abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13680802
Duitse symfonische rockband met twee kenmerken:

- soms wel errrug Pink Floyd-achtig
- zanger Frank Borneman heeft wel een errrug Duits accent, maar dat is ook het leuke van Eloy

Aanraders:
Dawn (1976)
Ocean (1977)
Silent cries and mighty echoes (1978)
Colours (1980)
Planets (1981)
Time to turn (1982), vervolg op Planets trouwens
Ocean 2, the answer (2000)

Niet makkelijk te vinden, maar zeer de moeite!

pi_13681398
-edit: warezrequest.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-10-2003 11:46]

Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_13682454
Ik had ooit wel wat Eloy platen op cassettes staan. Vooral dat live album vond ik erg goed. Maar je weet hoe dat gaat met bandjes, kapot, kwijt enzo...
Ik heb op cd die verzamelaar, Chronicles I, en "Destination" maar die vind ik niet zo goed. En het Duitse accent van Bornemann is idd wonderlijk sfeerverhogend!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:27:28 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_13685784
1 van de favo-bands met Ocean natuurlijk als uitschieter. Maar ook Power and the Passion, Dawn en die dubbel-live zijn geweldig

Op LP inmiddels nagenoeg compleet. Ben nog op zoek naar "Eloy" en "Inside"

Op CD is het iets anders. Ik heb wat later werk, zoals Ra, The Tides Return Forever en Ocean 2. Een paar oude cd's (o.a. Ocean en Dawn) en dan die eerste 3 remasters die inmiddels al een jaar op 3 in de kast staan. Wacht nog steeds op de volgende lading maar die komt niet echt Op hun staat staat inmiddels ook al een hele tijd dat ze eraan komen en je ze kan pre-orderen.

PS: er is een soort 'best of' verschenen afgelopen maand. Misschien is dat de voorbode van die remasters

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13686990
ik ben al twee jaar aan het emailen om EMI te bewegen de remaster nou eens uit te brengen. Ik hoop met name dat ze zo slim zijn om "Planets" en "Time To Turn" als complete "Salta"-box uit te brengen.

Maar ja...

als iemand het email adres van Frank heeft..... graag

zondag 9 mei 2004 @ 18:47:50 #6
14505 OProg
A Life in Music
pi_19000311
Dat werd eens tijd, eindelijk komen nu die nieuwe 3 remasters:
http://www.capitolmusic.de/xml/1/400024/index.html
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:59:57 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_19669362
Nog geen remaster gezien. Tis afwachten.

Ze zijn met de eerste 3 begonnen met het bandlogo aan de zijnkant van de CD's. Kijken of dat ook op deze cd's staat want zoeits compleet in de kast is altijd wel leuk en een stimulans om ze allemaal te hebben

Ondertussen zoek ik ook nog "Inside" en "Eloy" op LP om het compleet te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')