www.filmtheaterfraterhuis.nl voor adresgegevens en prijs.
Dankzij dit topic van jou ben ik er achter gekomen dat deze film "Stalker" was.
Hiervoor alsnog dank Gorro.
Ik heb hem vandaag gehuurd en ga hem zodadelijk kijken.
Hopelijk ga ik er nu meer van snappen.
quote:Ik ben benieuwd wat je er van vind
Op donderdag 13 november 2003 20:09 schreef victorinox het volgende:Ik heb hem vandaag gehuurd en ga hem zodadelijk kijken.
Hopelijk ga ik er nu meer van snappen.
Nog nooit ingelogd op FOK, maar omdat ik net ene Gorro zag op die andere site (ahummoviemeter), dacht ik: toch maar even inloggen, dan.
Want wat Gorro kan, kan ik toch ook:
Even ergens inloggen en als eerste een berichtje schrijven over je lievelingsregisseur: Andrei Tarkovsky!
Nou Gorro, hartstikke bedankt voor die prachtige posts van jou, van zowel Tarkovsky als van die andere Geweldenaar waar ik ook zon Grote fan van ben: Fellini.
Ik heb niet veel tijd om mijn liefde voor beide heren nu hartstochtelijk uit te drukken, maar dat bewaar ik dan wel (als men daar in geïnteresseerd is, tenminste).
Over Tarkovsky snel dan:
mijn Grote Ontdekking van 2003. Begonnen met Nostalghia, en vanaf dat moment helemaal in zijn wereld gedokenNostalghia en Offret zijn echt subliem, verstild, rustiek en grandioos. Hoogst emotioneel, poëtisch en visueel een verademing!!!
Toch is er maar een mijn lieveling, en dat is Zerkalo.
Wat ik van die film vindt, kan moeilijk in woorden worden uitgedrukt
Ach, begin maar eens met woorden als Subliem en Magnifiek. Gewoon magnifiek hoe Andrei zijn leefwereld daar op celluloid heeft gezet.
Is de film niet te begrijpen? Hoe bedoel je, dit is gewoon Poëzie, een innerlijke wereld gevat in poëzie op celluloid.
Wat wil je nog meer?
Geniet gewoon van de werkelijk sublieme fotografie, de prachtige shots, het fantastische acteerwerk etcetera
Andere films waren ook goed: Solyaris, hoewel die mij minder deed dan bovengenoemde drie films, zowel visueel, emotioneel als poetisch.
Ivanovo Detstvo is ook Geweldig en Andrei Rublov ook, al moet ik daar nog een keertje goed naar kijken (voorlopig mijn minst favoriete van de zes Tarkovsky-films de ik gezien heb).
Oh ja, als je goed geteld hebt, kom je op zes uit:
Ik bouw graag iets op, om dan bij het beste te eindigen. Het beste bewaar ik gewoon voor het laatst, en ik denk dat Stalker wel eens mijn Lievelingsfilm aller tijden kan worden, als ik zo eens kijk naar hoe ik die andere films van hem waardeer, en hoe mijn filmsmaak er uit ziet (subtiel, intelligent, zwaar, donker).
Misschien later meer van mijn kant, en dat geldt dan ook voor Fellini.
Groetjes, en veel plezier op die andere site natuurlijk!
Meer info over het spel ter vergelijking: S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost
quote:Ja, het is gebaseerd op hetzelfde boek.
Op vrijdag 28 november 2003 15:56 schreef Disorder het volgende:
Heeft Stalker de film toevallig iets te maken met Stalker de game? In Stalker de game gaat de hoofdrolspeler in 'the Zone' op zoek naar belangrijke artifacts. In de game is 'the Zone' een rampgebied rondom de Chernobyl centrale. Ook daarin komen veel soldaten naar voren en de sfeer van het spel lijkt overeen te komen met die van de film.Meer info over het spel ter vergelijking: S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost
vond hem niet goed, maar ook niet slecht...
wel strange...
Ik ben blij dat ik hem na al die jaren weer gezien heb, en deze film staat nu ook bij mij hoog in de lijstjes.
quote:Probeer de Cultvideotheek eens in Amsterdam, aan de Amstel die heeft ze wel, maar ja, das wel in Amsterdam...
Op woensdag 7 januari 2004 09:08 schreef Duiveltja het volgende:
Mijn vidtheek heeft al die films niet
quote:Dat is niet de enige in Amsterdam hoor. En daarbuiten vast ook niet.
Op donderdag 8 januari 2004 05:54 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Probeer de Cultvideotheek eens in Amsterdam, aan de Amstel die heeft ze wel, maar ja, das wel in Amsterdam...
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 08-01-2004 19:38]
http://www.utwente.nl/mainitems/sg.doc/index.html
Wordt mn eerste van de beste kerel.. maar ik ben benieuwd! (mooi topic Gorro)
He? Verkeerd gelezen denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:59 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ook snap ik niet dat je Bergman en Kurosawa zo lijkt te onderschatten. Die
Van Bergman minder verwachten dan van Bergman...quote:Op woensdag 25 februari 2004 13:40 schreef Sanvean het volgende:
Maar nu eerst Bergman en Kurosawa (van wie ik net iets minder verwacht dan van Bresson, Fellini, Bergman, puur wat betreft persoonlijke smaak althans).
Je maakt een vergissing.quote:Op woensdag 25 februari 2004 15:52 schreef Sanvean het volgende:
Waarom? Ten eerste wat ik lees op internet, op andere filmsites, op gangbare filmsites e.d. over Kurosawa's werk. Ik heb het dan vooral over zijn samourai-werk. Ben gewoon geen liefhebber van dat genre (vechtkunst). En JA, ik WEET dat die vechtkunst een metafoor is voor andere thema's als macht, liefde, strijd, etcetera, maar dat betekent niet dat je ondertussen gewoon gewoon zit te kijken naar zwaarden en vechtende mannen.
He? Ik heb toch niet geschreven dat er vechtkunst zit in de niet-samouraifilms?quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:21 schreef Posdnous het volgende:
In de niet samourai-films van Kurosawa is het niet zo dat de vechtkust een metafoor is voor de door jou genoemde thema's, maar de hele vechtkunst zit er niet in. Daarom zijn het ook niet-samourai films
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |