Heeft iemand toevallig een Dikke Van Dale bij zich, die voor mij de defintie hier kan plaatsen.
Daarnaast ben ik zeker wel geinteresseerd in jullie mening:
Heeft Hardcore een imagoprobleem? En hoe komt dit?
[Dit bericht is gewijzigd door Alcatraz op 06-10-2003 19:01]
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:00 schreef Darkinforcer het volgende:
Nee, gabbers wel.
quote:Die omschrijving had ik ook al. maar het moet een duidelijke omschrijving zijn, waarbijik bijvoorbeeld Techno en Hardstyle buitensluit.
Op maandag 6 oktober 2003 19:00 schreef Comet het volgende:
http://www.vandale.nl
hard·core1 (de ~)
1 harde en rauwe popmuziek
hard·core2 (bn.)
1 extreem
En zouden jullie je mening kunnen onderbouwen? Dan kan ik er misschien ook gebruik van maken in mijn onderzoek
die had ik ook al gevonden,. Maar ik moet een duidelijke, sluitende omschrijving geven om andere muziekstijlen buiten te sluiten.
[Dit bericht is gewijzigd door goddess in heaven op 06-10-2003 19:03]
Ik vind het wel humor de ontwikkeling. Hardstyle word het nu allemaal genoemd enzo. Tis gewoon Hardcore alleen ze noemen het anders. Kom op zeg het zal misschien net een tikkeltje anders zijn maar het is voor de rest gewoon hetzelfde. Maarja wie luistert er nou nog hardcore? Nee hardstyle is het. Het is natuurlijk niet in om te zeggen dat je van hardcore houdt
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2003 21:15]
quote:Dat onderzoek ga ik doen n.a.v. het Hardcore verbod in Zandvoort afgelopen zomer. En ook omdat ik wil uitzoeken of het echt zo erg is. de verhalen van drugs, geweld en racisme.
Op maandag 6 oktober 2003 18:59 schreef Alcatraz het volgende:
Associatie met drugs, geweld en racisme?
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:02 schreef thetruth het volgende:
hardcore ben je niet voor 1 keer in de week en als je dat niet snapt, dan ben je een leek.
Maar dat imageprobleem... Das is in de wereld gekomen door errug kortzichtige (?) mensen.. Het is niet anders als bij andere (extreme) muziekstromingen.. De mensen moeten toch een groep(ering) hebben om tegen aan te schoppen
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2003 21:16]
quote:fout van mijn muziekgeschiedenis boek
Op maandag 6 oktober 2003 19:08 schreef teknomist het volgende:
Hardcore wordt nog altijd gekenmerkt door de distorted bass; dat is het belangrijkste kenmerk. Iets wat hardstyle en techno niet hebben. Bovendien is hardcore een variant van de house en niet van de techno.
en ja, ik weet dat hardcore heerst, hardcore alles is. maar ik wil voornamelijk beetje serieuze reacties.... want hier kom ik natuurlijk geen ruk verder mee
quote:Nerd, verdiep je eens in stijlen voordat je oordeelt. Hardcore bestaat nog steeds (MOH, Third Movement, Bzrk records), alleen luistert het klapvee naar hardstyle (een commercieel goedkoop aftreksel van trance en hardcore in 1).
Op maandag 6 oktober 2003 19:02 schreef F1908 het volgende:
Ja.Ik vind het wel humor de ontwikkeling. Hardstyle word het nu allemaal genoemd enzo. Tis gewoon Hardcore alleen ze noemen het anders. Kom op zeg het zal misschien net een tikkeltje anders zijn maar het is voor de rest gewoon hetzelfde. Maarja wie luistert er nou nog hardcore? Nee hardstyle is het. Het is natuurlijk niet in om te zeggen dat je van hardcore houdt
quote:Natuurlijk werd/wordt er drugs gebruikt op hardcore feesten, maarreuh, op welke feesten niet?? En de feesten midden jaren 90 waar ik heen ging was een en al peace en vrede, nooit iets vervelends meegemaakt, dat was nou juist het leuke aan die feesten.
Op maandag 6 oktober 2003 19:08 schreef goddess in heaven het volgende:[..]
Dat onderzoek ga ik doen n.a.v. het Hardcore verbod in Zandvoort afgelopen zomer. En ook omdat ik wil uitzoeken of het echt zo erg is. de verhalen van drugs, geweld en racisme.
Ik ben zelf nog nooit bij een Hardcore feest geweest, maar mijn vriend is zelf gabber geweest en bevestigt alles. dus wil nu wel weten wat waar is en wat niet
quote:MOH roelt
Op maandag 6 oktober 2003 19:10 schreef thetruth het volgende:[..]
Nerd, verdiep je eens in stijlen voordat je oordeelt. Hardcore bestaat nog steeds (MOH, Third Movement, Bzrk records), alleen luistert het klapvee naar hardstyle (een commercieel goedkoop aftreksel van trance en hardcore in 1).
quote:Geef toe dat Hardcore een imagoprobleem heeft. Ik respecteer ieders muziekkeuze (zolang het geen Metal is
Op maandag 6 oktober 2003 19:09 schreef BretsiG het volgende:
Imagoprobleem? Ik luister al meer dan 10 jaar af en toe wat Hardcore muziek en dat doe ik over 10 jaar nog. Zal my een fuckin' worst wezen verder, tis gewoon lekker af en toe. Elke muziekstijl kent idiote en niet-idiote aanhangers. Respecteer elkaars muziekkeuze gewoon, klaar.
quote:Waarom zeg je eigenlijk in je openingspost 'de techno variant' als je doelt op 'gabber' ? Hardcore heeft geen imago probleem, de media geeft hardcore een imago probleem.
Op maandag 6 oktober 2003 19:12 schreef goddess in heaven het volgende:[..]
Geef toe dat Hardcore een imagoprobleem heeft. Ik respecteer ieders muziekkeuze, maar de burgemeester van Zandvoort blijkbaar niet. Als Hardcore overal nog was toe gestaan, was dit onderzoek inderdaad erg onzinnig...
quote:en racisme dan?
Op maandag 6 oktober 2003 19:11 schreef BretsiG het volgende:[..]
Natuurlijk werd/wordt er drugs gebruikt op hardcore feesten, maarreuh, op welke feesten niet?? En de feesten midden jaren 90 waar ik heen ging was een en al peace en vrede, nooit iets vervelends meegemaakt, dat was nou juist het leuke aan die feesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |