Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:50 |
Een collega stelde de volgende vraag aan mij, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?quote:Bij voorbaat dank! | |
MetaalMan | vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:58 |
Ik heb op dit moment ongeveer hetzelfde probleem (inhouden bij gasgeven en 'stotteren' bij opschakelen) met mijn Sunny Coupé uit 1990. Bij mij is één van de vier bougiekabels is lek... | |
beware_reageerd | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:05 |
Had het ook. Sunny 1.6 i slx uit '90. Deze heeft een katalysator. De oplossing was om de lambdasonde ( sensor in uitlaatspruitstuk ) eruit te halen en schoon te branden met een brander. Hierop zat aanslag waardoor de verkeerde infomatie bij de regelunit kwam met als gevolg schokken etc. Bij koude motor bestond dit probleem niet. Had daarvoor alle boegies, kabels en verdelerkap met rotor vervangen wat niet hielp. Kreeg toen deze info van een monteur die ik sprak. Simpel en doeltreffend. | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:05 |
Ikzelf zat te denken dat de auto bij een warme motor teveel benzine binnen krijgt en dreigt te verzuipen. Vandaar dat hij inhoudt. Misschien een kwestie van afstellen??? Choke die blijft hangen?? | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:13 |
Lambdasonde is laatst nog vervangen! Dus hoe kun je meten of deze goed werkt? Verder heeft hij een aantal weken geleden al aan de computer gehangen en is er niets gevonden! | |
beware_reageerd | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:21 |
quote:Dat weet ik ook niet. Heb hem gewoon schoongebrand en dat was het. quote:Hmmm raar. Zeker als het een verkeerde afstelling zou zijn, dan moet je die zien. Maar goed, dit was er bij mij aan de hand. En vervangen zegt mij ook weinig. Kan vervangen zijn voor een andere 2de hands o.i.d. Nieuw zijn ze namelijk erg duur. Hoop dat je de oplossing vindt. Laat het wel even weten, want er zijn dus duidelijk meerdere met dit probleem. En alle info helpt. | |
Hiawatha | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:22 |
Als IT-er zou ik zeggen: alle windows sluiten en gewoon effe opnieuw opstarten... | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:29 |
quote:Herstel, mijn collega neemt aan dat er niks gevonden is, omdat ze niets gezegd hebben!! | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:32 |
quote: ![]() ![]() | |
Jereon | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:35 |
Het zou de elektronische sproeier kunnen zijn. Wanneer je stationair geen problemen hebt (dan werkt alleen de mechanische sproeier namelijk) dan heb je kans dat dit het probleem is. (ditzelfde gebeurd namelijk bij veel nissan's) | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:48 |
quote:Uhm waar zit dat en hoe kun je dat controlleren?? ![]() Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord! | |
Jereon | vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:49 |
Dat zit in je caburateur.... Je kunt het (volgens mij) niet zien, wel meten... | |
Robar | vrijdag 3 oktober 2003 @ 15:02 |
quote:OK, nooit geweten, mischien heb je gelijk, ik zal het doorgeven! Thnx! | |
CdFMarshall | vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:36 |
Vraag je collega meteen even of hij nog ergens een sportuitlaat, spoiler of originele wieldop voor de Nissan 100NX weet... Ik ben nog zoekende namelijk ![]() | |
Mantaray | vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:50 |
quote:Als een caburateur-auto slecht reageert bij accelleratie denk ik aan de accelleratiepomp. Weet alleen niet of/hoe dat werkt op een electronisch geregelde carb. | |
the_contract_killer | vrijdag 3 oktober 2003 @ 17:35 |
je hebt een nissan 100NX met een carburateur,dus je hebt de 1,6 motor(ook wel GA16DS genoemt in het boekje) het probleem is met deze motor is dat hij is gebouwd voor de zuinigheid en niet voor performance. als je bij de 3000toeren ineens volgas geeft dan heb je soms even een halve seconde pauze in kracht om het maar zo te noemen,en dit is niet elke keer maar soms wel en soms niet. om dit te veranderen dacht ik dat je iets met de luchtaanvoer moest veranderen en je carburateur voor performance laat afstellen en niet voor het milleu(zoals dat nu gebeurt | |
Novitec | maandag 6 oktober 2003 @ 21:58 |
Robar en collega, In de GTI Tuning & Design van september 2003 staat een aankoopsadvies van de Nissan 100 NX. Hierin staat bij het kopje "Waarop te letten bij aankoop" het volgende: "Vroege types zonder brandstofinjectie kunnen gaan stotteren. Een echt goede oplossing is er niet voor, omdat de oorzaak niet bekend is. De ene 100 NX heeft er last van tussen bijvoorbeeld de 2.000rpm en 3.000rpm, de andere bij 1.000rpm meer, het verschilt nogal. Soms helpt een flesje anti-vocht in de tank. In enkele gevallen moet de electrische sproeier van de carburateur vervangen worden." Daarnaast staat er ook in het artikel: "[...] de motor uit de Sunny 1.6 SLX en de Primera 1.6L, een 1597cc 4-cilinder met 90pk / 6.000rpm en 133nm / 4.000rpm. [...] Het torretje wordt op klassieke wijze gevoed, namelijk door middel van een registercarburateur. Wel een electronisch geregelde, dit in verband met de geregelde katalysator en de lambdasonde. Nogal hinderlijk, maar typisch voor deze carburatie is het enigszins inhouden bij snel intrappen van het gas." En oh ja, sinds april 2001 is er een Nissan 100 NX club, te vinden op: http://www.nissan100nxclub.nl of contact via info@nissan100nxclub.nl Hopelijk heb je hier wat aan? N. | |
Robar | dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:08 |
Bedankt voor alle aanwijzingen, ik hoor en hoop dingen waar ik noooit op gekomen was ( maar ik ben dan ook geen expert ![]() Ik geef het door aan mijn collega en ik hou jullie op de hoogte van wat nou de juiste oplossing was. Maar hij heeft nu in ieder geval iets waar hij op moet letten.
|