abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2004 @ 20:10:01 #26
6536 dwerg
chagrijn
pi_18026970
Dan kan deze er ook nog wel even bij:

Cornelis Vreeswijk postuum miljonair
De IJmuidense zanger Cornelis Vreeswijk zou zich postuum miljonair kunnen noemen. In de kas van de Stiftlese Cornelis Vreeswijk, de Zweedse stichting die zijn nalatenschap beheert, zit een bedrag van omgerekend 1,3 miljoen Euro. Jaarlijks stroomt nog zo'n 100.000 Euro binnen uit royalty's van de Vreeswijk-cd's die in Zweden worden vekocht. Saillant detail: de IJmuidenaar, die in het Scandinavische land furore zou maken als troubadour, moest enkele maanden voor hij aan leverkanker bezweek uit geldnood van ziekenhuis wisselen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_18030919
Naar aanleiding van de TV aankondiging nog eens wat liedjes van hem aan het downloaden Cecilia Lind is schitterend, ik versta er geen bal van, maar toch raakt het je... Als ik een CD van hem zou willen kopen welke kan ik dan het beste zoeken? Zweeds of Nederlands?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_18031138
Dat zweeds klinjkt soms trouwens als enorm verkouden Limburgs of Fries. Soms pik je wel woorden op die je denkt te herkennen, maar de grote lijnen blijven vaag...
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  maandag 29 maart 2004 @ 11:23:11 #29
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18036353
ik heb een goedkope verzamel-cd die heet Veronica met alleen Nederlandse nummers.

Verder is er die eerder genoemde dubbel-cd waarop ook andere artiesten nummers van Vreeswijk doen...

Mijn goedkope verzamelaartje heb ik voor een paar euro gescoord bij de V&D
De Narcis van Gabon
pi_18048371
Over 35 minuten op Nederland 3. Dus.
  maandag 29 maart 2004 @ 21:57:40 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_18051095
Mooie documentaire... Nooit geweten dat het zo leefde in Zweden.
pi_18084658
Cornelis Vreeswijk, ik heb twee cd's van hem. Het is geweldig artiest, die je op de een of andere manier toch raakt. De documentaire vond ik erg mooi en indrukwekkend, vooral op het eind toen iedereen in die kerk ging staan en ging zingen over vrede.
pi_18116496
Een mooie documentaire. Vooral grappig om te zien hoe verschillende mensen op straat zijn nummers konden meezingen. De man heeft in Zweden een status die in Nederland alleen Boudewijn de Groot heeft. Enige minpuntje vond ik het (op een Willibrord-achtige manier) doorzeuren tegen die vriendin: 'u mist hem nog steeds he?' terwijl ze al met tranen al in haar ogen stond en geen woord meer kon uitbrengen.
pi_32238022
Je kan niet eens op De nozem en de non stemmen bij de Top 2000 van Radio 2. Nu is het niet het meest briljante nummer van Vreeswijk, maar het is toch wel een klassieker.
  zondag 13 november 2005 @ 20:24:41 #35
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32240871
quote:
Op zondag 13 november 2005 18:49 schreef dwerg het volgende:
Je kan niet eens op De nozem en de non stemmen bij de Top 2000 van Radio 2. Nu is het niet het meest briljante nummer van Vreeswijk, maar het is toch wel een klassieker.
De nozem en de non is een klassieker.
Waarom zou je niet op dit liedje kunnen stemmen Het komt wel in de Top2000 staan !
Maar wel heel laag
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:13:38 #36
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_32287370
De echte fan pakt de fiets en rijdt naar de Pont van Buitenhuizen (bij Spaarndam). Daar hangt een eerbetoon een Cornelis.

Vroeger op school hebben we met de hele klas De nozem en de non gedaan. Iedereen mocht één coupletje.
Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')