abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:04:46 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_13706304
Gisteren hoorde ik op het 3fm nieuws een reportage over groepen minderheden.

De integratie zou volgens een onderzoek mislukt zijn. De reportage makers togen naar een school om te peilen hoe het met de integratie zat. Marokaanse kinderen in de leeftijd van 5 tot 7 riepen opmerkingen als "hollandse kaaskoppen" en "alle Joden moeten dood". In een vraag of ze wel van nederlanders hielden was het antwoord "nee, want ze doen vieze dingen en drinken bier".

We hebben gefaald in de integratie. dat is al langer bekend. doordat we de ghetto vorming in de hand werken door minderheden niet toe te laten in onze wijken en als er wel teveel buitenlanders komen zelf maar te verkassen. Hierdoor is er geen sociale feedback tegen dit soort ideeen.

Waarom krijgen kinderen op school geen tegengas tegen dit soort ideeën. Op middelbare scholen wordt aan overwegende allochtone klassen geen les meer gegeven over de holecaust. Waarom?

Ik pleit er voor dat op scholen meer aandacht gegeven wordt aan de opvoeding van de kinderen want met het groeiend aantal sleutelkinderen en met de mix van culturen zou het heel fijn zijn als er op school een stabiele factor was. een soort gemeenschappelijke deler.

Het wordt toch te gek als de leerlingen gaan bepalen wat er gebeurt in de klas?

Ik ben voor gastvrijheid, geen rascist maar hier gingen mijn nekharen overeind staan. wanneer gaan wij als nederlanders (van welke etnische afkomst ook) eens iets doen aan de integratie. Een eigen cultuur is ok maar rassenhaat onder minderheden groepen is uit den boze.

Een voorbeeld hoe het beter kan is een project in een achterstandswijk in Rotterdam. er was een interne oorlog op komst tussen turkse jongeren en antiliaanse jongeren. De antilianen hadden een jongerensoos geclaimed. niet letterlijk maar de turkse jongeren hadden geen ingang tussen de antilianen. onder leiding van een aantal grijze wolven (een extremistische turkse groepering) werd er gedreigd. De buurt greep in en dreigde de soos dicht te timmeren.

In een gesprek met buurtwerkers, de gemeente, de politie en beide groepen kwam er naar voren dat er vooral onbegrip was. de vragen die naar voren kwamen waren "mogen wij ook in de soos?" "mogen ouderen ook met computers leren werken in jullie accomodatie?" "kunnen we jullie zaaltje huren?"

De spanning is niet geheel weg maar de twee groepen schuiven een beetj ein elkaar. Ouderen durven de jongeren aan te spreken op het gedrag en er wordt positief op gereageerd.

YFC de initiator van het project doet daar perfect werk.. dat moet toch ook op meer plekken kunnen?

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:06:43 #2
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13706337
Christus. Da's toch wel erg... Op dat soort momenten vraag je je toch wel eens af: komt het nog goed, en hoe?

.

Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_13706392
Zij hebben gefaald in de integratie. Dat is al langer bekend. Het is al lang tijd voor de harde aanpak, wie niet horen wil gaat maar voelen. Wanneer komen die Amerikaanse werkkampen in Nederland? Hoe staat het met die plannen?
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:12:41 #4
14827 Kogando
Modelprutser
pi_13706441
"...En het land uwer vaderen zal worden verteerd door vreemdelingen..."
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:13:45 #5
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13706457
Het is toch idioot dat we bij dat soort dingen eigenlijk maar wegrennen. Als ze dat in hun eigen land over bijv. hun geloof zeggen liggen er 10 handen op de grond, maar wij denken maar dat als we ze met rust laten en in speciale wijken zetten alles wel goed zal komen. Die lui moet je nou eens harder aanpakken, want wat zelfs kleuters al roepen kan niet door de beugel.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 07-10-2003 09:14]

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_13706465
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:09 schreef Disorder het volgende:
Zij hebben gefaald in de integratie. Dat is al langer bekend. Het is al lang tijd voor de harde aanpak, wie niet horen wil gaat maar voelen. Wanneer komen die Amerikaanse werkkampen in Nederland? Hoe staat het met die plannen?
Ik stem voor!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13706480
Ik vind het treurig dat kleuters, kinderen, hier geboren en getogen, zich geen Nederlander voelen, maar over zij en hullie praten, als ware zij en hullie de buitenlanders.

We moeten eens ophouden hen dan ook zo te benaderen, het zijn geen Marokkanen, het zijn Nederlanders, van Marokkaanse afkomst.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13706484

...

dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:16:13 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_13706495
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:13 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Het is toch idioot dat we bij dat soort dingen eigenlijk maar wegrennen. Als ze dat in hun eigen land over hun geloof zeggen liggen er 10 handen op de grond, maar wij denken maar dat als we ze met rust laten en in speciale wijken zetten alles wel goed zal komen. Die lui moet je nou eens harder aanpakken, want wat zelfs kleuters al roepen kan niet door de beugel.
Inderdaad. Probeer daar eens een kerk te bouwen. Of zeg daar op TV dat alle islamieten dood moeten.

In nederland hebben we aan de ene kant vrijheid om zulke dingen te zeggen. En dat is mooi. Maar iedereen voelt aan dat dit niet kan.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:17:16 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_13706511
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:15 schreef milagro het volgende:
Ik vind het treurig dat kleuters, kinderen, hier geboren en getogen, zich geen Nederlander voelen, maar over zij en hullie praten, als ware zij en hullie de buitenlanders.

We moeten eens ophouden hen dan ook zo te benaderen, het zijn geen Marokkanen, het zijn Nederlanders, van Marokkaanse afkomst.

Wat maakt je een nederlander? Echt niet alleen je paspoort.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:18:05 #11
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_13706526
Ik voorspel een burgeroorlog.....
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:18:15 #12
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_13706529
Ik heb niet gefaald: ik drink bier, heb een nederlandse vriendin, ben hier geboren , heb nederlands paspoort enz

Gekketurk voelt zich een Nederlander

[Dit bericht is gewijzigd door gekketurk op 07-10-2003 09:20]

Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_13706537
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:15 schreef milagro het volgende:
Misschien wel een goed idee. Kunnen we in ieder geval zeggen dat we dát ook geprobeerd hebben.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:19:12 #14
65506 Billekoek
Droge kloten
pi_13706549
Beetje jammer allemaal
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_13706551
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:17 schreef Kogando het volgende:

[..]

Wat maakt je een nederlander? Echt niet alleen je paspoort.

Geboren en getogen hier, lijkt me toch wel een leuk begin.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13706567
de grenzen moeten gewoon asap dicht...
geen huwelijkspartner uit het buitenland halen...
niks familiehereniging, als je die wil zien, ga je daar maar naartoe...
overtreed je de wet, terug naar eigen land...
geboortebeperking...

je moet ervoor zorgen dat de probleemgroep niet kan groeien vooraleer je ze aan kan pakken anders is het dweilen met de kraan open.

pi_13706587
Waarom krijgen die kinderen niet op hun kop van hun ouders? Mij werd vroeger geleerd respect te hebben voor anderen. Ik zou het niet in mijn hoofd gehaald hebben zulke dingen te roepen!

Ik denk dat vóórdat de school iets doen, de ouders eerst moeten veranderen.

Ooit fietste ik naar huis en werdt op mijn jas gespuugd door een uit Marokko afkomstig jongetje. Gewoon om niets! Dat liet ik me niet gebeuren, en fietste het jongetje na, naar zijn huis. Daar stond pappa al te wachten. Ik vertelde wat zoonlief deed. Pappa lachte alleen maar. Ik moest zelf zeggen dat ie zijn excuses aan moest bieden, en mijn jas schoon moest maken. Het liefst had ik hem een tik in z'n gezicht gegeven..
Dit zegt al genoeg..

pi_13706606
offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 07-10-2003 09:24]

MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_13706608
ik ben ervoor dat de geschiedenis les weer eens goed ingevoerd wordt... en dan vooral de geschiedenis van Nederland in het algemeen.

En voor de rest is het huilen met de pet op

Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:23:34 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13706620
GC >> OOG.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:25:37 #21
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_13706664
Ik verwacht wel complimentjes dat ik verwesterd ben he
pi_13706699
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:25 schreef gekketurk het volgende:
Hurray!

ik vind het niet meer dan normaal dat je verwesterd bent.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:28:03 #23
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_13706708
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:25 schreef gekketurk het volgende:
Je bent geweldig !
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_13706715
Kwalijke zaak dat kinderen al zo denken. Maar ik denk dat een deel van die haat tegen 'ons', we aan ons zelf te danken hebben.
Ik vraag me ersntig af hoe open Nederland heeft gestaan voor die mensen de afgelopen tientallen jaren.
Waren wij wel bereid ze een kans te geven? Dachten veel mensen niet al standaard dat het toch allemaal dieven waren als ze in de winkel liepen? Kregen ze ook wel de leuke baantje of konden ze alleen maar terecht in de schoonmaak of andere baantjes die de Nederlander niet wilde?

Dat we ze onderdrukt hebben is overdreven, maar ik denk niet dat de Nederlanders ze alle kansen hebben gegeven om hun op hun gemak te voelen.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:29:18 #25
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_13706738
Dankje wel dames en heren...
Biertje?

( Zaterdag avond... niet nu )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: