abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13732657
Ik wil graag het liedje Fire van de Pointer Sisters instrumentaal hebben.

Ik heb weleens gehoord dat hiervoor een computerprogramma is. Weet iemand welk programma?

pi_13732665
Gaat niet lukken zonder ook andere geluiden te filteren.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13732681
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:29 schreef Grayburn het volgende:
Gaat niet lukken zonder ook andere geluiden te filteren.
Heb eens ergens gelezen dat je dan in dat programma de lyric moet invoeren en dat de tekst er dan uitgefilterd wordt.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 08:33:41 #4
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_13732685
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:32 schreef Hanneman het volgende:

[..]

Heb eens ergens gelezen dat je dan in dat programma de lyric moet invoeren en dat de tekst er dan uitgefilterd wordt.

Als dat zou kunnen...

woensdag 8 oktober 2003 @ 08:34:44 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_13732692
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:32 schreef Hanneman het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat dat onzin is
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13732742
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat dat onzin is

Heb het toch ergens gelezen of gehoord, maar goed.......

We hebben voor het afscheidsfeest van een brandweerman een eigen tekst voor het lied Fire v/d Pointer Sisters gemaakt. Nu willen we dus het nummer als achtergrondmuziek gebruiken, maar het klinkt niet mooi als de oorspronkelijke tekst ook wordt gehoord.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

woensdag 8 oktober 2003 @ 08:43:39 #7
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_13732761
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:40 schreef Hanneman het volgende:

[..]

Opnieuw in (laten) spelen?
pi_13732768
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:40 schreef Hanneman het volgende:
De instrumentale versie ergens vandaan halen.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13732786
als je de midi-file van dat nummer van internet download, dan heb je de begeleiding als midi, maar die lijkt meestal niet op het origineel. ik werk zelf niet met midi, maar volgens mij kun je per "kanaal" zeg maar een soort instrument aan de verschillende muziek-partijen in de midi file toevoegen.
het uitfilteren van de vocals is misschien wel mogelijk, maar daar zal geavanceerde apparatuur of software voor nodig zijn.
zoek anders eens of je een karaoke-versie kunt vinden, of zoek op internet naar de mp3 met de toevoeging ........(instrumental).mp3 ofzo
pi_13732805
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:45 schreef DJRoberto1978 het volgende:
het uitfilteren van de vocals is misschien wel mogelijk, maar daar zal geavanceerde apparatuur of software voor nodig zijn.
Volgens mij kan dat alleen met een track waarvan de geluidssporen nog niet samengevoegd zijn. Eenmaal samengevoegd is het onbegonnen werk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 oktober 2003 @ 08:49:37 #11
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_13732831
Kan dit niet in de FAQ opgenomen worden? Elke week wordt deze vraag wel gesteld.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_13732849
Klinkt als Buma

Verder is het wel deels mogelijk door de frequenties 300Hz- ongeveer 3300Hz met 32dB te doen verminderen, maar in die frequenties zitten ook veel van de middentonen die de bastonen ondersteunen, dus het nummer klinkt wat minder 'dynamisch'.

Verder zou je op Kazaa kunnen checken en anders is Buma of de uitgever misschien een oplossing (al heb ik geen ideeee van de kosten).

Groet!
Bart

woensdag 8 oktober 2003 @ 08:57:26 #13
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_13732886
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:28 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil graag het liedje Fire van de Pointer Sisters instrumentaal hebben.

Ik heb weleens gehoord dat hiervoor een computerprogramma is. Weet iemand welk programma?

Heb wat proggie's voor je gevonden! Gebruik ze zelf namelijk ook wel eens. Het werkt niet echt top...maar bij sommige hiphop en pop nummers wil het wel gaan werken.

http://www.hitsquad.com/smm/programs/YoGenVocalRemover/
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vremover.htm

pi_13733850
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:57 schreef NeMe het volgende:
http://www.hitsquad.com/smm/programs/YoGenVocalRemover/
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vremover.htm
* Chillz gaat ze ook eens uitproberen...
pi_13733906
gaaf...ook es proberen...jantje smith bewerken en zelf opnieuw inzingen..knetter vals
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_13733931
Er bestaat ook een karaoke plugin voor winamp, waarmee je dit kan doen. Weet de naam zo even niet, maar het werkt redelijk, zeker voor dit doel. Je moet wel wat instellingen doen zodat je niet ook een heel stuk muziek uitfiltert. Daarna de Winamp output naar diskwriter zetten, dan krijg je een wav file, die je makkelijk op cd kan branden.

Succes!

pi_13735169
Stem wegfilteren

Ja, dat staat allemaal uitvoerig in deze.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')