JAZZ! Ook weleens prettig luistergenot!
quote:Ik heb net de CD "Supperclub Presents: Lounge 2" opgehaald op aanraden van iemand en hij is écht zwaar ok
With a medium to medium-slow tempo, down tempo is not usually dance floor material. Smoothly groovy with hip hop, jazz, funk, and dub influences, this is music for chilling out. Look for down tempo in the chill rooms of raves and clubs as the night winds down. Acoustic elements, particularly horns and keys, are common, while orchestration varies widely from sparse minimalism to lush fullness. Basslines are smooth and warm, usually with a funkified edge. Down tempo can be considered a parent genre in that it is sometimes credited with spawning trip hop, illbient, and dub; this is often hotly contested, however, particularly with regards to dub. If it's mellowly groovy, but not overtly jazzy, dark, or discordant, then it's probably down tempo.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 01-10-2003 16:11]
quote:Inderdaad nogal een dubieuze uitspraak, aangezien dub toch zeker al uit het begin van de jaren 70 stamt. Triphop wordt als term volgens mij ook al langer gebruikt dan 'downtempo' en 'lounge'.. Maar goed, dit zijn slechts kritische noten.
it is sometimes credited with spawning trip hop, illbient, and dub; this is often hotly contested, however, particularly with regards to dub
Ik vind dingen als Kruder & Dorfmeister en Thievery Corporation altijd wel lekker wegluisteren, of muziek op het Ninja Tune-label.
quote:De muziek is idd niet echt vernieuwend te noemen, het lijkt soms wel wat op de fusion die o.a. Chick Corea en Zappa in de jaren 70 brachten maar dan net ff wat digitaler en met wat minder solowerk. Het genre downtempo is volgens mij wel vrij nieuw en ook erg breed itt andere electronische muziek.
Op woensdag 1 oktober 2003 16:11 schreef Zander het volgende:[..]
Inderdaad nogal een dubieuze uitspraak, aangezien dub toch zeker al uit het begin van de jaren 70 stamt. Triphop wordt als term volgens mij ook al langer gebruikt dan 'downtempo' en 'lounge'.. Maar goed, dit zijn slechts kritische noten.
Ik vind dingen als Kruder & Dorfmeister en Thievery Corporation altijd wel lekker wegluisteren, of muziek op het Ninja Tune-label.
Ik weet zo ook niet wat het verschil b.v. is tussen downtempo en lounge (volgens mij is het 2x hetzelfde).
Misschien dat het in de toekomst nog wat verder uitgesplitst wordt in meerdere hokjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |