Ik nog veel meer, geloof ik.quote:Op donderdag 26 februari 2004 01:57 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ik moet verdorie nog zoveel zien.
Hee daar, betrapt!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb ( -aangemoedigd door Gorro's mooie woorden- ) zojuist Stalker, De Spiegel en Andrej Roebljov in huis gehaald, met de bedoeling ze alle drie te verteren binnen een tijdsbestek van zeven dagen.
je hebt ze toch zelf uitgezet...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:43 schreef Arcee het volgende:
maar van deze twee weet ik zeker dat ik er nooit meer aan zal beginnen. Jammer, want ik had graag willen zien wat anderen er zo geweldig aan vinden.
Andrej Roebljov was een genot om naar te kijken, weet ik nog wel.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:21 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Hee daar, betrapt!
En, wat vond je er van?
Ik heb alleen deze nog maar gezien van Tarkovski. Ik ben het er mee eens dat de compositie erg mooi is. Ook de aandacht voor details (de vallende druppels water) is verfrissend.quote:Op zondag 5 oktober 2003 21:50 schreef Gorro het volgende:
* Ivanovo Detstvo (1962)
Het debuut van Andrei Tarkovsky is beter bekend als Ivan's Childhood. Een 12 jaar oude jongen, genaamd Ivan, werkt als een spion aan het oosterse front tijdens WOII. Hij kan ongemerkt the Duitse linies doorbreken, om informatie te verzamelen over de vijand. Drie Russische officieren proberen voor de jongen te zorgen.
In zijn eerste film weet Tarkovsky nog niet het niveau te bereiken wat hij in zijn latere werk constant zou halen. Er is echter al wel duidelijk zijn talent te zien. Veel shots hebben werkelijk een prachtige compositie. In tegenstelling tot de films die hij hierna zou maken, laat hij zich nu nog vooral leiden door het verhaal, een sterk verhaal. De gebeurtenissen rondom de jonge spion grijpen je meerdere keren naar de keel. Zijn minste werk, maar nog steeds een klein meesterwerkje.
Speelduur 95 minuten
Venice Film Festival 1962
Winnaar Golden Lion
IMDb
waar en hoeveel?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:31 schreef Hare het volgende:
Deze moest ik toch ff aan de liefhebbers laten zien:
[afbeelding]
Dat is de Koreaanse uitgave, maar die schijnt een stuk minder te zijn qua extra's en transfer (de extra's zijn bijvoorbeeld niet ondertiteld). Ik zou de Artificial Eye releases of Criterion Collection releases kopen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:51 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
waar en hoeveel?
Maar je hebt wel een mooiere verpakking.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:57 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat is de Koreaanse uitgave, maar die schijnt een stuk minder te zijn qua extra's en transfer (de extra's zijn bijvoorbeeld niet ondertiteld). Ik zou de Artificial Eye releases of Criterion Collection releases kopen.
Onder andere op www.koreandvds.com voor 78 dollar. Voor mij het geld absoluut niet waard. Zo mooi vind ik de verpakking ook weer niet, heeft ook totaal geen Tarkovsky-feeling over zich en dat hebben de AE en Criterions weer wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:12 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een mooiere verpakking.
Weet verder niet waar je hem kan kopen. Zag alleen het plaatje staan
Nee hoor. Tarkovsky gebruikt nimmer symboliek in zijn films. Tarkovsky gebruikt alleen 'images'. Elk mens interpreteert en voelt deze beeldenstroom op een andere manier. Spiritualiteit in cinema. Er is niets wat uitgelegd hoeft te worden en er is niets dat gesnapt moet worden in zijn werk. Het gaat om de poetische, spirituele en emotionele uitwerking op de kijker. Tarkovsky is de God onder de regisseurs voor mij. Mensen die zijn werk saai vinden begrijp ik dan ook niet.quote:ik ben bang dat ik heel wat symboliek gemist heb,
Dan is de missie volbracht.quote:maar zelfs zonder het echt te begrijpen was het heel mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |