abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_927278
Sorry, moest het even kwijt

De jaarnota van de nuon is binnen,
afrekening gas, water en elektriciteit.

Of ik even f2504,-(!) wil bijbetalen, en het maandelijkse voorschot wordt met 200 piek verhoogd naar 500,- per maand! Wat heb ik met die vitesse-problemen te maken?

Heel er mooi zo'n huis met van die schuiframen, gaskachels en plafonds van 3.60 meter. Als ik op een ladder ga staan val ik flauw van de hitte, beneden krijg ik wintertenen.

Toch snap ik het niet, ik woon hier al jaren en nog nooit is dit voorgekomen, ik heb ook niets bijzonders gedaan, de kachel in de slaapkamer is zelfs de hele winter niet aan geweest.
Ik bedenk me opeens dat ik wel veel gefokt heb, zou ik Danny niet gedeeltelijk aansprakelijk kunnen stellen?

Daar gaat m'n vakantiegeld

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 10 april 2001 @ 11:24:46 #2
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_927556
quote:
Op 10 april 2001 10:09 schreef the-O het volgende:
Ik bedenk me opeens dat ik wel veel gefokt heb, zou ik Danny niet gedeeltelijk aansprakelijk kunnen stellen?
LOL
Down[br]Under
pi_927668
Ook ik moet 650,= bijbetalen.....voorschot was al 280,= per maand.
Wat kreeg ik te horen.?
Helaas mevrouw de energieprijzen zijn met 40% gestegen het afgelopen jaar.....jaja vooral de energie heffing.....
Verbruik was bijna niet toegenomen...en waar gaat de energie heffing naar toe.?
juist naar de STAAT.......
pi_927679
quote:
Heel er mooi zo'n huis met van die schuiframen, gaskachels en plafonds van 3.60 meter. Als ik op een ladder ga staan val ik flauw van de hitte, beneden krijg ik wintertenen.
Kun je geen glasplaat op twee meter hoogte laten ophangen, dat doen ze in veel huizen met zulke hoge plafonds. Maar dat zal nog wel duurder zijn, denk ik.
O+. Ripley. O+.
pi_927744
quote:
Op 10 april 2001 11:38 schreef cos-micV het volgende:
...en waar gaat de energie heffing naar toe.?
juist naar de STAAT.......
En waar geefft de staat het weer aan uit?
Aan de samenleving, dus ook aan jou.
Laat die heffing een stimulans zijn om wat zorgvuldiger met energie om te springen.
pi_927745
quote:
Op 10 april 2001 11:40 schreef Smike het volgende:
Kun je geen glasplaat op twee meter hoogte laten ophangen, dat doen ze in veel huizen met zulke hoge plafonds. Maar dat zal nog wel duurder zijn, denk ik.
Dat heb ik nog nooit gezien, maar ik denk dat dat alleen voor mijn woonkamer al een fortuin zou gaan kosten.

Ik heb zojuist de Nuon aan de lijn gehad, vitesse staat erbuiten , ik betaal de helft in een keer, de rest in termijnen, eh...Danny de rest dus.

En ik zou het geheel door de nuon op fouten kunnen laten controleren, maar als blijkt dat het niet aan de nuon ligt, moet ik de kosten van het onderzoek (f 1000,-) ook nog eens betalen. Dus daar ben ik nog niet uit.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 10 april 2001 @ 16:32:20 #7
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_929209
Lijkt me toch niet dat continu Fokken je energierekening met 200 gulden opjaagt!
Mijn computer staat al 2 jaar continu aan (alstie geen storing heeft) en de eerste jaren ging ik zelfs minder betalen (minder de verwarming aangehad.

Heb je wel een meterkaartje ingevuld? Als je dat vergeten bent kun je dat misschien alsnog laten doen, want nu hebben ze je waarschijnlijk geschat op "gemiddeld" gebruik.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  dinsdag 10 april 2001 @ 16:41:15 #8
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_929261
tering wat een bedragen wonen we soms in Bos en Duin
mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  dinsdag 10 april 2001 @ 19:48:41 #9
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_930030
quote:
Op 10 april 2001 11:51 schreef k_man het volgende:
En waar geeft de staat het weer aan uit?
Laat die heffing een stimulans zijn om wat zorgvuldiger met energie om te springen.
Wat een simpel idealistisch gelul.
Sta jij soms niet te balen als de brandstofprijzen weer eens verhoogd worden?

Voor the O: Neem wat energie besparende maatregelen.
Ik weet niet of je een eigen huis hebt?
Want dan kun je eens denken aan bijvoorbeeld betere isolatie en/of een H.R ketel in plaats van die gaskachels.
Tegenwoordig geeft de overheid daar forse subsidies voor.
En je hebt het zo terug verdiend.
Als je ff belt met Nuon komen ze gratis bij je thuis om je te adviseren over energiebesparing.
En als je huurt kun je het i.i.g aankaarten bij je woningbouwvereniging.

Klikt het niet dan botst het!
pi_930053
quote:
Op 10 april 2001 16:32 schreef Larissa het volgende:
Lijkt me toch niet dat continu Fokken je energierekening met 200 gulden opjaagt!
Mijn computer staat al 2 jaar continu aan (alstie geen storing heeft) en de eerste jaren ging ik zelfs minder betalen (minder de verwarming aangehad.
Ik heb een jaar lang een PC+ webcam 24 uur per dag aangehad. Mooi dat m'n electriciteitsrekening was verdubbeld!

[offtopic]
(Gelukkig draaide ik ook s'nachts als ik sliep zo'n automatisch surfscriptje met een paar van die 'get paid to surf' banners aan dus ik kreeg elke maand een cheque van $150 in de bus, dat was genoeg compensatie )
[/offtopic]

pi_930067
quote:
Of ik even f2504,-(!) wil bijbetalen, en het maandelijkse voorschot wordt met 200 piek verhoogd naar 500,- per maand!
f2504,- extra lijkt me wel heel erg veel als je niks geks hebt gedaan. Maar je kunt toch wel zien of het vooral gasverbruik of electriciteit is?
Overigens heb ik zelf gemerkt dat als je lang achter de PC zit dat je het dan snel koud krijgt en de kachel hoger zet. Bovendien ga je dan later naar bed. Dat maakt wel uit natuurlijk, maar f2504,- ???
pi_930324
quote:
Op 10 april 2001 11:51 schreef k_man het volgende:
En waar geefft de staat het weer aan uit?
O ja.? ik kan je melden dat ik niets van de staat ontvang....ben zelfstandig onderneemster en betaal alleen maar.
Heb een dubbel tarief meter.....nachtstroom dus...ik lig al s'nachts in de herrie van mijn eigen wasmachine en die van de buren....verder is mijn verbruik nix hoger dan die van een normaal gezin...zit er zelf 1000 Kwh onder..

De verhoging zit hem puur in de verhoging van de energie heffing.....40% dusssss.

[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:15]

pi_930329
[quote]Op 10 april 2001 21:11 schreef cos-micV het volgende:

oeps deze was dubbel...

[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 21:14]

pi_930542
Heej, dit klinkt bekend! Zelf eindigde ik vorig jaar met 635 per maand, en besloot Noun om dit naar 785 gulden p.m. te laten gaan. Per 1 maart deden ze er nog een schepje op, en betaal ik 825 gulden. Zelfde brief waarschijnlijk: Gas is duurder blabla. Allemaal bull. Het gas dat ze inkopen van de Gasunie is zelfs goedkoper geworden. Zal wel een voorproefje zijn op de liberalisering van de Energie in Nederland. Kunnen ze de rekening weer even lager maken (wat zijn we goed) om daarna er weer 25 % op te gooien. In Amerika ook zo'n groot succes, die liberalisering.
Nu ik toch bezig ben: het gezeik over Groene Stroom: eenderde (dat is 1/3) van alle electriciteit in Nederland komt uit GrootDuitsland en Frankrijk. Hoe Groen denk je dan dat jouw stroom is? Wilt u uw Groene Stroom uit de Franse kerncentrales of uit de Duitse? Get a life! En van de extra inkomsten die Nuon uit Groene Stroom binnenhaalt, willen ze een windmolenpark opzetten: in China! Nee echt, jouw geld, naar China.
I intend to live forever, or die trying.
pi_930561
Als jullie denken, dat bedrag is belachelijk hoog: dat klopt. dwerg is ook zelfstandig ondernemer, en had zelfs nog minder gas verstookt in 2000 dan in 1999, dus waarom moet dan het voorschot uberhaupt OMHOOG?
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 10 april 2001 @ 22:20:23 #16
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_930589
quote:
Op 10 april 2001 19:56 schreef Aernout het volgende:
Ik heb een jaar lang een PC+ webcam 24 uur per dag aangehad. Mooi dat m'n electriciteitsrekening was verdubbeld!
Ik betaal 241 gulden per maand voor een compleet huis!
Overdag ben ik niet thuis maar de PC staat wel aan, 's-avonds altijd de verwarming, de TV, diverse lampen en elke dag sta ik een tijdje onder de warme douche.

Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  dinsdag 10 april 2001 @ 22:32:51 #17
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_930652
quote:
Op 10 april 2001 22:20 schreef Larissa het volgende:
Overdag ben ik niet thuis maar de PC staat wel aan, 's-avonds altijd de verwarming, de TV, diverse lampen en elke dag sta ik een tijdje onder de warme douche.

Ik blijf het vreemd vinden dat een rekening zou kunnen verdubbelen door een PC, maar als jij het zegt zal het best.

Ik weet natuurlijk niet met hoeveel personen jij in je huis woond was het niet jij en je dochtertje?
Maar dat maakt natuurlijk ook een groot verschil in de energiekosten.
pi_930808
Bij mij is het me en mijn zoon van 9 jaar...
Maakt niet zoveel uit in de electra met hoeveel personen je in 1 huis zit...de lampen moeten toch wel aan...en of je nu met z'n 6en naar de tv kijkt of met z'n 2en?
De verwarming moet ook aan of je nu alleen in de kamer zit of niet...

De voorschotten moeten omhoog ivm. met de verhoging van de energie heffing.....zoals ik al eerder melde ...deze heffing is met 40% gestegen.ik ben in een jaar tijd 140.= per maand meer gaan betalen...sjees
Terwijl mijn verbruik niets gestegen is ten opzichte van het vorige jaar....

dinsdag 10 april 2001 @ 23:28:13 #19
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_930892
quote:
Op 10 april 2001 23:01 schreef cos-micV het volgende:
Bij mij is het me en mijn zoon van 9 jaar...
Maakt niet zoveel uit in de electra met hoeveel personen je in 1 huis zit...de lampen moeten toch wel aan...en of je nu met z'n 6en naar de tv kijkt of met z'n 2en?
De verwarming moet ook aan of je nu alleen in de kamer zit of niet...

De voorschotten moeten omhoog ivm. met de verhoging van de energie heffing.....zoals ik al eerder melde ...deze heffing is met 40% gestegen.ik ben in een jaar tijd 140.= per maand meer gaan betalen...sjees
Terwijl mijn verbruik niets gestegen is ten opzichte van het vorige jaar....

Mmmmm...Wel eens gedacht aan:
:Het douchen?
:Toilet(telt ook mee)
:Is jouw zoon wel eens alleen thuis?

Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen....
Ook speelgoed zoals nintendo,s en dergelijke verspillen stroom.
Het zijn kleine dingen maar als je ze bij alkaar op telt maakt het volgens mij wel degelijk verschil.

pi_930915
[quote]Op 10 april 2001 23:28 schreef Hummer het volgende:
Mmmmm...Wel eens gedacht aan:
:Het douchen?
:Toilet(telt ook mee)
:Is jouw zoon wel eens alleen thuis?

Kinderen kijken daarbij meer t.v dan volwassenen....
Ook speelgoed zoals nintendo,s en dergelijke verspillen stroom.
Het zijn kleine dingen maar als je ze bij alkaar op telt maakt het volgens mij wel degelijk verschil.
[/quote

Daar gaat het nu niet om....mijn zoon had ik vorig jaar ook al....raar he als ie 9 jaar is...
daar komt bij dat ie 50% bij zijn vader is...co-ouderschap heet zoiets...
En toilet valt onder de rioolbelasting...
De rekening van Essent omvat alleen elctra en gas....water krijg je hier in Zwolle een aparte rekening van....

NOGMAALS MIJN VERBRUIK IS NIX GESTEGEN.....

[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 10-04-2001 23:42]

pi_930933
quote:
Op 10 april 2001 22:20 schreef Larissa het volgende:

Ik heb het natuurlijk alleen over electriciteit, niet gas en water enzo. En die verdubbeling is niet zo vreemd hoor. Mijn PC (zonder monitor) trekt ongeveer 100 Watt. Dat stond dus de hele dag aan.
-->2400kWh
Dan heb je nog de TV (150W) en wat lampjes (ongeveer 200W) en andere zooi (misschien 150W) maar dat staat maar een paar uur per dag aan want ik ben alleen s'avonds thuis. Bovendien gaat dat licht 's zomers pas heel laat aan. Maar laat die hele zooi gemiddeld per dag 5 uur aanstaan
--> 2500kWh

Dus het klopt wel zo ongeveer

pi_933617
quote:
Op 10 april 2001 19:48 schreef Hummer het volgende:
Wat een simpel idealistisch gelul.
Sta jij soms niet te balen als de brandstofprijzen weer eens verhoogd worden?
Brandstofprijzen?
I couldn't care less
pi_933700
quote:
Op 10 april 2001 21:11 schreef cos-micV het volgende:
O ja.? ik kan je melden dat ik niets van de staat ontvang....ben zelfstandig onderneemster en betaal alleen maar.
Natuurlijk ontvang je wel dingen van de staat. Geen centjes op je bankrekening nee (ik ook niet), maar bijvoorbeeld wel onderwijs voor je evt. kinderen, straatverlichting, groenvoorziening, etc, etc.

Misschien krijg je per saldo wel minder terug dan je betaalt. Dat is iets om blij over te zijn. Het betekent ws nl dat je het beter hebt dan gemiddeld.

woensdag 11 april 2001 @ 17:28:11 #24
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_935239
quote:
Op 11 april 2001 14:55 schreef k_man het volgende:
Brandstofprijzen?
I couldn't care less

Ja brandstofprijzen!
Of heb je geen auto?
  woensdag 11 april 2001 @ 17:37:16 #25
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_935275
quote:
Op 11 april 2001 14:58 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk ontvang je wel dingen van de staat. Geen centjes op je bankrekening nee (ik ook niet), maar bijvoorbeeld wel onderwijs voor je evt. kinderen, straatverlichting, groenvoorziening, etc, etc.

Misschien krijg je per saldo wel minder terug dan je betaalt. Dat is iets om blij over te zijn. Het betekent ws nl dat je het beter hebt dan gemiddeld.

Tsssss weer dat simpele gelul.
Accijns lopen de spuigaten uit tegenwooredig .
Lees jij geen kranten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')