn. Ze denkt alleen maar aan zichzelf en haar Toko. Ze kan toch wel zeggen dat zij ook een Bruinsma-hoer was om de aandacht bij Mabel weg te halen. Dat noemt zicg vriendin.
quote:ik mis toch wel de knipoog bij je reactie
Op woensdag 8 oktober 2003 22:58 schreef SunChaser het volgende:
Willemijn Verloop bij B&vD.Wat een slechte vriendin die Willemijn. Ze denkt alleen maar aan zichzelf en haar Toko. Ze kan toch wel zeggen dat zij ook een Bruinsma-hoer was om de aandacht bij Mabel weg te halen. Dat noemt zicg vriendin.
Die historicus bij B&vD was trouwens ook geweldig vond ik! Heel rustig zat hij daar te vertellen dat - alhoewel hij natuurlijk ook geen bewijs had - al die ontlastende verklaringen ook wel heel geregiseerd op hem over kwamen.
"Ja, Hare Majesteit doet dat natuurlijk niet zelf. Maar die heeft wel een paar lieden die zo iemand dan opbellen of e-mailen, of hoe gaat dat tegenwoordig, en vragen of diegene al dan niet tegen vergoeding zo'n verklaring willen afleggen". Dag Ottolien!
En: "Het eerste dat Beatrix bij zo'n crisis denkt is: Wat zouden de buren daarvan denken?"
Jan Mulder: "Koningin Elisabeth?"
- "Ja, bijvoorbeeld"
JM: "Nou, dan hebben ze nog een hoop in te halen!"
quote:Willemijn verbleef na de oorlog in Joegoslavië, in Bosnië-Herzegovina...en daar ontstond het idee voor WarChild, dat ze samen met Mabel heeft opgericht.
Op woensdag 8 oktober 2003 22:57 schreef evert het volgende:
willemijn nu bij bvd,
de willemijn van warchild
ze heeft dus aangegeven aan de journalist, gisteren al, dat hij fout zat. zij heeft mabel pas in 95 leren kennen.dat de telegraaf dit dan toch plaatst...
Wat was ook weer de connectie Mabel-Bosnië, oh ja, Secirbey..
quote:
. Willemijn Verloop: na een bliksemcarrière in de internationale politiek besloot ze over te stappen naar de Action Council for Peace in the Balkans en zette later Warchild Nederland op.
quote:Het zouden zomaar studiegenotes geweest kunnen zijn natuurlijk...
Mabel groeide op in het Gooi en studeerde economie en in politieke wetenschappen in Amsterdam. Ze was medeoprichtster van de Nederlandse Stichting Warchild in 1995.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 08-10-2003 23:55]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |