Fillipe | zondag 5 oktober 2003 @ 18:37 |
Feature Details: Eight flyable aircraft, two US and five Russian, and one German (A-10A Warthog, F-15C Eagle, Su-27 Flanker B, MiG-29 Fulcrum A, MiG-29 Fulcrum C, Su-25 Frogfoot, Su-33 Flanker D, and German MiG-29). The Black Sea region, which includes the Crimean peninsula and the eastern Caucuses, is the setting for the hypothetical, present day air conflict. Stunning 3D objects and terrain create the best looking world ever created for a flight simulation. Everything from aircraft, to tanks, to buildings, are recreated in unmatched detail. An incredibly detailed area with dynamic lighting effects featuring, more than 180,000 buildings, 50,000,000 trees, 21 cities, 1,700 towns and villages, 500 bridges, 18 airfields and 8 naval bases. Realistic sound effects and audio environment that includes communication with wingmen, AWACS, tankers, and tower/approach controllers. A range of player missions including training, quick start, fast battle planner, and at least 36 individual missions, each with its own background and story. Multiplayer for up to 32 players via LAN or at least six over the internet, go head-to-head or take part in cooperative missions. Scalable realism and difficulty levels for the beginner and expert pilot are included. For example, options for extra-powerful engines, anti-spin control and easy landings make it more accessible for beginners. For the advanced flight enthusiasts there will be ultra accurate rates of acceleration, fuel consumption flight range and others. Even the famous "cobra" move will be possible in the Su-27, Su-33 and Mig-29 aircraft. Release datum: Winter 2003
[Dit bericht is gewijzigd door Fillipe op 06-10-2003 18:29] | |
Rider_on_the_storm | zondag 5 oktober 2003 @ 18:38 |
Die wil ik sowieso hebben. Maar er bestaat al een topic over dacht ik. | |
Fillipe | zondag 5 oktober 2003 @ 18:39 |
quote:Ik ook, klopt stond in PTA maar kreeg een slotje. | |
Atreidez | zondag 5 oktober 2003 @ 18:43 |
Ik heb de demo gespeelt met ik kon met keyboard niets klaar spelen, dus een goeie joystick zal wel een vereiste zijn. Het genre vind ik erg leuk, was vroeger addicted to JFIII maar dit is misschien iets serieuser. De graphics zien er iig errug goed uit ![]() | |
Nkjez | zondag 5 oktober 2003 @ 18:44 |
ziet er mooi uit maar heb het niet zo met dit soort games ![]() | |
Fillipe | zondag 5 oktober 2003 @ 18:47 |
quote:Ja is echt te lastig met keyboard, opzich lukt het wel net. Heb zelfs m'n eerste landing derop zitten. ![]() En als je met de MIG-29A vliegt dan kan je gelijk je vijand uit de lucht schieten ja? | |
Fillipe | zondag 5 oktober 2003 @ 18:50 |
Min System: Windows(r)98/ME/XP/2000 | |
Skull-splitter | zondag 5 oktober 2003 @ 19:44 |
hmz, eens even proberen ![]() | |
Fillipe | zondag 5 oktober 2003 @ 21:41 |
Op GoT hadden ze het over anti-aliasing, maar ik zie nergens een optie om die aan te zetten. ![]() | |
RAVW | zondag 5 oktober 2003 @ 22:33 |
quote:gewoon op je videokaart zelf Dus in windos | |
Skull-splitter | zondag 5 oktober 2003 @ 23:29 |
quote:Forceren DMV de settings van je videokaart ![]() | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 08:52 |
quote:Aha, en weet je ook hoe ik dat stap voor stap moet doen? ![]() | |
Skull-splitter | maandag 6 oktober 2003 @ 09:56 |
geavanceerde instellingen via rechter muisknop in de desktopt, waar je ook je resolutie veranderd en dan via dat knopje krijg je, mits je drivers sporen, toegang tot dat soort instellingen... | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 17:39 |
quote:Bedankt! Heb hem op 2x gezet, krijg nu alleen wel beetje rare flikkeringen als ik een outside view gebruik, maar ach ziet der wel veel beter uit! | |
vosss | maandag 6 oktober 2003 @ 17:42 |
Fix die link naar de demo ff aub ![]() | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 18:18 |
quote:U vraagt wij draaien: Alstu! [Dit bericht is gewijzigd door Fillipe op 06-10-2003 18:29] | |
vosss | maandag 6 oktober 2003 @ 18:20 |
![]() | |
Seal_force | maandag 6 oktober 2003 @ 18:30 |
quote:Heb dat programma nu ook hoe kan je het nu spelen? | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 18:31 |
quote:Sorry maar wat bedoel je? Die link van net was ook alweer offline dus heb hem nu vervangen door een index pagina, kan je zelf kiezen via welke server je wilt downloaden. | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 18:31 |
Trouwens echt anti aliasing aanzetten, ziet der veel strakker uit. (Eventueel wel iets meer haperingen maar ach) | |
Seal_force | maandag 6 oktober 2003 @ 18:36 |
Ben al aan het downloaden duurd alleen zo 51 minuten | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 18:47 |
quote:Maar dan heb je ook wat! Je moet wel even de basis knoppen weten anders word het niets. | |
Fillipe | maandag 6 oktober 2003 @ 18:48 |
Commands CHEATS Alt-P : Automatic spin recovery (press to recover from spin state) Alt-S : Speed retention toggle Alt-E : Easy landings toggle Shift-Keypad Del : All missile padlock toggle Alt-Keypad Del : Threat missile padlock toggle Shift-X : Produce an explosion Alt-V : Toggle immortality mode for own plane (doesn't work in network and in protected missions) Shift-I : Easy radar mode toggle K : Execute ?Pugachev?s Cobra? U : Setting your plane to the takeoff site on the carrier
Esc : End mission/track Ctrl-Q : Take control in the track Shift-Backspace : Track edit Replace mode (disable old editing commands) Alt-Backspace : Track edit Insert mode (don?t disable old editing commands) Ctrl-S : Toggle Sound On or Off Ctrl-0 : Begin recording microphone sound in the track Shift-0 : End recording microphone sound in the track Alt-0 : Record On or Off the place of cursor in the track Ctrl-9 : Begin recording subtitle in the track Shift-9 : End recording subtitle in the track Ctrl-A : Accelerate simulation speed Alt-A : Decelerate simulation speed Shift-A : Reset normal simulation speed S : Toggle Pause/Resume/Launch model time at the mission start. Ctrl-M : Chat feature for multi-player network games. Shift-Return : Recover human plane in the network games. Alt-J : Jump into selected AI plane cockpit or leave current plane cockpit. Ctrl-Backspace : Show frame rate Ctrl-O : Save a rollback point to the track (in pause mode) ? not implemented Print Screen : Upload screen shots to ScreenShots folder, numbering them with 0, 1, 2,.... ?
Down Arrow : Nose up Ctrl-. (Period) : Trim up Z : Rudder left (in flight), left turn (taxi) Ctrl-Z : Trim left rudder H : Toggle altitude stabilization mode Shift-M : Reset Current Audible Warning Ctrl-L : Toggle on-board lights Ctrl-T : Cancel Trim Settings Alt-H : Radio request to AWACS for bearing and distance to the home airfield Alt-T : Radio request to AWACS for bearing and distance to the tanker Shift-+ (Plus) : Increase basic pressure of the Altimeter Shift- - (Minus) : Decrease basic pressure of the Altimeter Shift-P : Power switch
J : Toggle auto-throttle Page Up : Increase Throttle in increments Page Down : Decrease Throttle in increments Key Pad + (Plus) : Increase Throttle smoothly Key Pad - (Minus) : Decrease Throttle smoothly Home : Engine Start End : Engine Stop Change of throttle according to engine
B : Toggle airbrake Ctrl-E : Eject E : Toggle active jamming (requires ECM pods in loadout) F : Toggle flaps up/down G : Toggle landing gear up/down Ctrl-G : Toggle arrestor hook down or up (Note: Su-33 only) Ctrl-C : Canopy open/close P : Release drogue chute Ctrl-P : Toggle folding wings (Note: Su-33 only) Alt-R : Jettison fuel tanks W : Engage wheel brakes (ground) (Note: Hold down key) T : Toggle wingtip smoke R : Toggle refueling boom Alt-L : Toggle gear light Near/Far/Off
~ (Tilde) : Select next waypoint or airfield A : Toggle auto-pilot. If the autopilot is on then the plane tries to fly along the route in the NAV mode or to take the horizontal position in combat modes. 1 : Toggle to set Navigation (NAV) modes Alt-C : Reset flight clock
2 : Toggle to set Beyond Visual Range (BVR/DVB) mode 3 : Select Close Air Combat ? Vertical Scan (CAC/BVB ? VS) mode 4 : Select Close Air Combat ? Bore (CAC/BVB ? BORE/STR) mode 5 : Select Close Air Combat ? Helmet-Mounted TargetDesignator (CAC/BVB ? HMTD/SHLEM) mode 6 : Select Longitudinal Missile Aiming (LNGT/FIO) mode 7 : Select Air-to-ground (GND/ZEMLYA) mode 8 : Select Grid (SETKA) mode ~ (Tilde) : Cycle through targets (Cycle through targets on MFD in AWACS and Ground Attack Modes) TAB : Lock selected target (Turn on tracked target) Ctrl-TAB : Turn off tracked target TAB : Turn on/off tracked target in Close Air Combat modes Ctrl-H : Cycle through Heads Up Display (HUD) intensities
D : Cycle through weapons selection C : Toggle cannon Q : Dispense chaff & flare Shift-Q : Continuously dispense chaff & flares (until supply is exhausted) Spacebar : Fire current weapon Ctrl-V : Toggle Salvo mode on or off Shift-C : Change rate of fire for the gun of A-10 V : Increase the ripple interval for A-10 Shift-V : Decrease the ripple interval for A-10 Ctrl-Space : Change the ripple quantity for A-10 Alt-Space : Switch the master arm for A-10 Shift-Space : Change the release mode for A-10 Shift-R : Change the RWR mode for A10
I : Toggle radar illumination on or off Alt-I : Switch between RWS/TWS modes for F-15 radar O : Toggle Electro-Optical System (EOS) on or off Ctrl-I : Center radar antenna/Infra-Red Scan and Track(ISRT) ball - (Minus) : Multi-Functional Display (MFD) zoom in + (Plus) : Multi-Functional Display zoom out Ctrl-+ : Increase radar antenna azimuth limit for F-15 radar Ctrl-- : Decrease radar antenna azimuth limit for F-15 radar
Shift-; (Semicolon) : Move radar/EOS scan zone UP Shift-, (Comma) : Move radar/EOS scan zone LEFT Shift-. (Period) : Move radar/EOS scan zone DOWN Shift-/ (Slash) : Move radar/EOS scan zone RIGHT ; (Semicolon) : Move HUD target designator Box DOWN (BVR only) , (Comma) : Move HUD target designator Box LEFT (BVR only) . (Period) : Move HUD target designator Box UP (BVR only) / (Slash) : Move HUD target designator Box RIGHT (BVR only)
Shift-; (Semicolon) : Move radar/EOS scan zone UP Shift-, (Comma) : Move radar/EOS scan zone LEFT Shift-. (Period) : Move radar/EOS scan zone DOWN Shift-/ (Slash) : Move radar/EOS scan zone RIGHT
Del : Dispatch wingman on mission. On mission completion, join up Ins : Toggle tight formation or loose formation [ : Attack my target ] : Cover my six o?clock (rear) position \ : Call wingman commands dialog
F1 : Cockpit View Ctrl-F1 : Natural Head Movement View Alt-F1 : HUD Only View F2 : External View ? All Aircraft & Parachutist Shift-F2 : Aircraft labels toggle F3 : Fly-By View Ctrl-F3 : Fly-By Jump View (saving current camera position) F4 : Chase View F5 : Air Combat View (Cycles through locked enemy planes around the current plane from nearest to farthest. Looks at the enemy plane from the current plane and shows enemy data in the info string. Refreshes locking at every switch.) F6 : Weapons View Ctrl-F6 : Chase Weapon View (?Weapon To Target? View) Shift-F6 : Launched missiles labels toggle F7 : Active Ground Objects View F8 : Target View F9 : Ship View Alt-F9 : Landing Signal Officer (LSO) View Shift-F9 : Ships and ground units labels toggle F10 : Theater View Shift-F10 : Object labels toggle F11 : Tower & Terrain View Ctrl-F11 : Switches to Tower & Terrain View saving current view position (freezing camera position). When switching from Theater View (F10) the current F11 camera position comes from the F10 camera position, but it?s altitude does not exceed 20km. F12 : Static Objects View Ctrl-F12 : Civilian transport
Ctrl-Home : Places external views to Friendly only Ctrl-End : Places external views to Enemy only Ctrl-Delete : Places external views to All Keypad Del : Toggle Padlock View (Note: for F1, F2, F6, F7, F8, F9, Alt-F9 LSO View & F11 Tower View only) Ctrl-Keypad Del : Toggle Terrain Point Padlock View (Note: for F2, F6, F7, F8, F9 Views only) Backspace : Toggle ?From object/To object? camera direction mode (Note: for F2, F6, F7, F8, F9, F12 Views only) Alt-Delete : Exclude current object from the view switching Alt-Insert : Include all excluded objects to the view switching Ctrl-PageUp : Reverse objects switching direction Ctrl-PageDown : Forward objects switching direction Ctrl Key Pad +(plus) : Switch to Weapons Release and Track View for F1 Cockpit, Alt-Key Pad * : Starts moving camera forward (F11Tower & Terrain View only) Alt-Key Pad / : Starts moving camera backward (F11Tower & Terrain View only) Key Pad 5 : Stops moving camera (F11 Tower & Terrain View) Ctrl-Key Pad 5 : Returns to Tower & Terrain View starting point or ends Padlock View Y : External View Information Display Cycle Toggle Alt-Y : Earth Coordinates Units Toggle (Degrees/Meters) Alt-Backspace : Replace video edit mode toggle (default) Shift-Backspace : Insert video edit mode toggle (replace mode on by default) Shift-J : External camera jiggle toggle Shift-Esc : Toggle local/object camera rotation mode for F2, F4, F6, F7, F8, F9 and F12 views.
Key Pad 1 Move head down and left Key Pad Del : Enters padlock view and cycle through targets Ctrl Key Pad +(plus) : Switch to Weapons Release and Track View for F1 Cockpit, F2 External, F4 Chase, F7 Active Ground Targets, and F9 Ship Views. Switches to ANY weapon now, not to bombs&missiles only! L : Toggle Cockpit Illumination Key Pad * (Asterisk) : Zoom in (narrow view angle). With Shift ? Zoom in to limit Key Pad / (Divide) : Zoom out (enlarge view angle). With Shift ? Zoom out to limit Key Pad Enter : Set default zoom (default view angle). Key Pad 0 : Jump to cockpit panel snap view and back (Note: Hold down then release)Hold down Key Pad 0 and press Key Pad 1-9 to jump around different instruments with close-up view. Ctrl - Key Pad 0 : Cockpit panel snap view mode toggle. Don?t hold down. Then press Key Pad 1-9 to jump around different instruments with close-up view. Press Ctrl - Key Pad 0 once more to return to normal mode. Alt - Key Pad 0 : Save current camera position for the last cockpit snap view, corresponding to Key Pad 0 - 9. May be different for different planes! All new custom camera snap positions will be saved in the mission_file_name.xml file and then will always be used for that mission/track in future. Ctrl ? Right Shift : Fast cockpit mouse speed Alt ? Right Shift : Slow cockpit mouse speed Shift ? Right Shift : Normal cockpit mouse speed Ctrl ? Left Shift : Fast cockpit keyboard speed Alt ? Left Shift : Slow cockpit keyboard speed Shift ? Left Shift : Normal cockpit keyboard speed EXTERNAL VIEW CONTROL : Key Pad 1 Rotate viewpoint down and left Ctrl-Key Pad 5 : Returns to starting point (F11 Tower & Terrain View only) Key Pad 6 : Rotate viewpoint right Key Pad * (Asterisk) : Move viewpoint forward Key Pad / (Slash) : Move viewpoint back Ctrl-Key Pad * (Asterisk) : Zoom in (narrow view angle). Ctrl-Key Pad / (Divide) : Zoom out (enlarge view angle). Ctrl-Key Pad Enter : Set default zoom (default view angle). Key Pad 0 : Jump to cockpit panel view and back (Note: Hold down then release) Hold down Key Pad 0 and press KeyPad 1-9 to jump around different instruments with close-up view. Shift-(all view keys) : Moves viewpoints at a faster rate (Note: Hold down Shift and view key) Ctrl-(Key Pad 1-9) : Moves camera instead of rotate it. | |
gijsje79 | maandag 6 oktober 2003 @ 20:57 |
Ziet er leuk uit. | |
Skull-splitter | maandag 6 oktober 2003 @ 21:10 |
Na 6x proberen geef ik de brui eraan... Mijn Joystick wordt er keer op keer uitgegooid (spanning gaat ervanaf en dan kan ik alleen sturen... En zelfs dat nog maar gaar omdat het dus een FF2 is...) | |
Nkjez | maandag 6 oktober 2003 @ 22:11 |
quote:Handy ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 06-10-2003 23:52] | |
Dr.Daggla | maandag 6 oktober 2003 @ 23:53 |
quote:Hij loopt bij mij voor geen meter.. Zo buggy als de pest, zelf op de laagste settings.. | |
Skull-splitter | maandag 6 oktober 2003 @ 23:56 |
hier ook, schokkend en niet echt lekker... | |
Fillipe | dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:49 |
Hier geen problemen, alles op High. Maar je moet idd een zware bak hebben, anders is het niet te doen. | |
Dr.Daggla | dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:42 |
quote:Ik heb een behoorlijk "zware bak", dus daar ligt het niet aan.. ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:51 |
quote:Een AMD 2800+, 768MB DDR ram @ 166 Mhz, Radeon 9700 non pro en 120GB hd is idd een lichte bak voor een spelletje... ![]() | |
Fillipe | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:45 |
O wat raar, naja weet het ook niet. Hier echt geen problemen maar goed. | |
vosss | maandag 29 december 2003 @ 17:44 |
Ik heb hem! ![]() Ik vond de demo behoorlijk tegenvallen eerlijk gezegd, maar zoals altijd is dat geen echt representatief gebeuren van het volledige spel. Dus ik geef het gewoon een kans. Op het moment van schrijven heb ik dus pas net de laatste MB-tjes binnen gehaald en nog niks gespeeld, maargoed, iig al wat screens voor nu en dan kom ik later wel vertellen wat ik ervan vond Ik vond het er toch best gaaf uitzien eerlijk gezegd owja, en nog maar eens de link naar de filmpjes: 25 stuks om precies te zijn!
| |
Atreidez | maandag 29 december 2003 @ 18:13 |
Ik heb de volledige versie ook gespeelt.. althans, ik heb m gestart, van spelen kwam t niet echt. Nee, dit is niet mijn simulatie ![]() | |
insaniac_2oo1 | maandag 29 december 2003 @ 23:18 |
op zich loopt het spel wel goed. Het is alleen erg buggy! heb regelmatig dat er allerlei textures wegvallen enzo. en ook met mijn Sidewinder ff joystick gaat het niet echt lekker. |