abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13645419
Vervolg op Muzieksmaak vs IQ.

Het topic zat alweer vol terwijl we nog midden in een interessante discussie zaten .

zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:21:52 #2
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13645475
Als ik zo dat topic van je lees dan zijn alle mensen die naar house luisteren zijn dom

Iets wat wel waar is, is dat Rock/Metal mensen arrogant zijn tegenover andere stijlen

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_13645508
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:21 schreef UniversalNation het volgende:
Iets wat wel waar is, is dat Rock/Metal mensen arrogant zijn tegenover andere stijlen
Whahaha, wat een bullcrap!
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_13645520
HAL9000S, kun je deze vraag nog even beantwoorden:
quote:
De artiest beseft dat de muziek liefhebbers heeft en dat hij/zij de muziek wil uitbrengen op een cd om een zo groot mogelijk deel van deze liefhebbers te bereiken? Met andere woorden er is dus een doelgroep?
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:24:56 #5
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_13645527
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:23 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Whahaha, wat een bullcrap!

Ok niet allemaal, maar wel de meeste
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_13645545
Arrggh.. een deel 2..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:30:57 #7
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_13645634
Hahahahaha, dus als ik house (varianten) luister ben ik dom..?

Okeey, daar wil ik meer over weten.....

ik wil een er rapport van..

Is er een onderzoek naar gedaan door 1 of ander amerikaans
onderzoek bureau of iets?

-Typo's (Sorry Mr. Yankee, ben nog niet zolang wakker)-

[Dit bericht is gewijzigd door Daleo op 04-10-2003 15:46]

Kut, Kut ALLEMAAL
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:35:09 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_13645698
Mijn bijdrage:

Muzieksmaak en IQ hebben weinig met elkaar te maken.

Je zou kunnen zeggen dat iemand met een hoger IQ zich eerder verdiept in muziek en zich dus niet laat leiden door oppervlakigehied in de cultuur.

Aan de andere kant is dat enorm generaliserend, aangezien veel mensen met een hoog IQ wel andere dingen te doen hebben en er simpelweg geen tijd of genoeg interesse voor hebben.

Dan verval je dus al snel tot wat je elke dag op de radio hoort.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_13645702
Ik denk niet dat house/trance et cetera een garantie is voor domme mensen. Ik ken hele ladingen universiteitsmensen die dol zijn op die muziek (zelf weet ik het ook te waarderen, hoewel ik ook van rock/metal en alternatieve muziek houd).

Wel schat ik het IQ van de gemiddelde hardcore-liefhebber niet al te hoog in. Ik ken echt totaal geen mensen die daarvan houden en een (universitaire) studie doen. Uitzonderingen zullen trouwens ongetwijfeld bestaan...

zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:36:03 #10
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_13645712
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:30 schreef Daleo het volgende:
Hahahahaha, dus als ik house (varianten) luisten ben ik dom..?

Okeey, daar wil ik meer over weten.....

ik wil een er raport van..

Is er een onderzoek naar gedaan door 1 of andere amerikaans onderzoek bureau of iets?

Als je een autochtoon bent dan ben je inderdaad dom, want je nederlands is belabberd!
.
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:39:40 #11
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13645771
Ik verdiep me meer in ja wat oudere muziek! ook vaak uit de jaren 60 of eerder.En van klassieke muziek ben ik ook niet vies.Maar als ik zin heb om iets kapot te trappen dan stevig hardcore opzetten en stampen!!

Dus ja ik weet niet wat dat allemaal wil zeggen!Ik ben iig nooit een mainstreamer geweest die achter het klootjesvolk rent.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 15:40:49 #12
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_13645792
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:36 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je een autochtoon bent dan ben je inderdaad dom, want je nederlands is belabberd!

Yeah thnx...
Is dat je eind rapport?

Dan weet ik genoeg..

Kut, Kut ALLEMAAL
pi_13645800
hmmm, leuk reltopic
Maar goed ik ben het zeker wel eens berthaVII, muziek en slimheid heeft heel weinig met elkaar te maken. Bijna al mijn vrienden luisteren hardcore/terror en andere monotone muziek. En de meesten doen vwo of studeren nu op een universiteit. (Ook wel een paar drop-outs, moet ik toegeven) En tja smaken verschillen nou eenmaal, zit in de hersenen, heeft niks met slimheid te maken.
pi_13645928
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:21 schreef UniversalNation het volgende:
ja dat klopt wel denk ik..

komt denk ik doordat house een relatief jonge muziekstroming is..

veel houseliefhebbers waarderen rock, omdat ze het goed kennen van bijv. de radio..

30 jaar geleden was het precies hetzelfde met de beatles en de stones..

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_13651879
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:35 schreef BerthaVII het volgende:
Ik denk niet dat house/trance et cetera een garantie is voor domme mensen. Ik ken hele ladingen universiteitsmensen die dol zijn op die muziek (zelf weet ik het ook te waarderen, hoewel ik ook van rock/metal en alternatieve muziek houd).

Wel schat ik het IQ van de gemiddelde hardcore-liefhebber niet al te hoog in. Ik ken echt totaal geen mensen die daarvan houden en een (universitaire) studie doen. Uitzonderingen zullen trouwens ongetwijfeld bestaan...

Hardcore is geen genre! Je hebt hardcore hip-hop, hardcore rock en weet ik het allemaal.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 20:34:57 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_13652023
Wat een topics zijn dit

Persoon 1 : Mensen die naar ... luisteren zijn vaak minder intelligent
Persoon 2 :
Persoon 3 : Ik luister ook naar ... en doe Universiteit, dus dit slaat nergens op
Persoon 1 : reactie op Persoon 3
Persoon 4 : <<insert flame here>>

Enz

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13652346
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:35 schreef BerthaVII het volgende:

ik ben zo'n uitzondering. hardcore is lekker simpel hakken op de zaterdag avond. techno vind ik ook erg lekker om op los te gaan.

doordeweeks luister ik vooral naar singer-songwriter. Zijn vaak niet de makkelijkste teksten die je vaak tegenkomt in top 40 liedjes.

Bij mij zit er gewoon veel variatie en probeer nog steeds dingen uit. Snap ook niet waarom er nou dingen aan elkaar gekoppeld moeten worden. Weer een hopeloze poging om onderscheid te maken tussen mensen.

thou art that
pi_13652901
Ik heb het vorige deel links laten liggen. Maar ik zal toch eens reageren. Aan de ene kant zie ik hetzelfde als de topicstarter (simpele zielen die naar simpele muziek luisteren) maar ik heb voorbeelden waar dit niet helemaal opgaat.

Mijn broer heeft de MAVO niet afgemaakt: fan van Bob Marley
Mijn pa had LTS gedaan: luistert naar Neil Young, Jethro Tull, Bob Marley en veel klassieke muziek
Ikzelf: HBO-student....ongeveer hetzelfde als mijn pa, alleen wat nieuwer (maar net zo goed de oude)
Mijn moeder: HBO afgerond (toen ze 5 jaar in Nederland was ) en luistert graag naar R&B zooi

Nu weet ik dat opleiding niet altijd wat zegt over de intelligentie, maar het is wel de enige maatstaf die ik kan hanteren.

Waar is de theorie van de topicstarter

pi_13657610
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 21:15 schreef theofiel172 het volgende:
Ik heb het vorige deel links laten liggen.
Jammer, dat deel was nou juist zo leuk dat ik het de moeite waard vond om een tweede deel te openen. Lees het maar eens door zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')