Reken dus gemiddeld op zo'n ¤ 175. Hoe sportiever je een band wil hoe duurder die meestal wordt..
quote:Das trouwens niet zo duur voor een setje! Watvoor setje is dat en waar haal je die?
Op zondag 5 oktober 2003 16:06 schreef Wimo het volgende:
setje kost 280.. dus reken maar ong uit
quote:Barum motorfietsbanden uit Tjechie
Op zondag 5 oktober 2003 16:23 schreef ploderus het volgende:[..]
Das trouwens niet zo duur voor een setje! Watvoor setje is dat en waar haal je die?
quote:Voor een setje is dat niet duur. Weet alleen niet hoe Conti voor motorbanden is
Op zondag 5 oktober 2003 16:50 schreef Patrick281 het volgende:
gevonden, gewoon ff adresje ingetypt en die werkte ..
quote:Ik ken Conti alleen maar van de CB-450 van m'n zus ..
Op zondag 5 oktober 2003 17:03 schreef ploderus het volgende:Voor een setje is dat niet duur. Weet alleen niet hoe Conti voor motorbanden is
Heb nu zelf Pirelli eronder (Super Corsa SC2). Bevallen zeer goed. Zijn alleen best wel duur! Neem denk ik als volgende band Bridgestone BT010.
Het merk is al 10'tallen jaren in de motorsport en haar banden zitten er zeker al 10 jaar onder -ze rijdt maar 1.000-2.000 kilometer per jaar.
Een paar jaar geleden veranderde ik van type Sportmax naar een goedkope Pirelli achterband, en het was niet alsof ik opnieuw moest leren rijden.
Toen ik thuiskwam gingen de zijkanten al rullen zelfs..
Koop dan alsjeblieft een setje Bridgestone BT-010 of 011's...
Ik weet niet waar je woont, maar Jos Smit in Haarlem is ongeveer het goedkoopst.
BT010 in 180-55-17 kost bij hem 164.50 euro.
Kijk zelf maar effe...
http://www.jossmit.nl/banden.htm
[edit]
Plaatje:
quote:En wat is de onderbnouwing van dit advies ?
Op zondag 5 oktober 2003 17:26 schreef Fendy het volgende:
Wil je ook bandenadvies?Koop dan alsjeblieft een setje Bridgestone BT-010 of 011's...
Conti is ook geen slechte fabriek als ik het zo zie.. http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/msie.htm anders waren ze al lang falliet.
quote:Conti is op het gebied van autobanden helemaal niet slecht geloof ik. Dacht dat Volkswagen er standaard mee afgeleverd wordt.
Op zondag 5 oktober 2003 17:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En wat is de onderbnouwing van dit advies ?
Je weet niet eens wat hij verwacht van een achterband : levensduur of het uiterste in weggedrag..Conti is ook geen slechte fabriek als ik het zo zie.. http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/msie.htm anders waren ze al lang falliet.
[afbeelding]
quote:Jos Smit is idd één van de goedkopere bandenleveranciers in regio Haarlem. Let er wel op dat je nog ¤ 25 montage/balanceerkosten betaalt (bij het monteren van voor èn achter, weet niet hoe het zit bij één band)
Op zondag 5 oktober 2003 17:26 schreef Fendy het volgende:
Wil je ook bandenadvies?Koop dan alsjeblieft een setje Bridgestone BT-010 of 011's...
Ik weet niet waar je woont, maar Jos Smit in Haarlem is ongeveer het goedkoopst.
BT010 in 180-55-17 kost bij hem 164.50 euro.Kijk zelf maar effe...
http://www.jossmit.nl/banden.htm[edit]
Plaatje:
[afbeelding]
quote:Denk dan dat je voor de Bridgestone BT010 moet gaan. Vraag anders ook gewoon eens bij een motorbandenhandel wat zij aanraden.
Op zondag 5 oktober 2003 19:20 schreef Ultralaser het volgende:
Ik heb zelf een Suzuki GSX-R 600 zoals in een ander topic te lezen is. Ik wil gewoon een band waarmee ik een goede wegligging/grip en niet te snel slijt dus geen supersofte pirelli ofzo. Denk dat dat gewoon een beetje de standaard eisen zijn. Zowel bij droog als bij nat weer danbeetje allround dus.
quote:Nou...het lijkt me logisch dat ik mijn advies baseer op eigen ervaringen en tests in onafhankelijke vakbladen.
Op zondag 5 oktober 2003 17:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En wat is de onderbnouwing van dit advies ?
Je weet niet eens wat hij verwacht van een achterband : levensduur of het uiterste in weggedrag..Conti is ook geen slechte fabriek als ik het zo zie.. http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/msie.htm anders waren ze al lang falliet.
[afbeelding]
Trouwens...wie ben jij dat je naar de onderbouwing van mijn advies aan een ander vraagt?
Het is niet alsof ik verkondig dat er leven op mars is ofzo hoor...het is heel goed mogelijk dat ik gewoon vind dat dat een goed type band is en dat ook vertel.
heb alweer spijt dat ik probeer iemand te helpen door jou
quote:Rustig maar, ik weet dat je het goed bedoelde.
Op maandag 6 oktober 2003 17:21 schreef Fendy het volgende:[..]
Nou...het lijkt me logisch dat ik mijn advies baseer op eigen ervaringen en tests in onafhankelijke vakbladen.
Trouwens...wie ben jij dat je naar de onderbouwing van mijn advies aan een ander vraagt?
Het is niet alsof ik verkondig dat er leven op mars is ofzo hoor...het is heel goed mogelijk dat ik gewoon vind dat dat een goed type band is en dat ook vertel.heb alweer spijt dat ik probeer iemand te helpen door jou
Afhankelijk van de maat, ik schijn een brede band (190) te hebben. Mijn collega (Fireblade (180)) was ook iets dergelijks kwijt
moest een edit zijn, maar klikte op het verkeerde knopje
quote:Hmkay...misschien reageerde ik ook te fel...vriendjes?
Op maandag 6 oktober 2003 20:05 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Rustig maar, ik weet dat je het goed bedoelde.
Maar als je een mening geeft wil ik wel even weten wat de reden is.
Dus waarom je het een goede keus vindt voor de topicstarter geef dan ook aan waarom.
Zit hier niet om je af te zeiken.
En ik ben benieuwd naar die Continentals, dus misschien post ik daar binnenkort wel mijn ervaring over. (moet ook een nieuwe achterband)
Sorry als ik verkeerd overkwam, want wie ben ik ...
Anyway, ik heb eerst BT50's gehad, niet echt goed maar die waren vrij oud...ze zaten op mijn motor toen ik die kocht. Daarna heb ik BT56's gekocht en dat waren prima banden, goede feedback bij droog. Na een rondje klaverblad stonden er al snel rulletjes op en na 10 rondjes werden ze wel te warm had ik het idee... (wel mijn meest glorieuze knee-downs mee gedaan)
Daarna heb ik Mez4 Rennsports (Metzeler) gekocht, dat is een prima droogweer band, kun je ook op het circuit prima hebben, maar bij nat/koud weer niet echt lekker. Komen dan langzaam op temperatuur en waterafvoer is niet je van het. Als je een mooi-weer rijder bent zijn ze echter prima. (slijten ook snel trouwens)
De BT010 combineert het wel. Snel op temperatuur, goed met nat weer en uitstekend op droog. Minder snel rulletjes dan de BT56 dus je kunt er wat verder mee gaan.
Met conti's heb ik geen ervaring...ben dus benieuwd naar de jouwe!
Maar hebben we wel zelf et voorwiel gedemonteerd en langsgebracht bij motoport. en later weer zelf gemonteerd
Motor was een FJ 1200 :
quote:Woei...da's een duur bandje dan...enig idee welk merk/type?
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:25 schreef Goodfellow het volgende:
pas is de voorband van onze bedrijfsmotor vervangen voor een nieuwe bridgestone, koste wel eventjes 174 euroMaar hebben we wel zelf et voorwiel gedemonteerd en langsgebracht bij motoport. en later weer zelf gemonteerd
Motor was een FJ 1200 :
quote:merk was bridgestone , type week nie me collega is naar motoport gereden met de band om daar de nieuwe om de velg te laten trekken
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:14 schreef Fendy het volgende:[..]
Woei...da's een duur bandje dan...enig idee welk merk/type?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |