abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13679597
Supergroep, altijd leuk voor de OOR-critici, doen het altijd wel binnen de progrock. Leden van The Flower Kings, Parallel Or 90 Degrees en Van Der Graaf Generator brachten onder de naam The Tangent een cd uit die heet "The Music That Died Alone".

Lijkt op: Flower Kings, met veel Camel, Caravan en Hatfield and The North-invloeden. Fans van Spock's Beard/Transatlantic moeten zeker ook luisteren. Ten nadele van deze cd: het is van voor tot achteren gejat

Tomas Bodin, ook Flower Kings-lid, maar niet gevraagd voor The Tangent, bracht zijn vrije tijd ook in de studio door. Doorgaans ben ik niet zo geinteresseerd in soloplaten van toetsenisten, maar deze instrumentale cd is wel erg lekker klinkend. Veel rustiger dan de laatste Flower Kings-cd's, en nagenoeg zonder jazzinvloeden (ook wel eens lekker). "Sonic Boulevard"

maandag 6 oktober 2003 @ 01:06:37 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_13679867
TOP 5 vaakst beluisterde cd's van de laatste tijd:

quote:
Neal Morse - Testimony
The Tangent - The Music that died alone
La Macera di Cera - Il grande Labirinto
Everon - Bridge
Miles Davis - At Fillmore / Live At The Fillmore East

The Tangent is geweldig Topwerkstuk. Loopt lekker, een Hatfield-cover, niet te lang, mooie hoes, wat wil je nog meer. Geen zin om nu nog een hele reflectie op het album te maken

Die Bodin heb ik ook nog liggen. Keer of 3 opgehad. Klinkt wel weer leuk. Anders dan die vorige. Staan een aantal hele sterke nummers op (3 en 9 dacht ik maar ik kan er helemaal naast zitten). Leuk voor op de late avond.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13680019
Hee, in jouw lijssie staat mijn favoriete cd van het jaar tot nu toe. Raad jij maar eens welke dat dan is. Tip: Morse is mijn no. 2 van het jaar
pi_13682540
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 00:42 schreef selva het volgende:
Leden van The Flower Kings, Parallel Or 90 Degrees en Van Der Graaf Generator brachten onder de naam The Tangent
Welke leden van VDGG zijn dat?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:32:36 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_13684513
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 01:23 schreef selva het volgende:
Hee, in jouw lijssie staat mijn favoriete cd van het jaar tot nu toe. Raad jij maar eens welke dat dan is. Tip: Morse is mijn no. 2 van het jaar
Dezelfde die bij mij op nr 1 staat tot nu toe
La Macera di Cera - Il grande Labirinto

Everon kwam boven borrelen uit eigen verzameling en weer een paar keer opgehad. Die andere heb ik nieuw

quote:
Op maandag 6 oktober 2003 09:59 schreef MuadDib het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op maandag 6 oktober 2003 00:42 schreef selva het volgende:
Leden van The Flower Kings, Parallel Or 90 Degrees en Van Der Graaf Generator brachten onder de naam The Tangent <hr></blockquote>Welke leden van VDGG zijn dat?
David Jackson
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_13684938
Hmm, die Tangent-cd klinkt wel interessant. Flower Kings vind ik zelf niet zo, maar ik hou wel erg van de 'Canterbury'-stijl. Er wordt helaas niet zoveel muziek meer gemaakt die daar op lijkt. Soulseek dus maar even opstarten (en als ik het echt goed vindt, dan zal ik het zeker ook kopen).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:13:51 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_13685514
Met een cover van "Chaos At The Greasy Spoon" van Hatfield

Ik had bij de eerste keer luisteren geeneens door dat dat erop stond tot ik ineens wel heel bekende keyboard-klanken hoorde

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')