Is dit makkelijk te doen? Hoef ik alleen de veer te verlengen door er een matalen buis bovenop te lassen of moet ik er veren van een terreinwagen onder gooien ofzo?
Het gaat om een brakke auto (ford sierra met achterwiel aandrijving) waar ik een lompe off the road bak van wil maken.
Ik heb best wel veel verstand van auto's motorisch maar helemaal niet van vering en assen e.d. en het gaat verder ook helemaal niet over de functionaliteit alleen over het uiterlijk.
Het is gewoon experimenteel projectje voor zo min mogelijk kosten...
Weet iemand toevallig een site of forum waar ik dit wel kan vragen?
quote:Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk grote verandering makkelijk uit te voeren is. Kun je je voorstellen wat de hoek van de aandrijfas vanuit het differentieel wordt, als je de carosserie 40 cm verhoogd? Of je maakt een Bigfoot met grote wielen en een aandrijving die ver onder de auto tussen de wielen hangt. Maar ook dat lijkt me alles behalve goedkoop
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:13 schreef jaapgvk het volgende:
Zeg maar een centimetertje of 30, 40. Voor en achter.Is dit makkelijk te doen?
quote:Voor zal niet zo'n groot probleem worden denk ik omdat ie achter aangedreven is. Achter kan ik 'gewoon' de hele aandrijving naar beneden halen. Misschien wordt ie dan wel te kort. Ik weet het ook niet...
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk grote verandering makkelijk uit te voeren is. Kun je je voorstellen wat de hoek van de aandrijfas vanuit het differentieel wordt, als je de carosserie 40 cm verhoogd? Of je maakt een Bigfoot met grote wielen en een aandrijving die ver onder de auto tussen de wielen hangt. Maar ook dat lijkt me alles behalve goedkoop
Het was maar een spontaan idee'tje omdat die auto hier toch maar staat... Ik zal morgen wel een kijken hoe het allemaal precies in elkaar zit...
quote:Ik wil er wielen van een terreinwagen onder gooien, maar die passen nooit in de wielkassen. Dat is het probleem.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:22 schreef flippie_flink het volgende:
het lijkt me dat je dan heel de auto moet gaan verstevigen, want alleen verhogen schiet niet op, kan je er niet gewoon grote banden onder gooien
Een cm of 20 is denk ik ook al goed... Op discovery (thunder-races, scap heap challenge) doen ze het altijd zo makkelijk
krik je auto maar eens op en maak de vering los. Prop er nu de langste veren tussen die je kunt vinden en vermaak jezelf
quote:Dat zal ik idd eens proberen
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:33 schreef Ernst_Daniel_Shit het volgende:
krik je auto maar eens op en maak de vering los. Prop er nu de langste veren tussen die je kunt vinden en vermaak jezelf
Misschien is het genoeg om mij tevreden te houden , paar terreinbandjes eronder en gaan!
[Dit bericht is gewijzigd door Sjonnjoop op 07-10-2003 23:57]
quote:30cm verhogen is al 60cm meer banddiameter. Weinig auto's hebben zo'n speling. Ikzelf kon er net banden omheen doen met 5cm grotere diameter en toen hield het ook op
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:22 schreef flippie_flink het volgende:
het lijkt me dat je dan heel de auto moet gaan verstevigen, want alleen verhogen schiet niet op, kan je er niet gewoon grote banden onder gooien
quote:Helemaal geen rekening mee gehouden dat je de diameter van de band door 2 moet delen
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik denk dat je ook hele stijve veren moet nemen anders word het super instabiel
Is het ook mogelijk om de orginele veren te houden en er gewoon een metalen bus van een cm of 15 tussen te zetten? (als de veerweg zo lang is)
Hoe groot zijn terreinbanden ongeveer (diameter)? Een cm of 60? En de orginele banden een cm of 40. Is toch al weer 20 cm verschil gedeeld door 2 is 10 cm moet kunnen maar dan zitten die terreinbanden maar 5 cm onder de wielkassen.
Ik kan het proberen, ik denk dat als ik alles een cm of 20 omhoog krijg ik er al heel wat mee kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |