Hoe lossen we de woningnood in Nederland in één jaar voor een groot gedeelte op?.
Dit is een beetje aanpassen, maar volgens mij wel te doen.
Ik woon in een plaats in een huisje waar makkelijk een moeder en 2 kinderen kunnen wonen, zelfs een gezin met twee kinderen, maar ik woon er noodgedwongen alleen, gescheiden.
Mijn vriendin woont met haar 2 kinderen in een flatje en meestal ben ik daar veel gezelliger en praktischer.
Nu willen wij samen gaan wonen. Maar niet in haar flat en niet in mijn huis. Als het aan de woningbouw vereniging zou liggen dan moeten we minstens 3 jaar ingeschreven staan voor dat we in aanmerking komen voor een woning dus 2 woningen bezet terwijl als ze ons een woning geven er 3 gezinnen zijn geholpen. Wij en de nieuwe bewoners van onze woningen.
Via www.woningruiler.nl kunnen we wel gaan ruilen, maar om 2 gezinnen tegelijkertijd te laten verhuizen is natuurlijk ook wat en je bent afhankelijk van mensen die je niet kent. Kost je ook nog eens kapitalen aan zogenaamde administratie kosten.
Waarom kijken die lui niet in een database of ze mensen kunnen matchen en dan hebben ze vast wel een woning in de aanbieding en laten ze mensen doorstromen, want een collega van mij zit in hetzelfde straatje, zo worden mensen die gaan scheiden beter geholpen en mensen die graag bij elkaar zijn, kunnen dan samen een toekomst opbouwen.
Mijn woning staat de meeste van de tijd leeg en dat is natuurlijk niet goed, maar samen wonen kan echt niet in die flat. Als mijn kinderen in het weekend komen is dat toch echt te krap.
Toch zal ik bekennen dat ik aan het einde van de maand bij haar in zal trekken, ik was vorige week van de 135 mensen die op een woning reageerde nummer 8 en het zal niet lang meer duren of we hebben een eigen liefdesnestje, maar we moesten wel ontzettend veel geduld hebben.
3 gezinnen en ik denk om eerlijk te zijn wel honderden gezinnen kunnen geholpen worden als de woningbouwvereniging eens zou doen wat ze behoren te doen. Woningen aan mensen matchen.
Declan
quote:Ja maar sommige mensen willen kleiner wonen andere groter
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:11 schreef joosd het volgende:
en wat zegt de woningbouw hierop, of is er juist meer vraag naar de eensgezinswoningen want dat kan natuurlijk ook zijn
quote:Mijn (nu) vrouw en ik wonen sinds dit jaar in ons eigen huis. We hebben een jaar op de sleutels moeten wachten omdat de vorige bewoners een huis lieten bouwen. Hiervoor hebben we in Amsterdam een etage gehad in het huis van mijn schoonmoeder. Verre van ideaal (spullen in een loods) maar wel goedkoop ...
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:40 schreef DivineJester het volgende:
Het is inderdaad bizar moeilijk om aan een woning te komen.
Mijn vriendin en ik wonen nu net samen, zijn al meer dan 1.5 jaar op zoek geweest, in een redelijk duur appartement. En we zijn starters.
quote:Voor dat bedrag kan je haast ook niet huren. Maar studentenkamers ook niet.
Er zijn nu dus twee studentenkamers vrijgekomen. Maar ik lees wel in de krant dat er in nieuwbouwwijken dure koopwoningen worden neergezet, of huurwoningen met een kale huurprijs van minimaal 750 eurootjes. Niet te betalen. Deze woningen blijven dan ook steeds langer leeg staan, maar niet dat er van geleerd is. Men blijft woningen in die klasse bouwen.
Op dit moment hebben wij een mooi huis met 6 kamers (grote L-vormige woonkamer telt voor 2) met een hypotheek die in verhouding met huur heel erg laag is. En dan krijg je nog de voorlopige teruggaaf van de belastingen erbij. Op dit moment zitten wij zelfs veel goedkoper dan als wij een huis zouden huren.
quote:In Den Haag schijnen ze er wel iets aan te doen.
Een leuk goedkoop appartementje waar je als starter terechtkunt is niet te vinden, dus blijven de starters (studenten) op hun kamers zitten, en hebben nieuwe studenten moeilijkheden kamers te vinden, die ook nog eens dramatisch in prijs gestegen zijn.
Maar je hebt gelijk. Voor starters is het vaak reuze moeilijk om een huisje te vinden. Omdat wij ruim 2 jaar hebben kunnen sparen hadden we een startkapitaaltje voor ons huis. Bij onze huidige hypotheeknemer hoefden we niet eens 1/3 van ons kapitaal in te leggen, bij alle andere moesten we alles inleggen (Een deel van dat geld is nu dus mooi gebruikt voor onze
)
Maar ik denk toch dat je ondanks de prijzen, momenteel beter kan kopen dan huren
Verder is het gewoon bagger in Nederland.. echt. We hebben gewoon ruimte tekort en als er al ruimte is dan is het bere-duur en willen zoveel mensen dat lampje grond + huisje hebben dat de prijs alleen nog maar hoger wordt of je langer moet wachten..
quote:Er is ruimte zat in Nederland,
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:28 schreef Natalie het volgende:
't Is bagger qua 't vinden van een woning.
Wat ik me afvraag: waarom kunnen jullie niet in jouw huis gaan wonen? Je gaf immers zelf aan dat die groot genoeg is.
Als je een huurwoning hebt en je wilt dus straks weer huren, dan laat je een huis achter. Dat is vaak gunstig.
Is het geen optie om een huis te kopen?Verder is het gewoon bagger in Nederland.. echt. We hebben gewoon ruimte tekort en als er al ruimte is dan is het bere-duur en willen zoveel mensen dat lampje grond + huisje hebben dat de prijs alleen nog maar hoger wordt of je langer moet wachten..
En qua ruimte: er is inderdaad ruimte. Maar je dacht toch niet dat men bijv. bos gaat kappen of akkerbouw de laan uit zwiept... Dat doen ze niet. En dat moet ook niet.
quote:Om eerlijk te zijn stond dat huis op naam van mijn ex vrouw die daar weer 100 meter vandaan woond. Natuurlijk handig voor mijn kinderen, maar mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en in dat huis om het weekend met 4 kinderen en een ex die geregeld op de stoep staat is dat geen optie
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:28 schreef Natalie het volgende:Wat ik me afvraag: waarom kunnen jullie niet in jouw huis gaan wonen? Je gaf immers zelf aan dat die groot genoeg is.
Als je een huurwoning hebt en je wilt dus straks weer huren, dan laat je een huis achter. .
quote:Waarom die akkerbouw er niet uit?
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:39 schreef Natalie het volgende:
En de prijzen hoog.En qua ruimte: er is inderdaad ruimte. Maar je dacht toch niet dat men bijv. bos gaat kappen of akkerbouw de laan uit zwiept... Dat doen ze niet. En dat moet ook niet.
quote:kan je dan niet het huis op jouw naam alten zetten ofzo? En wat is er mis met een Ex die veel bij je is? Als het gewoon een goede vriend/in is geworden. Ik snap et probleem niet. Afgezen van die 4 kinderen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:24 schreef declan het volgende:[..]
Om eerlijk te zijn stond dat huis op naam van mijn ex vrouw die daar weer 100 meter vandaan woond. Natuurlijk handig voor mijn kinderen, maar mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en in dat huis om het weekend met 4 kinderen en een ex die geregeld op de stoep staat is dat geen optie
Enne, Natalie, ik begrijp je best maar de overheid houd gewoon alles krap om geld te kunnen incasseren.
Daar heb je in Nederland onderhand niet meer dan een garagebox of tuinhuisje voor. En het wordt alleen maar erger.
PVDA, GL en SP: op naar de 17 miljoen, hoezee!
We wilden een leuk klein 2 persoons appartementje huren in IJsselstein, en vonden iedere keer wel wat leuks, maar werden afgewezen omdat er mensen waren die langer ingeschreven waren dan 7 jaar. Uiteindelijk konden we in een minder mooie wijk, een minder mooi appartement krijgen. 3 slaapkamers. Lekkere grote woonkamer. Lekkere grote keuken. Echt iets voor een heel gezin! En daar zit je dan met z'n tweeen.... we hebben het prachtig ingericht, en we hadden verder goede buren enzo dus we hebben daar met plezier 3 jaar gewoond voordat we naar de VS vertrokken.
Toevallig kwam ik er via via achter (ik kende de man die de spoedgevallen behandelde bij de gemeente) dat er een alleenstaande moeder met 3 kinderen in een klein 2-slaapkamer appartement terecht was gekomen waar wij op gereageerd hadden! Alles leuk en wel, het was een gevalletje waar een heel pijnlijke scheiding enzo plaats had gevonden, maar dan denk ik..... had dat gezin dan niet mijn (grotere en goedkopere!!!!) woning kunnen krijgen, en ik die woning? Nu motten die kinderen in 1 slaapkamer, en ik had nog 2 slaapkamers over
Dat werkt toch niet?
En tja.... alleen al omdat ik niet meer ingeschreven sta als woningzoekende kan ik als Nederlander in het buitenland niet eens meer terug naar Nederland, tenzij ik meteen maar een huis koop ofzo
Niet dat we die plannen hebben (ik had binnen 1 maand een huis hier) maar het systeem in Nederland is echt waardeloos
quote:Ik weet 't...
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:02 schreef speedfreakssj het volgende:Enne, Natalie, ik begrijp je best maar de overheid houd gewoon alles krap om geld te kunnen incasseren.
Het is een beetje kort door de bocht om maar weer te gaan roepen dat door heel Nederland vol te bouwen de woningnood is opgelost. Er zijn in Nederland minder woningzoekenden dan dat er huizen leeg staan. In Lelystad bijvoorbeeld staan complete wijken leeg.
Het probleem is geen woningnood, maar egoïsme. We zijn gewoon te veel luxe gewend. Mijn opa kwam uit een gezin met 9 kinderen en die woonden op 3 hoog op een twee-kamer-woning en geen 1 uit dat gezin is voor zijn 80ste overleden.
Ook nu leven mensen die door omstandigheden naar Nederland zijn moeten vluchten soms met 12 personen in een huis waarvan de gemeente zegt dat er 2 mensen kunnen wonen.
Laat ze er gewoon woningen van maken, zo ontzettend veel hoeft er niet verbouwd te worden..
quote:Kamers vinden is niet zo heel moeilijk, betaalbare appartementen vinden das pas moeielijk..
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:21 schreef S_ het volgende:
Ik wil volgend jaar op kamers in Amsterdam, das pas moeilijk
quote:Mijn ex vrouw zou graag willen dat ze wat grip op mijn leven zou hebben en dat wil ik juist niet
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:02 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
kan je dan niet het huis op jouw naam alten zetten ofzo? En wat is er mis met een Ex die veel bij je is? Als het gewoon een goede vriend/in is geworden. Ik snap et probleem niet. Afgezen van die 4 kinderen.
Enne, Natalie, ik begrijp je best maar de overheid houd gewoon alles krap om geld te kunnen incasseren.
quote:Ik heb een bkr registratie
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:20 schreef maartena het volgende:
Aan topicstarter: Verdienen julie samen niet genoeg om een huisje te kopen?
Ik woonde zelf in lelystad dus ik weet over welke spookwijken jij het hebt, als de gemeente die opknapt dan kan het best zo zijn dat we daar gaan wonen, maar nu even niet.
quote:Maar die verloopt automatisch na 7 jaar
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:38 schreef declan het volgende:
Ik heb een bkr registratie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |