abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:11:14 #1
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13716871
ik vroeg me af of er hier ook PG fans zijn en dan bedoel ik niet die mensen die zeggen 'ja hoor, Sledgehammer is ok maar de rest ken ik niet', maar dus alle albums kennen etc etc. zo ja, dan hierbij het grote (hoop ik) PG topic!

er komt volgende maand trouwens een 'nieuw' album van hem genaamd Hit. het wordt een compilatie album bestaande uit twee cd's. release datum wordt waarschijnlijk 3 november, net zoals de nieuwe Growing Up Live Tour dvd (opgenomen in Milaan)

... and the modern stone age family
pi_13716928
Peter Gabriel is uit de band gestapt; hij zei "als dit genis is ben ik weg"

dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:14:47 #3
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13716980
tja.. het Genesis verhaal... ik kan maar moeilijk kiezen welke tijd ik beter vind: met PG of met Collins. uit beide periodes komen goeie nummers maar ik neig toch meer naar de Collins tijd
pi_13716989
Gabriel is ok, ouwe rot in het vak!
Coole world-music, perfecte muzikant.

Krijg nog steeds kippe(n)vel van San Jacinto, met name de versie op 'PG Plays Live'.

pi_13717099
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:14 schreef RonB het volgende:
tja.. het Genesis verhaal... ik kan maar moeilijk kiezen welke tijd ik beter vind: met PG of met Collins. uit beide periodes komen goeie nummers maar ik neig toch meer naar de Collins tijd
De Steve Hackett-periode . Vond Genesis met Anthony Phillips op gitaar een stuk minder interessant en Genesis nadat Hackett opstapte werd muzikaal steeds minder interessant (met een paar geweldige uitschieters ).

Gabriel's solowerk kan me een stuk minder boeien, maar de periode dat hij bij Genesis zat had door geen enkele andere zanger/conceptualist gevuld kunnen worden.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_13717156
"Meldt"
-------Practice Mindfulness-------
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:30:57 #7
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_13717420
Ja, binnekort wordt er een PG concert uitgezonden op Canal +.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 17:31:19 #8
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13719236
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:30 schreef RedGuy het volgende:
Ja, binnekort wordt er een PG concert uitgezonden op Canal +.
welke dat dan? ik neem aan dat het niet een video is van de nieuwe tour? misschien de Secret World tour??
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 17:35:49 #9
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13719372
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:19 schreef Litpho het volgende:
De Steve Hackett-periode . Vond Genesis met Anthony Phillips op gitaar een stuk minder interessant en Genesis nadat Hackett opstapte werd muzikaal steeds minder interessant (met een paar geweldige uitschieters ).
ja zo kan je het ook noemen, Steve Hackett-periode
het enigste wat me een beetje stoort aan de Collins tijd (vooral jaren 80) zijn die pop-geluiden zoals de klappende handjes of de synthesizers. maar vd andere kant klinkt het weer ok (ja ik weet niet wat ik wil)
quote:
Gabriel's solowerk kan me een stuk minder boeien, maar de periode dat hij bij Genesis zat had door geen enkele andere zanger/conceptualist gevuld kunnen worden.
klopt als je kijkt naar de nummers uit Gabriel's tijd dan vraag ik me af wat die gasten dachten. nummers die over onkruid gaan?? en nog meer van die vreemde thema's, maar dat maakt het wel erg leuk

edit: om nog maar te zwijgen over de "absurde" live shows!!

pi_13720158
* Een groot Gabriel liefhebber meldt zich...

De eerste 4 titelloze albums en het daaropvolgende "...Plays Live" zou ik bijna onder het kopje briljant plaatsen. So en Us vind ik persoonlijk niet zo interessant (voor PG begrippen dan, een matig PG album steekt nog zeer ver boven het gemiddelde uit). Up vond ik daarentegen weer fantastisch.
Z'n soundtracks zijn trouwens ook niet te versmaden ("Birdy" ). En live altijd een belevenis.

En het Genesis-verhaal: het zal de trouwe Fok!-lezertjes niet verbazen dat ik het PG-era met heel veel kop-en-schouders boven het Collins-era vind uitsteken (hoewel het door Litpho geopperde Hackett-tijdperk een betere omschrijving is).

Een paar leuke fotootjes uit 'Den Olden Tijd'

en incognito:

en twee van mijn helden achter 1 piano

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 07-10-2003 21:12]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:28:13 #11
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13727286
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:09 schreef MuadDib het volgende:
* Een groot Gabriel liefhebber meldt zich...
welkom!
quote:
De eerste 4 titelloze albums en het daaropvolgende "...Plays Live" zou ik bijna onder het kopje briljant plaatsen. So en Us vind ik persoonlijk niet zo interessant (voor PG begrippen dan, een matig PG album steekt nog zeer ver boven het gemiddelde uit). Up vond ik daarentegen weer fantastisch.
Z'n soundtracks zijn trouwens ook niet te versmaden ("Birdy" ). En live altijd een belevenis.
Inderdaad. Ook ik vind zijn eerste vier albums het beste. Tis voor mij dan ook moeilijk kiezen welke ik het beste vind, maar meestal zeg ik PG2 (terwijl dat album het meest vreemde is en PG's minst favoriete). Daarentegen zijn Us en Up óók erg goed en... tja... een echte favoriet kan ik uiteindelijk gewoon niet noemen. En So... beetje commercieel maar toch nog Zijn soundtrack albums vind ik helaas iets minder.

Ik was dan ook erg blij om hem dit jaar voor het eerst live te zien in aHoy. Zal ik niet snel vergeten, zeker niet na het bekijken van de dvd over een maandje.

woensdag 8 oktober 2003 @ 00:34:56 #12
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13730806
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:28 schreef RonB het volgende:
Ik was dan ook erg blij om hem dit jaar voor het eerst live te zien in aHoy. Zal ik niet snel vergeten, zeker niet na het bekijken van de dvd over een maandje.
Ja, die show was geweldig!

Ik heb ook in london de show in de millennium dome gezien waar hij de muziek voor gecomponeerd had. was ook zo gaaf!

wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:37:54 #13
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_13731649
Ik volg Gabriel tegenwoordig niet meer zo, maar zijn vroegere werk vindt ik erg goed, vooral de albums "Nursery cryme" en "Foxtrot" met Genesis en van zijn solo-albums vindt ik die 1e en 3e errug goed!

(Ik ben ná "So" een beetje afgehaakt...)

Ik neem aan dat je met een echte fan bedoelt, iemand die kritiekloos elk product van een favoriete artiest koopt, maar ik ben meer "fan" van bepaalde artiesten in hun hoogtijdagen, er zijn maar weinig artiesten die ik blijvend interessant vindt, en ik ben ook niet iemand die blind achter 1 iemand aanloopt en de rest links laat liggen, ik vindt Gabriel net zo goed als bijv. Bowie, Eno en Lou Reed om maar wat tijdgenoten van hem te noemen...

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 8 oktober 2003 @ 01:44:57 #14
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_13731712
Van Phil Collins moet ik trouwens (vindt alleen "In the air tonight" wel ok, waarschijnlijk omdat het vrij "Gabriel"-achtig klinkt met die mysterieuze syntezisers enzo...)

Op 1 van de foto's zag ik Robert Fripp; Die is wél

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 8 oktober 2003 @ 10:55:45 #15
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13734629
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 01:37 schreef MasterPeace het volgende:
Ik neem aan dat je met een echte fan bedoelt, iemand die kritiekloos elk product van een favoriete artiest koopt, maar ik ben meer "fan" van bepaalde artiesten in hun hoogtijdagen, er zijn maar weinig artiesten die ik blijvend interessant vindt, en ik ben ook niet iemand die blind achter 1 iemand aanloopt en de rest links laat liggen, ik vindt Gabriel net zo goed als bijv. Bowie, Eno en Lou Reed om maar wat tijdgenoten van hem te noemen...
nou, naast Gabriel vind ik Queen, Police, Collins, Bowie, Genesis en de Beatles ook erg goed en luister ik net zoveel naar als Gabriel, dus het is bij mij niet zo dat ik alleen Gabriel volg. ik had dat inderdaad wel vroeger met Queen
pi_13735644
Ik weet 't niet, ik vind 'Mama' en 'Duke' als albums ook goed te beren hoor. Ze zijn beide talentvol, alleen totaal verschillend. Peter Gabriel is wel de betere van de twee denk ik.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 11:46:29 #17
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13735849
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:38 schreef Theeboon het volgende:
Ik weet 't niet, ik vind 'Mama' en 'Duke' als albums ook goed te beren hoor. Ze zijn beide talentvol, alleen totaal verschillend. Peter Gabriel is wel de betere van de twee denk ik.
Idem! Uit de Collins tijd vind ik Duke, Abacab en Trick Of The Tail het beste. Duke is erg sterk door de krachtige drums en daar houd ik wel van.

en Collins als solo artiest vind ik misschien nog zelfs wat beter dan als Genesis lid. Alleen jammer dat zijn solonummers vaak zo wereldverbeterend overkomen. Zijn laatste album Testify vind ik weer super en dat mocht ook wel na Dance Into The Light.

pi_13758938
ah! Peter Gabriel!

Stond jarenlang op no. 2 van mijn lijstje "artiesten die ik graag live wil zien'", en dat is dit jaar eindelijk gebeurd. Het overtrof al mijn verwachtingen en ik ga zodra de dvd uit is, verschrikkelijk leuren met dat ding hier.

Voor zij die de laatste cd nog niet kennen, "Up", hij is werkelijk fantastisch. Bij elke luisterbeurt ontdek ik weer wat nieuws. Hij had er tien (!) jaar aan gewerkt, maar klinkt wonderlijk genoeg nergens overgeproduceerd. De beste vind ik echter 3 en 4 (hadden in eerste instantie geen titels), elk op zijn eigen manier.

Tja, wat staat er op 1. in mijn lijssie denk je nu, he? Raad maar. IJdele hoop moet ik zeggen, zal denk ik nooit gebeuren. Ze zingt een duet met PG....

pi_13759182
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef selva het volgende:
Tja, wat staat er op 1. in mijn lijssie denk je nu, he? Raad maar. IJdele hoop moet ik zeggen, zal denk ik nooit gebeuren. Ze zingt een duet met PG....
Kate Bush? Die komt straks met een nieuw album op de proppen dus die zul je nog wel zien denk ik.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 11:21:21 #20
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13759895
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:31 schreef selva het volgende:
Voor zij die de laatste cd nog niet kennen, "Up", hij is werkelijk fantastisch. Bij elke luisterbeurt ontdek ik weer wat nieuws. Hij had er tien (!) jaar aan gewerkt, maar klinkt wonderlijk genoeg nergens overgeproduceerd.
Nou... 10 jaar... het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. "Burn You Up Burn You Down" (van de Up promo en over een maandje staat ie ook op de Hit compilatie) was al begin 90 geschreven als ik me niet vergis. PG is gewoon ontzettend traag en tussen Us en Up heeft ie nog enkele covers uitgebracht voor wat tribute cd's en natuurlijk Ovo en Long Walk, beiden soundtracks. Ook dat heeft de Up cd vertraagd.
Hij zou eigenlijk in de lente 2004 met een nieuw album moeten komen (misschien i/o ?), maar aangezien hij wéér aan een nieuwe soundtrack gaat werken zal dat wel weer even duren
pi_13766146
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:44 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Kate Bush? Die komt straks met een nieuw album op de proppen dus die zul je nog wel zien denk ik.

Dat album komt er al zeker 2 a 3 jaar "straks" aan...
En aangezien ze slecht een keer getourd heeft (in '79!) is de kans dat we mevr. Bush live op het podium zien wel heel erg klein (helaas...).
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:21 schreef RonB het volgende:
tussen Us en Up heeft ie nog enkele covers uitgebracht voor wat tribute cd's en natuurlijk Ovo en Long Walk, beiden soundtracks.
had Gabriel niet het plan om OVO opnieuw uit te brengen maar dan alles door hem ingezongen samen met 1 gastzangeres?

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 09-10-2003 15:34]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_13766203
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:31 schreef MuadDib het volgende:
En aangezien ze slecht een keer getourd heeft (in '79!) is de kans dat we mevr. Bush live op het podium zien wel heel erg klein (helaas...).
.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 9 oktober 2003 @ 17:05:45 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_13768736
quote:

[..]

Dat heeft ze van Gabriel overgenomen
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 9 oktober 2003 @ 17:09:30 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_13768833
In ieder geval; Mijn favo's zijn denk ik 1, 3 en live, hoewel die eerste 4 albums + Birdy geweldig zijn. Net als Up trouwens. Zelf altijd Secret World Live ook veel opgehad. Was de eerste Gabriel die ik zelf op CD kocht toen hij net uit was

Qua Genesis iig een Hackett-periode-liefhebber (+ Trespass dan )
And Then there where Three is ook nog wel te doen. Duke beviel al stukken minder en over de rest maar te zwijgen

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 9 oktober 2003 @ 23:29:09 #25
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13779064
quote:
had Gabriel niet het plan om OVO opnieuw uit te brengen maar dan alles door hem ingezongen samen met 1 gastzangeres?
klopt. maar of dat ooit gaat gebeuren (of misschien heeft hij het al gedaan?)...??
hij heeft sowieso genoeg materiaal om nog een album uit te brengen en dat zou dan "i/o" worden. volgende maand dus "Hit" (welke in meerdere versies gaat verschijnen: UK 1cd, UK 2cd, Duitsland 2cd met Duitse versies van diverse nrs en USA zou ook al iets anders krijgen..?) en de dvd.
graag had ik nog eens dvd-audio's gezien van zijn albums met 5.1 of dts mixen. die super-audio cd's bevatten enkel stereo mixen (buiten Up dan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')