een vriend van mij vond alle spullen in 1x :| alleen niet t spel zelf.. die wil ik trouwens ook NOG niet ik wacht lekker tot it uit is...
quote:Het klinkt wel logisch, maar er zouden echt werkende stukken in die code zitten, zelfs van dat dure Havok-dinges. Dat ga je toch niet de wijde wereld inslingeren om van die klagende fanboys af te zijn? Volgens veel programmeurs is die code gewoon echt, en niet verzonnen. Er staat inderdaad Half-life 1 spul tussen, maar zo raar is dat toch niet? Voor Doom 3 worden toch ook kleine stukjes code uit Quake III gebruikt?
Op vrijdag 3 oktober 2003 03:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
+5 interessant..
[..]De geruchten houden maar niet op, maar dit is op zich een heel zinnige opmerking..
Bovendien, wie zegt dat hij geen officiële authoriteiten heeft ingeschakeld? Hij kan het toch net zo goed via politie én community proberen op te lossen?
quote:Dat zou wel een hele goeie zijn van Valve. Niet alleen winnen ze er een hoop tijd door. Maar ook nog zetten ze een hoop hackers/cheaters op een dwaalspoor door ze de verkeerde informatie te laten hacken.
Op vrijdag 3 oktober 2003 03:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
+5 interessant..
[..]De geruchten houden maar niet op, maar dit is op zich een heel zinnige opmerking..
quote:-edit-
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 03-10-2003 13:48]
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:15 schreef ChesterHQ het volgende:-edit-
Ik heb um zelf niet gedownload, zag een linkje staan, maar ik ga ervanuit dat dit dus nep is.
voor de Source zijn nu zoveel aanwijzingen dat het misschien wel waar zou kunnen zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 03-10-2003 13:49]
Ok het is een zware klap voor valve, maar het is niet het einde van HL2, encryptie en decryptie voor keys kunnen herschreven worden.. (niet veel werk)
en ze kunnen nog genoeg andere kleine aanpassingen maken waardoor cheaters geen kans meer krijgen, het echte probleem is gewoon de knowhow van valve wat nu open en bloot op het internet ligt.
maar geloof me maar dat het fuckin veel spul is (miljoenen regels code), en deze source heb je niet 123 door, vooral omdat er ook veel overbodige en ouwe code doorheen zit gebakken..
quote:nou ik kan aardig begrijpen wat er staat.... het lijkt veel op hl1 alleen nu wat 'advanced' omdat ik nu al 1 jaar en wat maanden voor halflife code (mods enzo) weet ik wel wat alles ongeveer betekent... alleen van die engine code snap ik nog geen bal hahaha...
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:57 schreef NullPointer het volgende:
Het is waar, accepteer het nou maar gewoon..Ok het is een zware klap voor valve, maar het is niet het einde van HL2, encryptie en decryptie voor keys kunnen herschreven worden.. (niet veel werk)
en ze kunnen nog genoeg andere kleine aanpassingen maken waardoor cheaters geen kans meer krijgen, het echte probleem is gewoon de knowhow van valve wat nu open en bloot op het internet ligt.
maar geloof me maar dat het fuckin veel spul is (miljoenen regels code), en deze source heb je niet 123 door, vooral omdat er ook veel overbodige en ouwe code doorheen zit gebakken..
en voor de cheaters outside there CHEATS Suck
quote:Ik zeg ook niet dat het geen HL2 code is, alleen dat het niet erg bruikbaar is..
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:45 schreef Disorder het volgende:[..]
Het klinkt wel logisch, maar er zouden echt werkende stukken in die code zitten, zelfs van dat dure Havok-dinges. Dat ga je toch niet de wijde wereld inslingeren om van die klagende fanboys af te zijn? Volgens veel programmeurs is die code gewoon echt, en niet verzonnen. Er staat inderdaad Half-life 1 spul tussen, maar zo raar is dat toch niet? Voor Doom 3 worden toch ook kleine stukjes code uit Quake III gebruikt?
Bovendien, wie zegt dat hij geen officiële authoriteiten heeft ingeschakeld? Hij kan het toch net zo goed via politie én community proberen op te lossen?
De vragen waar een hoop coders mee zaten zijn de volgende:
Call me paranoid, maar all and all is het genoeg om mij te laten twijfelen aan de echtheid van deze hack.. Het zou me niets verbazen als Valve dit doet om tijd te winnen.. Het schoot bij de meeste gamers in het verkeerde keelgat dat de game, daags voor de release alsnog werd uitgesteld..
Naja, time will tell..
.
This is what Gabe Newell had to say:
quote:
--------------------------------------------------
1) Starting around 9/11 of this year, someone other than me was accessing my email account. This has been determined by looking at traffic on our email server versus my travel schedule.
2) Shortly afterwards my machine started acting weird (right-clicking on executables would crash explorer). I was unable to find a virus or trojan on my machine, I reformatted my hard drive, and reinstalled.
3) For the next week, there appears to have been suspicious activity on my webmail account.
4) Around 9/19 someone made a copy of the HL-2 source tree.
5) At some point, keystroke recorders got installed on several machines at Valve. Our speculation is that these were done via a buffer overflow in Outlook's preview pane. This recorder is apparently a customized version of RemoteAnywhere created to infect Valve (at least it hasn't been seen anywhere else, and isn't detected by normal virus scanning tools).
6) Periodically for the last year we've been the subject of a variety of denial of service attacks targetted at our webservers and at Steam. We don't know if these are related or independent.
Well, this sucks.
What I'd appreciate is the assistance of the community in tracking this down. I have a special email address for people to send information to, helpvalve@valvesoftware.com. If you have information about the denial of service attacks or the infiltration of our network, please send the details. There are some pretty obvious places to start with the posts and records in IRC, so if you can point us in the right direction, that would be great.
We at Valve have always thought of ourselves as being part of a community, and I can't imagine a better group of people to help us take care of these problems than this community.
--------------------------------------------------
quote:Ik zal maar even duidelijkheid maken :
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
2de waarschuwing!!
Nogmaals, zolang niet duidelijk is wat er gelekt is en hoe illegaal wil ik geen screenshots, links naar downloads of andere zaken die enigszins illegaal kunnen zijn.
De eerstvolgende die dat WEL doet is het haasje..
Het is de complete sourcecode van HL1, HL2 TF1 en TF2.
Ook zit de sourcecode van Worldcraft erbij (hun level-editor),
en de source van software die ze gelicenseerd hebben.
(de physics-engine van Havok/Ipion, Talkback lipsynch software source etc)
Hoe illegaal het is : zo illegaal als het maar kan.
Het is geen fake, en het is heel naar voor Valve.
Zo te zien is het gedaan door de jongens van de myg0t-clan,
en ik denk dat 't niet al te lang zal duren voor ze opgepakt worden.
(Ze hebben ingebroken bij Valve dmv. een buffer-overflow-hack in Outlook (met custom-made attack-utils gemaakt voor de Valve-hack)).
Ik zou niet graag in de schoenen van de dader(s) staan nu ![]()
(Aangezien computervredebreuk in de US nu gelijk gesteld is aan terrorisme
)
quote:Bron?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:21 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Ik zal maar even duidelijkheid maken :
Het is de complete sourcecode van HL1, HL2 TF1 en TF2.
Ook zit de sourcecode van Worldcraft erbij (hun level-editor),
en de source van software die ze gelicenseerd hebben.
(de physics-engine van Havok/Ipion, Talkback lipsynch software source etc)Hoe illegaal het is : zo illegaal als het maar kan.
Het is geen fake, en het is heel naar voor Valve.
Zo te zien is het gedaan door de jongens van de myg0t-clan,
en ik denk dat 't niet al te lang zal duren voor ze opgepakt worden.(Ze hebben ingebroken bij Valve dmv. een buffer-overflow-hack in Outlook (met custom-made attack-utils gemaakt voor de Valve-hack)).
Ik zou niet graag in de schoenen van de dader(s) staan nu
(Aangezien computervredebreuk in de US nu gelijk gesteld is aan terrorisme)
quote:Bron ?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:24 schreef CasB het volgende:[..]
Bron?
Edit:
Nadere uitleg :
De source is absoluut echt, een faker zou geen moeite nemen om een complete Direct3D9-renderer te implementeren,
code voor de strider uit de E3-demo te maken inclusief benodigde AI en inverse-kinematics,
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat 't bij myg0t vandaan kwam is duidelijk, die waren de eerste die er mee kwamen.
(En ze bieden de src nog steeds aan op hun website).
[Dit bericht is gewijzigd door L.Denninger op 03-10-2003 15:29]
quote:Aight ok
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:27 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Bron ?
Kijk maar even in m'n profile,
ik heb zelf de source even doorgeneusd om te weten wat er nou waar was en wat niet.
Ik denk dat ik redelijk gekwalificeerd ben om zo'n inschatting te kunnen maken
quote:Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Ik denk dat ik redelijk gekwalificeerd ben om zo'n inschatting te kunnen maken
quote:Als Gabe zelf zegt dat het echt is, lijkt me dat voldoende bewijs.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
.
www.hl2online.com heeft er ook over gepost
quote:Dan twijfel ik aan de competentie van die coders aangezien ik zonder moeite een hl2-executable heb kunnen compilen
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
.
de source is compleet,
er zit alleen natuurlijk geen content bij, dus of je er wat mee kan is een tweede.
(Zonder models, maps, etc doe je niet zoveel).
'T is dus alleen interessant voor coders en mensen die cheats willen maken.
(Ze zullen nu de netwerk-code behoorlijk moeten herzien aangezien niemand nu meer iets hoeft te reverse-engineeren of te packet-grabben - de complete netwerk-code is voor iedereen te zien)
[Dit bericht is gewijzigd door L.Denninger op 03-10-2003 15:32]
quote:Gabe kan zoveel zeggen.. Het kan ook gewoon slimme marketing zijn..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:31 schreef tgfd het volgende:[..]
Als Gabe zelf zegt dat het echt is, lijkt me dat voldoende bewijs.
www.hl2online.com heeft er ook over gepost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |