Kan idd best zijn dat alleen al mensen op het idee zijn gebracht door dit (als broodje aap verhaald begonnen) verhaal. Heb zelf ook 2 forward mails erover gehad van vrienden, waar ook de locatie wordt genoemd dat het gebeurd zou zijn. Tsja, de mail is op zich wel weer ideaal om zo'n (verzonnen?) verhaal te verspreiden...
Ik nam het aanvankelijk ook aan als zijnde onzin, maar op mijn werk bevestigden een aantal het en ook het feit dat het in de krant had gestaan. Nou ja, weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Kan alleen bedenken dat het vreselijk moet zijn als je zoiets echt overkomt.
quote:Wat een dom argument. Er zitten hier bijna 70000 users (waarvan ook nog eens een x aantal kloon is) en er wonen 16 miljoen mensen in Nederland.
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:25 schreef LKP het volgende:
Als het echt gebeurd had geweest, zouden er nu mensen met enorme littekens in hun gezicht moeten rondlopen en met zoveel fokkers hierzo had er echt wel één geweest die het gezien zou moeten hebben.
quote:Waarom zou de politie mensen naar het bureau laten komen die niets met een dergelijk voorval te maken hebben, om ze daar te vertellen wat er aan de hand is?
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:46 schreef Chayenn het volgende:[..]
Het wordt bewust uit het nieuws gehouden, omdat ze de mensen niet ongerust willen maken, zegt de politie. De vader van een vriendin heeft nu zelf ook de politie opgebeld (politie westland) en die zeiden niet over de telefoon of het waar is of niet. Hij moet dus langskomen, nou dat zegt voor mij genoeg. Jammer dat er zoveel mensen bestaan met een enorm bord voor hun kop, want als iets oorspronkelijk verzonnen is kan het nog wel uitgevoerd worden. En ik zeg dit echt niet voor de lol.
Niemand heeft dit verhaal uit eerste hand. Jij hebt het ook over de vader van een meisje dat je niet kent, en die vader zou het van de politie hebben gehoord. Als dit waar was geweest dan was het echt wel vol in de media gekomen, al was het maar om potentiele slachtoffers te waarschuwen.
Zie ook de al eerder gegeven link uit het Leidsch Dagblad: http://www.leidschdagblad.nl/Index/0,4412,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.leidschdagblad.nl%2FPagina%2F0%2C7104%2C14-1-6392--1604068-1488--%2C00.html
even voor de goede orde: van het verhaal van Chayenn geloof ik dus ook NIETS.
BTW; ik zag dat www.broodjeaap.nl niet meer is wat het geweest is.
quote:Uit tweede hand, een vader van een vriendin heeft nu de politie gebeld. Ik wacht even af wat de politie zegt. Voor mij is dit al dubbel bewijs, de politie liegt niet en laat je zeker niet voor iets onbenulligs naar het bureau komen. En waarom ze het uit het nieuws houden, moet je ook niet aan mij vragen, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
Op zondag 5 oktober 2003 14:35 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Waarom zou de politie mensen naar het bureau laten komen die niets met een dergelijk voorval te maken hebben, om ze daar te vertellen wat er aan de hand is?
Niemand heeft dit verhaal uit eerste hand. Jij hebt het ook over de vader van een meisje dat je niet kent, en die vader zou het van de politie hebben gehoord. Als dit waar was geweest dan was het echt wel vol in de media gekomen, al was het maar om potentiele slachtoffers te waarschuwen.
Zie ook de al eerder gegeven link uit het Leidsch Dagblad: http://www.leidschdagblad.nl/Index/0,4412,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.leidschdagblad.nl%2FPagina%2F0%2C7104%2C14-1-6392--1604068-1488--%2C00.html
quote:Niet persoonlijk nee, maar omdat iedereen, iedereen kent, via via (Wat je zelf waarschijnlijk ook wel weet als Westlander zijnde.......) dan hoor je dat soort verhalen binnen twee dagen, tenzij je op vakantie bent of niet oorspronkelijk van Westlandse origine bent. Een broodje LUL verhaal dus.
Op zondag 5 oktober 2003 13:57 schreef Chayenn het volgende:
Ik KOM uit het Westland en ken toch ook niet iedereen. Uit mijn dorp ken ik ook niet iedereen, dus zo gek is het niet dat diegene dat niet heeft gehoord. Misschien dat dat niet zo is, maar het gebeurd wel.
quote:Inderdaad, ik had het ook in het LD gelezen:De paniek blijkt echter onterecht. Het gaat om een zogenaamde 'stedelijke mythe'. ,,In de volksmond heten ze broodje aap-verhalen'', zegt Peter Burger van de Leidse universiteit. ,,Urban legends, moderne sagen, asfaltsprookjes.
Op donderdag 2 oktober 2003 16:53 schreef PRMNS het volgende:urban legend.. stond dacht ik ook vermeld op deze site: http://66.165.133.65/snopes.asp
En t is ook al aantal keren eerder 'in het nieuws' geweest. een voorbeeldje: http://www.leidschdagblad.nl/Index/0,4412,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.leidschdagblad.nl%2FPagina%2F0%2C7104%2C14-1-6392--1604068-1488--%2C00.html
Het is een fabeltje!
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 16:42 schreef Chayenn het volgende:[..]
Uit tweede hand, een vader van een vriendin heeft nu de politie gebeld. Ik wacht even af wat de politie zegt. Voor mij is dit al dubbel bewijs, de politie liegt niet en laat je zeker niet voor iets onbenulligs naar het bureau komen. En waarom ze het uit het nieuws houden, moet je ook niet aan mij vragen, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
quote:Die vader is echt een grapjes!!
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:46 schreef Chayenn het volgende:[..]
Het wordt bewust uit het nieuws gehouden, omdat ze de mensen niet ongerust willen maken, zegt de politie. De vader van een vriendin heeft nu zelf ook de politie opgebeld (politie westland) en die zeiden niet over de telefoon of het waar is of niet. Hij moet dus langskomen, nou dat zegt voor mij genoeg. Jammer dat er zoveel mensen bestaan met een enorm bord voor hun kop, want als iets oorspronkelijk verzonnen is kan het nog wel uitgevoerd worden. En ik zeg dit echt niet voor de lol.
quote:ja haha!
Op zondag 5 oktober 2003 16:56 schreef LKP het volgende:[..]
ts: Dit is net zo'n broodje aap verhaal als dat verhaal over dat meisje die jarig was, en er een surpiseparty voor haar werd gegeven.
Iedereen verzamelde in de woonkamer en dat hoorde zij niet en toen is zij naakt met slagroom op haar kut de trap af gelopen al roepend naar haar hond.
quote:Wat ben jij ontzettend naief, ga een lezen wat een broodje haal verhaal aap is, juist het fenomeen "tweede hand" is daarin de bindende factor. Als je nou gewoon dat krantenartikel even leest, weet je gelijk hoe het staat.
Op zondag 5 oktober 2003 16:42 schreef Chayenn het volgende:[..]
Uit tweede hand, een vader van een vriendin heeft nu de politie gebeld. Ik wacht even af wat de politie zegt. Voor mij is dit al dubbel bewijs, de politie liegt niet en laat je zeker niet voor iets onbenulligs naar het bureau komen. En waarom ze het uit het nieuws houden, moet je ook niet aan mij vragen, daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.
quote:whaha, of pindakaas, zo is dat verhaal aan mij verteld
Op zondag 5 oktober 2003 17:01 schreef Leila het volgende:[..]
ja haha!
ts: Dit is net zo'n broodje aap verhaal als dat verhaal over dat meisje die jarig was, en er een surpiseparty voor haar werd gegeven.
Iedereen verzamelde in de woonkamer en dat hoorde zij niet en toen is zij naakt met slagroom op haar kut de trap af gelopen al roepend naar haar hond.
quote:* zucht *
Op zondag 5 oktober 2003 17:22 schreef Chayenn het volgende:
WIE is hier nou naief?Ik zeg het nog maar een keer: De politie liegt niet. Ik snap ook wel dat het als een broodje aap verhaal begonnen is, heb ik pas een paar keer gezegd....
DAAR GAAT HET HIER HELEMAAL NIET OM.
quote:Ehm, jawel, daar gaat het wel om. Heb je dat krantenbericht gelezen? Daar reageert de politie ook in. Jij bent naief en je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat jij het wel gelooft. Basta.
Op zondag 5 oktober 2003 17:22 schreef Chayenn het volgende:
WIE is hier nou naief?Ik zeg het nog maar een keer: De politie liegt niet. Ik snap ook wel dat het als een broodje aap verhaal begonnen is, heb ik pas een paar keer gezegd....
DAAR GAAT HET HIER HELEMAAL NIET OM.
quote:Ik snap jou niet hoor, ga toch lekker iemand anders vervelen.
Op zondag 5 oktober 2003 17:23 schreef LKP het volgende:[..]
* zucht *
Zelfs als het gebeurt zou zijn dan hadden wij het geweten hier in het westland. Is een hecht volk en het nieuws verspreidt erg snel!
quote:Dat is politie uit een ander district. Ik zou willen dat het niet waar was, maar blijkbaar gebeurd er wel iets soortgelijks. Geef jij anders maar een andere verklaring voor het feit dat de vader van een vriendin de politie heeft opgebeld om te vragen of het waar is en die vervolgens zegt dat hij naar het politiebureau moet komen, omdat ze dat niet over de telefoon vertellen. Tuurlijk dat verzin ik allemaal.
Op zondag 5 oktober 2003 17:26 schreef Rio het volgende:[..]
Ehm, jawel, daar gaat het wel om. Heb je dat krantenbericht gelezen? Daar reageert de politie ook in. Jij bent naief en je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat jij het wel gelooft. Basta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |