quote:van comingsoon.net
Last Minute Filming on The Return of the King
Source: The Dominion Post Monday, October 13, 2003The Dominion Post reports that filming continues on The Lord of the Rings: The Return of the King, six weeks out from its world premiere in Wellington.
But executive producer Mark Ordesky of New Line Cinema says the film is on schedule and will be ready for its December 1 debut.
Last night Mr Ordesky said miniatures and visual effects were still being shot and added to the movie, which is being edited in Britain. Filming of principal actors was complete.
Shooting would continue next year for the extended DVD version, which is expected to be out for November 2004. It was unlikely principal actors would return for more filming, though some of the cast could be recalled to record dialogue for the DVD.
Mr Ordesky, a friend of director Peter Jackson since the late 1980s, said he had every confidence most of the principal cast would turn out for the premiere. These actors include Cate Blanchett, Liv Tyler, Viggo Mortensen and Sir Ian McKellen, none of whom attended the earlier premieres. "I believe . . . the turnout for The Return of the King will eclipse the turnout for The Two Towers."
Though he had not inspected the Embassy Theatre, Mr Ordesky was confident refurbishment was going to plan. "It will just be spectacular."
quote:spoiler:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:44 schreef fratsman het volgende:
Nieuwe ROTK-pic:
[afbeelding]
Ik weet alleen niet precies waar het is....iemand?
PS: Nog 59 dagen......
Maar de koning mét kroon geeft Frodo weer even wat moet!
quote:Dank u!
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:04 schreef Hare het volgende:[..]
spoiler:
Dit is volgens mij net nadat Frodo, Sam en Gollum zijn vertrokken bij Faramir. Op weg naar de Cross Roads (zo heet het hoofdstuk waar dit stukje in voorkomt ook, Journey to the Crossroads)
Net voordat ze de bergen in moeten naar Mordor komen ze op een plek waar een standbeeld staat, net als de Argonath. Van een koning zonder hoofd.
Dat hoofd ligt ergens op de grond. Op het moment dat Frodo dat ziet schijnt er nog net een zonnestraal op de plek waar ze staan en ziet Frodo dat de koning weer een kroon heeft (van bloemen of onkruid ofzo, maar goed). Dan verdwijnt de Zonnestraal en gaan ze op weg naar Cirith Ongul.Maar de koning mét kroon geeft Frodo weer even wat moet!
![]()
quote:Daar ben je zeker nog wel een tijdje mee bezig ja! Alleen al met de silmarillion ben ik twee keer zo lang bezig geweest als RoTK.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:01 schreef fratsman het volgende:[..]
Dank u!
dat is nog eens info waar we wat aan hebben. Ik moet het boek nog maar eens lezen, helaas is m'n dinnetje er nu in bezig.
Maar de Hobbit, Silmarillion en nagelaten vertellingen zijn onderweg (in luxe box) dus dan kunnen we weer vooruit.
quote:Heb je ook nagelaten vertellingen gelezen?
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:30 schreef franske19 het volgende:[..]
Daar ben je zeker nog wel een tijdje mee bezig ja! Alleen al met de silmarillion ben ik twee keer zo lang bezig geweest als RoTK.
Is dat nog een beetje leuk? Is naar wat ik gehoord heb geen verhaal als the Hobbit of LoTR, maar meer losse, korte verhalen zich ook in Middle Earth afspelen.
Hou zelf toch meer van een verhaal waar je je helemaal kan inleven en meeleven met de personen. Bij korte verhalen heb ik dat nooit.
quote:De Nagelaten Vertellingen zijn vooral aanvullingen op de Simarillion. Zo staat bijvoorbeeld het verhaal van Turin Turambar er veel uitgebreider in. Ook over de anderen kinderen van Hurin lees je veel in de Nagelaten Vertellingen, alsmede het gehele verhaal van de opkomst, hoogtijdagen en vooral de val van Numenor. Daarnaast verduidelijkt het boek ook veel over de Derde Era vanaf de val van Isildur. Dus de bondgenootschappen tussen Rohan en Gondor enzo, tot de wederopkomst van Sauron wat zou leiden tot de gebeurtenissen in LOTR. Daarnaast staan er nog wat korte verhalen en/of verduidelijkingen in, ondermeer over de Istari, Druedain en de Palantiri.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:56 schreef Hare het volgende:[..]
Heb je ook nagelaten vertellingen gelezen?
Is dat nog een beetje leuk? Is naar wat ik gehoord heb geen verhaal als the Hobbit of LoTR, maar meer losse, korte verhalen zich ook in Middle Earth afspelen.
Hou zelf toch meer van een verhaal waar je je helemaal kan inleven en meeleven met de personen. Bij korte verhalen heb ik dat nooit.
Kijk er echt zo naar uit.
Ik hoorde dat wat journalisten 10 minuten mochten kijken en dat hij de hemel in werd geprezen~!
-edit-plaatjes werkte niet mee.
[Dit bericht is gewijzigd door Legolas_Greenleaf op 23-10-2003 07:34]
quote:Die onderste twee mag je waarschijnlijk niet naar deeplinken, maar zijn toch wel te leuk of speciaal om niet ff hier te plaatsen! Hier dus nogmaals!!!
Op woensdag 22 oktober 2003 22:13 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Dit is het plaatje wat bij de 3 films samen past:
[afbeelding]Pepijn die Merry vasthoudt.
[afbeelding]
The Witchking
[afbeelding]
zeker de tweede
quote:Met die vraag heb ik inderdaad ook gezeten. In principe was het in FOTR (nog) niet noodzakelijk. Ik neem aan dat ze het in ROTK wel doen, want het lijkt me zeker dat de scene op de velden van de Pelenor met
Op donderdag 23 oktober 2003 00:03 schreef F_Jacobse het volgende:
Waarom werd er dan in FotR geen onderscheid gemaakt tussen de WiKi en de andere Nazgul?
Maar ik heb nog altijd goede hoop.
quote:The silmarillion is ook geen verhaal, maar een verzameling korte verhalen in een vrij chronologische volgorde. Die begint bij de vorming van Middle Earth en eindigt bij de val van Gondolin. Bovendien is het boek niet in een tijd geschreven maar heeft Tolkien er zijn hele periode als schrijver tijd aan besteed. Om het nog complexer te maken is het zijn zoon geweest Cristopher Tolkien dit het boek uiteindelijk herzien heeft. Aan mijn versie (Harper Collins) zijn ook nog een aantal verhalen toegevoegd: Ainulindale (music of the ainur), Valaquenta (acount of the valar and maiar), Akallabeth (the downfall of numenor) en Of the rings of power and the third age (ultra korte samenvatting LotR).
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:56 schreef Hare het volgende:[..]
Heb je ook nagelaten vertellingen gelezen?
quote:Dank je, ik had het niet in de gaten, heb ff ge-edit.
Op woensdag 22 oktober 2003 23:50 schreef Hare het volgende:[..]
Die onderste twee mag je waarschijnlijk niet naar deeplinken, maar zijn toch wel te leuk of speciaal om niet ff hier te plaatsen! Hier dus nogmaals!!!
PAS WEL EEN BEETJE OP VOOR EEN SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zeker de tweede
quote:Dat zijn zoon de Silmarillon heeft herzien wist ik ja. Maar wel een beetje jammer van al die losse verhalen.
Op donderdag 23 oktober 2003 03:11 schreef franske19 het volgende:[..]
The silmarillion is ook geen verhaal, maar een verzameling korte verhalen in een vrij chronologische volgorde. Die begint bij de vorming van Middle Earth en eindigt bij de val van Gondolin. Bovendien is het boek niet in een tijd geschreven maar heeft Tolkien er zijn hele periode als schrijver tijd aan besteed. Om het nog complexer te maken is het zijn zoon geweest Cristopher Tolkien dit het boek uiteindelijk herzien heeft. Aan mijn versie (Harper Collins) zijn ook nog een aantal verhalen toegevoegd: Ainulindale (music of the ainur), Valaquenta (acount of the valar and maiar), Akallabeth (the downfall of numenor) en Of the rings of power and the third age (ultra korte samenvatting LotR).
En hoe zit het dan met de boeken die tussen The Hobbit en LoTR zijn verschenen, uitgegeven door Tolkien himself: Leaf by Niggle, On Fairy-Stories en Former Giles of Ham en na LoTR: The Adventures of Tom Bombadil, The Road goes Ever On en Smith of Wooden Major.
Zijn dat ook allemaal verhalen die zich afspelen in Middle Earth? En die boeken uitgegeven door Christopher (histroy of Middle Earth) is dat nog wat?
quote:Leaf by Niggle, On Fairy-Stories en Former Giles of Ham zijn 'sprookjes' die bij mijn weten niks te doen hebben met Middle Earth.
Op donderdag 23 oktober 2003 11:35 schreef Hare het volgende:[..]
Dat zijn zoon de Silmarillon heeft herzien wist ik ja. Maar wel een beetje jammer van al die losse verhalen.
En hoe zit het dan met de boeken die tussen The Hobbit en LoTR zijn verschenen, uitgegeven door Tolkien himself: Leaf by Niggle, On Fairy-Stories en Former Giles of Ham en na LoTR: The Adventures of Tom Bombadil, The Road goes Ever On en Smith of Wooden Major.
Zijn dat ook allemaal verhalen die zich afspelen in Middle Earth? En die boeken uitgegeven door Christopher (histroy of Middle Earth) is dat nog wat?
quote:Van Fellowship.nl
MSN Entertainment heeft de hand weten te leggen op een clip zoals we die normaal gesproken alleen op de officiële site vinden.De clip gaat over de Battle of the Pelennor Fields, èèn van de hoogtepunten uit The Return of the King, en bevat interviews met Karl Urban (Eomer) en Peter Jackson, wat scènes die we al gezien hebben in de diverse trailers en wat nieuwe fragmenten: een korte scène tussen Faramir en Gandalf en veel vechtscènes!
Klik HIER om de clip te bekijken!
quote:Weinig nieuwe beelden, maar toch
Op donderdag 23 oktober 2003 12:15 schreef fratsman het volgende:
ff weer ontopic over de film:
[..]Van Fellowship.nl
http://entertainment.msn.com/movies/movie.aspx?m=523187
oh hij stond er al...stom van me...
[Dit bericht is gewijzigd door Sas22 op 23-10-2003 22:25]
Aangezien de pics zelf plaatsen niet meer werkt, dan maar zo.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Er is een hele Sh*tload aan nieuwe pics, dus bereid je maar voor.
spoiler:
-Aangezien de pics zelf plaatsen niet meer werkt, dan maar zo.
Echt wel kijken als je het niet erg vind dat er wat verklapt wordt!!!
quote:Ik zag ze vanmorgen tijdens de les informatica al, maar toen kon ik ze niet posten. (School enzo) Ik vond ze ook erg mooi.
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:25 schreef Hare het volgende:[..]
Deze zijn wel heel erg mooi. En wat een leuke zitten ertussen:
spoiler:Frodo en Sam vermomd als Orcsenneh Pippin die de Palantir van Gandalf jat
. Echt geweldig!!!! Vraag me alleen af waar ze slapen op dat plaatje. In het boek slapen ze toch echt gewoon in de open natuur. Kan me zo een twee drie ook niet iets bedenken. Rond Orthanc is er volgens mij niet zo'n bouwsel of is vernietigd door de Ents. Zou het dan in Meduseld zijn?
Echt wel kijken als je het niet erg vind dat er wat verklapt wordt!!!
spoiler:
Nou ja, nu ik ze gezien heb begint het alleen maar meer te kriebelen...
quote:Nog maar 62 dagen, als ik het goed heb... (Kan die 6 daar niet vanaf???)
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:52 schreef fratsman het volgende:
Die pics werd je al voor gewaarschuwd op www.fellowship.nlNou ja, nu ik ze gezien heb begint het alleen maar meer te kriebelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |