| the-O | dinsdag 10 april 2001 @ 10:09 |
| Sorry, moest het even kwijt De jaarnota van de nuon is binnen, Of ik even f2504,-(!) wil bijbetalen, en het maandelijkse voorschot wordt met 200 piek verhoogd naar 500,- per maand! Wat heb ik met die vitesse-problemen te maken? Heel er mooi zo'n huis met van die schuiframen, gaskachels en plafonds van 3.60 meter. Als ik op een ladder ga staan val ik flauw van de hitte, beneden krijg ik wintertenen. Toch snap ik het niet, ik woon hier al jaren en nog nooit is dit voorgekomen, ik heb ook niets bijzonders gedaan, de kachel in de slaapkamer is zelfs de hele winter niet aan geweest. Daar gaat m'n vakantiegeld | |
| MacBeth | dinsdag 10 april 2001 @ 11:24 |
quote:LOL | |
| cos-micV | dinsdag 10 april 2001 @ 11:38 |
| Ook ik moet 650,= bijbetalen.....voorschot was al 280,= per maand. Wat kreeg ik te horen.? Helaas mevrouw de energieprijzen zijn met 40% gestegen het afgelopen jaar.....jaja vooral de energie heffing..... Verbruik was bijna niet toegenomen...en waar gaat de energie heffing naar toe.? juist naar de STAAT....... | |
| Smike | dinsdag 10 april 2001 @ 11:40 |
quote:Kun je geen glasplaat op twee meter hoogte laten ophangen, dat doen ze in veel huizen met zulke hoge plafonds. Maar dat zal nog wel duurder zijn, denk ik. | |
| #ANONIEM | dinsdag 10 april 2001 @ 11:51 |
quote:En waar geefft de staat het weer aan uit? Aan de samenleving, dus ook aan jou. Laat die heffing een stimulans zijn om wat zorgvuldiger met energie om te springen. | |
| the-O | dinsdag 10 april 2001 @ 11:51 |
quote:Dat heb ik nog nooit gezien, maar ik denk dat dat alleen voor mijn woonkamer al een fortuin zou gaan kosten. Ik heb zojuist de Nuon aan de lijn gehad, vitesse staat erbuiten En ik zou het geheel door de nuon op fouten kunnen laten controleren, maar als blijkt dat het niet aan de nuon ligt, moet ik de kosten van het onderzoek (f 1000,-) ook nog eens betalen. Dus daar ben ik nog niet uit. | |
| Larissa | dinsdag 10 april 2001 @ 16:32 |
| Lijkt me toch niet dat continu Fokken je energierekening met 200 gulden opjaagt! Mijn computer staat al 2 jaar continu aan (alstie geen storing heeft) en de eerste jaren ging ik zelfs minder betalen (minder de verwarming aangehad. Heb je wel een meterkaartje ingevuld? Als je dat vergeten bent kun je dat misschien alsnog laten doen, want nu hebben ze je waarschijnlijk geschat op "gemiddeld" gebruik. | |
| dalai-incognito | dinsdag 10 april 2001 @ 16:41 |
| tering wat een bedragen wonen we soms in Bos en Duin | |
| Hummer | dinsdag 10 april 2001 @ 19:48 |
quote:Wat een simpel idealistisch gelul. Sta jij soms niet te balen als de brandstofprijzen weer eens verhoogd worden?
| |
| #ANONIEM | dinsdag 10 april 2001 @ 19:56 |
quote:Ik heb een jaar lang een PC+ webcam 24 uur per dag aangehad. Mooi dat m'n electriciteitsrekening was verdubbeld! [offtopic] | |
| #ANONIEM | dinsdag 10 april 2001 @ 20:00 |
quote:f2504,- extra lijkt me wel heel erg veel als je niks geks hebt gedaan. Maar je kunt toch wel zien of het vooral gasverbruik of electriciteit is? Overigens heb ik zelf gemerkt dat als je lang achter de PC zit dat je het dan snel koud krijgt en de kachel hoger zet. Bovendien ga je dan later naar bed. Dat maakt wel uit natuurlijk, maar f2504,- ??? | |
| cos-micV | dinsdag 10 april 2001 @ 21:11 |
quote:O ja.? ik kan je melden dat ik niets van de staat ontvang....ben zelfstandig onderneemster en betaal alleen maar. Heb een dubbel tarief meter.....nachtstroom dus...ik lig al s'nachts in de herrie van mijn eigen wasmachine en die van de buren....verder is mijn verbruik nix hoger dan die van een normaal gezin...zit er zelf 1000 Kwh onder.. De verhoging zit hem puur in de verhoging van de energie heffing.....40% dusssss. [Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:15] | |
| cos-micV | dinsdag 10 april 2001 @ 21:13 |
| [quote]Op 10 april 2001 21:11 schreef cos-micV het volgende: oeps deze was dubbel... [Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:14] | |
| dwerg | dinsdag 10 april 2001 @ 22:11 |
| Heej, dit klinkt bekend! Zelf eindigde ik vorig jaar met 635 per maand, en besloot Noun om dit naar 785 gulden p.m. te laten gaan. Per 1 maart deden ze er nog een schepje op, en betaal ik 825 gulden. Zelfde brief waarschijnlijk: Gas is duurder blabla. Allemaal bull. Het gas dat ze inkopen van de Gasunie is zelfs goedkoper geworden. Zal wel een voorproefje zijn op de liberalisering van de Energie in Nederland. Kunnen ze de rekening weer even lager maken (wat zijn we goed) om daarna er weer 25 % op te gooien. In Amerika ook zo'n groot succes, die liberalisering. Nu ik toch bezig ben: het gezeik over Groene Stroom: eenderde (dat is 1/3) van alle electriciteit in Nederland komt uit GrootDuitsland en Frankrijk. Hoe Groen denk je dan dat jouw stroom is? Wilt u uw Groene Stroom uit de Franse kerncentrales of uit de Duitse? Get a life! En van de extra inkomsten die Nuon uit Groene Stroom binnenhaalt, willen ze een windmolenpark opzetten: in China! Nee echt, jouw geld, naar China. | |
| dwerg | dinsdag 10 april 2001 @ 22:14 |
| Als jullie denken, dat bedrag is belachelijk hoog: dat klopt. dwerg is ook zelfstandig ondernemer, en had zelfs nog minder gas verstookt in 2000 dan in 1999, dus waarom moet dan het voorschot uberhaupt OMHOOG? | |
| Larissa | dinsdag 10 april 2001 @ 22:20 |
quote:Ik betaal 241 gulden per maand voor een compleet huis! Overdag ben ik niet thuis maar de PC staat wel aan, 's-avonds altijd de verwarming, de TV, diverse lampen en elke dag sta ik een tijdje onder de warme douche. Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best. | |
| Hummer | dinsdag 10 april 2001 @ 22:32 |
quote:Ik weet natuurlijk niet met hoeveel personen jij in je huis woond was het niet jij en je dochtertje? Maar dat maakt natuurlijk ook een groot verschil in de energiekosten. | |
| cos-micV | dinsdag 10 april 2001 @ 23:01 |
| Bij mij is het me en mijn zoon van 9 jaar... Maakt niet zoveel uit in de electra met hoeveel personen je in 1 huis zit...de lampen moeten toch wel aan...en of je nu met z'n 6en naar de tv kijkt of met z'n 2en? De verwarming moet ook aan of je nu alleen in de kamer zit of niet... De voorschotten moeten omhoog ivm. met de verhoging van de energie heffing.....zoals ik al eerder melde ...deze heffing is met 40% gestegen.ik ben in een jaar tijd 140.= per maand meer gaan betalen...sjees | |
| Hummer | dinsdag 10 april 2001 @ 23:28 |
quote:Mmmmm...Wel eens gedacht aan: :Het douchen? :Toilet(telt ook mee) :Is jouw zoon wel eens alleen thuis? Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen.... | |
| cos-micV | dinsdag 10 april 2001 @ 23:35 |
| [quote]Op 10 april 2001 23:28 schreef Hummer het volgende: Mmmmm...Wel eens gedacht aan: :Het douchen? :Toilet(telt ook mee) :Is jouw zoon wel eens alleen thuis? Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen.... Daar gaat het nu niet om....mijn zoon had ik vorig jaar ook al....raar he als ie 9 jaar is... NOGMAALS MIJN VERBRUIK IS NIX GESTEGEN..... [Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 23:42] | |
| #ANONIEM | dinsdag 10 april 2001 @ 23:41 |
quote:Ik heb het natuurlijk alleen over electriciteit, niet gas en water enzo. En die verdubbeling is niet zo vreemd hoor. Mijn PC (zonder monitor) trekt ongeveer 100 Watt. Dat stond dus de hele dag aan. -->2400kWh Dan heb je nog de TV (150W) en wat lampjes (ongeveer 200W) en andere zooi (misschien 150W) maar dat staat maar een paar uur per dag aan want ik ben alleen s'avonds thuis. Bovendien gaat dat licht 's zomers pas heel laat aan. Maar laat die hele zooi gemiddeld per dag 5 uur aanstaan --> 2500kWh Dus het klopt wel zo ongeveer | |
| #ANONIEM | woensdag 11 april 2001 @ 14:55 |
quote:Brandstofprijzen? I couldn't care less | |
| #ANONIEM | woensdag 11 april 2001 @ 14:58 |
quote:Natuurlijk ontvang je wel dingen van de staat. Geen centjes op je bankrekening nee (ik ook niet), maar bijvoorbeeld wel onderwijs voor je evt. kinderen, straatverlichting, groenvoorziening, etc, etc. Misschien krijg je per saldo wel minder terug dan je betaalt. Dat is iets om blij over te zijn. Het betekent ws nl dat je het beter hebt dan gemiddeld. | |
| Hummer | woensdag 11 april 2001 @ 17:28 |
quote:Ja brandstofprijzen! Of heb je geen auto? | |
| Hummer | woensdag 11 april 2001 @ 17:37 |
quote:Tsssss weer dat simpele gelul. Accijns lopen de spuigaten uit tegenwooredig . Lees jij geen kranten? | |
| the-O | woensdag 11 april 2001 @ 20:43 |
| Ik hoop dat Aernout nog meeleest, want die heeft blijkbaar inzicht in de cijfertjes. Verbruik deze/vorige periode Ik was trouwens aanwezig toen ze aan mijn huis stonden voor de controle van de standen. Over de hele linie is het dus omhoog gegaan, maar waar zit het 'm in? Dat kon ik uit de brief niet opmaken. Voelt het pokke? Ja dat kun je wel zeggen ja.. | |
| #ANONIEM | donderdag 12 april 2001 @ 01:41 |
quote:Tis wel grappig dat juist jíj mij simpelheid verwijt. Wat betreft de accijnsen. Op welke doel je? Benzine? Tabak? De brandstofprijzen vind ik overigens idd niet erg interessant, net als de prijs van tabak enzo. | |
| Ester | donderdag 12 april 2001 @ 08:54 |
| Jeetje, waar wonen jullie??? Ik houd mijn hart vast, want ik heb nog geen afrekening van de Essent gehad. Ojé ojé ojé. Als mijn rekening ook heel hoog uit gaat vallen.......... Trouwnes, ik vond jullie bedragen vóór de verhoging al hoog. Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Ik betaal (tot nu toe) f380,-/ maand. En dan is dat voor een grote eengezinswoning, hoekhuis nota bene!!, we hebben een computer welke vaak aan staat, een bubbelbad (vréét energie) en alle andere huis tuin en keuken dingetjes. hmmm.. | |
| cos-micV | donderdag 12 april 2001 @ 14:25 |
quote:Zwolle...ook Essent begin alvast met sparen...ik heb een huis er tussen in...geen bubbelbad....toch 650,= bij moeten betalen.. | |
| Hummer | donderdag 12 april 2001 @ 17:43 |
quote:Zij de idioot die steeds nadrukkelijker aanwezig begint te worden in mijn geopende topics. quote:Slaat weer als kut op Dirk Is energie gebruiken soms slecht voor de volksgezondheid quote:Ik rij wel auto en vind de benzineprijzen dus wel degelijk van belang. Dat jij iedere dag op je ligfiets naar je werk gaat en de aardappelschillen van de peulenschillen scheid om je betrokkenheid bij het milieu te tonen is jouw probleem. [Dit bericht is gewijzigd door Hummer op 12-04-2001 17:49] | |
| #ANONIEM | donderdag 12 april 2001 @ 19:30 |
quote:Zij, zei de idioot die niet kan spellen. De naam is niet voor niets k_man hoor... quote: Ietsje verder kijken dan je neus lang is. Tuurlijk is enerergie gebruiken op zich niet slecht voor de volksgezondheid, maar vaak wel voor het milieu. En dus op den duur idd voor de volksgezondheid. En energie opwekken is over het algemeen ook slecht voor het milieu. *k_man is zelf in de praktijk trouwens zeker geen milieu freak, maar krijgt wel jeuk van dit soort domme opmerkingen van Hummer [Dit bericht is gewijzigd door k_man op 12-04-2001 19:35] |