abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13857943
Jethro Tull ....maar natuurlijk ....erg mooi
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_13858141
Hee wat leuk, een topic over Jethro Tull.

Ik ben met ze in aanraking gekomen door iemand die de originele elpee van Thick as a Brick had, met 'echte' krant erbij. Prachtig vond ik dat als kind, zowel de muziek als de krant. Tegenwoordig heb ik zelf een exemplaar, met krant, en daar ben ik behoorlijk trots op.

Hun muziek uit de jaren 70 ken ik het best( Aqualung, Thick as a brick, Minstrel in the gallery, Songs from the wood). Ik heb ook wel eens platen/CD's van later geluisterd, maar die vond ik toch allemaal een stuk minder.

Daarom een vraagje: Zijn er nog aanraders onder hun latere werk?

pi_13919851
ik ben net 18 en ben ermee opgegroeid erg goede muziek
pi_13920000
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:59 schreef Traven het volgende:
Hun muziek uit de jaren 70 ken ik het best( Aqualung, Thick as a brick, Minstrel in the gallery, Songs from the wood). Ik heb ook wel eens platen/CD's van later geluisterd, maar die vond ik toch allemaal een stuk minder.
Ja, dat vind ik ook. Ik mag hun werk uit de jaren 60 en 70 erg graag horen, maar het recente werk wat ik gehoord heb was kwalitatief toch wel een stuk minder. Ian Anderson is ook heel anders gaan zingen, het schijnt dat hij keelproblemen heeft waardoor hij veel Jethro Tull-'klassiekers' ook live niet goed meer kan zingen. Toch zonde..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_13932420
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:59 schreef Traven het volgende:
Hee wat leuk, een topic over Jethro Tull.

Ik ben met ze in aanraking gekomen door iemand die de originele elpee van Thick as a Brick had, met 'echte' krant erbij. Prachtig vond ik dat als kind, zowel de muziek als de krant. Tegenwoordig heb ik zelf een exemplaar, met krant, en daar ben ik behoorlijk trots op.

Daarom een vraagje: Zijn er nog aanraders onder hun latere werk?

Ja, absoluut, en wel "Roots To Branches" uit 1995. Dat is een cdtje die zich makkelijk kan meten met het beste werk uit de jaren zeventig. Voor de rest is het huidige werk wisselvallig, maar op zijn best gelijkwaardig/beter dan bijv. "War Child" (1974) en "Too Old To Rock 'n Roll" (1976), toch niet twee van hun besten.
"Rock Island" uit 1989 is zeer genietbaar, beter dan "Crest Of A Knave'" (1987) dat wordt verstoord door Dire Straits-invloeden. "The Broadsword An The Beast" (1982) en "A" (1980) zijn ook vrij goed te noemen. "Under Wraps" (1984) mag nodig geremasterd worden, klinkt erg klinisch en 'jaren tachtig', maar is nog niet zo slecht als het vreselijke "Catfish Rising" (1991). Blijf daar uit de buurt. De laatste "J-Tull Dot Com" (2001) is wel aardig, maar niet echt bijzonder.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:24:38 #31
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18290236
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:49 schreef IM_Barney het volgende:
Jethro Tull maakt zeker erg goede muziek, vooral die dwarsfluit van Ian Anderson er doorheen geeft het nog wat extra's.
Ze hebben erg veel goede nummers, maar 'We Used To Know' vind ik nog steeds de beste. Dit is trouwens ook een geweldig nummer om op de akoestische gitaar te spelen.
Kwam dit met zoeken tegen en kan het niet laten: de Eagles hebben het accoordenschema hiervan 'geleend' voor Hotel California. Probeer maar. Tull heeft met de Eagles getourd voor ze dit nummer schreven en toen stond We used to know op de setlist, dus het is niet noodzakelijkerwijs onzin. Ian Anderson maakt hier tegenwoordig wel eens geintjes over.
pi_18290335
Jethro Tull

Ik vind o.a. Songs From The Woods en Minstrel In The Gallery heel vet.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:57:57 #33
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18290798
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:29 schreef selva het volgende:

"Rock Island" uit 1989 is zeer genietbaar, beter dan "Crest Of A Knave'" (1987) dat wordt verstoord door Dire Straits-invloeden. "The Broadsword An The Beast" (1982) en "A" (1980) zijn ook vrij goed te noemen. "Under Wraps" (1984) mag nodig geremasterd worden, klinkt erg klinisch en 'jaren tachtig', maar is nog niet zo slecht als het vreselijke "Catfish Rising" (1991). Blijf daar uit de buurt. De laatste "J-Tull Dot Com" (2001) is wel aardig, maar niet echt bijzonder.
Ik snap niet waarom je Catfish Rising zo'n vreselijke plaat vindt. Ik vind hem helemaal niet onaardig.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 9 april 2004 @ 01:33:23 #34
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_18291237
Ik vind ze stoer, ik heb aqualong en heavy horses, maar me pa heeft een x aantal platen, misschien toch maar eens inpikken
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:29:43 #35
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_18292995
Tull is Cool. Zit David Palmer eigenlijk nog in de band nu hij als Dee door het leven gaat?
  vrijdag 9 april 2004 @ 23:41:05 #36
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18312199
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:29 schreef desintbestaat het volgende:
Tull is Cool. Zit David Palmer eigenlijk nog in de band nu hij als Dee door het leven gaat?
Ehhh... Waar haal jij je Tull info? Roddelbladen? Dat David Dee is geworden is behoorlijk recent nieuws, maar hij zat (als David) al een eeuwigheid niet meer in de band. Maar ik zal niet klagen, wij Tull fans mogen al blij zijn als de bandnaam weer eens genoemd wordt in de pers
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:52:36 #37
82048 Mr_Miyagi
Life's too short
pi_18928295
Eindelijk, wat mensen die Jethro Tull kennen.
Ben zelf al heel lang op zoek naar een bepaald nummer van Jethro Tull, maar kan er maar niet achter komen welke het is. Ik heb van de muziek wel een voorbeeld van 30 seconden. Dit fragment komt uit een Bassie & Adriaan film waarbij ze deze muziek gebruiken.

Wie O Wie weet hoe dit nummer heet ?
Volg de link hieronder voor een voorbeeld van het nummer.

http://home.wanadoo.nl/jjclaas/sleutelrace1.mp3
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:19:55 #38
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18941411
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:52 schreef Mr_Miyagi het volgende:
Eindelijk, wat mensen die Jethro Tull kennen.
Ben zelf al heel lang op zoek naar een bepaald nummer van Jethro Tull, maar kan er maar niet achter komen welke het is. Ik heb van de muziek wel een voorbeeld van 30 seconden. Dit fragment komt uit een Bassie & Adriaan film waarbij ze deze muziek gebruiken.

Wie O Wie weet hoe dit nummer heet ?
Volg de link hieronder voor een voorbeeld van het nummer.

http://home.wanadoo.nl/jj(...)3
Ehhh, waarom weet je zo zeker dat dit Tull is? Ok, er zit een fluit in, maar er zijn eind 60 begin 70 zo veel bandjes geweest die gingen fluiten. En ook nog eens allerlei muzak-leveranciers gingen dit soort spul maken.
Dit is voor zover ik weet geen Tull. En echt, ik heb alle platen van Tull en ken ze ook nog eens uit mijn hoofd
Wat het dan wel is
  vrijdag 7 mei 2004 @ 00:25:06 #39
61927 DaveM
uitgefokt
pi_18944728
Een paar jaar geleden besloot ik deze band te proberen.
Maar het beste album (volgens die vriend dan) begon tot m'n verbazing met een dwarsfluit of zoiets.

Nu vind ik aparte instrumenten geen probleem, maar een fluit als je een band a la Yes verwacht is toch wel schrikken.

Sindsdien heb ik deze band maar links laten liggen. Misschien dat ik ze over 10 jaar nog eens probeer.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:37:16 #40
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18946017
Jammer dat je een fluit-allergie hebt. Dan vallen diverse andere mooie jaren-70-symfo-platen ook af.
Genesis , Camel , King Crimson en vooral Focus gebruiken ook soms de fluit .

Maar Ian Anderson heeft wel een mooie eigen stijl.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 01:56:13 #41
14505 OProg
A Life in Music
pi_18946233
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 00:25 schreef DaveM het volgende:
Maar het beste album (volgens die vriend dan) begon tot m'n verbazing met een dwarsfluit of zoiets.

Nu vind ik aparte instrumenten geen probleem, maar een fluit als je een band a la Yes verwacht is toch wel schrikken.

Sindsdien heb ik deze band maar links laten liggen. Misschien dat ik ze over 10 jaar nog eens probeer.
Misschien is het jouw beperking dat je een fluut als vreemd instrument ziet...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 7 mei 2004 @ 13:26:03 #42
82048 Mr_Miyagi
Life's too short
pi_18952688
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:19 schreef Laxe het volgende:

[..]

Ehhh, waarom weet je zo zeker dat dit Tull is? Ok, er zit een fluit in, maar er zijn eind 60 begin 70 zo veel bandjes geweest die gingen fluiten. En ook nog eens allerlei muzak-leveranciers gingen dit soort spul maken.
Dit is voor zover ik weet geen Tull. En echt, ik heb alle platen van Tull en ken ze ook nog eens uit mijn hoofd
Wat het dan wel is
Tja, nou je het zegt, je kan wel eens gelijk hebben idd. We hebben alleen uit betrouwbare bron vernomen dat het Tull was, maar we hebben het nooit kunnen vinden. En wat die fluit betreft, dat klopt idd ook...veel andere bandjes maar goed we zullen wel eens hard op zoek gaan naar wat het dan wel is...thanks anyway
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:37:40 #43
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18955644
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 00:25 schreef DaveM het volgende:

Hmmm als je Tull wilt proberen terwijl je fluit-allergie hebt en echte prog-rock zoekt kun je het album Passion Play eens proberen. Weinig fluit (meer sopraansax), behoorlijk prog
Maar misschien moet je het toch maar gewoon bij Yes houden als je al van een klein stukje fluit schrikt

[ Bericht 0% gewijzigd door Laxe op 07-05-2004 19:25:57 ]
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:09:34 #44
61927 DaveM
uitgefokt
pi_18962498
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:37 schreef Laxe het volgende:

[..]

Hmmm als je Tull wilt proberen terwijl je fluit-allergie hebt en echte prog-rock zoekt kun je het album Passion Play eens proberen. Weinig fluit (meer sopraansax), behoorlijk prog
Maar misschien moet je het toch maar gewoon bij Yes houden als je al van een klein stukje fluit schrikt
*kick

Bedankt voor de tip!
De reden dat ik schrok is deze: Jethro Tull wordt wel eens genoemd als inspiratie voor Iron Maiden (iemand details hierover?). En dus verwachtte ik (zie mn avatar!) iets rock/metal-achtigs met de nodige hoogstandjes op gitaar enzo. En ja, dan is een fluit best schrikken!

Maar ik ga dat album binnenkort nog wel een keer luisteren.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:18:08 #45
61927 DaveM
uitgefokt
pi_18962729
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 01:37 schreef fripper het volgende:
Jammer dat je een fluit-allergie hebt. Dan vallen diverse andere mooie jaren-70-symfo-platen ook af.
Genesis , Camel , King Crimson en vooral Focus gebruiken ook soms de fluit .
Ik ken het 1e album van King Crimson en die vind ik
Zat daar naast gitaar ook een fluit in?

btw 'to cry you a song' van JT is een goed nr.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 20:33:24 #46
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18963151
Ian McDonald speelt fluit op de eerste Crimson cd ; luister maar eens naar bijvoorbeeld I Talk to the Wind.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:12:08 #47
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18964126
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 20:09 schreef DaveM het volgende:
[..]
De reden dat ik schrok is deze: Jethro Tull wordt wel eens genoemd als inspiratie voor Iron Maiden (iemand details hierover?). En dus verwachtte ik (zie mn avatar!) iets rock/metal-achtigs met de nodige hoogstandjes op gitaar enzo. En ja, dan is een fluit best schrikken!
Ah, dan is Aqualung toch misschien een betere keuze. Meer rock, minder prog. De gitaarsolo in het titelnummer wordt vrij algemeen als een klassieker beschouwd. En Iron Maiden heeft ooit het nummer Cross-eyed Mary van deze plaat gecovered (maar die versie heb ik zelf nog nooit gehoord, hmmm, toch eens een MP3tje van zoeken, Iron Maiden is ook wel leuk....).
quote:
btw 'to cry you a song' van JT is een goed nr.
Ja, mooi nummer. En dat is van Benefit, het album voor Aqualung, iets minder heavy, zeker niet prog, maar ook erg goed (duh, wie had er ook al weer alles van Tull...)

[ Bericht 24% gewijzigd door Laxe op 07-05-2004 21:17:57 ]
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:14:35 #48
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18964175
Maiden heeft overigens inderdaad Cross Eyed Mary van Jethro Tull nog eens opgenomen.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:20:16 #49
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18964315
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 21:14 schreef fripper het volgende:
Maiden heeft overigens inderdaad Cross Eyed Mary van Jethro Tull nog eens opgenomen.

http://....... (link meteen weer weggehaald???)
Damn, you're fast, fripper
Eindelijk horen (as I type). Hmmm niet verkeerd
  vrijdag 7 mei 2004 @ 21:28:20 #50
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18964519
Ik weet niet of de modjes dit soort linkjes kunnen waarderen. Maar met een beetje googelen is hij makkelijk te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')