abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2003 @ 20:03:06 #201
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_14155320
Ik had even een specifiek vraagje .
Mijn site is www.deegroller.nl en ik heb er net een nieuwe layout overheen gegooid (graag commentaar ). Ik weet dat ik de tables van de lifelog eigenlijk in percentages moet maken, dan wordt het wat mooier, maar dat komt nog wel .

Nu was mijn vraag, ik moet de portfolio nog maken voor foto's. Mijn oude layout zag er zo uit, maar dat wil ik wat overzichtelijker maken zodat elke foto aan te klikken is. Er gaan ook een hoop foto's uit btw, de meesten zuigen kont . Iemand enig idee hoe ik de portfolio het beste kan opzetten? Het moet dus in de stijl van deze layout en het moet meteen duidelijk en overzichtelijk zijn. Indelen in categoriën? En hoe dan een foto te kiezen?

Bvd .

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_14157218
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 15:35 schreef nikao het volgende:
wat vinden jullie van www.wistudat.net?
ben met name hard bezig met de content.. en komende week ga ik de content categoriseren (om commentaar wat dat aangaat even voor te zijn )
Je hebt geen background-color ingesteld. En aangezien mijn background color grijs is, ziet het er niet uit. (en de background color van de explorer wordt tegenwoordig meer en meer gewijzigd met het instellen van een windows theme).
Het is vrij onduidelijk hoe je bij alle wist-u-datjes kunt komen. Je ziet alleen de nieuwe. Klikken op het menu: "wist u dat..?" biedt wel uitkomst. Ik zou die link ook in de openings tekst zetten en in het linker menu een knopje: "alle wist u datjes".
De popup voor een wist-u-dat..? vind ik onzin. Dat kan gewoon in de site blijven.
pi_14157431
....

[Dit bericht is gewijzigd door joris007 op 26-10-2003 21:45]

... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_14157538
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:10 schreef joris007 het volgende:
ook ik heb een poging tot website gedaan, op www.joris007.nl is ie te 'bewonderen'.

er staat nog nix op (zie banner) dus graag alleen commentaar op de lay-out...

tnx

Ja sorry echt veel layout vind ik er ook nog niet staan.
Waarom komen steeds meer mensen naar dit topic om een site te laten zien waar ze net aan begonnen zijn.
pi_14157608
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:10 schreef joris007 het volgende:
ook ik heb een poging tot website gedaan, op www.joris007.nl is ie te 'bewonderen'.

er staat nog nix op (zie banner) dus graag alleen commentaar op de lay-out...

tnx

Welke layout?
pi_14157632
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:13 schreef nova-eh het volgende:

[..]

Ja sorry echt veel layout vind ik er ook nog niet staan.
Waarom komen steeds meer mensen naar dit topic om een site te laten zien waar ze net aan begonnen zijn.

ow, nou, sorry hoor, ik vroeg me gewoon af hoe 'men' dit eruit vind zien...
  zondag 26 oktober 2003 @ 21:42:42 #207
51384 Renoud
Renoud Harmsen
pi_14158627
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:15 schreef joris007 het volgende:

[..]

ow, nou, sorry hoor, ik vroeg me gewoon af hoe 'men' dit eruit vind zien...

leeg en lijkt nog nergens op ?
pi_14158693
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:42 schreef Renoud het volgende:

[..]

leeg en lijkt nog nergens op ?

ok, tnx
pi_14158883
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 20:03 schreef portier het volgende:
Ik had even een specifiek vraagje .
Mijn site is www.deegroller.nl en ik heb er net een nieuwe layout overheen gegooid (graag commentaar ). Ik weet dat ik de tables van de lifelog eigenlijk in percentages moet maken, dan wordt het wat mooier, maar dat komt nog wel .

Nu was mijn vraag, ik moet de portfolio nog maken voor foto's. Mijn oude layout zag er zo uit, maar dat wil ik wat overzichtelijker maken zodat elke foto aan te klikken is. Er gaan ook een hoop foto's uit btw, de meesten zuigen kont . Iemand enig idee hoe ik de portfolio het beste kan opzetten? Het moet dus in de stijl van deze layout en het moet meteen duidelijk en overzichtelijk zijn. Indelen in categoriën? En hoe dan een foto te kiezen?

Bvd .

site ziet er leuk uit.. kzie aan de facts & figures dat je mijn site ook al bezocht hebt (je hebt een mailtje )

edit: ook het kwaken van een eend heeft een echo

pi_14158954
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:02 schreef sop het volgende:

[..]

Je hebt geen background-color ingesteld. En aangezien mijn background color grijs is, ziet het er niet uit. (en de background color van de explorer wordt tegenwoordig meer en meer gewijzigd met het instellen van een windows theme).
Het is vrij onduidelijk hoe je bij alle wist-u-datjes kunt komen. Je ziet alleen de nieuwe. Klikken op het menu: "wist u dat..?" biedt wel uitkomst. Ik zou die link ook in de openings tekst zetten en in het linker menu een knopje: "alle wist u datjes".
De popup voor een wist-u-dat..? vind ik onzin. Dat kan gewoon in de site blijven.

thx voor de tips.. background color ingevoegd en een extra linkje..
ik zal inderdaad ook dat linkje in het menu aanpassen.. en er dus categorien van maken..
  zondag 26 oktober 2003 @ 22:14:08 #211
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_14159606
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:49 schreef nikao het volgende:

[..]

site ziet er leuk uit.. kzie aan de facts & figures dat je mijn site ook al bezocht hebt (je hebt een mailtje )

Nee...
Die Facts and figures zijn niet van jouw site en zoals je ziet ben ik al ruimschoots voorzien. .

Nu iemand ideeen voor mijn portfolio? Daar kwam ik immers voor...

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 27 oktober 2003 @ 10:20:51 #212
51384 Renoud
Renoud Harmsen
pi_14166859
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 21:44 schreef joris007 het volgende:

[..]

ok, tnx

Tja, voor echte tips moet je maar iets later terug komen, want hier kan niemand wat mee..
pi_14167429
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 20:03 schreef portier het volgende:
www.deegroller.nl
Eerst je site. Hij is heel erg slordig.
Je gebruikt ik weet niet hoeveel tabellen. Zo'n beetje alles dat je op je site kan zien is een tabel.
Relatieve waarden voor je tabel/cel breedtes zal je probleem echt niet oplossen.
Dat je een tabel voor je layout gebruikt is naar mijn mening niet ok, maar ik heb me er zelf ook aan gezondigd en het werkt op zich best prima. Maar. Gebruik dan 1 tabel voor je "area's".
Zo op het eerste gezicht heb jij 3 "area's", namelijk een Header, (linker)menu en een content gedeelte.
Maak dan zoiets:
code:
<table border="1">
  <tr>
    <td colspan="2">Header Area</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Menu area</td>
    <td>Content area</td>
  </tr>
</table>

Zo deel je het geheel netjes in. Gebruik ook niet meer code voor je tabellen, maar regel je afmetingen en vormgeving in je CSS, niet in je tabelcode.
Je content verzorg je d.m.v. Divs of eventueel 1 tabel (en dus niet per item 1 tabel). Zorg ervoor dat het 1 geheel wordt. Als ik nu resize raken de linker borders van de tabellen van je items de linker border van je content area => lelijk.

OK. nu je portfolio:
Je zult moeten thumbnailen (dat betekend dat je de foto's ook fysiek moet resizen, maar dat snap je denk ik wel).
Wat ik altijd prettig vind werken is dat als ik op een thumbnail klik ik de grote versie van die foto te zien krijg (duh) met daarboven/onder/naast een 5-tal thumbnails, waarvan de middelste de huidige foto is.
Ik maak even een grafische voorstelling:

geen commentaar op mijn MSPaint skilzz please

Deze pic is zeg maar de pagina die je ziet zodra je op de thumbnailverzamelpagina een thumnail hebt aangeklikt. Je laat dan dus altijd de 2 voorgaande en de 2 opvolgende thumbnails zien. Indien aanwezig.
De kleine vakjes met 1,2,3,4 en 5 zijn dus thumbnails. 3 is wat groter, da's de huidige thumbnail.
In het grote vak staat de originele grootte van 3.
Met pijltje naar links,rechts ga je naar de vorige/volgende foto.
Met << en >> ga je naar de volgende 5 thumnails.

pi_14167797
Hai luitjes,

Wat vinden jullie van www.tenksupport.nl?

pi_14169321
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:11 schreef TenKSupport het volgende:
Hai luitjes,

Wat vinden jullie van www.tenksupport.nl?

Inhoudelijk is er niets mis met de site. Qua uiterlijk layout vind ik het er nogal standaard frontpagethemerig uitzien. En da's geen compliment. Je hebt iig wel het lettertype gewijzigd, da's dan weer wel een pluspunt.

ow. het wordt trouwens wel op prijs gesteld als mensen die hun site ter check aanbieden ook wat over hun site vertellen. Anders wordt het allemaal wel erg gemakkelijk.
meldt dus bij je check het volgende:

• Hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • Welk doel heeft je site en eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken
  • Waarmee heb je je site gemaakt
  • Gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content)

Modje: wellicht een idee om bovenstaande in de openingspost te zetten?!

[Dit bericht is gewijzigd door sop op 27-10-2003 12:22]

maandag 27 oktober 2003 @ 21:20:57 #216
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_14182220
versie 1.0 van de JPEG naar ASCII converter is klaar ...
met dank aan Hemaworst voor de pseudocode

JPG 2 ASCII converter

gaarne opmerkingen
en inderdaad, tis een totaal nutteloze applicatie

[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
  maandag 27 oktober 2003 @ 21:24:15 #217
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14182305
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:20 schreef realist het volgende:
versie 1.0 van de JPEG naar ASCII converter is klaar ...
met dank aan Hemaworst voor de pseudocode

JPG 2 ASCII converter

gaarne opmerkingen
en inderdaad, tis een totaal nutteloze applicatie

Nog nuttelozer maar wel extreem leuk: Een ASCII video codec. Ziet er best leuk uit, Lord of the Rings in ASCII art. En dat 3 uur lang

Oh jah, en nog even m'n eigen site natuurlijk: http://mayham.dyndns.info
Staan wel wat "standaard" dingen op zoals m'n gastenboek maar het ging eigenlijk meer om het design. Vind het zelf wel aardig al moet ik er maar weer eens wat updates aan verrichten geloof ik......

Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  maandag 27 oktober 2003 @ 21:32:32 #218
64125 realist
pi_14182493
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:24 schreef chown het volgende:

[..]

Nog nuttelozer maar wel extreem leuk: Een ASCII video codec. Ziet er best leuk uit, Lord of the Rings in ASCII art. En dat 3 uur lang

Oh jah, en nog even m'n eigen site natuurlijk: http://mayham.dyndns.info
Staan wel wat "standaard" dingen op zoals m'n gastenboek maar het ging eigenlijk meer om het design. Vind het zelf wel aardig al moet ik er maar weer eens wat updates aan verrichten geloof ik......

cool, ascii video codec
kennik niet...

ik heb de vertaalcode gekregen van Hemaworst, die is bezig (of inmiddels klaar ?) met een converter om films om te zetten naar ASCII die je dan bv. op het web kunt zetten

maandag 27 oktober 2003 @ 21:50:48 #219
31885 chown
Nemo me impune lacessit
pi_14182950
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:32 schreef realist het volgende:

[..]

cool, ascii video codec
kennik niet...

ik heb de vertaalcode gekregen van Hemaworst, die is bezig (of inmiddels klaar ?) met een converter om films om te zetten naar ASCII die je dan bv. op het web kunt zetten

Die Video Codec zit standaard bij VideoLanClient. Een multi-format movie player voor Unix besturingssystemen. Dus je zult toch ff aan de Linux of (Free)BSD moeten ben ik bang.
Common sense must be the most universal of all commodities, because every man is convinced that he is possessed with an abundance of it.
  maandag 27 oktober 2003 @ 21:59:00 #220
64125 realist
pi_14183148
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:50 schreef chown het volgende:

[..]

Die Video Codec zit standaard bij VideoLanClient. Een multi-format movie player voor Unix besturingssystemen. Dus je zult toch ff aan de Linux of (Free)BSD moeten ben ik bang.

helaas ben ik op mijn werk alleen root
thuis alleen windoos vanwege makkelijk

de converter-meuk draait trouwens op een dedicated linux webbak
dat blijft toch wel roelen wat betreft hosting itt windows
maar das een ander topic

maandag 27 oktober 2003 @ 23:09:41 #221
64523 seweso
inventor of woovi
pi_14185446
laat maar (foutje)

[Dit bericht is gewijzigd door seweso op 27-10-2003 23:10]

pi_14188095
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:20 schreef realist het volgende:
JPG 2 ASCII converter
Functioneel istie prima, maar qua layout een beetje erg simpel. Sitechecks gaat toch vooral (niet alleen) om het uiterlijk van de site. En die blijft wel erg achter.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 08:24:03 #223
64125 realist
pi_14189209
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:13 schreef sop het volgende:

[..]

Functioneel istie prima, maar qua layout een beetje erg simpel. Sitechecks gaat toch vooral (niet alleen) om het uiterlijk van de site. En die blijft wel erg achter.

yep dat klopt, beetje erg simpel
ik ga er ook een ander schilletje omheenbouwen
het ging me meer om het testen van de functie en of alles duidelijk is
pi_14208668
www.bennies-online.tk, site voor vriendengroep, vandaag aan begonnen, commentaar graag
pi_14210992
@sop over www.tenksupport.nl

het is helemaal zelf gemaakt in notepad/homesite, waarbij het grafische gedeelte in photoshop is gedaan met standaard patronen.

Om nog even met terugwerkende kracht je punten af te handelen:

ik ben ongeveer een weekje in de avonduren bezig geweest met de site. Eerst was alles in html, maar nadat ik een gesponsorde host kreeg van Hava.nl heb ik de hele mikmak overgezet naar PHP (een voor mij toen nog onbekende taal) en dit koste ongeveer 5 uurtjes.

Het ontwerpen van de plaatjes enzo kostte eigenlijk geen tijd... gewoon een vlakje tekenen, bevel&emboss erover + pattern artistic erover en klaar is kees.

Het doel van de site is het

a) aanwezig zijn op internet
b) mijn producten online aanbieden
c) eventuele webdiensten via deze hostnaam laten lopen
d) persoonlijk onderzoeken hoeveel mensen nou via internet iets aanschaffen op software gebied (in mijn geval met EZ-View III: 3500 downloads; 50 registraties in een half jaar = 0,15% van AL de downloades koopt daadwerkelijk een licentie)

Server side scripting: beetje PHP database connectie spul - verder geen enkele

Wat ik graag wil weten is:
a) wat vindt je van de site qua layout -> vooral grafisch en indeling
b) is het duidelijk wat tenksupport doet/is?
c) zijn er specifieke punten die echt anders moeten?
d) is de snelheid van de site voldoende - ook voor "echte" breedbanders

zozo wat een verhaal - maarja - ik wil ook een boel weten

Groet,
Christiaan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')