abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13572749
Jaaaaaa, mijn kleine Isabel wordt volgende maand alweer 4 en aangezien ze op de kleuterschool zit, moet er natuurlijk getrakteerd worden! .

Het leek me leuk als andere papa's en mama's hier wat tips neerzetten over traktaties (voor school) en ideetjes voor kinderfeestjes. (spelletjes, snoep, tijden, lokaties, etc.) Oh, originele ideetjes voor uitnodigingen zijn ook leuk, vind ik. .

Ik weet nog niet of ik een feestje geef voor de kindjes uit Isabel's klas, want het is allemaal nog zo pril en ze heeft nog maar van 1 meisje de naam onthouden. . Dat schrijft ze moeilijk uitnodigingen hè. ("Aan dat meisje met dat gele haar" en "Aan de jongen waarop Isabel verliefd is, maar waarvan ze de naam niet weet".)

Ik zit er over na te denken om óf deze traktatie voor de kleuters te maken :

of deze :

Leuk? Niet leuk?

En een vraagje : van hoe laat tot hoe laat zou je een kleuterfeestje (dus voor 4-jarigen) kunnen laten duren?

Spui uw tips, ideetjes en wijsheid. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_13572854
Lijkt me zeker leuk, 1e ziet er geweldig uit..

Mijn moeder deed ook altijd haar best om met iets leuks voor de dag te komen ipv de zakjes chips waarmee een hoop ouders toch steeds kwamen aanzetten

woensdag 1 oktober 2003 @ 15:37:42 #3
28560 toska
Let's All Chant
pi_13572913
Ik zou nog geen schoolfeestje geven, is nog niet echt belangrijk op die leeftijd. ze zijn al doodmoe van het uitdelen

Vraag iig even na welke kinderen waar allergisch voor zijn . Er zijn er altijd wel een paar die buiten de boot vallen met uitdelen.

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_13572957
Ik zit met hetzelfde probleem en de mijne is nog maar 2!

Wij hebben daarvoor een boekje gekocht, want je blijft aan het trakteren.

pi_13572960
mijn zus heeft dit jaar d'r 4 jarig zoontje allemaal belleblaas dingen laten uitdelen... scheen behoorlijk goed bevallen te zijn
en als feestje was 't nog steeds enkel met de fam. 's middags uit school
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_13573034
Precies een week geleden was mijn zoon jarig(5geworden) en ik heb em idd smorgens laten uitdelen en 'smiddags op t feestje heb ik hun bvb zelf hun feesthoedje laten maken(schilderen/kleuren/stickertje opplakken) Het geheel heb ik van 14u tot ong half 5 laten duren...is echt meer dan genoeg want die kleuters zijn dan zo uitgelaten! Een paar spelletjes doen , taart laten eten en dan pas laten drinken enz...tijd gaat dan wel om hoor!
Was ook blij dat ik wat hulp had...alleen met van die koters(7in totaal....)pfff
pi_13573062
Leuke traktaties

Hou gewoon op woensdagmiddag een kinderfeestje dat maximaal 2 uur duurt. Dus van 2 tot 4 ofzo. Cake eten, drinken erbij, cadeautjes uitpakken en dan bijvoorbeeld een poppenkast en wat spelletjes zoals zakdoekje leggen.

Als je de eerste traktatie doet (dat is zo te zien zoet), vraag dan ff aan de leraar of er kinderen zijn die geen snoep mogen (bijv. suikerziekte), dan maak je daar iets anders voor.

pi_13573496
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:31 schreef MUUS het volgende:
Jaaaaaa, mijn kleine Isabel wordt volgende maand alweer 4 en aangezien ze op de kleuterschool zit, moet er natuurlijk getrakteerd worden! .
Mijn Anouk wordt eind november pas vier en ze zit nog niet op de kleuterschool. Wat is er zo speciaal aan jouw kleine meid dat ze er nu al op zit? een dikke maand voor haar vierde jaar?

O ja ze mag oefenen natuurlijk. .

De eerste vind ik erg leuk. .

(receptje?).

pi_13573711
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:58 schreef berney het volgende:

[..]

Mijn Anouk wordt eind november pas vier en ze zit nog niet op de kleuterschool. Wat is er zo speciaal aan jouw kleine meid dat ze er nu al op zit? een dikke maand voor haar vierde jaar?

Op die school doen ze aan "oefen-dagen" zodat ze alvast kunnen wennen aan het naar school gaan. Je kind mag dan ten hoogste 5 dagen gaan oefenen en je mag zelf indelen hoe je dat wilt hebben. Isabel gaat nu dus om de dag een ochtend (tot 10 oktober) en na de herfstvakantie gaat ze fulltime. (De dag na haar 4e verjaardag) Ik vind dat een super-oplossing, want zo wennen de kindjes heel geleidelijk aan school.

Ik was al van plan om aan de juf te vragen of er kindjes bij zitten die bepaalde dingen niet mogen hebben en voor hen zal ik dan iets anders maken. Daar had ik al-lang aan gedacht. .

[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 01-10-2003 16:16]

Oi!
pi_13573780
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:58 schreef berney het volgende:

O ja ze mag oefenen natuurlijk. .

Dat zeg ik! .

quote:
De eerste vind ik erg leuk. .

(receptje?).

Maar natuurlijk, berney!
quote:
Benodigdheden:

• cakebeslag ( maken volgens de aanwijzingen op de verpakking)
  • IJsbakjes (o.a te koop bij Coop)
  • glazuur
  • spikkels
  • parapluutjes (o.a bij de Hema)

• Nadat het cakebeslag is klaargemaakt worden de ijsbekertjes voor 3/4 gevuld met het beslag. Alle ijsbakjes in de oven, deze moeten worden gebakken worden
    als gewone mini-cakejes. Op deze wijze zullen de bakjes niet verbranden in de oven. Iedere oven is anders dus houdt het bakproces even in de gaten.
    Na het bakken moeten de bakjes eerst een beetje afgekoeld zijn waarna er wat
    glazuur overheen kan. Hierover weer de spikkeltjes en uiteindelijk kan als laatste het parapluutje erin. Voila, succes verzekert!

Alstublieft. .
    Oi!
    pi_13573982
    Bedankt Muus!!

Maar als ik jou was zou ik geen groot feestje geven gewoon klein groepje en dan bv eerst kadootjes uitpakken en wat lekker dingetjes erbij. Laat ze zelf een taartje maken van cake, dat is altijd wel een succes. Daarna kun je met ze naar kinderboerderij, of met slecht weer een video o.i.d.

pi_13574291
    ALS ik een kinderfeestje geef (weet het dus nog niet zeker), wil ik simpele dingetjes doen zoals koekhappen en een stoelendansje ofzo. Ze vinden dansen altijd zo leuk op die leeftijd. .

Verder natuurlijk taartje eten en wat ze ook altijd heel leuk vinden, is hun eigen "taartje" maken. Je geeft elk kind een rose koek, spuit er wat slagroom op (of je doet er wat glazuur op) en dan laat je ze hun eigen taartje versieren met smarties, vruchtenhagel, van die gepofte rijst-zooi etc. Vinden ze erg leuk. .

Chippies (nibbits) rijgen aan een dropveter en het dan als ketting aan elkaar vastknopen is ook altijd een hit. .

Oi!
      woensdag 1 oktober 2003 @ 16:28:25 #13
    3542 Gia
    User under construction
    pi_13574413
    Mijn oudste is toen hij 5 was o.a. eens thuisgekomen met een traktatie, gemaakt van een koffiefilterzakje. Het was een berekopje op een stokje

Van bruin papier waren ronde oren geknipt, die waren aan de achterkant bevestigd. Op de voorkant was een beresnoet getekend. Het filterzakje was gevuld met een doosje rozijntjes en wat los snoep. En dan met een plakbandje dichtgemaakt.

Heel eenvoudig, maar wel leuk.

Ben overigens zelf helemaal geen knutselmoeder. Gelukkig zijn allebei mijn zoons in de zomer jarig, dus ijs. Makkelijker kan niet.

pi_13575530
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2003 16:24 schreef MUUS het volgende:
    Chippies (nibbits) rijgen aan een dropveter en het dan als ketting aan elkaar vastknopen is ook altijd een hit. .
    Vergeet de dropsleutel in het midden niet. .

Mijn moeder was vroeger altijd erg creabea met uitdeeldingen.
    Zo heeft ze voor de hele klas een mand met bloemen gefabriceerd.
    De bloem bestond uit blaadjes van gekleurd karton, een hart van crepepapier gevuld met losse snoepjes, een steel gemaakt van een satéprikker omwikkeld met groen crepepapier en die werd dan in een appel geprikt (Anders bleven die krengen niet staan).

Fok!bejaarde
      FOK!fossiel woensdag 1 oktober 2003 @ 17:21:45 #15
    2628 Karin
    pi_13576048
    Leuke tractaties! Beter dan een zakje chips wat je vaak ziet.

Ik heb wel eens gehoord dat je op een kinderfeestje het beste net zoveel kindertjes uit kan nodigen als de leeftijd dat het kindje wordt. In jouw geval dus 4 kinderen. Anders zou het te druk kunnen worden voor die kleintjes.

pi_13577090
    Ik zou nog helemaal geen feestje doen hoor.
    Heb ik bij Britt en Romée ook niet gedaan, ze kennen die kindertjes nog maar nèt en sommigen nog helemaal niet.
    Een leuke tractatie is al feest genoeg, plus haar verjaardag in huiselijke kring, en ze mist het nog echt niet.

Wat betreft tracteren: ik heb voor de dames op het KDV een 'milkshake' gemaakt: een transparante beker, vullen met chippies of popcorn, servetje erop leggen, elastiekje er om en rietje er in. Gelukkig zaten ze in 2 groepen, kon voor beide hetzelfde doen. Dit jaar hebben ze op school niet getracteerd met de verjaardag maar wel toen ze een zusje kregen, de ene snoepmuizen in cellofaan en de andere lange vingers met muisjes. Ik heb ookal eens patat bakjes gemaakt: Patat bakjes dus, vullen met aan reepjes gesneden cake, ipv mayonaise slagroom, en een plestik vorkje erbij, ook een succes

Screw them.
    We're going home.
    pi_13578329
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2003 18:01 schreef CarOnline het volgende:
    knip
    Ik heb ookal eens patat bakjes gemaakt: Patat bakjes dus, vullen met aan reepjes gesneden cake, ipv mayonaise slagroom, en een plestik vorkje erbij, ook een succes
    Ik kom net van de verjaardag van het zoontje van mijn vriending vandaan (6 jaar) en hij heeft dit dus vandaag op school getrakteerd.
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      woensdag 1 oktober 2003 @ 19:10:36 #18
    12010 daniman
    gewoon lekker gek
    pi_13578574
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2003 15:37 schreef toska het volgende:
    Ik zou nog geen schoolfeestje geven, is nog niet echt belangrijk op die leeftijd. ze zijn al doodmoe van het uitdelen

Vraag iig even na welke kinderen waar allergisch voor zijn . Er zijn er altijd wel een paar die buiten de boot vallen met uitdelen.

ik had op mijn vierde volgens mij al wel een verjaardagsfeestje! Dus waarom niet?

-edit- kinderfeestje kan trouwens ook wel voor het eerst zijn geweest toen ik vijf werd, maar zeker weten doe ik het niet. Het kan ook zijn dat ik toch vier werd.

patat ftw :)
    pi_13578918
    Voor mijn stiefzoon hebben we bij zijn laatste verjaardag op de lagere school de hele avond mini-marsjes/twixjes/bounties etc in ballonnen zitten proppen en daarna de ballonnen opgeblazen. Hij toog dus met een enorme tros ballonnen naar school. Was een enorm festijn geworden met het kapotknallen. Niet geschikt voor die hele kleintjes, maar als ze wat groter zijn is het wel een "stoere" tractatie.
    mooi he, alles
    pi_13579437
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2003 19:10 schreef daniman het volgende:

ik had op mijn vierde volgens mij al wel een verjaardagsfeestje! Dus waarom niet?

Gezien de foto's in mijn plakboek had ik op mijn 4e een feestje voor wat buurkindjes, want ik zat nog niet op school. Mijn zusjes, het buurjongetje van 3 en het buurmeisje van 4 waren er en mijn vader deed poppenkast. Het buurjongetje vond het niet zo leuk, die staat constant huilend op de foto
      woensdag 1 oktober 2003 @ 20:16:15 #21
    12010 daniman
    gewoon lekker gek
    pi_13580227
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2003 19:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Gezien de foto's in mijn plakboek had ik op mijn 4e een feestje voor wat buurkindjes, want ik zat nog niet op school. Mijn zusjes, het buurjongetje van 3 en het buurmeisje van 4 waren er en mijn vader deed poppenkast. Het buurjongetje vond het niet zo leuk, die staat constant huilend op de foto

haha
    patat ftw :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')