abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13714561
vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 3

Babietjes:

30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3

* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 23-10-2003 21:36]

pi_13714621
wat leuk
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_13724463
Zo hier weer even Melonovy,
Het gaat aardig goed met de spruw, ik heb er nog wel last van, maar bij Chiara is niets te merken, geen witte aanslag meer in haar mond en niet meer huilerig aan de borst. Alleen één grote maar en dat is dat ze de afgelopen 4 nachten heeeeel erg slecht heeft geslapen, om de 2 uur wakker om een beetje te drinken. Of om de speen die weer uitgefloept was veroorzaakt door een verstopt neusje. Ik was doodmoe afgelopen dagen, 10 keer je bed uit 's nachts is echt niet tof! Vanochtend om 6 uur was mevrouw al weer klaar wakker en om 8 uur zijn we lekker terug in ons grote bed gekropen, even een dutje gedaan. Toen we wakker werden ben ik lekker in het warme nestje blijven liggen, heerlijk met Chiara liggen kroelen, spelen en voeden. Wat kon het schelen, het was toch rotweer buiten. Om elf uur had ik Chiara nog een borstvoeding gegeven en zijn we tegen elkaar liggend in slaap gevallen, om vervolgens om half 2 wakker weer wakker te worden, heerlijk was dat! Ik had eindelijk weer het gevoel mens te zijn, wat was ik toe aan dat dutje!

Tja en nu ligt ze weer heerlijk te ronken in dr bedje, ik hoop dat die nachtelijke taferelen weer een beetje afnemen! Chiara ligt in een slaapzakje (zonder armen), maar deze is helemaal niet warm, dubbel laags katoen, lakentje erover en dekentje (dubbel geslagen) erover. Ik weet niet wat te warm is... ze had vanacht wel hele koude handjes...

Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:44:54 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13724548
Melonovy, koude handjes is niet zo erg. Als graadmeter kun je haar nekje voelen. Is dat lekker warm, dan heeft ze het warm genoeg. Is het te warm (bezweet) of koud, dan kun je haar kleding of dek aanpassen. In principe is een slaapzak plus pyjama voldoende. De slaapzak pas je dan aan het seizoen aan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_13724682
Ik heb dan denk ik een zomerslaapzak, dit is niet iets om zonder dekentjes in te slapen. Tja dr hoofdje voelde niet warm of koud aan, dus ze zal het niet te warm of te koud hebben gehad.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:52:41 #6
13151 crew  Rewimo
pi_13724763
Slaapzakken in allerlei soorten en maten kun je prima tweedehands kopen Kijk eens in je lokale krantjes naar rommelmarkten van peuterspeelzalen en zo. Nieuw kopen kan natuurlijk ook, maar het voordeel van tweedehands is dat je er een paar kunt kopen en zo altijd een schone achter de hand hebt. De meeste zijn trouwens mouwloos, dat is ook niet erg, een pyjamajasje houdt de armpjes warm genoeg, ook 's winters.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:59:29 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_13724933
voetenzakken zijn ook heel makkelijk zelf te maken

Bij de wibra zijn ze trouwens maar 5,99

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13725004
Hoe zit dat eigenlijk, de lengte van zo'n ding, staat dat gelijk aan de lengte van je kind/ de kledingmaat van je kind of hoe moet ik dat zien?
Chiara is nu zo'n 65 cm lang, welke maat/ engte slaapzak moet ik dan hebben voor deze winter?
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:03:20 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_13725037
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:02 schreef melonovy het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk, de lengte van zo'n ding, staat dat gelijk aan de lengte van je kind/ de kledingmaat van je kind of hoe moet ik dat zien?
ze gaan in centimeters, bij de wibra heb ik zo'n ding in maat gekocht.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:04:47 #10
13151 crew  Rewimo
pi_13725076
Neem er bij voorkeur eentje die langer is dan je kind Volgens mij lopen de maten per 10 cm op. Je hebt ze in elk geval van 80, 100 en 110. Te lang is niet prettig, want dan raken ze erin verstrikt. Volgens mij heeft Christan behoorlijk lang met een zak van 80 cm gedaan, daarna zijn we op 100 overgegaan.

Ik denk dat je het meeste hebt aan eentje van 80 cm. Die is nu nog wat lang maar niet al te lang, en ze kan er nog een tijd mee toe.

pi_13725195
Lengtemaat, alhoewel kledingmaat ook lengtemaat is hoor
Ik zou voor Chiara er 1 van 90 cm nemen. Zeeman ofzo heeft ze ook wel en zijn niet zo duur. Hema en natuurlijk Prénatal heeft ze ook. Prénatal wil ze nog wel eens in de aanbieding hebben.

Mijn mijn grote kleine babietje gaat het wel goed geloof ik, groeit als kool, nooit anders gedaan en krijgt haar 5e tand
Vier onder, kan er stralend mee lachen en gister voelde en vandaag zag ik gewoon haar 5e tand al! Rechtsboven. Jeetje, dat mag wel wat langzamer hoor, anders moeten we nog aan een vierde gaan denken, dit kind gaat veeeeeel te snel!! Ze eet soms een groentje hapje maar zit vreselijk te rillen. VIES!!
Verder laatst naar het CB geweest, als ze zo blijft groeien wil de arts dat ze onderzocht wordt. Belachelijk! Ze is gewoon zo groot, ik ben zelf 182 en was bij mijn geboorte maar 1 cm kleiner dan Lara. Maar nee, als ze zo snel blijft gaan dan motter weer mee naar de kinderarts geleurd worden. Sjonge jonge, ze is de spreidbroek nog niet uit of ze beginnen alweeeeeer te miepen pfff...

Vorige week is ze voor het eerst uit logeren gegaan en sliep daar gewoon uit tot 8 uur
Ging erg goed, mijn vriendin blij, Lara blij, mama blij.
Gaat dus hier allemaal prima!

Screw them.
We're going home.
pi_13725220
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:03 schreef moussy het volgende:

[..]

ze gaan in centimeters, bij de wibra heb ik zo'n ding in maat gekocht.

ff gekeken of er ook een wibra is in Zeist ... dus, daar gaan we dan maar eens heen...

Wist je trouwens, dat de Wibra klant zich niet meer schaamt, in het artikel op de website staat dat het voorheen sociale zelfmoord was om met een wibra tas te lopen ... hahahaha, daar hoorde ik ook bij... nu moet ik wel gezien mijn budget.

Meer hier over op: www.wibra.nl

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_13725329
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:09 schreef CarOnline het volgende:
Lengtemaat, alhoewel kledingmaat ook lengtemaat is hoor
dat bedacht ik me ook toen ik eenmaal het berichtje had gepost... maar goed, ik denk dat ik er wel uit kom, wat betreft de slaapzakjes.
En dan, moet er nog een lakentje en een deken overheen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_13725397
CarOnline, is Laura nou al uit de spreidbroek, of moest je nou morgen?

Lara

[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 07-10-2003 21:27]

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:18:31 #15
13151 crew  Rewimo
pi_13725424
Hangt van de temperatuur af, Melonovy. Dat is iets wat je moet leren inschatten, het ene kind is warmbloediger dan het andere. In principe kun je beter te koel kleden en toedekken dan te warm, want te warm geeft risico op oververhitting en warmtestuwing. Kijk ook naar wat je zelf doet. Als jij zwaarder dek nodig vindt omdat je het koud hebt, dan zal Isa waarschijnlijk ook een dekentje erbij lekker vinden
pi_13725522
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:17 schreef easy-going het volgende:
CarOnline, is Laura nou al uit de spreidbroek, of moest je nou morgen?

Nee, volgende week moet ik er weer met haar naar toe, eerst foto maken en aan de hand daarvan gaan ze kijken of ze eruit mag. Ik ga er eigenlijk helemaal vanuit, als het niet zo is ga ik gillen
Dan zit ze er 14 weken in, vind het wel goed zo eigenlijk, en zij helemaal!

Screw them.
We're going home.
pi_13725608
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:18 schreef Rewimo het volgende:
Hangt van de temperatuur af, Melonovy. Dat is iets wat je moet leren inschatten, het ene kind is warmbloediger dan het andere. In principe kun je beter te koel kleden en toedekken dan te warm, want te warm geeft risico op oververhitting en warmtestuwing. Kijk ook naar wat je zelf doet. Als jij zwaarder dek nodig vindt omdat je het koud hebt, dan zal Isa waarschijnlijk ook een dekentje erbij lekker vinden
Ach ja, dat komt ook wel goed, de moederlijke intuitie is wel oké denk ik...
Het is trouwens Chiara... Isa is de dochter van Phileine.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:27:08 #18
13151 crew  Rewimo
pi_13725652
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:25 schreef melonovy het volgende:

[..]

Ach ja, dat komt ook wel goed, de moederlijke intuitie is wel oké denk ik...
Het is trouwens Chiara... Isa is de dochter van Phileine.

Ojee, sorry! Denk je dat ik dat nog op zwangerschapsdementie kan gooien na bijna 3 jaar?
pi_13725753
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ojee, sorry! Denk je dat ik dat nog op zwangerschapsdementie kan gooien na bijna 3 jaar?

na 4en een halve maand kan ik het wel op zwangerschapsdementie gooien toch? Lara
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_13725860
Rewimo, ik denk dat het de jetlag is ...

easy-going, van jou is het wèl de zwangerschapsdementie

Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:36:38 #21
13151 crew  Rewimo
pi_13725897
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:35 schreef melonovy het volgende:
Rewimo, ik denk dat het de jetlag is ...
Tuurlijk, dàt is het Ik ben nog niet over dat uur tijdsverschil heen
pi_13726146
ik zat nog even terug te lezen, maar Lara gaat echt heel vlot hè, 5e tandje al in zicht en groeien als kool... Typisch zo'n geval van "Geniet ervan, het gaat allemaal zo snel!!"
Ik hoop ook voor jullie dat het sprijdbroekje definitief af mag, kan ze lekker bewegen met dr benen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_13727123
Geeft niets hoor, easy-going, Laura komt ook wat vaker voor dan Lara

Melonovy, ik doe Lara een winterslaapzak aan, een gewone katoenen pyama (zeeman, leuke voor een prikkie ) en een lakentje en een dubbel gevouwen dekentje. Haar kamertje is vrij koud vind ik. Verwarming doe ik niet aan, misschien als het ijs op de ramen zit maar nu nog niet. Je kan inderdaad in haar nekkie voelen, ik doe dat met Lara ook, als wij naar bed gaan. Is ze wat kouder doe ik er een extra dekentje (enkel, niet dubbel) overheen.

De spreidbroek heet hier strijdbroek, onding! Een strijd om hem aan te krijgen hoor. En ja, ze gaat veel te snel. Bij Britt en Romée duurde het veel langer volgens mij! nu nog een half jaartje en madam is alweer jarig! Boehoe Ik hoop wel dat ze snel kan zitten, kan ik lekker met haar fietsen, even een boodschapje of naar de stad gaat dan wat sneller.

Screw them.
We're going home.
pi_13727158
Oh en Melonovy ik heb gereageerd in het meeting topic op je PUPPP vraag
Weet niet of je het al gezien had.
Screw them.
We're going home.
pi_13727265
ja, bedankt voor je reactie, ik dacht dat ik er al op had gereageerd, ik had het iig wel al gelezen. Het hoeft idd niet zo te zijn dat je bij volgende zwangerschappen weer PUPPP krijgt. Het blijft een risico zeg maar. Ik hoop het nooit meer mee te maken...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')