quote:Integratie levert kennis en derhalve begrip op, en begrip staat vijandschap in de weg, lijkt mij.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:49 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
[offtopic]Doe eens niet zo.
Jij gelooft niks wat niet in je eigen straatje past.
[/offtopic]Ik bedoel er maar mee te zeggen dat een klootzak niet verandert door te integreren. Zo heb je ook goed geintegreerde maar klootzakkerige autochtonen.
quote:eigenverrijking
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:54 schreef Bommelding het volgende:[..]
Geworden, ja. Ik gok zo ongeveer vanaf begin jaren '80. Enig idee wat de oorzaak kan zijn, robh?
quote:dat was het antwoord op zijn vraag
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:53 schreef Castor het volgende:[..]
Dus...???
quote:Goed, net als in de rest van de Westerse wereld. Waarom zie je dan in veel landen deze problemen niet, of juist in sommige weer wel?
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:55 schreef Re het volgende:[..]
eigenverrijking
quote:En dan kun je 2 dingen doen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:53 schreef pfaf het volgende:nee, dommie, dat er gemiddeld meer rotte appels in bij 100 Marrokanen zit dan bij 100 Nederlanders
quote:inderdaad
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:56 schreef calvobbes het volgende:[..]
En dan kun je 2 dingen doen.
Of dat soort dingen blijven roepen en die mensen steeds minder kansen geven, dan krijg je imo nog meer rotte appels. Of wat meer openstaan voor die rotte appels, ze kansen geven, laten integreren en daardoor zorgen dat ze geen rotte appel meer zijn.
quote:En wat sommigen hier proberen duidelijk te maken is dat dat al heel erg lang geprobeerd is.
Of dat soort dingen blijven roepen en die mensen steeds minder kansen geven, dan krijg je imo nog meer rotte appels. Of wat meer openstaan voor die rotte appels, ze kansen geven, laten integreren en daardoor zorgen dat ze geen rotte appel meer zijn.
quote:Duh
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:55 schreef pfaf het volgende:[..]
dat was het antwoord op zijn vraag
Maar wat verbind je aan deze stelling? Wat is je conclusie, wat is het gevolg???
quote:Maar wat is integratie dan? Er zijn toch ook autochtone Nederlanders die bijzonder vijandig tegenover anderen staan? Antisemitisme krijg je niet weg door integratie. Integratie (of inburgering) helpt wel om communicatie te bevorderen, maar niet om iemands politieke standpunten te wijzigen, hoe verderfelijk die ook kunnen zijn.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:55 schreef shmoopy het volgende:[..]
Integratie levert kennis en derhalve begrip op, en begrip staat vijandschap in de weg, lijkt mij.
Als je begrijpt in wat voor land je leeft, omgaat met je landgenoten en meedraait in een maatschappij zul je minder behoefte voelen je ertegen af te zetten.
quote:gedeeltelijk bevolkingsdichtheid en economische dalen en bergen
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:56 schreef Bommelding het volgende:[..]
Goed, net als in de rest van de Westerse wereld. Waarom zie je dan in veel landen deze problemen niet, of juist in sommige weer wel?
quote:Dus maar niet meer verder proberen?
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:58 schreef shmoopy het volgende:[..]
En wat sommigen hier proberen duidelijk te maken is dat dat al heel erg lang geprobeerd is.
quote:Helemaal waar. Echter, daar waar de problemen eerder structureel zijn dan incidenteel kan je wel deze groep wel van datgene beschuldigen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:53 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Dan nog mag je daar niet het hele volk op beoordelen.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:58 schreef Castor het volgende:[..]
Duh
Maar wat verbind je aan deze stelling? Wat is je conclusie, wat is het gevolg???
quote:
Of wat meer openstaan voor die rotte appels, ze kansen geven, laten integreren en daardoor zorgen dat ze geen rotte appel meer zijn.
quote:Punt is, je kunt geen appels met peren vergelijken (no pun intended). De diverse culturen verschillen zoveel met elkaar dat integratie voor velen een onmogelijke taak blijkt.
quote:En wat ik probeer duidelijk te maken is dat we daar niet mee moeten stoppen met proberen, misschien wat meer dwang achter zetten, maar zeker er niet mee stoppen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:58 schreef shmoopy het volgende:En wat sommigen hier proberen duidelijk te maken is dat dat al heel erg lang geprobeerd is.
quote:Man, er zijn zat Nederlanders die niet deugen, net zulke klootzakken als waar het nu in dit topic over gaat.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:58 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Maar wat is integratie dan? Er zijn toch ook autochtone Nederlanders die bijzonder vijandig tegenover anderen staan? Antisemitisme krijg je niet weg door integratie. Integratie (of inburgering) helpt wel om communicatie te bevorderen, maar niet om iemands politieke standpunten te wijzigen, hoe verderfelijk die ook kunnen zijn.
quote:Maar bij velen is het wel gelukt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:00 schreef Kiki het volgende:Punt is, je kunt geen appels met peren vergelijken (no pun intended). De diverse culturen verschillen zoveel met elkaar dat integratie voor velen een onmogelijke taak blijkt.
quote:Maar dan meot je eerst eens analyseren waarom het fout is gegaan. Anders blijf je bezig. En daar hoort zelfkritiek bij van alle kampen
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
En wat ik probeer duidelijk te maken is dat we daar niet mee moeten stoppen met proberen, misschien wat meer dwang achter zetten, maar zeker er niet mee stoppen.
Want dan word het alleen maar erger.
quote:Ik zeg niet dat we moeten stoppen met de pogingen om alsnog deze groep erbij te krijgen, maar ik ageer tegen het schuldgevoel wat me wordt aangepraat.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
En wat ik probeer duidelijk te maken is dat we daar niet mee moeten stoppen met proberen, misschien wat meer dwang achter zetten, maar zeker er niet mee stoppen.
Want dan word het alleen maar erger.
quote:Nee, je kan hoogstens zeggen dat er relatief veel Marokkanen zijn die problemen veroorzaken. Maar mensen vergeten bijvoorbeeld dat het grootste deel daarvan 2e en 3e generatie jongens zijn, in de leeftijd van pak hem beet 14 tot 25 jaar. Een groep die tussen twee culturen inhangt en problemen heeft met de eigen identiteit. Dat is dus slechts een klein deel van alle Marokkanen in Nederland. Overigens denk ik dat integratie bij juist die groep wel kan helpen. Tussen de overige Marokkanen zal je ook best rotte appels aantreffen, maar daar is het geen structureel probleem, maar eerder incidenteel.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:59 schreef nikk het volgende:[..]
Helemaal waar. Echter, daar waar de problemen eerder structureel zijn dan incidenteel kan je wel deze groep wel van datgene beschuldigen.
quote:En ik denk juist dat dit probleem, waar dit topic over gaat, geen specifiek allochtonenprobleem is.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:01 schreef shmoopy het volgende:[..]
Man, er zijn zat Nederlanders die niet deugen, net zulke klootzakken als waar het nu in dit topic over gaat.
Maar waar het nu specifiek over gaat is die groep allochtonen die dit soort taal bezigen, die dit soort meningen hebben.
quote:Dan verschillen wij van mening.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:05 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
En ik denk juist dat dit probleem, waar dit topic over gaat, geen specifiek allochtonenprobleem is.
quote:Juist
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:05 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
En ik denk juist dat dit probleem, waar dit topic over gaat, geen specifiek algemeen allochtonenprobleem is.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 07-10-2003 11:07]
quote:In welke landen zie je ze niet eigenlijk?
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:56 schreef Bommelding het volgende:Goed, net als in de rest van de Westerse wereld. Waarom zie je dan in veel landen deze problemen niet, of juist in sommige weer wel?
quote:In Canada gaat het wel redelijk (dacht ik).
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:06 schreef robh het volgende:[..]
In welke landen zie je ze niet eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |