abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13728636
Zeg maar een centimetertje of 30, 40. Voor en achter.

Is dit makkelijk te doen? Hoef ik alleen de veer te verlengen door er een matalen buis bovenop te lassen of moet ik er veren van een terreinwagen onder gooien ofzo?

Het gaat om een brakke auto (ford sierra met achterwiel aandrijving) waar ik een lompe off the road bak van wil maken.

Ik heb best wel veel verstand van auto's motorisch maar helemaal niet van vering en assen e.d. en het gaat verder ook helemaal niet over de functionaliteit alleen over het uiterlijk.

Het is gewoon experimenteel projectje voor zo min mogelijk kosten...

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_13728908
Niemand?

Weet iemand toevallig een site of forum waar ik dit wel kan vragen?

This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_13728915
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:13 schreef jaapgvk het volgende:
Zeg maar een centimetertje of 30, 40. Voor en achter.

Is dit makkelijk te doen?

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk grote verandering makkelijk uit te voeren is. Kun je je voorstellen wat de hoek van de aandrijfas vanuit het differentieel wordt, als je de carosserie 40 cm verhoogd? Of je maakt een Bigfoot met grote wielen en een aandrijving die ver onder de auto tussen de wielen hangt. Maar ook dat lijkt me alles behalve goedkoop
pi_13728930
het lijkt me dat je dan heel de auto moet gaan verstevigen, want alleen verhogen schiet niet op, kan je er niet gewoon grote banden onder gooien
pi_13729098
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk grote verandering makkelijk uit te voeren is. Kun je je voorstellen wat de hoek van de aandrijfas vanuit het differentieel wordt, als je de carosserie 40 cm verhoogd? Of je maakt een Bigfoot met grote wielen en een aandrijving die ver onder de auto tussen de wielen hangt. Maar ook dat lijkt me alles behalve goedkoop

Voor zal niet zo'n groot probleem worden denk ik omdat ie achter aangedreven is. Achter kan ik 'gewoon' de hele aandrijving naar beneden halen. Misschien wordt ie dan wel te kort. Ik weet het ook niet...

Het was maar een spontaan idee'tje omdat die auto hier toch maar staat... Ik zal morgen wel een kijken hoe het allemaal precies in elkaar zit...

pi_13729165
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:22 schreef flippie_flink het volgende:
het lijkt me dat je dan heel de auto moet gaan verstevigen, want alleen verhogen schiet niet op, kan je er niet gewoon grote banden onder gooien
Ik wil er wielen van een terreinwagen onder gooien, maar die passen nooit in de wielkassen. Dat is het probleem.

Een cm of 20 is denk ik ook al goed... Op discovery (thunder-races, scap heap challenge) doen ze het altijd zo makkelijk

pi_13729298
in thunder races lassen ze er gewoon langere veren + schokdempers onder.

krik je auto maar eens op en maak de vering los. Prop er nu de langste veren tussen die je kunt vinden en vermaak jezelf

Sjah.. ik ken hem verder ook niet.
gaat er een lampje branden?
pi_13729443
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:33 schreef Ernst_Daniel_Shit het volgende:
krik je auto maar eens op en maak de vering los. Prop er nu de langste veren tussen die je kunt vinden en vermaak jezelf
Dat zal ik idd eens proberen

Misschien is het genoeg om mij tevreden te houden , paar terreinbandjes eronder en gaan!

pi_13729941
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Sjonnjoop op 07-10-2003 23:57]

"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_13729944
Ik denk dat je ook hele stijve veren moet nemen anders word het super instabiel
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_13730478
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:22 schreef flippie_flink het volgende:
30cm verhogen is al 60cm meer banddiameter. Weinig auto's hebben zo'n speling. Ikzelf kon er net banden omheen doen met 5cm grotere diameter en toen hield het ook op
pi_13730769
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik denk dat je ook hele stijve veren moet nemen anders word het super instabiel
Helemaal geen rekening mee gehouden dat je de diameter van de band door 2 moet delen

Is het ook mogelijk om de orginele veren te houden en er gewoon een metalen bus van een cm of 15 tussen te zetten? (als de veerweg zo lang is)

Hoe groot zijn terreinbanden ongeveer (diameter)? Een cm of 60? En de orginele banden een cm of 40. Is toch al weer 20 cm verschil gedeeld door 2 is 10 cm moet kunnen maar dan zitten die terreinbanden maar 5 cm onder de wielkassen.

Ik kan het proberen, ik denk dat als ik alles een cm of 20 omhoog krijg ik er al heel wat mee kan

woensdag 8 oktober 2003 @ 07:24:54 #13
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13732433
je kan wel extra verstevigingen tussen je veren zetten zodat ie stugger veert.
maar bij verhogen moet je denk ik toch andere veren eronder gooien net als bij verlagen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')