abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2003 @ 13:53:03 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_13570199
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef PankPinther het volgende:
en dan het argument dat de politie voor gevaarlijke situaties zou zorgen door daar te gaan staan flitsen...
degene die 140 rijd en hard remt omdat hij weet dat dat niet mag is degene die voor de gevaarlijke situatie zorgt, niet de politie
Zelfs mensen die zich wel aan de snelheid houden remmen puur uit reflex als ze iets in de berm zien staan. Bovendien weten mensen vaak split second niet te bepalen welke max. snelheid er geldt 100 of 120? Misschien wel 80. Dus gaat men flink in de rem, met alle gevolgen dien:

quote:
moet je eens opletten watvoor gevaarlijke situaties er zouden ontstaan als ze er nooit staan
Nou? Bij onze oosterburen staan ze er ook nooit, goh wat is het daar gevaarlijk zeg. Het asfalt is daar niet anders dan hier.

[Dit bericht is gewijzigd door ACT-F op 01-10-2003 14:05]

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:03:23 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_13570480
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:40 schreef PankPinther het volgende:
kijk dat bedoel ik nou... nu kom je met allerlei argumenten waarom je wel te hard zou mogen rijden
waarvoor hou je je niet gewoon aan de snelheid?
want als je dat zou doen dan heb je ook geen reden om te klagen

maar nee jij bent blijkbaar ook zo'n hardleers mannetje die vind dat die regels er voor iedereen zijn behalve jij... want jij bent tenslotte anders, nietwaar?

hoe zit het dan met die junk die jouw ruitje intikt? die vind zichzelf ook anders, mag hij dat dan ook? en dan valt voor die junk nog te zeggen dattie alleen materieele schade aanricht terwijl jij mensenlevens in gevaar brengt...


Mensen die denken dat snelheid verhogen tot meer gevaar leidt, en iemand die steelt en dingen vernielt vergelijken met mensen die de snelheid overtreden (zonder dat het gevolgen heeft maar goed). Hoe infantiel kun je zijn. Ik blijf niet herhalen waarom het soms verantwoorder is om harder te rijden dan de max. snelheid, dus quote ik maar ff uit de volgende topic: Raar autobeleid in Nederland.:

De gemiddelde Nederlandse automobilist moet leren om zo rechts mogelijk te rijden, ipv te denken dat een bepaalde rijstrook voor hun bestemd is. Het is heel typisch dat de gemiddelde Nederlandse automobilist uitblinkt in territoriaal gedrag wat het linksplakken, snijden en geen voorrang verlenen veroorzaakt. Maar dit zou eventueel verklaard kunnen dat het veelste druk is op de weg. Er moet meer teer komen dus.

quote:
Op zaterdag 27 september 2003 00:36 schreef noutie het volgende:
ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?

Niet doen dus, als je harder wilt rijden zul je naar het circuit moeten


Alterheid is geen doorslaggevende rol om je snelheid te verhogen, maar wel zicht. Als je remweg 300m is, dan zorg je ervoor dat je ook 300m voor je uit kan kijken en kan inschatten wat de snelheid is van de auto voor je. Een kwestie van motoriek. Als het zicht door een bocht belemmerd wordt dan verlaag je je snelheid door het gas even los te laten, want je weet maar nooit wat achter de bocht zit. Dynamisch rijden en aanpassen aan de situatie houdt je net zo goed alert. Da's ook meteen de reden waarom ik de cruisecontrol afkeur als veiligheidsverhogende maatregel vanwege de constante snelheid. Deze mensen irriteren als ze voor de situatie te langzaam rijden, meestal links want daar hoeven ze niet af te remmen voor langzamere auto's voor hun, maar er staat wel een file achter hun. En ze leveren een gevaar op plekken waar het wijselijk is om het gas los te laten.

Ik vind dat de snelheidslimiet op de snelweg ongelimiteerd moet zijn zoals in Duitsland, maar dat kan alleen als men niet als een kip zonder kop rijdt zoals in Nederland. Helaas zit flitsofficier Spee op de troon van de verkeershandvaing. Deze oude man beweert dat constante snelheden beter zijn voor de veiligheid en promoot dus ook de cruise control. En de maximum snelheid is op een dusdanige limiet dat zelfs de grootste kip zonder kop ermee zou moeten kunnen rijden zonder brokken te maken. Het gevolg in de praktijk is dat de Nederlandse weg bevolkt wordt door mongolen met een motoriek van een ameube en een onaangepaste snelheid waarmee de automobilist die nog wel denken kan het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt. Verkeersagressie dus, als dat geen gevaar is op de weg...............

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_13571364
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 14:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En de maximum snelheid is op een dusdanige limiet dat zelfs de grootste kip zonder kop ermee zou moeten kunnen rijden zonder brokken te maken. Het gevolg in de praktijk is dat de Nederlandse weg bevolkt wordt door mongolen met een motoriek van een ameube


wat had jij in gedachten dan? al deze mensen verbieden om auto te rijden zodat alleen jij en andere "goede" automobilisten de weg op kunnen om met gemiddeld 150-200 Km/u van A naar B te crossen?

zoals iemand anders al opmerkte, als je perse hard wil rijden ga dan naar een circuit en kom niet met allerlei smoesjes waarom jij wel harder zou mogen rijden...

quote:
Het is heel typisch dat de gemiddelde Nederlandse automobilist uitblinkt in territoriaal gedrag
psies... je zegt het eigenlijk zelf al, die snelweg is niet van jou, en er gelden regels waar je je aan moet houden...
als iemand bij jou thuiskomt en hij gaat op je bank lopen springen dan doe je er ook wat aan...
en als die persoon dan zegt dat het bij de buren wel mag dan gaattie maar leker daarheen....
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:39:29 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13571390
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef PankPinther het volgende:
ik vind het altijd zo typisch...

iemand rijdt te hard, wordt geflitst, en begint dan te kankeren op de politie....
rij dan niet te hard!! die regel is er niet voor niks...

en dan het argument dat de politie voor gevaarlijke situaties zou zorgen door daar te gaan staan flitsen...
degene die 140 rijd en hard remt omdat hij weet dat dat niet mag is degene die voor de gevaarlijke situatie zorgt, niet de politie

moet je eens opletten watvoor gevaarlijke situaties er zouden ontstaan als ze er nooit staan

echt schitterend hoe sommige automobilisten zo'n verhaal altijd weer met onzinnige argumenten naar hun hand proberen te zetten


en waarom staat de politie te flitsen naast een SNELWEG waar het ABSOLUUT niet gevaarlijk is om 10km of 20km harder te rijden ????

laat ze eens in woonwijken flitsen of naast scholen. dan zouden er veel minder mensen klagen, weet ik zeker

en ik moet de eerste chauffeur nog tegenkomen die nooit te hard rijdt.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:52:08 #30
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_13571779
Schopje richting klaagbaak.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:28:54 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13577600
Ze moeten gewoon van die camera's neerzetten die niet meer flitsen.

Niemand remt meer af, dus komt er meer geld binnen Ze zijn ze al aan het vervangen bij de KLPD, dus binnenkort kunnen we de acceptgiros als verrassing bij de post gaan verwachten

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_13578823
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef PankPinther het volgende:
ik vind het altijd zo typisch...

iemand rijdt te hard, wordt geflitst, en begint dan te kankeren op de politie....
rij dan niet te hard!! die regel is er niet voor niks...

en dan het argument dat de politie voor gevaarlijke situaties zou zorgen door daar te gaan staan flitsen...
degene die 140 rijd en hard remt omdat hij weet dat dat niet mag is degene die voor de gevaarlijke situatie zorgt, niet de politie

moet je eens opletten watvoor gevaarlijke situaties er zouden ontstaan als ze er nooit staan

echt schitterend hoe sommige automobilisten zo'n verhaal altijd weer met onzinnige argumenten naar hun hand proberen te zetten


ik ben niet geflitst, want zag ze staan, maar waar ik op doel is dat verkeer daar vloeiend gaat tot het punt waar ze staan en daar hoopt het zich op omdat ongeveer iedereen op zijn rem springt!!! das dus iets gevaarlijker dan doorrijden, wordt ik geflitst heb ik er vrede mee, reed ook te hard, maar pak me dan als het gevaarlijk is... ow wacht dan pakken ze me niet, want dan rij ik niet te hard (lees school, woonwijk, noem maar op)

ben een keer te pakken genomen met 200+ op de snelweg, deed heel erg pijn de boete en de rest, maar accepteerde het wel, wat mooie was dat mensen (waarschijnlijk) zoals jij mij de les gingen lezen hoe onverantwoord het is en blahblah om vervolgens die mensen wel met dik 70 door de stad te zien scheuren , weet heel zeker dat ik met 200+ op de snelweg veiliger rij dan iemand met 70 door de stad!

pi_13579527
Ik heb dit al eerder ergens gezegd...

Ik heb de beste oplossing tegen flitspalen.
Komt geen detector of ander apparaat aan te pas, kost de automobilist dus NIKS.
Deze oplossing zorgt er gegarandeerd voor dat de staat geen enkele euro meer verdient aan je rijstijl.

Weet je wat de oplossing is?

spoiler:

RIJ NIET TE HARD!!!!

Simpel he?

Als iedereen zich er aan deze oplossing zou houden dan verdiende de staat geen stuivertje meer aan die flitspalen... worden ze onrendabel en dus worden ze verwijderd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')