abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13721923
Hallo, Ik wil een HBO studie leraar wiskunde gaan doe en wel via de LOI. Nu ben ik erg benieuwd of iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee heeft en of de studie erg moeilijk is.. Het lijkt mij eigenlijk best lastig om wiskunde in zelfstudie te leren maar bij de LOI zeggen ze dat het meevalt omdat alles goed beschreven staat in de studieboeken. En je krijgt er goede begeleiding via internet. Als je een andere HBO opleiding volgt bij de LOI laat dan ook even weten of die studie bevalt.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:22:09 #2
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13733097
Ik ben wel benieuwd of begeleiding geven via internet een beetje te doen is. Stel dat je niet uit bepaalde vergelijkingen komt en je wilt daar wat over vragen aan je online begeleider, moet je dan eerst alles in latex gaan intikken omdat je zon formule anders niet digitaal verstuurd krijgt? Lijkt mij een beetje lastig.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:34:50 #3
2653 ks_choice
Ja, mijn keus ja!
pi_13733254
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 09:22 schreef Metamorphozis het volgende:
Ik ben wel benieuwd of begeleiding geven via internet een beetje te doen is. Stel dat je niet uit bepaalde vergelijkingen komt en je wilt daar wat over vragen aan je online begeleider, moet je dan eerst alles in latex gaan intikken omdat je zon formule anders niet digitaal verstuurd krijgt? Lijkt mij een beetje lastig.
Veel lastiger dan de wiskundige kant lijkt mij nog de pedagogische en didactische kant. Het lijkt mij onmogelijk een goede lerarenopleiding te doen zonder directe interactie. Hierbij denk ik enerzijds aan interactie met medestudenten. Iedereen doet dingen op een andere manier, ziet sociale processen vanuit zijn eigen optiek en heeft hier eigen ideeen bij. Deze verbaal en non-verbaal met medestudenten bespreken en leren wat er nog meer in de wereld gebeurt (op het gebied van communicatie) behalve het kleine stukje dat je zelf meemaakt is mijns inziens belangrijk.
Anderzijds denk ik aan het contact met de leerlingen. Worden er bij deze cursus ook stages aangeboden. Dit is een onderdeel wat niet in een lerarenopleiding mag missen. De theorie kan je op ideeen brengen, maar de echte vaardigheden mbt het onderwijs leer je pas in de praktijk.

Ik zou eerder denken aan een lerarenopleiding via een Hogeschool of desnoods als zij-instromer via een instituut wat daarvoor opleidt. Ik heb echter geen directe ervaring met de LOI-opleiding, wel met een hogeschool.
Succes iig!

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
pi_13773671
Is hier dan niemand die ervaring heeft met LOI.....???
pi_13774046
geen ervaring mee, maar zou het nooit doen, denk dat een "normale" HBO-opleiding beter aangeschreven staat dan dat je het via de LOI doet....
pi_13777371
Zoek een deeltijdstudie docent wiskunde op bij je in de buurt. Meestal 3 avonden in de week. Is goed te doen, mits je de stof goed bijhoud. Contact met andere medestudenten is ook erg belangrijk, net zoals de reeds eerder genoemde interactie leraar student op het pedagogische vlak. Je zult wel met korte en langere stages rekening moeten houden die uiteraard overdag vallen!
He who asks is a fool for 5 minutes, but he who does not ask is a fool forever. ++Chinese Proverb++
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')