quote:Maar het moet dan wel een rustdag zijn dat met je religie overeenkomt ? I:(
Op maandag 3 november 2003 15:39 schreef calvobbes het volgende:
En als je een ander geloof hebt mag je vragen of je van die (al dan niet christelijk) rustdag af mag wijken.
quote:Die wet heeft niks met een religie te maken. De uitzondering heeft met een religie te maken.
Op maandag 3 november 2003 15:40 schreef Akkersloot het volgende:
(Lichtje) Als die wetgeving geen religieuze wetgeving is waarom moet die islamiet dan persé vrijdag zijn winkel sluiten en niet op maandag, zoals hij eerst vrijwillig deed.
(Soms ben ik best slim)
quote:Waarom moet die Turk zijn winkel dan op vrijdag sluiten ?
Op maandag 3 november 2003 15:43 schreef calvobbes het volgende:
Die wet heeft niks met een religie te maken. De uitzondering heeft met een religie te maken.
quote:Dat moet niet. Dat wil die Turk zelf zodat die dan naar de kerk wil gaan.
Op maandag 3 november 2003 15:45 schreef Akkersloot het volgende:Waarom moet die Turk zijn winkel dan op vrijdag sluiten ?
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die wet religieus is.
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat moet niet. Dat wil die Turk zelf zodat die dan naar de kerk wil gaan.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die wet religieus is.
Nee hoor.
quote:Hij MOET zijn zaak op vrijdag dicht doen, anders mag hij niet op zondag open. Eerst deed hij em maandag dicht ipv vrijdag, maar dat mag dus niet. Als hij claimt op vrijdag zijn heilige dag te hebben dus wil hij zondag open zijn, dan moet hij ook vrijdag dicht. Staat in het stuk hoor.
De uitzondering die het gemeentebestuur heeft gemaakt komt voort uit het islamitische geloof. De zondag is voor moslims namelijk géén heilige dag, dat is voor hen de vrijdag.
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:48 schreef calvobbes het volgende:
Dat moet niet. Dat wil die Turk zelf zodat die dan naar de kerk wil gaan.Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die wet religieus is.
quote:
Op zondag 2 november 2003 12:17 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ze hebben eerst hun winkel gewoon ook zondag open gedaan ja, maar dat mocht niet en ze kregen zelfs boetes ervoor. Ook toen men de winkel op maandag dichtgooide.Daarna hebben ze het gevraagd, en kregen ze nul op rekest.
quote:Zoals al eerder was opgemerkt ging die man op vrijdag zelf naar de kerk maar liet die andere mensen het werk doen op vrijdag. Nu is die op zijn vingers getikt dat die of op zondag dicht moet zijn (dan vrijdag open), of op vrijdag dicht (zondag open). Niemand heeft hem verplicht van die uitzonderingsmogelijkheid gebruik te maken.
Op maandag 3 november 2003 15:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:Hij MOET zijn zaak op vrijdag dicht doen, anders mag hij niet op zondag open.
quote:Zucht.... Hij moet op vrijdag dicht zijn. Moet vanwege die wet.
Op maandag 3 november 2003 15:54 schreef calvobbes het volgende:
Zoals al eerder was opgemerkt ging die man op vrijdag zelf naar de kerk maar liet die andere mensen het werk doen op vrijdag. Nu is die op zijn vingers getikt dat die of op zondag dicht moet zijn (dan vrijdag open), of op vrijdag dicht (zondag open). Niemand heeft hem verplicht van die uitzonderingsmogelijkheid gebruik te maken.
quote:Ja de wet die verplicht dat iedereen in principe 1 rustdag per week moet hebben.
Op maandag 3 november 2003 15:55 schreef Akkersloot het volgende:Hij moet op vrijdag dicht zijn. Moet vanwege die wet.
Maar wat is nu nog het probleem?
quote:Sorry, ik laat me niet langer voor de gek houden.
Op maandag 3 november 2003 16:04 schreef calvobbes het volgende:
Ja de wet die verplicht dat iedereen in principe 1 rustdag per week moet hebben.Maar wat is nu nog het probleem?
"Een winkelier is gerechtigd zijn winkel 7 dagen per week en 24 uur per dag geopend te hebben. Zijn personeel mag echter nooit meer dan 6 dagen aaneengesloten werken, met een maximum van 8 uur per dag."
Ik hoorde een tijdje geleden veel gepraat vanuit de regering over een "24-uurs economie". Nou, pas de wetgeving daarop dan aan. Dan voorkom je iig gezeik zoals hierboven.
Ben ik nou de enige die vindt dat de economie een enorme boost krijgt als winkels iedere dag open zijn????
quote:Zucht... geen kerk maar moskee trouwens.
Op maandag 3 november 2003 15:54 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zoals al eerder was opgemerkt ging die man op vrijdag zelf naar de kerk maar liet die andere mensen het werk doen op vrijdag. Nu is die op zijn vingers getikt dat die of op zondag dicht moet zijn (dan vrijdag open), of op vrijdag dicht (zondag open). Niemand heeft hem verplicht van die uitzonderingsmogelijkheid gebruik te maken.
Het is dus gewoon een religieuze wet aangezien het van het christendom verplicht was om op zondag te rusten en hij als moslim een uitzonderingspositie krijgt.
En mijn god je gelooft dat lulverhaal over dat hij die mensen eerst op vrijdag liet werken toch niet he?
quote:Zucht... geen kerk maar moskee trouwens.
Op maandag 3 november 2003 15:54 schreef calvobbes het volgende:[..]
Het is dus gewoon een religieuze wet aangezien het van het christendom verplicht was om op zondag te rusten en hij als moslim een uitzonderingspositie krijgt.
En mijn god je gelooft dat lulverhaal over dat hij die mensen eerst op vrijdag liet werken toch niet he?
quote:Nou vooruit. Het is een religieuze wet. En wat nu? Wat veranderd dat aan het verhaal? Wat is daar het belang van.
Op maandag 3 november 2003 16:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:Het is dus gewoon een religieuze wet aangezien het van het christendom verplicht was om op zondag te rusten en hij als moslim een uitzonderingspositie krijgt.
quote:Ach weetje, beetje creatief met de wet omgaan is geen enkele zakenman vreemd.
quote:Een hoop. Dat namelijk religie schijnt uit te maken hoe je behandeld wordt en wat je rechten zijn.
Op maandag 3 november 2003 16:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nou vooruit. Het is een religieuze wet. En wat nu? Wat veranderd dat aan het verhaal? Wat is daar het belang van.
quote:Ik vind dat de beste man helemaal de boel niet flest, ik vind dat de gemeente de boel flest door de anderen niet toe te staan een andere dag in de week gesloten te zijn en dan zondag ook open te gaan.
Ach weetje, beetje creatief met de wet omgaan is geen enkele zakenman vreemd.
Dus je kunt hier wel lekker gaan roepen dat die man het niet mag, als je echt je best doet zijn er nog wel veel meer mensen te vinden die de boel op een oneerlijkere manier flessen.
quote:Volgens mij is het geen recht. Maar een mogelijke reden tot uitzondering. Als de gemeente Oosterhout het had geweigerd had die man waarschijnlijk ook gewoon dicht moeten blijven.
Op maandag 3 november 2003 17:06 schreef Tedje_van_Es het volgende:Een hoop. Dat namelijk religie schijnt uit te maken hoe je behandeld wordt en wat je rechten zijn.
quote:En dat zouden ze echt doen als ze de mogelijkheid hebben?
Ik vind dat de beste man helemaal de boel niet flest, ik vind dat de gemeente de boel flest door de anderen niet toe te staan een andere dag in de week gesloten te zijn en dan zondag ook open te gaan.
quote:Ja natuurlijk zouden ze dat doen op zondag! Zondag is de topdag voor bakkers ed die dan open mogen zijn: iedereen vrij: iedereen wil vers brood voor zondag. Ik ken bakkerijen die op zondag evenveel omzet halen als de hele rest vd week. En denk je dat die Turk geen economische motieven heeft om die toko zondag open te gooien? En waarom zouden economische motieven niet mogen voor ondernemers?
Op maandag 3 november 2003 19:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Volgens mij is het geen recht. Maar een mogelijke reden tot uitzondering. Als de gemeente Oosterhout het had geweigerd had die man waarschijnlijk ook gewoon dicht moeten blijven.
[..]En dat zouden ze echt doen als ze de mogelijkheid hebben?
De commissies waar ze beroep hebben aangekend was van mening dat de bakkers voornamelijk op economische gronden bezwaar maakten.
quote:En ook als alle bakkers in de buurt dan open zijn?
Op maandag 3 november 2003 19:45 schreef Tedje_van_Es het volgende:Ik ken bakkerijen die op zondag evenveel omzet halen als de hele rest vd week.
quote:Ja tuurlijk. Hij is net zo hard zakenman als die andere bakkers.
En denk je dat die Turk geen economische motieven heeft om die toko zondag open te gooien?
quote:Tuurlijk mogen die meespelen.
En waarom zouden economische motieven niet mogen voor ondernemers?![]()
quote:Ik woon boven een Turkse bakker en die is op zondag dicht en op vrijdag gewoon open.
Op maandag 3 november 2003 19:45 schreef Tedje_van_Es het volgende:
En denk je dat die Turk geen economische motieven heeft om die toko zondag open te gooien?
Ik ben overigens gewoon voor het afschaffen van die winkelsluitingstijden-wet. Als je een tijdje in de VS of Canada doorbrengt begrijp je ineens hoe heerlijk het is om op zondag ook gewoon boodschappen te kunnen doen.
quote:En ik heb geen zin in nutteloze topickicks. Laat dat dus bij deze!
Op zondag 9 november 2003 09:56 schreef Akkersloot het volgende:
Ik heb zin in vers brood.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |