abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 02:03:07 #1
57719 Zapje
Who are you
pi_13613890
[quote]Op vrijdag 3 oktober 2003 01:57 schreef Zapje het volgende:
Ik ga zeker voor het complete digipack..............

4 dvd's is toch te gek............

De nieuwe DVD van The Rolling Stones..............

[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 03-10-2003 13:13]

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 22:34:10 #2
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_13634911
Op een aantal messageboards wordt getwijfeld of dit uberhaupt wel een officiele uitgave gaat worden. Maar hij is inderdaad om te smullen!

De titel lijkt wel een beetje op Four Fucks..

.
pi_13635031
Waarom zou eraan getwijfeld worden dat dit een officiële release is?
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 00:29:27 #4
57719 Zapje
Who are you
pi_13637647
Op de officiele site staat dat ie op 11 november uitkomt.......

October 02, 2003
Rolling Stones Four DVD Set "Four Flicks" To Be Released November 11th

pi_13638510
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:38 schreef Seborik het volgende:
Waarom zou eraan getwijfeld worden dat dit een officiële release is?
Kweenie. Maar bij zulke beroemdheden heb je altijd wel iemand die aan een verhaal gaat twijfelen. Zo waren er ook tig verschillende geruchten over de ware reden om het concert van Amsterdam uit te stellen....

Maar deze DVD is gewoon officieel. Van de Stones site:

quote:
October 02, 2003
Rolling Stones Four DVD Set "Four Flicks" To Be Released November 11th

Features Songs Never Before Released Sold Exclusively at Best Buy for $29.99

New York, NY - (October 2, 2003) - The Rolling Stones four DVD set "Four Flicks" featuring over 5 hours of music and more than 50 songs will be released November 11th by TGA Entertainment. Three DVDs will feature more than 25 classics including, "Satisfaction," "Brown Sugar," "Jumpin' Jack Flash," and "Sympathy for the Devil," as well as many songs never released live before including "Love Train," "Rock me Baby," "Nearness of You," "Monkey Man," "Worried About You," and "Hand of Fate." The fourth DVD presents two exclusive behind the scenes documentaries, "Tip of the Tongue" and "Licks Around the World." "Four Flicks" will be sold exclusively at Best Buy for $29.99 and is expected to be a key generator of excitement and sales for Best Buy through the holidays. The four DVD set can be pre-ordered starting today through Best Buy's website (www.BestBuy.com).

"Four Flicks" will present the magic and excitement of having a front row seat for the spectacular sold-out and critically acclaimed Rolling Stones "Licks" World Tour 2002/2003. It showcases the band's diversity as musicians and performers by documenting three dramatically different shows from the intimacy of the historic Olympia Theatre in Paris to the excitement of New York's legendary Madison Square Garden to the gigantic spectacle of London's Twickenham Stadium.

"This DVD includes not only the classics but songs that we have never before recorded including 'I Can't Turn You Loose,' and 'Love Train' along with songs that have never been recorded live such as 'Monkey Man' and 'Rocks off,'" said the Rolling Stones.

"Tip of the Tongue," is a never before seen documentary chronicling the conception and preparations for the innovative 3 show/3 venue concept from the recording studio in Paris to Toronto where the band prepares for their "Licks" World Tour. "Licks Around the World" offers fans the opportunity to travel on the road with the Rolling Stones, from the tour's beginnings in the United States, through Japan, India, Europe and the United Kingdom, with bootleg tracks "Beast of Burden," "Bitch," "You Don't Have To Mean It," and many other hidden features.

The "Four Flicks" collection features the latest in DVD technology offering cutting edge interaction, special viewing features and inside commentary. Bonus features include "Backstage Pass," which allows the viewer to cut back and forth from the performance on stage to what is going on at the same time backstage. "Select-A-Stone" allows the viewer to select his/her own isolated camera shot of their favorite Rolling Stone. "Band Commentary" lets the viewer drop in on the band talking about writing and recording the song currently playing. Audio options include a totally immersive Dolby 5.1 surround sound audio experience.

"Fans will get to experience the best band on their best tour," said Michael Cohl, tour director. "The Rolling Stones and TGA Entertainment have worked with Best Buy to present the ultimate Rolling Stones live DVD for the ultimate price."

"We're extremely excited to work with the Rolling Stones and TGA to offer our customers this exclusive concert four DVD set," said Gary Arnold, senior vice president of entertainment for Best Buy. "Best Buy is committed to finding ways to bring people closer to the music they love and this is part of an ongoing effort to bring fans unique entertainment. This four DVD set uses never-before-seen concert material and behind the scenes footage to provide fans with a unique look at the greatest band of all time."

The "Four Flicks" DVD is produced by TGA Entertainment, a multi-faceted entertainment company and worldwide tour promoters for the Rolling Stones "Licks" World Tour. The Paris/New York/London concerts were all produced and directed by Marty Callner and produced by Randy Gladstein. Audio mixes were done by Ed Cherney. The New York Madison Square Garden concert was featured on HBO and has earned four Emmy nominations.

Minneapolis-based Best Buy Co., Inc. is North America's leading specialty retailer of consumer electronics, personal computers, entertainment software and appliances. The Company's subsidiaries operate retail stores and/or Web sites under the names: Best Buy (BestBuy.com), Future Shop (FutureShop.ca), Geek Squad (GeekSquad.com) and Magnolia Hi-Fi (MagnoliaHiFi.com). The Company's subsidiaries reach consumers through nearly 700 retail stores in the United States and Canada.

Ziet er erg goed uit allemaa!!! Leuk extra's docu's etc

En 30 dollar is niet duur voor 4 DVD's! Grote kans dat die bij ons geen 30 euro is maar toch iets duurder. Lijkt het me in ieder geval dubbel dwars waard!!!!

pi_13642909
quote:
Four Flicks also includes a behind-the-scenes tour documentary, as well as groundbreaking DVD features like:
  • Backstage Pass: See what it feels like to go backstage and watch the band play from just a few feet away.
  • Select-a-Stone: See the band member you want, when you want. Zoom in on Mick, Keith, Ron or Charlie, or view your own director's cut.
  • Custom Setlist: Design your ultimate Rolling Stones concert by selecting your favorite tunes to be played back in any order you want.
  • Band commentary: Switch back and forth from the concert to the band discussing the performances.

• Erg leuke extra's
    pi_13675997
    Een Duitse Stones site weet te melden dat er ook 2 nummers van een Amsterdams concert op de DVD komen
    quote:
    Amsterdam 2003
    - Saint Of Me
    - Miss You
    Dat zal dan van het concert van 19 augustus zijn!

Helaas nog geen idee wat de prijs van de DVD's in Europa zal zijn

Edit: Die twee nummers uit Amsterdam worden bevestigd op de site van BestBuy.com

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 05-10-2003 22:27]

maandag 6 oktober 2003 @ 13:30:55 #8
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13687118
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2003 03:15 schreef Price het volgende:
    Ik vind trouwens dat er teveel media-aandacht was bij het laatste Stonesbezoek in NL. Stones dit, Stones dat. The Rolling Stones: één van de meest overschatte bands uit de popgeschiedenis.
    mee eens.......
      dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:37:37 #9
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13724349
    Muziekwinkels VS boos op Rolling Stones

NEW YORK - De Amerikaanse platenwinkels zijn boos op de Britse band de Rolling Stones. De Stones hebben een overeenkomst gesloten met het elektronicaconcern Best Buy, dat hun nieuwe dvd vier maanden lang exclusief mag gaan verkopen. Dat meldde de Britse omroep BBC dinsdag.

Best Buy mag de dvd Four Flicks als enige vanaf 11 november verkopen en pakt dus precies de hoge verkopen in de feestmaand december mee. Het verbond van muziekverkopers is niet blij met de afspraak en noemt die kortzichtig. Verschillende platenwinkels hebben gedreigd de prijzen van hun voorraad Rolling Stones-cd's met een paar dollar te verhogen als genoegdoening.

Internetpiraterij

De muziekdetailhandel beschuldigt winkels als Best Buy, die de verkoop van cd's 'erbij doet', ervan de branche om zeep te helpen door producten onder de kostprijs aan te bieden. De platenzaken hebben al te maken met afnemende verkopen, onder meer door internetpiraterij. In 2003 hebben al 1100 winkels in de Verenigde Staten hun deuren moeten sluiten, stelt de brancheorganisatie.

Grote ketens als Best Buy en Target verkopen ongeveer 55 procent van alle cd's in de Verenigde Staten. Eerder werden al exclusiviteitsafspraken gemaakt met de popgroepen U2 en de Eagles.

[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 08-10-2003 15:45]

pi_13727227
    Op de Stones site hebben ze nog wat "einde tour" filmpjes gezet. Waaronder eentje uit Amsterdam (hotel en 1 shot uit Arena) en Utrecht (interviews bij Vredenburg)

En bij een ander filmpje nemen ze afscheid van Europa en zeggen ze "see you in China". Daarna volgt nog Gimme Shelter

pi_13727775
    cool must have dvd natuurlijk
      woensdag 8 oktober 2003 @ 20:19:17 #12
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_13748883
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2003 22:25 schreef calvobbes het volgende:
    Daarna volgt nog Gimme Shelter
    Hmm, tamelijk zwakke versie..

DVD is een MUST-HAVE...
    Wordt nog een dure maand...

.
      woensdag 8 oktober 2003 @ 20:48:13 #13
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13749724
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2003 20:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ze zijn er wel op vooruit gegaan sinds de jaren...ik heb hier nog een concert op band staan van ' 82...dat was echt bagger
      woensdag 8 oktober 2003 @ 21:17:49 #14
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_13750487
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2003 20:48 schreef Zapje het volgende:

[..]

Ze zijn er wel op vooruit gegaan sinds de jaren...ik heb hier nog een concert op band staan van ' 82...dat was echt bagger

Ja okee, dat is wat anders. Ik bedoel "zwak" in de zin van: er zit maar weinig leven in. Beetje saai, in vergelijking met wat ze tijdens de "Voodoo Lounge" en "No Security"-tours lieten horen, plus enkele andere uitvoeringen tijdens de "Licks"-tour. Beetje teleurstellend.

Ik heb een aantal shows van 1981/2: ik ben niet kapot van die tour. Te snel, Mick is de hele tijd buiten adem, en het gitaarspel wordt afgeraffeld. Keith brabbelt maar wat (een keer tijdens "Time is on my Side" hoor je hem keihard: "Gimme some guitar, bitch" tegen zijn gitaartechneut roepen). Waardeloos. De rest van de tours door de jaren heen waren dik in orde, IMO.

.
      woensdag 8 oktober 2003 @ 21:27:58 #15
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13750723
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2003 21:17 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ik heb een aantal shows van 1981/2: ik ben niet kapot van die tour. Te snel, Mick is de hele tijd buiten adem, en het gitaarspel wordt afgeraffeld. Keith brabbelt maar wat (een keer tijdens "Time is on my Side" hoor je hem keihard: "Gimme some guitar, bitch" tegen zijn gitaartechneut roepen). Waardeloos. De rest van de tours door de jaren heen waren dik in orde, IMO.

Gemiddeld gezien zijn de concerten dik in orde...maar begin jaren ' 80 speelden ze al keken ze constant op de klok...veels te snel dus, weinig volume...en zoals Bill Wyman laatst zei in * Wintertijd * had ie idd thuis kunnen blijven, en daar bas spelen, hij kwam zowat nooit in beeld...was voor hem één van de grootste redenen om eruit te stappen...jammer
    pi_13751559
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2003 20:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Ja dat wel.... Ik ze wel veel beter gehoord, ook in de Kuip....
    pi_13752613
    stones in de jaren 80??? still life vind ik nog steeds een erg lekkere en vooral zonnige live registratie, er zal wel het een en ander opnieuw zijn opgenomen vermoed ik.
      woensdag 8 oktober 2003 @ 22:29:23 #18
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_13752763
    quote:
    Op woensdag 8 oktober 2003 22:25 schreef rheingold het volgende:
    stones in de jaren 80??? still life vind ik nog steeds een erg lekkere en vooral zonnige live registratie, er zal wel het een en ander opnieuw zijn opgenomen vermoed ik.
    Mwah, vergeleken met de bootlegs van die tour klinkt "Still Life" ongeveer hetzelfde, dus ik denk dat het wel mee valt.
    .
    pi_13752899
    wat ik ken uit de film let's spend the night together vind ik toch echt minder klinken.
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:53:29 #20
    57719 Zapje
    Who are you
    pi_13806345
    Concerten Stones in Hongkong afgezegd

HONGKONG - De twee geplande concerten van de Rolling Stones op 7 en 9 november in Hongkong gaan niet door. Eerder zegde de Britse band al twee optredens in de Chinese stad af wegens de uitbraak van de longziekte SARS in maart.

De Stones zouden optreden tijdens het festival HarbourFest, dat een maand duurt. Andere grote artiesten die daar optreden zijn Prince, Santana, Westlife en Graig David. De Stones wilden echter alleen komen als zij meerdere concerten in China konden geven. Nieuwe concertdata kwamen er echter niet, dus schrapte HarbourFest de Stones van het programma.

Overigens zouden de Stones 5 miljoen dollar voor de twee concerten krijgen. Het festival moet Hongkong promoten nadat de populariteit van de stad als vakantiebestemming was afgenomen na de uitbraak van SARS. Eventuele verliezen van het festival komen voor rekening van de Chinese autoriteiten.

De organisatie zoekt nog naar een alternatief voor de optredens van de Rolling Stones.

pi_13835791
    Ik las het net al ergens anders...

Erg jammer voor China en de Stones, want daar wilde ze erg graag concerten gaan geven!
    Maar het is natuurlijk ook niet rendabel om met zo'n circus voor maar 2 concerten naar China te gaan.

pi_13837158
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 21:42 schreef calvobbes het volgende:
    Ik las het net al ergens anders...

Erg jammer voor China en de Stones, want daar wilde ze erg graag concerten gaan geven!
    Maar het is natuurlijk ook niet rendabel om met zo'n circus voor maar 2 concerten naar China te gaan.

Is 5 miljoen niet rendabel?
    pi_13837243
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 22:25 schreef Seborik het volgende:

Is 5 miljoen niet rendabel?

Niet genoeg blijkbaar.

Kost nogal wat om zo'n grote crew en decor effe heen en weer te vliegen.

pi_13867256
    Ze gaan toch nog naar Hong Kong voor die 2 concerten
    quote:
    Toch concerten Rolling Stones in Hong Kong

LOS ANGELES (ANP) - De twee concerten van de Rolling Stones begin volgende maand in Hong Kong gaan toch door. Volgen hun tourneemanager verheugen de musici zich op hun allereerste optreden in de stad in de veertigjarige geschiedenis van de band.

De mededeling van Michael Cohl maandag druist in tegen een eerdere verklaring van de plaatselijke autoriteiten. Zij schrapten de optredens in de Chinese havenstad omdat er problemen met het contract zouden zijn.

De groep zag zich in maart gedwongen concerten in Hong Kong af te zeggen wegens de uitbraak van de longziekte SARS. De optredens in november maken deel uit van een festival om Hong Kong te promoten. Door SARS bleven toeristen massaal weg.

pi_13932808
    De eerste officiele euro prijs is bekend

61,95 bij CD Wow

Erg duur vergeleken met de 30 Dollar in de VS. Zeker als je bedenkt dat een dollar minder waard is dan een euro

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')