quote:Eensch. And Eowyn kicks ass in her armor. Period.
Op woensdag 5 november 2003 22:56 schreef FokTijn het volgende:[..]
Daar begrijp ik nou ook niets van, rot toch op met dat kind. als ze nou kon acteren of een boeiende rol had in het geheel DAT IS DUS NIET ZO. waarom niet eowyn!?!!?! die is stukken belangrijker, heeft een grotere rol en ziet er ook nog eens beter uit. ook kan ze beter acteren... ik ga ook altijd naar de wc als arwen stukjes komen. ik weet ze precies dus ik ga altijd sparen voor die momenten. Ik heb zelden in een film iemand zo dom een tekst zien/horen oplezen... zo dat is eruit...
quote:Gedaan
Op woensdag 5 november 2003 23:41 schreef F_Jacobse het volgende:[..]
Aanhangsels lezen.
Maar slordig dat 't niet in 't boek zelf uitgelegd wordt, vind je niet? Beetje makkelijk, aanhangseltje maken, klaar Één van de weinige minpunten aan 't boek, wat verder geweldig is. Net als de films
quote:Tolkien realiseerde zich pas ergens (spoiler:
Op woensdag 5 november 2003 23:58 schreef LiToKi het volgende:[..]
Gedaan
Maar slordig dat 't niet in 't boek zelf uitgelegd wordt, vind je niet? Beetje makkelijk, aanhangseltje maken, klaar
Één van de weinige minpunten aan 't boek, wat verder geweldig is. Net als de films
Voor veel meer details dan je ooit zou willen weten moet je deze discussie maar lezen uit de newsgroup alt.fan.tolkien
In het boek geeft zij Anduril aan Aragorn en ze wordt de koningin! Eowyn heeft ook een heel belangrijke rol. Die van haar is in de film belangrijker vind ik.
En ik wil LEGOLAS!!!!!! op de poster (zwijmel)
nog ene punt van kritiek, anderen hebben het al voor mij gezegd.. agent smith als elrond... moeder maria..... heel mijn beeld van Elrond de grote elf, de meesterelf. Een uberelf... en dan krijg je agent smith... hugo weaving op zich niet erg... maar het is agent smith die daar staat... vervolgens laat hij ook zien dat hij helemaal niet overkomt als elrond ik betwijfel of hij de boeken heeft gelezen om te weten te komen hoe elrond moet doen..
quote:MEE EENS! Het is waarschijnlijk deel van een of ander contract ofzo, kleine lettertjes waar PJ maar mee akkoord is gegaan om zo LotR te kunnen maken. Kleine sacrifice toch, een verneukte poster voor deze geweldige trilogie. Verder vind ik Aragorn wel super op de poster staan.
Op donderdag 6 november 2003 19:30 schreef FokTijn het volgende:WAAROM!??! ik begrijp er niets van, nou ik begrijp wel dat straks het einde beetje logisch moet zijn, en dat als arwen in een keer eowyn (die iedereen leuker vind) gaat verstoten als liefje van aragorn. Nu denk je nou dit was het.. het verhaaltje is verteld, straks nog shotje arwen die wacht op aragorn ofzo en dan straks trouwen hoppa klaar... weinig liv meer. MAAR NEE!!! ze doen haar op de filmposter!!! whaaaaaa..
ik vind het een erg mooie poster... maar waarom haar erop, alle ergernismomenten komen gelijk weer naar boven, oprotten van die poster. wie heeft dit bedacht!?! wie o wie... ik kan me niet voorstellen dat mr. peter jackson dit zo gewild heeft, en zeker niet alle tolkienfanaten die mee hebben geholpen. is het de filmstudio?! is het mvr. tyler zelf!? want ze wilde ook al zingen ofzo. ik wil er meer in en op de filmposter, anders helemaal niet. zoiets. hoe durf je legolas en gimli niet op de poster te zetten als je gandalf en sam erop zet. als je toch al een verzamelplaatje gaat maken... doe dan zowel eowyn als arwen want dan krijg je nog een beetje het idee dat het tussen hen gaat ofzo.
ach... laat ook maar veeeeel te vermoeiend om je er over druk te maken. als maar aub max 5 minuten van de 3 en een half uur over aragorn en arwen gaan. door die rol van liv tyler is ook heel mijn personage in het boek van arwen kapot gemaakt. bedankt liv tyler!
quote:Ik moest ook erg wennen aan Weavings-als-Elrond maar vind hem nu toch wel oke. Het probleem is: WIE moet je anders casten als Elrond? Niet dat Weaving de ultieme Elrond is (McKellen-als-Gandalf en Lee-als-Saruman vind ik wel ultieme personen voor het vertolken van de hun toebedeelde rol), maar wie is dat wel? Zolang er geen betere is doet Weaving het prima!
nog ene punt van kritiek, anderen hebben het al voor mij gezegd.. agent smith als elrond... moeder maria..... heel mijn beeld van Elrond de grote elf, de meesterelf. Een uberelf... en dan krijg je agent smith... hugo weaving op zich niet erg... maar het is agent smith die daar staat... vervolgens laat hij ook zien dat hij helemaal niet overkomt als elrond ik betwijfel of hij de boeken heeft gelezen om te weten te komen hoe elrond moet doen..
quote:Dat is een leuke vraag, wie beter als elrond, ik ga even mijn acteurslijst af.... even denken denken. het is ene elf dus hij moet mooi zijn. elrond zelf is een halfelf dus hij mag iets minder mooi. hij moet lang en zwart haar hebben. hij moet karakteristiek zijn (dat is weaving wel trouwens).
Op donderdag 6 november 2003 19:40 schreef MightyV het volgende:Ik moest ook erg wennen aan Weavings-als-Elrond maar vind hem nu toch wel oke. Het probleem is: WIE moet je anders casten als Elrond? Niet dat Weaving de ultieme Elrond is (McKellen-als-Gandalf en Lee-als-Saruman vind ik wel ultieme personen voor het vertolken van de hun toebedeelde rol), maar wie is dat wel? Zolang er geen betere is doet Weaving het prima!
.
iemand nog andere mogelijkheden voor acteurs?!?! ik vind zelf faramir niet helemaal, hoewel ook weer wel.. ik weet het niet sean bean vond ik fantastisch, ik had gehoopt dat faramir zelfde nadruk op zijn rol had kunnen leggen, maarja na sean bean acteren voor zelfde type rol is nogal ondankbaar. ik had een andere treebeard stem willen hebben. vond erg jammer dat ik gelijk gimli hoorde, en die hoor ik nu nog steeds als de film zie.
Voor Elrond een andere acteur, hmmm, Derek Jacobi? Stuk ouder, dat wel.
quote:In het boek wordt er ook gezegd dat Elrond's haar grijs was, dacht ik. Ik duik ff in het boek.
Op donderdag 6 november 2003 19:51 schreef FokTijn het volgende:[..]
Dat is een leuke vraag, wie beter als elrond, ik ga even mijn acteurslijst af.... even denken denken. het is ene elf dus hij moet mooi zijn. elrond zelf is een halfelf dus hij mag iets minder mooi. hij moet lang en zwart haar hebben. hij moet karakteristiek zijn (dat is weaving wel trouwens).
ok dan moet hij nog eens heel serieus zijn, en glimlachen amper (weaving lacht tijdens de vergadering, net of er niets aan de hand is. in het boek glimlacht hij ook, maar alleen een gezichtverandering hij blijft ernstig)
-edit- Nee dus, in de war met de ogen. Hij heeft wel schaduw-donker haar, en in de film heeft het volgens mij een tintje grijs, maar dat kan ook door de lichtinval zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Legolas_Greenleaf op 06-11-2003 20:03]
quote:klopt moest ik ook gelijjk aan denken, dat geeft op zich niet, want misschien die grote steen wel afgeleid van een ent. maar treebeard moet nooooooog laaaaaaaaannngggzzzaaaammmmeeerrrr praten
Op donderdag 6 november 2003 19:57 schreef Dagonet het volgende:
Treebeard was een Rockbiter (neverending story) kloon.
Voor Elrond een andere acteur, hmmm, Derek Jacobi? Stuk ouder, dat wel.
quote:Ja, jammer genoeg houdt het gemiddelde publiek dat niet vol.
Op donderdag 6 november 2003 20:01 schreef FokTijn het volgende:
maar treebeard moet nooooooog laaaaaaaaannngggzzzaaaammmmeeerrrr praten en alles moet traag gaan
quote:Nog minder dan 2 weken! En de Ents (mv in Nederlands kan ik me niet herinneren) waren na de Rohirrim ook mijn favoriete figuren.
extended edition heeft veel meer entstukjes (ole) enten waren een van mijn favorieten in de boeken.
Dat vind ik degelijk belangrijk. Ze worden toch groter. hoe gaan ze dat dan doen in deel 3? zijn ze dan ineens groter? Dat is wel een beetje vaag.
Ik moet zeggen dat Liv Tyler me reuze is mee gevallen. Toen ik las dat Liv Tyler mee deed zakte de moed me in de schoenen. En ze is best mooi moet ik zeggen. Alhoewel Eowyn leuker is.
En FokTijn kun je voortaan enters doen in je verhaal dat leest wat lekkerder.
De reden en Arwen zoveel in beeld te doen omdat er meer vrouwen in moeten vind ik trouwens geen reden. Maar goed je kunt wel zeggen dat de film niet helemaal klopt met het boek maar als je alles wilt doen krijg je al helemaal een onwijs lange film. Ik probeer het boek en de film meer als 2 aparte dingen te zien. (alhoewel ik het boek al tig keer had gelezen voor dat de film uit kwam.)
Ik vind ze allebei leuk!!! En het enige waar ik me aan erger is dat pippins handen eerst vast zaten (vlak voor fangorn) en dan weer los, om vervolgens weer vast te zitten. Ik hoop dat ze dat veranderen in de extended.
En verder al die kleine foutjes over schaduw. Yeez mij valt het niet eens op. Waar let je dan in vredesnaam op?
Nou ja, wel een enorme reden om uit te kijken naar de Extended DVD. Wat ik wel niet snap is dat waarom PJ de scene eruit heeft gehaald omwille van het verloop van de film, maar dat dat op de DVD geen enkel probleem is. Dus zitten wij met een moeilijk doorworstelbare film?
quote:Inderdaad!
Op vrijdag 7 november 2003 06:38 schreef Silmarwen het volgende:
De reden en Arwen zoveel in beeld te doen omdat er meer vrouwen in moeten vind ik trouwens geen reden. Maar goed je kunt wel zeggen dat de film niet helemaal klopt met het boek maar als je alles wilt doen krijg je al helemaal een onwijs lange film. Ik probeer het boek en de film meer als 2 aparte dingen te zien. (alhoewel ik het boek al tig keer had gelezen voor dat de film uit kwam.)
Wat overigens wel een reden is, is dat PJ er een leuke romance in wilde proppen. Om een beetje episch verhaal op het doek te brengen is een romance natuurlijk een must. In het boek kun je daar mooi omheen schrijven, maar in de film moet je de held wel een extra reden geven om door te gaan, tadaa, romance.
En dan kun je gelijk de rol van Arwen wat substantieëler maken. Glorfindel heeft toch een rol van 0,0 % in de film, dus die kun je dan inderdaad beter vervangen door Arwen, lijkt me. Anders wordt het toch alleen maar verwarrend...
quote:Helaas moet Weaving (die een uitstekend acteur is en prima een wat sympathiekere Elf had kunnen spelen in plaats van de bittere humanofoob) het doen met (1) het script en (2) de aanwijzingen van de regiseur.
Op donderdag 6 november 2003 19:40 schreef MightyV het volgende:
Ik moest ook erg wennen aan Weavings-als-Elrond maar vind hem nu toch wel oke. Het probleem is: WIE moet je anders casten als Elrond? Niet dat Weaving de ultieme Elrond is (McKellen-als-Gandalf en Lee-als-Saruman vind ik wel ultieme personen voor het vertolken van de hun toebedeelde rol), maar wie is dat wel? Zolang er geen betere is doet Weaving het prima!
.
Net zoals Gimli. De die-hard Dwerg die gespeeld word door een prima acteur (let op het ene woordje dat Gimli gebruikt om aan Eowyn te vertellen dar Aragorn gevallen was bij de warg aanval) maar die vervolgens zijn Indiana Jones rol dunnetjes over moet doen. Woehoe, wéér een schopkont karakter dat uitsluitend gebruikt wordt voor comic relief.
quote:iets meer, eerder 6
Op zaterdag 8 november 2003 00:14 schreef Patch het volgende:
Nog 2 / 3 weekjes !
kan niet wachten.
quote:Voor jou ja....
Op zaterdag 8 november 2003 01:04 schreef arnout109 het volgende:[..]
iets meer, eerder 6
quote:Iets te maken met je sig?
Op zaterdag 8 november 2003 09:02 schreef Patch het volgende:[..]
Voor jou ja....
Voor mij blijft het 2 a 3 weekjes
jippie !
quote:rechtstreeks van Ain't it Cool News
The Hard Truths of Editing RETURN OF THE KING info from Peter Jackson Himself!!!
Hey folks, Harry here... Sometimes working on an epic ain't easy. Specially when you have so much passion involved, not only by the filmmakers, but the fans themselves. About two weeks ago I heard that the Saruman/Grima work had been edited out of RETURN OF THE KING. My immediate reaction was... "OUCH!" I mean, Christopher Lee has owned in each of the 2 Lord of the Rings movies we've seen thus far, but also... His presence has been iconic and classy in a way that defies description. I figured that this news would best be left to Peter to address in interviews once the film began screening, as I was sure it was a decision he did not relish making.
Then, this week... the story began to leak further. No longer just to me, but Moriarty caught wind of it, and as Moriarty often does... He became profoundly upset. Afterall... Moriarty is EVIL - his favorite characters are EVIL. He decided to continue poking around and he found a very direct source that told him that the cut was made due to pressures from New Line & that Peter was extremely upset about this and was fighting New Line left and right.
Apparently this was what Moriarty was talking about in chat recently and at 2am in the morning two days ago, I got a call from Quint going, "What are going to do about Goddamn NEW LINE and this FUCKING debacle?" I was like... "What debacle?" Then Quint filled me in on what Moriarty had learned.
My reaction was... BULLSHIT. For the last 3 weeks, Peter Jackson and I have been trading emails regarding some collectibles that pretty much rule the world. I can't buy them, because I know he exists, and so all I can do is watch as he buys them and wish to god I had more money than Peter Jackson. (A primary reason for me becoming a Producer - there's Geek shit I need to be able to outbid Pete on!) Through these conversations, Peter has let slip how things are going, steps he's made through the process, and how at long last it is coming to an end and he's been delighted with the final film.
In addition to Pete, I've been in AOL IM's, e-mail exchanges, AOL Voice IM's and even those groovy camera thingees with folks in New Zealand that have seen ROTK and talk about being in tears for an hour of the film and how everyone feels it's the very best of the series by a very large factor.
HOWEVER, I was concerned with Moriarty in Open-Chats... and the mere charge of New Line issues upon RETURN OF THE KING to write Peter and directly ask about all of this, and Peter... knowing very well that this was volatile news... Not in any other sense than there will be a certain level of fan disappointment at the loss of Christopher Lee's scenes in RETURN OF THE KING, but he didn't want to see the record wrong on how all of this came to be. Here's what Peter wrote me....
Saruman thing you describe is a muddle of half-truths.We have decided to save the Saruman sequence for the DVD. It's a great little scene. 7 mins long. Chris is wonderful, as usual. Brad is in about 6 shots. It was a film maker decision - nothing to do with the studio.
The problem is that the sequence was originally shot for The Two Towers, as it is in the book. Since The Two Towers couldn't sustain a 7 min "wrap" after Helm's Deep, we thought it would be a good idea to save it for the beginning of the Return of the King. The trouble is, when we viewed various ROTK cuts over the last few weeks, it feels like the first scenes are wrapping last year's movie, instead of starting the new one. We felt it got ROTK off to an uncertain beginning, since Saruman plays no role in the events of ROTK (we don't have the Scouring later, as the book does), yet we dwell in Isengard for quite a long time before our new story kicks off.
We reluctantly made the decision to save this sequence for the DVD. The choice was made on the basis that most people will assume that Saruman was vanquished by the Helm's Deep events, and Ent attack. We can now crack straight into setting up the narrative tension of ROTK, which features Sauron as the villian.
It was a very similar situation to last year when we decided to take a nice Boromir/Denethor flashback out of The Two Towers, and put it in the DVD. It was causing us pacing problems in the theatrical version, but with the Extended Cut just coming out now, fans can see this great little scene. Thank God for DVD, since it does mean that a version of the movie, which has different pacing requirements, can be released later. The Saruman sequence will definately be a highlight of the Extended ROTK DVD.
We have a lot of great DVD material this time around. As we crafted the movie, we reduced it from an over 4 hour running time, down to 3.12 (without credits - about 8 mins long). This was done by us. There were no studio cutting notes. We now have a movie with a pace that fells ok for it's theatrical release. One more week to go. We are nearly there. Will we still be standing? It's going to be a close run thing.
Cheers,
Peter J
A week to go? The news about New Line making the cuts themselves had instantly struck me wrong, because I knew that New Line wasn't supposed to take possession of the film till November 1st. However, I had found out that 11 days before that time, Peter had added, I believe it was 12 visual effects shots for the Minas Tirith battles, and I had heard it was going to put them past their deadline a bit... Well, now it'll be 2 weeks past that date, which means that Next Friday... New Line will finally take over possession of the print, then about a 2 months of work will be squeezed into a month - as prints are created for world consumption. Wonder how wet these things will be by the time they hit theaters?
Anyway, that's the truth about Saruman and his scenes in RETURN OF THE KING, straight from Derek's mouth! A hard decision, one of many in the making of an epic.
Jammer om te horen, maar ik denk idd dat ze er goed aan hebben gedaan. Om te beginnen met een verhaallijn die in de rest van de film niet voorkomt zou niet goed zijn. Zeker aangezien de scouring of the Shire er niet in zit.
Volgens mij zijn ze echt goed werk aan het verrichten daar en zorgen ze er idd voor dat dit de beste film ooit wordt!!
'folks in New Zealand that have seen ROTK and talk about being in tears for an hour of the film and how everyone feels it's the very best of the series by a very large factor.
Dit klinkt zo goed en ik geloof echt dat het niet alleen maar zeggen om te zorgen dat het verkoopt. Maar gewoon dat het echt zo is.
quote:Zo stond het misschien in de planning ja, maar als je dit leest:
Op zaterdag 8 november 2003 09:02 schreef Patch het volgende:[..]
Voor jou ja....
Voor mij blijft het 2 a 3 weekjes
jippie !
quote:uit het stukje hierboven lijkt het me niet dat ze dat gaan halen.
Well, now it'll be 2 weeks past that date, which means that Next Friday... New Line will finally take over possession of the print, then about a 2 months of work will be squeezed into a month - as prints are created for world consumption. Wonder how wet these things will be by the time they hit theaters?
quote:Heel goed Sherlock.
Op zaterdag 8 november 2003 10:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Iets te maken met je sig?
quote:Doe mij nou maar LOTR... Nog maar 40 dagen. Op elke dag een postertje/screen erbij? Nieuwe variant op Ali Baba en de 40 rovers: LOTR en de 40 posters.
Op zaterdag 8 november 2003 18:35 schreef Patch het volgende:[..]
Heel goed Sherlock.
Nog eens site gevonden met ontzettend veel fotomateriaal van ROTK.
Let wel op! kan spoilers bevatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |