jaapgvk | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:13 |
Zeg maar een centimetertje of 30, 40. Voor en achter. Is dit makkelijk te doen? Hoef ik alleen de veer te verlengen door er een matalen buis bovenop te lassen of moet ik er veren van een terreinwagen onder gooien ofzo? Het gaat om een brakke auto (ford sierra met achterwiel aandrijving) waar ik een lompe off the road bak van wil maken. Ik heb best wel veel verstand van auto's motorisch maar helemaal niet van vering en assen e.d. en het gaat verder ook helemaal niet over de functionaliteit alleen over het uiterlijk. Het is gewoon experimenteel projectje voor zo min mogelijk kosten... | |
jaapgvk | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:21 |
Niemand? Weet iemand toevallig een site of forum waar ik dit wel kan vragen? | |
Scrutinizer | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:21 |
quote:Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk grote verandering makkelijk uit te voeren is. Kun je je voorstellen wat de hoek van de aandrijfas vanuit het differentieel wordt, als je de carosserie 40 cm verhoogd? Of je maakt een Bigfoot met grote wielen en een aandrijving die ver onder de auto tussen de wielen hangt. Maar ook dat lijkt me alles behalve goedkoop | |
flippie_flink | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:22 |
het lijkt me dat je dan heel de auto moet gaan verstevigen, want alleen verhogen schiet niet op, kan je er niet gewoon grote banden onder gooien | |
jaapgvk | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:27 |
quote:Voor zal niet zo'n groot probleem worden denk ik omdat ie achter aangedreven is. Achter kan ik 'gewoon' de hele aandrijving naar beneden halen. Misschien wordt ie dan wel te kort. Ik weet het ook niet... Het was maar een spontaan idee'tje omdat die auto hier toch maar staat... Ik zal morgen wel een kijken hoe het allemaal precies in elkaar zit... | |
jaapgvk | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:29 |
quote:Ik wil er wielen van een terreinwagen onder gooien, maar die passen nooit in de wielkassen. Dat is het probleem. Een cm of 20 is denk ik ook al goed... Op discovery (thunder-races, scap heap challenge) doen ze het altijd zo makkelijk | |
Ernst_Daniel_Shit | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:33 |
in thunder races lassen ze er gewoon langere veren + schokdempers onder. krik je auto maar eens op en maak de vering los. Prop er nu de langste veren tussen die je kunt vinden en vermaak jezelf | |
jaapgvk | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:38 |
quote:Dat zal ik idd eens proberen ![]() Misschien is het genoeg om mij tevreden te houden | |
Sjonnjoop | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:56 |
dubbel [Dit bericht is gewijzigd door Sjonnjoop op 07-10-2003 23:57] | |
Sjonnjoop | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:56 |
Ik denk dat je ook hele stijve veren moet nemen anders word het super instabiel | |
MercedesCL | woensdag 8 oktober 2003 @ 00:18 |
quote:30cm verhogen is al 60cm meer banddiameter. Weinig auto's hebben zo'n speling. Ikzelf kon er net banden omheen doen met 5cm grotere diameter en toen hield het ook op ![]() | |
jaapgvk | woensdag 8 oktober 2003 @ 00:32 |
quote:Helemaal geen rekening mee gehouden dat je de diameter van de band door 2 moet delen ![]() Is het ook mogelijk om de orginele veren te houden en er gewoon een metalen bus van een cm of 15 tussen te zetten? (als de veerweg zo lang is) Hoe groot zijn terreinbanden ongeveer (diameter)? Een cm of 60? En de orginele banden een cm of 40. Is toch al weer 20 cm verschil gedeeld door 2 is 10 cm moet kunnen maar dan zitten die terreinbanden maar 5 cm onder de wielkassen. Ik kan het proberen, ik denk dat als ik alles een cm of 20 omhoog krijg ik er al heel wat mee kan | |
Metro2005 | woensdag 8 oktober 2003 @ 07:24 |
je kan wel extra verstevigingen tussen je veren zetten zodat ie stugger veert. maar bij verhogen moet je denk ik toch andere veren eronder gooien net als bij verlagen. |