quote:
'Klaas ging om met Mabel, Ottolien en Willemijn'
EDWIN S. DOET BOEKJE OPEN
door Jan-Kees Emmer en Joost de Haas
AMSTERDAM, woensdagMabel Wisse Smit, de verloofde van prins Johan Friso, ging volgens de ex-boekhouder Edwin S. van Klaas Bruinsma samen met twee hartsvriendinnen om met de maffiabaas.
Dit heeft S. via zijn advocaat mr. Geert-Jan Knoops aan De Telegraaf laten weten. De boekhouder stelt in een verklaring dat hij weet van "drie vriendinnen die in dezelfde periode omgingen met Klaas Bruinsma, te weten: Mabel, Ottolien en Willemijn."
S. doelt op Ottolien Lels, die gisteren in de publiciteit trad als 'de andere dame' de echte vriendin van Bruinsma die bij hem zou zijn gebleven tot aan zijn dood in juni 1991.
Voor zover bekend heeft Mabel in haar vriendenkring één persoon die Willemijn heet: War Child-voorzitter Willemijn Verloop (33), naar verluidt getuige bij het aangekondigde huwelijk van Mabel met Johan Friso.
Verloop ontkende gisteravond met klem dat zij de Willemijn is die Edwin S. duidt: "Ik heb Bruinsma nooit ontmoet. Op het moment dat ik Mabel leerde kennen was hij al dood. Ik ken Mabel sinds eind 1994, begin 1995."Mabel Wisse Smit
Mabel zelf heeft intussen via de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten dat zij geen enkele commentaar meer geeft en de aangekondigde brief van premier Balkenende afwacht.
Edwin S. verklaarde eerder dat Bruinsma en Mabel elkaar wel eens troffen in het Amsterdamse café De Schans aan de Weteringschans. Hij herinnerde zich een voorval waarbij Bruinsma 'uit zijn dak' ging omdat hij een schaakpartij van Mabel verloor. S. zegt over het vriendinnenclubje dat hij niet "uit eigen wetenschap" kan verklaren of er sprake was "intieme relaties" met Bruinsma. Via mr. Knoops laat hij weten verder geen enkel commentaar meer te willen geven op de affaire.Pijnlijk
Gisteren dook opeens de psychologe drs. Ottolien Lels op in de Mabel-affaire. Deze vriendin van Mabel verklaart dat niet Mabel, maar zijzelf een liefdesrelatie had met Bruinsma. Lels noemt het naar buiten treden een "pijnlijke confrontatie met het verleden".
Tegenover De Volkskrant sprak zij van een tijd waaraan ik liever niet meer terugdenk. Het is mijn persoonlijke overtuiging dat in deze kwestie alleen de waarheid helpt om onrecht recht te zetten. Dat is de reden waarom ik heb besloten deze verklaring af te geven, meldt de 36-jarige Lels.
De psychologe is afkomstig uit een gegoede Rotterdamse familie en een achternichtje van Marieke Van Lier-Lels, ooit zakenvrouw van het jaar en inmiddels een van de directeuren van Schiphol.
Lels schrijft in haar verklaring dat Klaas Bruinsma haar "zoveel mogelijk" buiten zijn zakelijke activiteiten probeerde te houden, daarmee implicerend dat zij op zijn minst een vermoeden moet hebben gehad waar haar liefdespartner mee bezig was.Maar volgens Lels werd haar pas na de liquidatie van Bruinsma de "volle omvang" van diens criminele activiteiten duidelijk. Eerder verklaarde Mabel dat zijzelf besloot de contacten met Bruinsma te beëindigen toen zij zich realiseerde met welke praktijken hij zich bezighield.
Geslapen
Mabel Wisse Smit is in opspraak geraakt omdat zij vorige week opeens een ruimere interpretatie gaf van haar contacten met Bruinsma. Na eerst te hebben gezegd dat zij de topcrimineel slechts oppervlakkig kende, gaf zij toe op zijn boot te hebben geslapen. Mabel: "Ik voer ongeveer zes keer samen met hem en anderen mee: twee à drie keer was dat op de Neeltje Jacoba. Hierbij werd soms ook gegeten en overnacht op de boot."
Lels bevestigt dit en zegt: "Ik heb aan boord van de Neeltje Jacoba overnacht, alleen met Klaas Bruinsma en in samenzijn van anderen onder wie ook Mabel Wisse Smit."
De psychologe zegt niet te twijfelen aan de integriteit en goede bedoelingen van haar vriendin Mabel.
"De weergave van de gebeurtenissen in het verleden is uiterst ongelukkig. Dit levert mijns inziens alleen maar verliezers op."
Een meerderheid in de Tweede Kamer wacht met een oordeel over de affaire tot de brief van premier Balkenende naar het parlement is gestuurd. Wel is er bij een aantal fracties zorg over het verschil tussen de oude en de nieuwe verklaring van Mabel.
De LPF houdt vol dat het kabinet moet afzien van het indienen van de toestemmingswet voor het huwelijk van prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit. Ook vindt de LPF dat Mabel niet in de adelstand moet worden verheven, mocht het huwelijk doorgaan.
quote:Ed S.: die drie wijven gingen met die Lange om, ik heb niet zelf gezien dat Mabel een seksuele relatie met die Lange had.
Op woensdag 8 oktober 2003 16:59 schreef Linz het volgende:
jullie vergeten Ed S. , de boekhouder van die LangeEd S. : zij had een relatie met hem, dat maakte ik op uit de houding en woorden van de Lange
Lijkt me wat genuanceerder gezien het laatste bericht. Overigens is het helemaal niet zeker dat Willemijn Verloop ook echt de genoemde Willemijn is. Wellicht is er nog een mediaschuwe Willemijn die nog op komt duiken ergens.
Overigens als Ottolien met Bruinsma ging, zou ik als ik Mabel was het misschien ook niet tegen haar zeggen dat ik ook een seksuele relatie met hem had. Ook al was het een keer.
btw: Clinton sprak ook de waarheid, het ligt net aan je definitie van seks.
Verder interesseert het me eigenlijk helemaal niets, maar al die getuigenissen vind ik dan wel weer leuk om te lezen.
quote:Nee, ze kwartetteden (
Op woensdag 8 oktober 2003 17:34 schreef Aernout het volgende:
En Bruinsma heeft al die wijve genueckt?
(wat een onwoord trouwens)
quote:Watergate: The Scandal That Brought Down Richard Nixon
Op woensdag 8 oktober 2003 17:38 schreef Tizmo het volgende:
MabelGate?
Wat is dat nou weer voor een naamgeving.
quote:sorry
Op woensdag 8 oktober 2003 18:34 schreef yvonne het volgende:
HP net gescoord, revu was al uitverkocht
even lezen over die ene wijf van die lange met die foto van die andere wijf van die lange..
tot zo!
quote:lolz..
Op woensdag 8 oktober 2003 18:39 schreef milagro het volgende:[..]
even lezen over die ene wijf van die lange met die foto van die andere wijf van die lange..
tot zo!
als jij nou 25.000 euro krijgt, zou jij dan liegen? misschien ook een idee, aangezien die ottolien een vriendin is van mabel
quote:In de Nieuwe Revu.
Ik heb Mabel zeker meer dan 10 keer met Klaas Bruinsma gezien in het Apollo hotel in Amsterdam. Zij was zijn vriendin, dat wist iedereen daar.
Ze zaten in de lounge of aten een hapje in het restaurant. Mabel was een niet zo heel opvallend studentikoos type, maar ik herinner me haar muizentandjes nog.Bruinsma was in het Apollo altijd samen met zijn lijfwachten, zoals die Charlie da Silva. Die jongens zaten apart in een hoek van de lounge of in de bar.
Hun wapens lagen wel eens open en bloot op hun tafeltje. Dat vond iedereen heel raar.
Edit: artikelen verder nog niet gelezen.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 08-10-2003 18:57]
Dat er nog maar veel mogen volgen.
terugvindpost
quote:Ik dacht al 'Wie missen we nog?'.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:56 schreef static het volgende:
Arie Olivier doet ook een duit in het zakje:
"ik herinner me haar muizentandjes nog."
Arme Mabel, toch niet genoeg geinvesteerd in de tandarts.
Er is ondertussen al ¤10.000 geboden op de foto. Yenis verdenkt het Koninklijk huis en/of de AIVD van meebieden.
quote:Die ontbrak er nog aan.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:56 schreef static het volgende:
Arie Olivier
Het wachten is nu op Aage M. met z'n thermische lans.
Drie verklaringen op een rij, de advocaat Han Jahae, ex oplichter Arie Olivier, ex bommenlegger Eef Hoos.
Han Jahae (ja met wie?)
Ik heb Charlie wel eens gezien, in het gezelschap van Tony Tines, die andere lijfwacht van Bruinsma die bij een verdacht auto-ongeluk is omgekomen. Ze waren samen gepakt wegens wapenbezit en ik heb die zaak toen voor Tony gedaan.
Voor zover ik kan beoordelen waren Charlie en Tony onbetwist Bruinsma's lijfwachten. Ik heb de afgelopen week heel wat mensen gesproken die Charlie goed gekend hebben en er is niemand die betwist dat Charlie de rol heeft gespeeld die hij zegt te hebben gespeeld.
Er is geen discussie dat Mabel volop meesnoepte uit de Bruinsma pot
Arie Olivier (jazeker!)
edit : al door Static gepost
Ik heb Mabel zeker meer dan tien keer met Klaas Bruinsma gezien inhet Apollo Hotel in Amsterdam. Zij was zijn vriendin, dat wist iedereen daar. Ze zaten in de lounge of ze aten een hapje in het restaurant.
Mabel was een niet zo heel opvallend studentikoos type, maar ik herinner me haar muizentandjes nog.
Bruinsma was in het Apollo Hotel altijd samen met zijn lijfwachten, zoals die Charlie da Silva.
Die jongens zaten apart in een hoek van de lounge of in de bar. Hun wapens lagen wel eens open en bloot op hun tafeltje. Dat vond iedereen heel raar
Eef Hoos (jawel!)
Ik heb Bruinsma een keer samen met Mabel gezien, dat moet midden of eind 1989 zijn geweest. Ze zag er toen minder spits uit dan nu. Ik weet het nog zo goed, omdat ik aan Bruinsma vroeg "Zo, heb je weer verkering?"
"Ja", antwoordde Klaas, "deze komt net van haar moeder. Maar dit is een echt een presenteerblaadje, want haar vader heeft een topfunctie bij de bank. En als ik wat langer met haar omga, dan kom ik door die vader overal binnen"
Klaas wilde graag gebruik maken van diens connecties. Hij vertelde me ook dat Mabel - althans in het begin - niet wist wie hij was.
Maar later is ze dat wel te weten gekomen. Of hij echt een intieme relatie met haar gehad heeft, durf ik te betwijfelen, Klaas heeft mij in elk geval verteld, dat hij impotent was. Het heeft volgens mij ook maar een maand of vijf, zes geduurd
Zo, doet er Uw koninklijk voordeel mee, Majesteit!
Ik ga verder lezen over die eerste wijf van Klaas met die foto van die ene wijf van Klaas, die niet echt de wijf van Klaas zegt te zijn, want dat was die andere wijf, althans dat zegt die andere wijf zelf, ze is gewoon verward met die ene wijf en die ene wijf houdt voorlopig haar muizentandjes stevig op elkaar.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:08 schreef milagro het volgende:
Even kleine tussenstand.
(...)
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:08 schreef milagro het volgende:
Ik ga verder lezen over die eerste wijf van Klaas met die foto van die ene wijf van Klaas, die niet echt de wijf van Klaas zegt te zijn, want dat was die andere wijf, althans dat zegt die andere wijf zelf, ze is gewoon verward met die ene wijf en die ene wijf houdt voorlopig haar muizentandjes stevig op elkaar.
quote:(ik verveelde me een beetje)
Op woensdag 8 oktober 2003 19:12 schreef pos het volgende:[..]
![]()
meer meer....
quote:typ jij of typ ik over die eerste wijf?
Op woensdag 8 oktober 2003 19:16 schreef static het volgende:[..]
quote:Doe jij maar.
Op woensdag 8 oktober 2003 19:19 schreef milagro het volgende:[..]
typ jij of typ ik over die eerste wijf?
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
(ik verveelde me een beetje)
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 19:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
(ik verveelde me een beetje)
Forum Opties | |
---|---|