(niet zeker portier...)
quote:En mijn foto's op de vorige pagina? Vind je die wél goed genoeg om mee te doen in de wedstrijd?
Op zondag 19 oktober 2003 00:51 schreef CdFMarshall het volgende:
ik vind m niet echt bijzonder... Het is een foto van een fabriek, punt. Het kan aan mij liggen maar ik zie er niet iets bijzonders aan...
quote:was deze origineel niet in kleur?
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:57 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat ik m'n inzending wil wijzigen. Onderstaande is beter dan de vorige, toch?
quote:tis jammer dat je zelf niet ziet welke de beste is
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:45 schreef Short_stop het volgende:
Ik heb nog nooit meegedaan aan wat voor fotowedstrijd dan ook maar ik sta eigenlijk wel een beetje te trappelenVoor de industriewedstrijd heb ik toevallig vorige maand twee foto's gemaakt die misschien wel in aanmerking komen om mee te doen maar ik weet nog niet helemaal welke, wat vinden jullie ervan?
Deze;
of deze;
(allebei zijn gemaakt met een powershot a70, die met die boot met de hand van een varende boot vlak na Hoek van Holland, de kraan staat in Harwich...)
ik zou voor die blauwe gaan, die kraan lijkt verderlicht!
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 00:51 schreef CdFMarshall het volgende:
ik vind m niet echt bijzonder... Het is een foto van een fabriek, punt. Het kan aan mij liggen maar ik zie er niet iets bijzonders aan...
quote:Yep. Op zich zijn het leuke foto's. In potentie vind ik foto 1 het beste. Echter de uitvoering laat nog veel van die potentie liggen. Veel herhaling mogelijk met deze foto en met een nog lager standpunt zul je dat verder kunnen bevorderen. Op dit moment inderdaad de foto van de kraan het best alhoewel die in mijn oogpunten niet het bijzondere karakter heeft wat de eerste foto kan hebben.. Snapst du?
Op zondag 19 oktober 2003 01:01 schreef Short_stop het volgende:[..]
En mijn foto's op de vorige pagina? Vind je die wél goed genoeg om mee te doen in de wedstrijd?
quote:Bojo, kun je niet dichterbij komen?? Ik zie bijvoorbeeld rechts op deze foto een soort afvoerbaan of iets dergelijks staan (helemaal rechts). Deze bestaat uit allerlei losse buizen die in herhalende beweging achter elkaar zijn geplaatst. Als je nou daarvanaf/daaronder vandaan een foto maakt richting de fabriek... Je neemt dan in feite de repeterende beweging van die buizen als onderwerp waardoorheen je de fabriek ziet... Hekwerken van heras zijn daar ook erg geschikt voor; je fotografeert langs het hekwerk, schuinweg zodat je nog wel tussen de tralies heen kunt kijken. Hierdoor stel je scherp op het hekwerk en zie je de industrie als vaag achtergrondbeeld verschijnen... voila...
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:40 schreef BoJo het volgende:
is dit wat?
quote:Uhm, nou, eerlijk gezegd vind ik ze allebei misschien nét goed genoeg om mee te doen, maar dan ook maar nét. Ik vind zelf de kraan leuk omdat ik het net een hondje vind maar ik vind de boot op zich eigenlijk een interessantere foto. Ik vind de kleuren en de lijnen in die foto wel mooi in combinatie met de vormen op de kade, veel meer artistiek zeg maar... Maar ik wou erg graag eens horen wat anderen ervan vonden, vandaar, en jij maakte er 3-0 voor de kraan van... Waarvoor heel vriendelijk bedankt!
Op zondag 19 oktober 2003 09:19 schreef Kimmie het volgende:[..]
tis jammer dat je zelf niet ziet welke de beste is
ik zou voor die blauwe gaan, die kraan lijkt verderlicht!
quote:Heh, gelukkig, dan ben ik toch niet helemaal gek want zo denk ik er dus eigenlijk ook over
Op zondag 19 oktober 2003 12:13 schreef CdFMarshall het volgende:
[..]Yep. Op zich zijn het leuke foto's. In potentie vind ik foto 1 het beste. Echter de uitvoering laat nog veel van die potentie liggen. Veel herhaling mogelijk met deze foto en met een nog lager standpunt zul je dat verder kunnen bevorderen. Op dit moment inderdaad de foto van de kraan het best alhoewel die in mijn oogpunten niet het bijzondere karakter heeft wat de eerste foto kan hebben.. Snapst du?
-edit-
owja, ik vind zelf de foto van de boot ook meer met het onderwerp van de wedstrijd te maken hebben. Die kraan op zich vind ik iets meer transport dan industrie, al zou je dat eigenlijk van die bootfoto net zo goed kunnen zeggen, maar toch...
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 19-10-2003 12:43]
quote:Uhm, toen ik ze gisteren zag dacht ik ook "nee, das niks" maar hij heeft nu een dag op me ingewerkt (de bovenste onverknipte) en ik geloof dat ik hem een beetje begin te begrijpen of zo
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:40 schreef BoJo het volgende:
is dit wat?of
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:20 schreef CdFMarshall het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 18 oktober 2003 23:40 schreef BoJo het volgende:
is dit wat?[afbeelding]<hr></blockquote>Bojo, kun je niet dichterbij komen?? Ik zie bijvoorbeeld rechts op deze foto een soort afvoerbaan of iets dergelijks staan (helemaal rechts). Deze bestaat uit allerlei losse buizen die in herhalende beweging achter elkaar zijn geplaatst. Als je nou daarvanaf/daaronder vandaan een foto maakt richting de fabriek... Je neemt dan in feite de repeterende beweging van die buizen als onderwerp waardoorheen je de fabriek ziet... Hekwerken van heras zijn daar ook erg geschikt voor; je fotografeert langs het hekwerk, schuinweg zodat je nog wel tussen de tralies heen kunt kijken. Hierdoor stel je scherp op het hekwerk en zie je de industrie als vaag achtergrondbeeld verschijnen... voila...
quote:Bedankt voor de tips , ik ga kijken of ik een andere compositie ervan kan maken. Ik denk dat ik er helemaal omheen moet rijden want van waar ik stond zou ik door de modder moeten ploeteren en het rook er ook niet al te fris
Op zondag 19 oktober 2003 12:53 schreef Short_stop het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 18 oktober 2003 23:40 schreef BoJo het volgende:
is dit wat?of
[afbeelding]<hr></blockquote>Uhm, toen ik ze gisteren zag dacht ik ook "nee, das niks" maar hij heeft nu een dag op me ingewerkt (de bovenste onverknipte) en ik geloof dat ik hem een beetje begin te begrijpen of zo
Ik kan me voorstellen dat je er (net als ik over de mijne) niet zeker over bent... Als die fabriek bij je in de buurt staat zou ik als ik jou was dezelfde foto nog een paar keer maken en dan experimenteren met de belichting... Je zou met verschillende kleuren (dag, nacht, zon, regen) misschien een veelluik of zo kunnen maken ervan?
Ohja ik heb niks aan de foto's gedaan behalve geresized, die onderste was gewoon gezoomed.
quote:Ha, leuk dat je dat vraagt, dankjewel!
Op zondag 19 oktober 2003 13:59 schreef CdFMarshall het volgende:
short stop, nu nog wat input over mijn foto... voor wat...
Uhm, nou, op zich een leuke foto alleen het lijkt net alsof die straatstenen een beetje overbelicht zijn en dat vind ik wel jammer, dat patroon is een mooi afwisseling van die rechte lijnen. Misschien dat je dat met photoshop nog een beetje bij kan werken of zo... Ik vind dat je foto die afwisseling wel nodig heeft om spannend te blijven...
quote:Mooie foto!!! Alleen minimalistisch zou niet het woord zijn dat ik zou gebruiken hahaha, eindigt wel op isch ook
Op zondag 19 oktober 2003 15:55 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ben gisteravond nog even laat op stap geweest en heb de volgende foto gemaakt. Wellicht een beetje minimalistisch, maar ik vond het wel wat hebben...
quote:Wat vind je er zelf interessanter aan?
Op zondag 19 oktober 2003 16:57 schreef BoJo het volgende:
Deze kwam ik onderweg tegen, misschien interessanter dan die fabriek ?
quote:Het lijnenspel? Sorry ik begin net met fotografie en als ik echt kritisch naar m'n "werk" kijk dan zijn de meeste foto's meer kiekjes dan echt goed overwogen artistiekehoogstandjes
Op zondag 19 oktober 2003 17:17 schreef Short_stop het volgende:[..]
Wat vind je er zelf interessanter aan?
Maar ik geef de moed niet op
quote:Je hoeft je helemaal nergens voor te verontschuldigen hoor!! Maar fotografie is heel erg persoonlijk, je hebt heel veel verschillende stijlen en zo en dat kan heeeel erg verschillen... Ik denk dat je óf moet proberen iets te zeggen met je foto, óf je moet gewoon een heel mooi plaatje schieten, óf je kan gaan proberen aan allerlei vage theoretische kwaliteiten te gaan voldoen. Als jij iets een mooie foto vind dan is dat gewoon een mooie foto en als anderen het daar toevallig mee eens zijn is dat alleen maar leuk. Dat met die lijnen en zo heeft met compositie te maken denk ik, de foto moet op een bepaalde manier harmonieus zijn, of juist niet. Bij deze foto en die van die fabriek heb je op zich inderdaad best wel een mooie compositie alleen is het onderwerp eigenlijk zo alledaags dat dat niet meer opvalt. Wat je dus nodig hebt is óf een interessanter onderwerp óf een heeeel erg opvallende compositie of liefst een combinatie van. Pff, maar ik ratel maar wat... Woon je toevallig in de buurt van den haag en heb je zin om zometeen wat industriefoto's te gaan maken?
Op zondag 19 oktober 2003 17:29 schreef BoJo het volgende:[..]
Het lijnenspel? Sorry ik begin net met fotografie en als ik echt kritisch naar m'n "werk" kijk dan zijn de meeste foto's meer kiekjes dan echt goed overwogen artistiekehoogstandjes
![]()
Maar ik geef de moed niet op
quote:Ik had het idd al gezien
Op zondag 19 oktober 2003 18:19 schreef Dave_Mustaine het volgende:
portier, zoals je misschien al gezien hebt is het me gelukt nieuwe webruimte te regelen... Zodra ik zelf een keuze heb gemaakt, laat ik het je even weten.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:39 schreef Short_stop het volgende:[..]
Je hoeft je helemaal nergens voor te verontschuldigen hoor!! Maar fotografie is heel erg persoonlijk, je hebt heel veel verschillende stijlen en zo en dat kan heeeel erg verschillen... Ik denk dat je óf moet proberen iets te zeggen met je foto, óf je moet gewoon een heel mooi plaatje schieten, óf je kan gaan proberen aan allerlei vage theoretische kwaliteiten te gaan voldoen. Als jij iets een mooie foto vind dan is dat gewoon een mooie foto en als anderen het daar toevallig mee eens zijn is dat alleen maar leuk. Dat met die lijnen en zo heeft met compositie te maken denk ik, de foto moet op een bepaalde manier harmonieus zijn, of juist niet. Bij deze foto en die van die fabriek heb je op zich inderdaad best wel een mooie compositie alleen is het onderwerp eigenlijk zo alledaags dat dat niet meer opvalt. Wat je dus nodig hebt is óf een interessanter onderwerp óf een heeeel erg opvallende compositie of liefst een combinatie van. Pff, maar ik ratel maar wat... Woon je toevallig in de buurt van den haag en heb je zin om zometeen wat industriefoto's te gaan maken?
Nee sorry ik woon in Amsterdam, voordat ik daar ben enne ik vertrouw m'n auto niet meer zo na vandaag (Alfa viel steeds uit als ik wat langer stil stond voor stoplicht )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |