Als ik een avond echt goed ben wezen stappen vind ik mijn stem de volgende ochtend eigenlijk veel beter. Dat zal wel komen door de alcohol en alle rook die je binnen krijgt.
Maar wat zijn nou manieren om je stem ruwer te krijgen zonder alcoholist of zwaar roker te worden? Want ik vind dat nou eenmaal mooier klinken. Gewoon flink schreeuwen heb ik al geprobeerd, maar dat werkt ook niet zoals het moet werken
quote:heb jij het niet over grunten???
Op maandag 6 oktober 2003 23:26 schreef soulfly1983 het volgende:
grunge: het geluid moet vanuit je buik komendiep inademen, en je buik iets aanspannen... probeer dat maar eens... succes
daar draait het om, niks moeilijk met je keel doen nix forceren gewoon die buikspieren gebruiken!
quote:Ik heb al veel verschillende dingen zitten proberen, maar het lukt me gewoon zo (nog) niet.
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
B-U-I-K-S-P-I-E-R-E-Ndaar draait het om, niks moeilijk met je keel doen nix forceren gewoon die buikspieren gebruiken!
quote:Dat weet ik wel zeker
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:03 schreef _Thorwald_ het volgende:
ik denk trouwens dat menig zangleraar/es mij mn hersens in zou slaan
quote:huh rotje, hoe doe je da dan, ik heb ook buikspieren maar ik kan nie zinge, maarrruh ff serieus hoe werkt da
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
B-U-I-K-S-P-I-E-R-E-Ndaar draait het om, niks moeilijk met je keel doen nix forceren gewoon die buikspieren gebruiken!
quote:Jah hup! kom op met die theorie!
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:59 schreef 2x4 het volgende:[..]
huh rotje, hoe doe je da dan, ik heb ook buikspieren maar ik kan nie zinge, maarrruh ff serieus hoe werkt da
aldus Sjors Fröhlich toen hij al dan niet verplicht Sepultura met Roots Bloody Roots moest draaien
quote:nou eerst adem je rustig in via je buik, en je laat je buik het werk doen (je ziet dus je buik onder op en neer gaan (alleen ademen door je mond)). zodra je na een paar keer ademen hebt ingeademt druk je met je middenrif en bukspieren je adem 'vast' dus dat wil zeggen dat je buik zo gespannen blijft staan naar buiten en dat je je adem inhoudt. probeer dit vol te houden zo lang als je kan.
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:59 schreef 2x4 het volgende:[..]
huh rotje, hoe doe je da dan, ik heb ook buikspieren maar ik kan nie zinge, maarrruh ff serieus hoe werkt da
probeer dan maar eens bijvoorbeeld i disappear van metallica ofzo te zingen, die "hey hey hey yeah" je merkt dan dat je door die boost en rauwere en veel vollere stem hebt, want een goede stem zit niet in de keel maar in de beheersing van de buikspanning, want alles doe je met je buik, je keel blijf zo ontspannen mogelijk (natuurlijk wel de toon maken die je wilt met de keel he, maar niet 'schrapen'!)
dit is trouwens ook een goede manier om om bijvoorbeeld opera te zingen, maarja dan moet je wel die tonen niet verrauwen en dus wat rustiger zijn met de boost en je keel nog losser houden , voor de rauwheid is dus wel een heel klein beetje keel nodig, maar veel minder dan dat je normaal doet woordoor je het ook nog eens veel langer volhoudt en de dag erop geen of minder keelpijn hebt!
Het zal ff wennen zijn, maar als je het kan werkt het als een tierelier!
quote:Ha die rotje, bedankt voor je tips, dan weet ik ook weer hoe dat werkt
Op donderdag 9 oktober 2003 13:31 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
nou eerst adem je rustig in via je buik, en je laat je buik het werk doen (je ziet dus je buik onder op en neer gaan (alleen ademen door je mond)). zodra je na een paar keer ademen hebt ingeademt druk je met je middenrif en bukspieren je adem 'vast' dus dat wil zeggen dat je buik zo gespannen blijft staan naar buiten en dat je je adem inhoudt. probeer dit vol te houden zo lang als je kan.
Als je dat dan weer doet (voor de 3e keer ofzo) ga je zodra je je adem inhoudt je strottenhoofd ontspannen, kin op 90 graden van je keel zetten en tong onstpannen in de keel en 'boost' je ineens (met je buik, je keel blijft ontpannen, ja dit is heel moeilijk beheers het zelf ook nog niet helemaal) je adem eruit terwijl je het woord of de zin hard uispreekt, en je blijft je middenrif en buikspieren aanspannen alleen doordat je adem verliest gaat je buik naar binnen toe, maar blijf je wel die spieren aanspannen.probeer dan maar eens bijvoorbeeld i disappear van metallica ofzo te zingen, die "hey hey hey yeah" je merkt dan dat je door die boost en rauwere en veel vollere stem hebt, want een goede stem zit niet in de keel maar in de beheersing van de buikspanning, want alles doe je met je buik, je keel blijf zo ontspannen mogelijk (natuurlijk wel de toon maken die je wilt met de keel he, maar niet 'schrapen'!)
dit is trouwens ook een goede manier om om bijvoorbeeld opera te zingen, maarja dan moet je wel die tonen niet verrauwen en dus wat rustiger zijn met de boost en je keel nog losser houden , voor de rauwheid is dus wel een heel klein beetje keel nodig, maar veel minder dan dat je normaal doet woordoor je het ook nog eens veel langer volhoudt en de dag erop geen of minder keelpijn hebt!
Het zal ff wennen zijn, maar als je het kan werkt het als een tierelier!
quote:ehm ja sorry dak niet zo heel verhaal terug had
Op donderdag 9 oktober 2003 19:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
idd dj
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |