abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13707298
Woningnood in Nederland,

Hoe lossen we de woningnood in Nederland in één jaar voor een groot gedeelte op?.
Dit is een beetje aanpassen, maar volgens mij wel te doen.
Ik woon in een plaats in een huisje waar makkelijk een moeder en 2 kinderen kunnen wonen, zelfs een gezin met twee kinderen, maar ik woon er noodgedwongen alleen, gescheiden.
Mijn vriendin woont met haar 2 kinderen in een flatje en meestal ben ik daar veel gezelliger en praktischer.

Nu willen wij samen gaan wonen. Maar niet in haar flat en niet in mijn huis. Als het aan de woningbouw vereniging zou liggen dan moeten we minstens 3 jaar ingeschreven staan voor dat we in aanmerking komen voor een woning dus 2 woningen bezet terwijl als ze ons een woning geven er 3 gezinnen zijn geholpen. Wij en de nieuwe bewoners van onze woningen.
Via www.woningruiler.nl kunnen we wel gaan ruilen, maar om 2 gezinnen tegelijkertijd te laten verhuizen is natuurlijk ook wat en je bent afhankelijk van mensen die je niet kent. Kost je ook nog eens kapitalen aan zogenaamde administratie kosten.

Waarom kijken die lui niet in een database of ze mensen kunnen matchen en dan hebben ze vast wel een woning in de aanbieding en laten ze mensen doorstromen, want een collega van mij zit in hetzelfde straatje, zo worden mensen die gaan scheiden beter geholpen en mensen die graag bij elkaar zijn, kunnen dan samen een toekomst opbouwen.

Mijn woning staat de meeste van de tijd leeg en dat is natuurlijk niet goed, maar samen wonen kan echt niet in die flat. Als mijn kinderen in het weekend komen is dat toch echt te krap.
Toch zal ik bekennen dat ik aan het einde van de maand bij haar in zal trekken, ik was vorige week van de 135 mensen die op een woning reageerde nummer 8 en het zal niet lang meer duren of we hebben een eigen liefdesnestje, maar we moesten wel ontzettend veel geduld hebben.

3 gezinnen en ik denk om eerlijk te zijn wel honderden gezinnen kunnen geholpen worden als de woningbouwvereniging eens zou doen wat ze behoren te doen. Woningen aan mensen matchen.

Declan

Als krenten liggen te wellen, en rozijnen waren in het recept vermeld
Zijn de krenten dan zinloos geweld?
pi_13707328
Ik ga toch maar in een doos wonen denk ik
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 10:11:42 #3
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_13707503
en wat zegt de woningbouw hierop, of is er juist meer vraag naar de eensgezinswoningen want dat kan natuurlijk ook zijn
pi_13708067
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:11 schreef joosd het volgende:
en wat zegt de woningbouw hierop, of is er juist meer vraag naar de eensgezinswoningen want dat kan natuurlijk ook zijn
Ja maar sommige mensen willen kleiner wonen andere groter
ze laten ons flink betalen en het enige wat ze doen is alles online zetten wat ze binnen krijgen, de natuurlijke verloop heet dat. Maar als ze nu eens iemand inhuurde om te kijken hoe ze een en ander beter kunnen laten lopen zou alles veel soepeler lopen
pi_13708180
Het is inderdaad bizar moeilijk om aan een woning te komen.
Mijn vriendin en ik wonen nu net samen, zijn al meer dan 1.5 jaar op zoek geweest, in een redelijk duur appartement. En we zijn starters. Er zijn nu dus twee studentenkamers vrijgekomen. Maar ik lees wel in de krant dat er in nieuwbouwwijken dure koopwoningen worden neergezet, of huurwoningen met een kale huurprijs van minimaal 750 eurootjes. Niet te betalen. Deze woningen blijven dan ook steeds langer leeg staan, maar niet dat er van geleerd is. Men blijft woningen in die klasse bouwen. Een leuk goedkoop appartementje waar je als starter terechtkunt is niet te vinden, dus blijven de starters (studenten) op hun kamers zitten, en hebben nieuwe studenten moeilijkheden kamers te vinden, die ook nog eens dramatisch in prijs gestegen zijn.
Het matchen van woonbehoeften van woningzoekenden en woningaanbod schijnt onmogelijk te zijn, voor mij is het toch een kwestie van 1+1=2. Je voorkomt er zeer veel wachttijden mee, met een geringe inspannig.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:42:18 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13709460
dat er in Nederland nog steeds woningnood is komt omdat gemeenten het monopolie hebben op het bouwrijp maken van grond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 12:59:36 #7
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_13711364
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:40 schreef DivineJester het volgende:
Het is inderdaad bizar moeilijk om aan een woning te komen.
Mijn vriendin en ik wonen nu net samen, zijn al meer dan 1.5 jaar op zoek geweest, in een redelijk duur appartement. En we zijn starters.
Mijn (nu) vrouw en ik wonen sinds dit jaar in ons eigen huis. We hebben een jaar op de sleutels moeten wachten omdat de vorige bewoners een huis lieten bouwen. Hiervoor hebben we in Amsterdam een etage gehad in het huis van mijn schoonmoeder. Verre van ideaal (spullen in een loods) maar wel goedkoop ...
quote:
Er zijn nu dus twee studentenkamers vrijgekomen. Maar ik lees wel in de krant dat er in nieuwbouwwijken dure koopwoningen worden neergezet, of huurwoningen met een kale huurprijs van minimaal 750 eurootjes. Niet te betalen. Deze woningen blijven dan ook steeds langer leeg staan, maar niet dat er van geleerd is. Men blijft woningen in die klasse bouwen.
Voor dat bedrag kan je haast ook niet huren. Maar studentenkamers ook niet.
Ik huurde in Den Haag voor NLG 450/mnd 2 kamers met gedeelde douche/toilet.
Ik huurde in Den Haag voor NLG 400/mnd (iets minder geloof ik) een hofjeswoning met 2 kamers, maar wel eigen douche, toilet en tuintje. En dit huisje was voor mij alleen.

Op dit moment hebben wij een mooi huis met 6 kamers (grote L-vormige woonkamer telt voor 2) met een hypotheek die in verhouding met huur heel erg laag is. En dan krijg je nog de voorlopige teruggaaf van de belastingen erbij. Op dit moment zitten wij zelfs veel goedkoper dan als wij een huis zouden huren.

quote:
Een leuk goedkoop appartementje waar je als starter terechtkunt is niet te vinden, dus blijven de starters (studenten) op hun kamers zitten, en hebben nieuwe studenten moeilijkheden kamers te vinden, die ook nog eens dramatisch in prijs gestegen zijn.
In Den Haag schijnen ze er wel iets aan te doen.
Er zijn in bepaalde huizen / wijken eisen mbt maximale leeftijd op moment van inschrijving en er worden huizen speciaal omgebouwd voor starters. Een vriend van me heeft zo ook een leuk en betaalbaar apartementje kunnen krijgen.

Maar je hebt gelijk. Voor starters is het vaak reuze moeilijk om een huisje te vinden. Omdat wij ruim 2 jaar hebben kunnen sparen hadden we een startkapitaaltje voor ons huis. Bij onze huidige hypotheeknemer hoefden we niet eens 1/3 van ons kapitaal in te leggen, bij alle andere moesten we alles inleggen (Een deel van dat geld is nu dus mooi gebruikt voor onze )

Maar ik denk toch dat je ondanks de prijzen, momenteel beter kan kopen dan huren

dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:28:12 #8
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13712183
't Is bagger qua 't vinden van een woning.
Wat ik me afvraag: waarom kunnen jullie niet in jouw huis gaan wonen? Je gaf immers zelf aan dat die groot genoeg is.
Als je een huurwoning hebt en je wilt dus straks weer huren, dan laat je een huis achter. Dat is vaak gunstig.
Is het geen optie om een huis te kopen?

Verder is het gewoon bagger in Nederland.. echt. We hebben gewoon ruimte tekort en als er al ruimte is dan is het bere-duur en willen zoveel mensen dat lampje grond + huisje hebben dat de prijs alleen nog maar hoger wordt of je langer moet wachten..

(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:32:09 #9
45206 Pietverdriet
pi_13712327
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:28 schreef Natalie het volgende:
't Is bagger qua 't vinden van een woning.
Wat ik me afvraag: waarom kunnen jullie niet in jouw huis gaan wonen? Je gaf immers zelf aan dat die groot genoeg is.
Als je een huurwoning hebt en je wilt dus straks weer huren, dan laat je een huis achter. Dat is vaak gunstig.
Is het geen optie om een huis te kopen?

Verder is het gewoon bagger in Nederland.. echt. We hebben gewoon ruimte tekort en als er al ruimte is dan is het bere-duur en willen zoveel mensen dat lampje grond + huisje hebben dat de prijs alleen nog maar hoger wordt of je langer moet wachten..

Er is ruimte zat in Nederland,
het probleem is gewoon dat de overheden de markt kunstmatig krap houden.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:39:06 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13712531
En de prijzen hoog.

En qua ruimte: er is inderdaad ruimte. Maar je dacht toch niet dat men bijv. bos gaat kappen of akkerbouw de laan uit zwiept... Dat doen ze niet. En dat moet ook niet.

pi_13713884
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:28 schreef Natalie het volgende:

Als je een huurwoning hebt en je wilt dus straks weer huren, dan laat je een huis achter. .

Om eerlijk te zijn stond dat huis op naam van mijn ex vrouw die daar weer 100 meter vandaan woond. Natuurlijk handig voor mijn kinderen, maar mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en in dat huis om het weekend met 4 kinderen en een ex die geregeld op de stoep staat is dat geen optie
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:24:10 #12
45206 Pietverdriet
pi_13715546
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:39 schreef Natalie het volgende:
En de prijzen hoog.

En qua ruimte: er is inderdaad ruimte. Maar je dacht toch niet dat men bijv. bos gaat kappen of akkerbouw de laan uit zwiept... Dat doen ze niet. En dat moet ook niet.

Waarom die akkerbouw er niet uit?
Suikerbietenvelden bijvoorbeeld zijn er alleen maar omdat dit enorm gesubsidieert wordt en import van suiker gehindert wordt.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:02:36 #13
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13716649
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:24 schreef declan het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn stond dat huis op naam van mijn ex vrouw die daar weer 100 meter vandaan woond. Natuurlijk handig voor mijn kinderen, maar mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en in dat huis om het weekend met 4 kinderen en een ex die geregeld op de stoep staat is dat geen optie

kan je dan niet het huis op jouw naam alten zetten ofzo? En wat is er mis met een Ex die veel bij je is? Als het gewoon een goede vriend/in is geworden. Ik snap et probleem niet. Afgezen van die 4 kinderen.

Enne, Natalie, ik begrijp je best maar de overheid houd gewoon alles krap om geld te kunnen incasseren.

pi_13721684
Hier in Karlstad Zweden (50000 inwoners) kost een riant vrijstaand huis met grond nog geen 150000 euro.

Daar heb je in Nederland onderhand niet meer dan een garagebox of tuinhuisje voor. En het wordt alleen maar erger.

PVDA, GL en SP: op naar de 17 miljoen, hoezee!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:16:38 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13723797
Het is inderdaad niet echt goed gesteld met het verdelen van de woningen. Toen wij begin 1999 een groter huisje wilden (wij woonden toen met z'n tweeen in een 1 slaapkamer appartement met gedeelde douche) stond ik al 7 jaar ingeschreven.

We wilden een leuk klein 2 persoons appartementje huren in IJsselstein, en vonden iedere keer wel wat leuks, maar werden afgewezen omdat er mensen waren die langer ingeschreven waren dan 7 jaar. Uiteindelijk konden we in een minder mooie wijk, een minder mooi appartement krijgen. 3 slaapkamers. Lekkere grote woonkamer. Lekkere grote keuken. Echt iets voor een heel gezin! En daar zit je dan met z'n tweeen.... we hebben het prachtig ingericht, en we hadden verder goede buren enzo dus we hebben daar met plezier 3 jaar gewoond voordat we naar de VS vertrokken.

Toevallig kwam ik er via via achter (ik kende de man die de spoedgevallen behandelde bij de gemeente) dat er een alleenstaande moeder met 3 kinderen in een klein 2-slaapkamer appartement terecht was gekomen waar wij op gereageerd hadden! Alles leuk en wel, het was een gevalletje waar een heel pijnlijke scheiding enzo plaats had gevonden, maar dan denk ik..... had dat gezin dan niet mijn (grotere en goedkopere!!!!) woning kunnen krijgen, en ik die woning? Nu motten die kinderen in 1 slaapkamer, en ik had nog 2 slaapkamers over Dat werkt toch niet?

En tja.... alleen al omdat ik niet meer ingeschreven sta als woningzoekende kan ik als Nederlander in het buitenland niet eens meer terug naar Nederland, tenzij ik meteen maar een huis koop ofzo

Niet dat we die plannen hebben (ik had binnen 1 maand een huis hier) maar het systeem in Nederland is echt waardeloos

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:20:05 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13723901
Aan topicstarter: Verdienen julie samen niet genoeg om een huisje te kopen?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:25:59 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13724058
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:02 schreef speedfreakssj het volgende:

Enne, Natalie, ik begrijp je best maar de overheid houd gewoon alles krap om geld te kunnen incasseren.

Ik weet 't...
Maar 't is best triest. En ik snap het ook wel. We hebben ook maar een klein landje en er wonen ontzettend veel mensen. De grond is nu eenmaal duur. Maar soms loop 't de spuigaten uit. Zo kun je in de wijk waar ik woon bijna geen huis meer krijgen voor minder dan € 300.000 (koop dan natuurlijk)
pi_13724613
declan > waarom trekt jouw vriendin niet bij jou in? komt er ook weer een flatje vrij voor een starter.

Het is een beetje kort door de bocht om maar weer te gaan roepen dat door heel Nederland vol te bouwen de woningnood is opgelost. Er zijn in Nederland minder woningzoekenden dan dat er huizen leeg staan. In Lelystad bijvoorbeeld staan complete wijken leeg.
Het probleem is geen woningnood, maar egoïsme. We zijn gewoon te veel luxe gewend. Mijn opa kwam uit een gezin met 9 kinderen en die woonden op 3 hoog op een twee-kamer-woning en geen 1 uit dat gezin is voor zijn 80ste overleden.
Ook nu leven mensen die door omstandigheden naar Nederland zijn moeten vluchten soms met 12 personen in een huis waarvan de gemeente zegt dat er 2 mensen kunnen wonen.

[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_13724870
80.000 m2 aan vrijstaande kantoorruimte (in A'dam) das ook zoiets achterlijks. En met de economie van tegenwoordig zie ik die ruimtes niet zo snel verhuurd/ verkocht worden......

Laat ze er gewoon woningen van maken, zo ontzettend veel hoeft er niet verbouwd te worden..

dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:21:16 #20
39128 S_
Shame on you
pi_13725495
Ik wil volgend jaar op kamers in Amsterdam, das pas moeilijk
pi_13725792
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:21 schreef S_ het volgende:
Ik wil volgend jaar op kamers in Amsterdam, das pas moeilijk
Kamers vinden is niet zo heel moeilijk, betaalbare appartementen vinden das pas moeielijk..
pi_13725852
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:02 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

kan je dan niet het huis op jouw naam alten zetten ofzo? En wat is er mis met een Ex die veel bij je is? Als het gewoon een goede vriend/in is geworden. Ik snap et probleem niet. Afgezen van die 4 kinderen.

Mijn ex vrouw zou graag willen dat ze wat grip op mijn leven zou hebben en dat wil ik juist niet
pi_13725959
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:20 schreef maartena het volgende:
Aan topicstarter: Verdienen julie samen niet genoeg om een huisje te kopen?
Ik heb een bkr registratie
pi_13726092
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2003 20:46 schreef BabeWatcher het volgende:
declan > waarom trekt jouw vriendin niet bij jou in? komt er ook weer een flatje vrij voor een starter.

Ik woonde zelf in lelystad dus ik weet over welke spookwijken jij het hebt, als de gemeente die opknapt dan kan het best zo zijn dat we daar gaan wonen, maar nu even niet.

woensdag 8 oktober 2003 @ 05:05:47 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13732233
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:38 schreef declan het volgende:
Ik heb een bkr registratie
Maar die verloopt automatisch na 7 jaar Is het nog geen tijd?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')