quote:Bij voorbaat dank!
Ik heb een probleem met mijn Nissan 100NX uit 1991. (Carborateur model)Na ongeveer een half uur te hebben gereden te hebben, reageert hij slecht op het gas. Het lijkt alsof er een vertraging van een kwart tot een half seconde op het gaspedaal zit...
Het eerste half uur heb ik hier geen last van.Nog een ander vraagje:
Voorheen reed ik altijd in injectie auto's, maar met deze Nissan (electronisch geregeld caborateur) heb het volgende probleem:
Als ik veel gas geef bij het optrekken (en de koppeling iets te snel op laat komen) houdt de motor enorm in.
Hij remt zelfs af voor het accelereren.Als ik uit stilstand weg rij en vol gas geef en de koppeling snel op laat komen dan lijkt hij zich te verslikken en staat een half seconde stil...
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
De twee problemen hebben waarschijnlijk met elkaar verband.
Hierop zat aanslag waardoor de verkeerde infomatie bij de regelunit kwam met als gevolg schokken etc. Bij koude motor bestond dit probleem niet.
Had daarvoor alle boegies, kabels en verdelerkap met rotor vervangen wat niet hielp.
Kreeg toen deze info van een monteur die ik sprak. Simpel en doeltreffend.
Verder heeft hij een aantal weken geleden al aan de computer gehangen en is er niets gevonden!
quote:Dat weet ik ook niet. Heb hem gewoon schoongebrand en dat was het.
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:13 schreef Robar het volgende:
Lambdasonde is laatst nog vervangen!
Dus hoe kun je meten of deze goed werkt?
quote:Hmmm raar. Zeker als het een verkeerde afstelling zou zijn, dan moet je die zien. Maar goed, dit was er bij mij aan de hand. En vervangen zegt mij ook weinig. Kan vervangen zijn voor een andere 2de hands o.i.d. Nieuw zijn ze namelijk erg duur.
Verder heeft hij een aantal weken geleden al aan de computer gehangen en is er niets gevonden!
Hoop dat je de oplossing vindt.
Laat het wel even weten, want er zijn dus duidelijk meerdere met dit probleem. En alle info helpt.
quote:Herstel, mijn collega neemt aan dat er niks gevonden is, omdat ze niets gezegd hebben!!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:13 schreef Robar het volgende:
Lambdasonde is laatst nog vervangen!
Dus hoe kun je meten of deze goed werkt?Verder heeft hij een aantal weken geleden al aan de computer gehangen en is er niets gevonden!
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:22 schreef Hiawatha het volgende:
Als IT-er zou ik zeggen: alle windows sluiten en gewoon effe opnieuw opstarten...
(ditzelfde gebeurd namelijk bij veel nissan's)
quote:Uhm waar zit dat en hoe kun je dat controlleren??
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:35 schreef Jereon het volgende:
Het zou de elektronische sproeier kunnen zijn.
Wanneer je stationair geen problemen hebt (dan werkt alleen de mechanische sproeier namelijk) dan heb je kans dat dit het probleem is.(ditzelfde gebeurd namelijk bij veel nissan's)
Je kunt het (volgens mij) niet zien, wel meten...
Vraag even een nissan dealer en opper hem deze mogelijkheid, zul je zien dat hij hetzelfde denkt....
quote:OK, nooit geweten, mischien heb je gelijk, ik zal het doorgeven!
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:49 schreef Jereon het volgende:
Dat zit in je caburateur....Je kunt het (volgens mij) niet zien, wel meten...
Vraag even een nissan dealer en opper hem deze mogelijkheid, zul je zien dat hij hetzelfde denkt....
quote:Als een caburateur-auto slecht reageert bij accelleratie denk ik aan de accelleratiepomp.
Ik heb een probleem met mijn Nissan 100NX uit 1991. (Carborateur model)Voorheen reed ik altijd in injectie auto's, maar met deze Nissan (electronisch geregeld caborateur) heb het volgende probleem:
het probleem is met deze motor is dat hij is gebouwd voor de zuinigheid en niet voor performance.
mijn primera heeft dit ook (heb dezelfde motor onder de kap hangen)
als je bij de 3000toeren ineens volgas geeft dan heb je soms even een halve seconde pauze in kracht om het maar zo te noemen,en dit is niet elke keer maar soms wel en soms niet.
om dit te veranderen dacht ik dat je iets met de luchtaanvoer moest veranderen en je carburateur voor performance laat afstellen en niet voor het milleu(zoals dat nu gebeurt )
In de GTI Tuning & Design van september 2003 staat een aankoopsadvies van de Nissan 100 NX. Hierin staat bij het kopje "Waarop te letten bij aankoop" het volgende:
"Vroege types zonder brandstofinjectie kunnen gaan stotteren. Een echt goede oplossing is er niet voor, omdat de oorzaak niet bekend is. De ene 100 NX heeft er last van tussen bijvoorbeeld de 2.000rpm en 3.000rpm, de andere bij 1.000rpm meer, het verschilt nogal. Soms helpt een flesje anti-vocht in de tank. In enkele gevallen moet de electrische sproeier van de carburateur vervangen worden."
Daarnaast staat er ook in het artikel: "[...] de motor uit de Sunny 1.6 SLX en de Primera 1.6L, een 1597cc 4-cilinder met 90pk / 6.000rpm en 133nm / 4.000rpm. [...] Het torretje wordt op klassieke wijze gevoed, namelijk door middel van een registercarburateur. Wel een electronisch geregelde, dit in verband met de geregelde katalysator en de lambdasonde. Nogal hinderlijk, maar typisch voor deze carburatie is het enigszins inhouden bij snel intrappen van het gas."
En oh ja, sinds april 2001 is er een Nissan 100 NX club, te vinden op:
http://www.nissan100nxclub.nl of contact via info@nissan100nxclub.nl
Hopelijk heb je hier wat aan?
N.
BTW, voor tuningsonderdelen hoef je bij hem niet aan te kloppen (uhm dit was voor.....uhm.......ben even je naam kwijt
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |